سفارش تبلیغ
صبا ویژن







جمهوری اسلامی از گذشته تا کنون همواره با تهدیدات خارجی و داخلی مواجه بوده است. بسیاری از این تهدیدات خنثی شده و برخی تهدیدات همچنان فرا روی ملت و نظام اسلامی ایران قرار دارد.

تهدیدات علیه هر ملتی با افزایش قدرت ملی، سهم اراده عمومی یا عزم ملی برای مقابله با تهدیدات و در صورت لزوم ایستادگی و مقاومت در برابر تجاوز سهم اصلی است. به عبارتی دیگر ملتی که با تهدیدات جدی روبرو است فقط با تقویت عزم و اراده خود می‌تواند در برابر این تهدیدات ایستادگی نماید و به موفقیت دست یابد.

نقش جوانان و نوجوانان در تولید قدرت ملی بعنوان بخش فعال دارای انرژی و روحیه و نشاط دوران جوانی و نوجوانی، نقش تعیین کننده است. اگر در میان مجموعه مولفه‌های تولید قدرت ملی نقش نیروی انسانی نقش  اول است، در میان رده‌های سنی نیز جوانان و نوجوانان سهم اول را برعهده دارند. بنابراین نیروی مقاومت بسیج به‌عنوان نیروی استراتژیک انقلاب اسلامی که با سازماندهی نیروی مردمی حرف اول را در تامین امنیت داخلی و امنیت ملی در شرایط حساس خواهد زد، باید به این نکته بر اساس تجربه و نظریه‌های علمی توجه خاص داشته باشد که این جوانان و نوجوانان بسیجی هستند که بیشترین کارآیی را در تامین امنیت ملی خواهند داشت.

البته شرط کارآمدی و کارآیی قشر جوان و نوجوان در تامین امنیت ملی، ایجاد بسترهای مناسب برای رشد و تعالی آنان بر مبنای فضایل اخلاقی می‌باشد. این نکته‌ای کلیدی برای تمامی برنامه‌ریزی‌های بسیج است و باید مورد توجه تمامی مسئولان قرار بگیرد.


سالروز هفته بسیج بر تمامی بسیجیان مبارک باد.



  • کلمات کلیدی : بسیج، امنیت ملی
  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی