سفارش تبلیغ
صبا ویژن







همایش منطقه‌ای دیوان محاسبات کشوربا حضورمدیران کل استان‌های فارس، سیستان وبلوچستان، اصفهان، بوشهر، چهار محال و بختیاری، خوزستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد،هرمزگان و یزد در شیراز برگزار شد.

ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز بیان کرد:

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: رییس جمهوری می‌خواهد اشکالات ساختاری را اصلاح کند و این هجمه‌ای که علیه وی است، به دلیل ساختار شکنی و تحول خواهی او است.

آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی، در جمع مسئولان دیوان محاسبات کشور در شیراز افزود: مشکل آقای احمدی نژاد که این جوری جنگ احزاب علیه او پیش می‌آورند، برای چیست؟ برای این است که نمی‌خواهد یک رییس جمهور محبوبی باشد که همه بیایند بگویند چه انسان خوبی بود، همه راضی بودند، بلکه می‌خواهد سیستم را اصلاح کند.

وی با اشاره به سال نوآوری وشکوفایی اظهارداشت: اگربتوانیم این تحول را ایجاد کنیم، کار بزرگی است هرچند که این تحول در ذهن برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مثل یک مصیبت عظیم است.

امام جمعه شیرازگفت: متأسفانه نمایندگان مجلس ما چون بر مبنای تقسیمات کشوری انتخاب می‌شوند، نمی‌توانیم در هر بخشی کارشناسان ارشد قوی و کاربردی داشته باشیم. ما نیاز به مجلس کارشناسان که بر مبنای تقسیمات صنفی از کل کشور انتخاب شوند، داریم که آنها خیلی کارها را می‌توانند انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل و معضلات دولت، ملت و همه چیز ما بانک‌ها است، خطاب به مسئولان دیوان محاسبات افزود: شما بروید ریشه‌های فساد را پیدا کنید.

وی گفت: شما یقین داشته باشید قوانین جاری ما بیشتر از آنچه بخواهد جلو دزدی را بگیرد، جلو پیشرفت کار را می‌گیرد. شما در مأموریت های خود بیش از آنکه برای درست شدن حساب امسال و پارسال در نظر بگیرید، اشکال‌های سیستم را حل کنید. سیستم ناسالم، فرد سالم را خراب می‌کند و سیستم سالم، فرد ناسالم را سالم می‌کند، بنابراین برای اصلاح ساختار تلاش بیشتری کنید.

امام جمعه شیراز ادامه داد: تلاش کنید خرابی امسال به سال بعد اضافه نشود. ببینید این خرابی از شخص است یا از سیستم. اگر خرابی از سیستم حسابداری یا از قوانین دست و پا گیر است، باید برای اصلاح سیستم و قوانین تلاش کرد.

آیت الله حائری شیرازی اظهارداشت: مبنای قضاوتتان بر این اصل باشد که مدیر در کار خود قدرت مانور، جابجایی و تحول داشته باشد و سلامت سنجی او را در خروجی کارش نگاه کنید.

وی با اشاره به اینکه باید ریشه مفاسد را شناسایی کرد، به موضوع برخوردها برای جلوگیری از سد معبر اشاره کرد و گفت: بر چه اساسی اموال مردم را جمع می‌کنند؟ آیا می‌دانند چقدر زندگی افراد تباه می‌شود؟ چقدر فحاشی علیه نظام در این بحث سد معبر می‌شود؟ یک صحرا پر از فرغون، یک صحرا پر از ترازو و وسایل مختلف جمع آوری شده وجود داردة همه اینها غارت می‌شود و می‌آورند، چرا چون می خواهند با سد معبر مقابله کنند.

امام جمعه شیراز افزود: شهرداری‌ها با چه قدرتی این کار را می‌کنند، بعد هم می‌گویند روحانیت به ما اجازه داده؟ این روحانیت کیست که اجازه داده است؟ بله می‌روند پیش آقای محترمی مطلبی می‌گویند و بعد ایشان هم می گوید سد معبر حرام است و مجدداً می‌آیند می‌گویند آقا اجازه می‌دهید این وسایل جمع آوری شده را تملک کنیم، می‌گوید بکنید.

نماینده ولی فقیه در فارس اظهارداشت: شما ببینید ریشه این تملکات چیست؟ چقدر انسان‌ها به اجبار تبدیل به دزد شدند، بعداً تبدیل به سارق مسلح می‌شوند، خودتان می‌کنید، خودتان دزد می‌سازید، مردم دزد نیستند.

وی افزود: چرا این همه اموال را تصرف می‌کنند؟ شما بروید دقیق روی قوانین شهرداری‌ها محاسبه کنید، یکی از آنجاهایی که مردم از دین و انقلاب بر می‌گردند، اختیارات نابجا و اضافی است که به شهرداران داده شده است و شهرداران به هیچ صراطی مستقیم نیستند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری به عملکرد کمیسیون‌های تغییر کاربری‌ها اشاره کرد و گفت: ببینید این کمیسیون‌ها یکی از بزرگترین جاها است برای دزدی‌های بسیار کلان. کمیسیون تغییر کاربری باید روی مبنا کاربری را مشخص کند نه براساس ارتباطات.

وی خطاب به دیوان محاسبات کل کشور افزود: شما بروید بزنگاه‌های پول‌های کلان راپیدا کنید، شما را به شپش کشی نیندازند، دنبال کارهای ریز ریز نروید، دروازه‌های خروج پول را مراقبت کنید، مراکز فساد و خلاف را شناسایی کنید.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی