«وندی شرمن» به ایرانی ها توهین کرد، ما تابلوهای «مرگ بر امریکا» را جمع کردیم!!!
متاسفانه باخبر شدیم تابلوهای "صداقت امریکایی" را پایین کشیده و از سطح شهر جمع آوری کرده اند! این درحالیست که هنوز هیچ مقام امریکایی به خاطر توهین چند روز پیش معاون وزیر خارجه امریکا، از ایرانی ها عذرخواهی نکرده است!
معلوم نیست این اقدام منفعلانه شهرداری تهران در اثر فشار دولت بوده یا نه ولی آنچه مهم است اینکه هدف این طرحها بازنمایی واقعیت سیاست ورزی امریکایی بوده. اقدامی که اتفاقاً دست دولت را در مواجهه با غرب و امریکا بالاتر می برد. دیپلماسی عمومی یعنی همین. یعنی اینکه حتی جناب ظریف می تواند در حضور آتی خود در رسانه های آمریکایی با اشاره به امثال این تابلوها به آنها بفهماند که عموم مردم ایران چه نگاهی به امریکا دارند.
اگر دولت نگاهی فرهنگی - و نه امنیتی - به این اتفاق داشت می دانست که برآیند شفاف سازی نسبت به رفتار آمریکایی ها برای آینده ی مذاکرات هسته ای چقدر مفید است.
پایین کشیدن و جمع آوری این تابلوها اتفاق ناخوشایندی برای فرهنگ و هنر انقلاب است؛ امیدوارم طی این سالها تیغ سانسور کمتر از نیام دولت تدبیر و امید بیرون بیاید. یا دست کم در کنار ترویج رسمی قلیان و خوانندگی زنان توسط مسوولان بلند پایه دولتی و زیر سوال بردن ولایت امیرالمومنین توسط روزنامه های حامی دولت، دغدغه های انقلابی هم حق حیات داشته باشند.


پ ن: برخی مناطق شهرداری تهران خوشبختانه فعلا به این کار اقدام نکرده اند. لذا ممکن است هنوز برخی ازتابلوها بچشم بخورند.
پ ن 2: فکر میکردم وطن پرستی ایجاب کنه حتی آنها که ربطی به انقلاب ندارند به خاطر توهین وندی شرمن به ایرانی ها دست کم کمی از دست امریکا ناراحت باشند...



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :وحید یامین پور::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی