سفارش تبلیغ
صبا ویژن







 کتاب «مردم‌سالاری دینی از منظر مقام معظم رهبری»

در غرفه مرکز اسناد رونمایی شد

کتاب «مردم‌سالاری دینی از منظر مقام معظم رهبری» نوشته مهدی سعیدی، عصر امروز یکشنبه، 15 اردیبهشت‌ماه در غرفه مرکز اسناد انقلاب اسلامی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مهدی سعیدی، نویسنده کتاب «مردم‌سالاری دینی از منظر مقام معظم رهبری» ظهر امروز یکشنبه، 15 اردیبهشت‌ماه در مراسم رونمایی این کتاب گفت: کتاب مردم‌سالاری دینی از منظر مقام معظم رهبری جزء کتاب‌های اندیشه سیاسی در اسلام است که تلاش دارد آراء و نظرات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و مباحث مردم‌سالاری دینی را که یک مدلی از حکومت است تشریح کند.


وی افزود: این اثر شامل هفت فصل است که فصل نخست به مفاهیم اصلی، مفهوم دموکراسی، دین و مشروعیت اشاره دارد، همانطور که هیچ نظریه سیاسی بدون خاستگاه انسان‌شناسی مطرح نمی‌شود.

سعیدی ادامه داد: در فصل دوم کتاب به جایگاه انسان در اسلام پرداخته شده و در فصل سوم جایگاه حکومت در اسلام مورد بحث قرار گرفته است، البته در دو فصل گذشته به این سؤال که با کدام نگاه به انسان می‌توان از مردم سالاری‌دینی سخن گفت پاسخ داده شده است.

این نویسنده در ادامه بیان کرد: برخی معتقدند بین دموکراسی و دین نسبتی وجود ندارد که این بحث مورد نقد و بررسی قرار گرفته است و همچنین نظریات مختلف در این رابطه تبیین و بررسی شده است.

وی با اشاره به نظریات رهبری و مطابقت آن با نظر امام خمینی(ره) بیان کرد: نظریه سیاسی رهبری متفاوت با نظریه امام خمینی(ره) نیست بلکه از دل نظریات امام خمینی(ره) می‌توان به اندیشه‌های رهبری رسید.

این نویسنده در ادامه اظهار کرد: روح، جوهر و گوهر بحث مردم‌سالاری دینی آنجایی است که از مشروعیت سیاسی صحبت می‌شود و در دوران غیبت در نظام سیاسی اسلام رأی مردم مورد توجه قرار می‌گیرد از این رو مشروعیت سیاسی دارای پایه‌هایی است که یکی از این پایه‌ها جایگاه رأی ملت است و کارآمدی و صلاحیت دینی پایه‌های دیکر آن را تشکیل می‌دهد.

سعیدی در پایان تصریح کرد: در تحولات دولت اصلاحات، توسعه سیاسی در صدر برنامه‌‌های کشور قرار گرفت و با گرایش نخبگان سیاسی آن دوران،‌ نظریات سیاسی غرب در جامعه رواج پیدا کرد. در این شرایط مقام معظم رهبری وارد صحنه شده و نظرات سیاسی اسلام و ابعاد مردم‌سالاری را شرح داد و عنوان کرد که مردم‌سالاری دینی چیزی متفاوت از جمهوری اسلامی نیست،‌ بلکه بخش پنهان جمهوری اسلامی را نمایش می‌دهد.

 

این لینک ها نیز در همین زمینه است:

 http://www.mehrnews.com/detail/News/2047874

http://www.iqna.ir/fa/news_print.php?ProdID=1223210

http://seirnews.com/fa/news/12976/رونمایی-از-کتاب-مردم‌سالاری-دینی-از-منظر-رهبر-معظم-انقلاب

http://snn.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=4&Id=237897&Sgr=16

 



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :مهدی سعیدی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی