سفارش تبلیغ
صبا ویژن







دریچه»
92/12/6 1:13 ص

"مجله تحلیلی دریچه" محصول گروه تولید سیمافکر به کارگردانی دوست عزیزم سید باقر نبوی، برنامه ای است ویدئویی که رویداد های روز علوم انسانی را مورد بررسی قرار می دهد. در این برنامه، علیرضا سمیعی، دیگر دوست عزیزم به عنوان مجری و کارشناس در قالب سه بخش «رویداد»، «گیشه» و «گفت و گوی ماه» از منظری متفاوت نگاهی نقادانه به برخی رویداد های روز علوم انسانی می اندازد.
شماره اول دریچه در بخش «رویداد»، سخنرانی های بابک احمدی، مصطفی ملکیان، مصطفی محقق داماد، و رضا داوری اردکانی در همایش روز جهانی فلسفه را مورد بحث قرار می دهد. «گیشه» نیز مروری گذرا است بر برخی صفحات مجلات سوره اندیشه، مهرنامه، هابیل و اندیشه پویا در ماه آذر. سخنرانی سید جواد طباطبایی در خانه اندیشمندان علوم انسانی و گفت و گو با مصطفی ملکیان در شماره32 ام مهرنامه، پرونده انتخابات در شماره 71-70 سوره اندیشه، پرونده حزب اللهی ها در بخش پاطوق ششمین شماره مجله هابیل و پاسخ داریوش آشوری به نصرالله پورجوادی پیرامون ترجمه ای از فردید در شماره 12 ام اندیشه پویا شماری از این مطالب هستند. در بخش «گفت و گوی ماه» نخستین قسمت دریچه نیز مصاحبه ای اختصاصی صورت گرفته با بیژن عبدالکریمی به بهانه کتاب هایدگر در ایران. عبدالکریمی در این گفت و گوی ویدئویی به شرح نظر خود درباره سید احمد فردید می پردازد.
از دیگر کارهای تولیدی سیمافکر برنامه پاراگراف است که به سراغ نخبگان علوم انسانی می رود و به ارائه ایده های شاذ و تازه می پردازد.


  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :واژگون::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی