سفارش تبلیغ
صبا ویژن







چند سال پیش در سفر مکه با «احمد» یکی از شیعیان نیجریه و شاگردان زکزکی آشنا شدم. تا آن موقع نمی دانستم نیجریه که یکی از موثرترین کشورهای افریقایی است و «دروازه ی افریقا» خوانده می شود، هم شیعه دارد. و تا چند سال پیش از آن هم نداشت. ماجرا از این قرار است که ابراهیم زکزکی در سفر حج با یک مبلغ ایرانی آشنا می شود و به شیعه علاقمند می شود. او به ایران می آید و در قم تحصیل می کند و در قامت یک مبلغ به نیجریه باز میگردد. جالب اینجاست که از زمان بازگشت زکزکی به نیجریه تا کنون بیش از ده میلیون نفر از مردم نیجریه شیعه شده اند و حتی رفت و آمدها از کشورهای مجاوری چون چاد هم به گسترش شیعیان به آنجا انجامیده.
احمد می گفت ما شیعه ی خمینی هستیم. مثل شما روز قدس و 22 بهمن به خیابان های می آییم! و شبکه های الکوثر و پرس تی وی را تماشا می کنیم. می گفت دولت به شدت علیه ما فعال است و چندین بار نیروهای آنها به ما حمله کرده اند و تعداد زیادی از ما را کشته اند. فرزند شیخ زکزکی یکی از این شهداست.
احمد میگفت زمانی که احمدی نژاد به نیجریه آمد استقبال بی نظیری از او شد ولی تلویزیون هیچ تصویری از آن منتشر نکرد چون حکومت مرکزی به شدت از ما هراس دارد.
... وحالا گروهی به نام بوکوحرام زمینه ساز اسرائیلی ها و امریکاییها برای کنترل شیعیان در نیجریه شده اند. این مصاحبه را بخوانید:



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :وحید یامین پور::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی