سفارش تبلیغ
صبا ویژن







آرش پاک اندیش/ امیرحسین کبیری: متهم کنندگان نقابدار از یاد برده اند که برگ زرین تبعیت از ولی فقیه به عنوان رکن اصلی حکومت دینی ، آنچنان در کارنامه دولت نهم می درخشد که ماحصل آن، "حمایت گرمتر" مقام معظم رهبری از دولت خدمتگزار دکتر احمدی نژاد است.
« مگر می توان وزیر را استیضاح کرد اما از رئیس نپرسید؟» ، «علت را باید در جای دیگر جست.» ، « کردان سرنخ است نه شاه کلید»
با تفکر در چیدمان واژگان سطور فوق، ناگهان به یاد آن نویسنده عصر اصلاحات و خالق ادبیات هنجارشکن در میان قلم بدستان دوم خردادی افتادم که در گفتگو با نشریه تاگس اشپیگل لاف زد:
«[امام] خمینی به موزه تاریخ سپره خواهد شد.» اما اشتباه نکنید! این "اکبر گنجی" نیست که این بار سخن از "شاه کلید" به میان می آورد. هم اینک سطور مذکور را سردبیر هفته نامه شهروند ، به رشته تحریر درآورده است. این نوشتار به بهانه سرمقاله شماره 70 نشریه "شهروند امروز" تحت عنوان "سکولاریسم نقابدار" که به چالشی ناکام و عتاب آلود با دولت مردمی دکتر محمود احمدی نژاد برخاسته ، کوشیده است به افشای ماهیت صاحب این قلم و همراهانش بپردازد:

1) سردبیر هقته‌نامه شهروند امروز در آغازین سطور اتهام افکنی‌های خود، دولت نهم را دورترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی نسبت به نهاد روحانیت و مرجعیت دانسته و اظهار داشته: «دولت دکتر محمود احمدی نژاد تنها به یک روحانی ارشد (نه مرجع) یعنی آیت الله محمدتقی مصباح یزدی متکی است و از آغاز پاره ای از مواضع این دولت نهاد مرجعیت را آزرده است». آنان که هنوز در شوک پیروزی گفتمان «عدالت محور» دولت نهم در سوم تیر 84 به سر می برند، گویا از یاد برده‌اند مدال افتخار دفاع از حریم روحانیت و ارزشها بر سینه رییس دولت نهم از دیرباز تاکنون، خوش درخشیده است. جالب آنکه نگارنده یادداشت " سکولاریسم نقابدار" نتوانسته کینه دیرینه خود نسبت به شخصیت ارزشمند استاد مصباح یزدی را پنهان نگاه دارد و با لحنی کنایه‌آمیز،‌ به مخاطب چنین القاء می‌کند که گویی ارادت به استاد به مفهوم تقابل با جایگاه روحانیت است؛ شخصیتی که به فرموده مقام معظم رهبری، «مطهری زمانه» است.
کارنامه سیاه کسانی‌که اکنون مدعی حمایت از روحانیت شده‌اند و اصول‌گراترین دولت انقلاب اسلامی را به دوری از روحانیت متهم کرده‌اند؛ ظاهراً فراموش کرده‌اند در عصر اصلاحات ، چه قلم‌ها در نقد اندیشه معمار کبیر انقلاب، فرسوده (!) و چه نوشتارهایی در راستای عبور از آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی منتشر کرده‌اند.

2) اصلاح‌طلبان خودخوانده که اینک در قامت مدعیان دفاع از شریعت به تخریب فرزند مکتبی امام راحل(ره) و حافظ خون شهدا قلم می‌زنند، فرزندان نامشروع سازمان موسوم به مجاهدین انقلاب هستند که در جلسات هفتگی ارگان مطبوعاتی این سازمان، دوره فراگیری پلورالیسم می‌دیدند تا اینک ما شاهد تراوش ذهن متوهمشان باشیم.
دکتر احمدی نژاد با اثبات وفاداری‌اش به جایگاه ولایت مطلقه فقیه که منبعث از اسلام ناب محمدی (ص) است، پیوسته قدم در مسیر ترویج صحیح شریعت و مبارزه با خرافه‌گویی نهاده و با استعانت از آموزه‌های برگرفته از فرهنگ مهدویت، پرچمدار گفتمانی شده است که بدون تردید، گفتمان غالب ایرانیان در دهه آینده خواهد شد.
رییس جمهوری ایران با ارج نهادن به نقش حوزه‌های علمیه به عنوان پاسداران فقه شیعه، آشکارا مسیر هموار انحراف از دین را که در دوران اصلاحات گشوده شده بود، مسدود کرد. احمدی‌نژاد دقیقاً برخلاف نظر نویسنده مقاله مورد نظر، با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اعتبار ایران و ایرانی را که پیشتر بر مبنای «دیپلماسی خندان» از دست رفت، احیا کرد و با اتخاذ رویکرد مقاومت و تدبیر، از عزت انقلاب دفاع نمود و این مهم برعکس مواضع کسانی‌ است که خطوط قرمزشان در سیاست خارجی، صدور قطعنامه‌های شورای به اصطلاح امنیت بود.
از قضای روزگار، سردبیر هفته‌نامه شهروند امروز به درستی سکان‌دار قوه مجریه را «استثنا گرا» نامیده اما باور به این موضوع، تنها نقطه اشتراک ما با اوست.
از منظر نگارندگان این نوشتار، مؤلفه‌هایی از شخصیت و عملکرد دکتر محمود احمدی نژاد می‌توان برشمرد که او را به حق، رییس جمهوری استثنایی نموده است. برخی از این شاخصه‌ها عبارتند از :
2-1) جسارت طرح و اجرای مسائلی چون سهمیه‌بندی بنزین، طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و ...
2-2) سفرهای استانی هیئت دولت که مشخصاً مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفت.
2-3) تردید در رویداد مشکوکی به نام "هولوکاست" که دیری است با نقشه صهیونیسم جهانی، به باور عمومی تبدیل شده است.
2-4) اتخاذ رویکرد جوان‌گرایی و تزریق نشاط در بدنه فرتوت اجرایی کشور .
2-5) احیای عدالت و بسط این ارزش به عنوان یک الگو در سطوح مختلف حاکمیت.
2-6) شکستن شبکه مافیایی زر و زور و متلاشی نمودن جریانات زیاده خواه ساکن در بدنه دولت‌های پیشین .
2-7) سیاست نامه‌نگاری به رؤسای جمهور کشورهای مختلف بر گرفته از دیپلماسی پیامبر (ص) در جهت تبیین رویکرد «مهرورزی» دولت نهم .

3) سردبیر هفته نامه شهروند بدون آنکه بخواهد خود در مقام مبلغ این مکتب ظاهر شده و به توضیح و تفسیر این اندیشه پرداخته و یادآور شده : ‌«سکولاریسم به معنای قدسیت‌زدایی و راز زدایی از زندگی و از همه مظاهر دینی است.» ناگفته پیداست متهم‌کنندگان امروز دولت نهم بر دوری از خط تابناک امام (ره) ، کسانی هستند که با مبانی و الفبای امام‌شناسی بیگانه‌اند.
اینک گردانندگان رسانه تجدید نظرطلب "شهروند امروز" همنوا با معروفترین سایتهای ضد دین فارسی زبان، در مسیر به استهزا گرفتن مواضع رئیس جمهور و رویدادهای معنوی کشور گام نهاده است.
رهبر فرزانه انقلاب با انتقاد از برخی که در دولت های گذشته در مقابل بیگانگان زیاده خواه، احساس انفعال و شرمندگی می کردند اینچنین تاکید دارند:" این دولت، در تعاملات جهانی وفاداری به گفتمان انقلاب را افتخار خود می داند و روند بسیار خطرناک غربزدگی و گرایشهای سکولاریستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مدیریتی کشور بود، سد کرده است."
اینجاست که می توان دریافت ، دلیل حملات بی وقفه سکولارهای جدید نسبت به دولت نهم ریشه در عناد و کینه آنان از گفتمان امام و انقلاب دارد.
رسانه های مندرج:


  • کلمات کلیدی : سیاست
  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی