سفارش تبلیغ
صبا ویژن







آرش پاک اندیش- "شیخ اصلاحات" این روزها به شدت در حال رایزنی برای همراه ساختن طیف های مختلف اصلاح طلبان با کاندیداتوری اش برای دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری است.
گویا مهدی کروبی عزم خویش را جزم نموده که با ساماندهی نیروهای ستادی اش، تشکیلاتی بودن خود را به رخ آن دسته از رقبای اصلاح طلبش بکشد که خیال پردازانه در سودای رسیدن به قدرت سیر می کنند.
چیدمان اعضای جدید شورای مرکزی حزب اعتماد ملی به خوبی بیانگر این مفهوم است که مهدی کروبی امید خود را از برخی گروهها و جریانات و محافل به اصطلاح روشنفکری رایج در کشور سلب نموده و با تغییر ریل انتخاباتی اش به سمت طبقه آسیب پذیر و متوسط اجتماعی، که براستی اینان خالق حماسه پرشکوه سوم تیر 84 بودند، بنای آن دارد که مشق رقابت انتخاباتی خود را با وام گرفتن از گفتمان مردمی رئیس دولت نهم به نمایش گذارد!
در اولین کنگره حزب اعتماد ملی که در مهرماه امسال برگزار شد ، 18 نفر از اعضای اولین شورای مرکزی حزب که در میان آنان اسامی جمعی از مدیران دولت اصلاحات و طیفی از فعالان جنبش دانشجویی سالهای اوج جولان رادیکالیسم ، در یک فرآیند کاملا حساب شده از قرار گرفتن در کرسی دومین دوره شورای مرکزی حزب ناکام ماندند و خواسته یا ناخواسته مورد عنایت "سیاست خاتمی زدایی حزب اعتماد ملی" قرار گرفتند ، به چشم می خورد.
جوانان حزب اعتماد ملی در بدو تاسیس این حزب به خود می بالیدند که شیخ اصلاحات سه تن از نمایندگان طیف جوان را به واسطه نگاه عملگرایانه اش در عالی ترین رکن حزبی جای داده و شعار بر زمین مانده "بیایید جوانانمان را باور کنیم" عصر اصلاحات را جامه عمل پوشانید. اما امروز پس از گذشت 3 سال از عمر حزب اعتماد ملی شواهد و قرائن نشان می دهد که آن جوانان پر از انرژی و انگیزه دیروزی، نه تنها از کاندیدا شدن در اولین کنگره حزب صرفنظر می نمایند بلکه هیچگونه اقبال و علاقه ای از سوی شخص دبیرکل و سایر ارکان حزبی مبنی بر اینکه حتی خود را در جایگاه کاندیداتوری در کنگره بیازمایند ، دیده نمی شود.
رضا حجتی ، روح الله اوحدی و مهدی مؤمنی سه تن از فعالان جنبش دانشجویی سالهای موسوم به اصلاحات بودند که به واسطه حضورشان در ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، توانستند در بدو تاسیس حزب اعتماد ملی با حمایت ویژه "آقای دبیرکل" وارد شورای مرکزی حزب شوند. اما این سه جوان تازه نفس غافل از اینکه بازی سیاست در میان اصلاح طلبان قواعد خاص خود را دارد به مرور بر اثر وجود اختلافات درونی که بازگو نمودنشان را به آینده ای نه چندان دور می سپاریم، به ناگاه از کلیه مسئولیت ها و فعالیت هایشان کناره گیری نمودند و خود را در سطح یک عضو عادی تنزل دادند.
آخرین تحولی که البته پیش از این منتظر شنیدنش بودیم خبر عدم تمایل رئیس شاخه دانشجویی حزب اعتماد ملی از ادامه حضورش در این سمت است.
"روح الله اوحدی" که با پذیرش شیخوخیت "آقای دبیرکل" در سومین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران در آخرین لحظات اعلام لیست انتخاباتی اصلاح طلبان، انصراف معنادار خود را (که البته خود یک مثنوی سخن است) از حضور در عرصه رقابت انتخاباتی اعلام می دارد، شاید هرگز در فکرش خطور نمی کرد، آن فعالیت پرانرژی اش در شاخه دانشجویی حزب اعم از برگزاری جلسات آسیب شناسی اصلاحات ، سفر به لبنان و دیدار با حزب الله و ملاقات با جنگ زدگان ، اخذ مشقت بار مجوز انتشار صفحه دانشگاه در روزنامه اعتماد ملی(که بعدها به تعطیلی کشیده شد) و... ناگهان به آنچنان افولی بیانجامد که امروز داوطلبانه علاوه بر اینکه شورای مرکزی حزب را ترک می کند بلکه دیگر هیچ انگیزه ای برای استمرار حضور در ریاست شاخه دانشجویی حزب متبوعش نمی بیند و بارها از جناب کروبی درخواست می کند که در فکر فردی جایگزین باشد.
اینک "محمد مهدی مازنی" که از منتقدین جدی جریان محمد خاتمی و هوادارانش و از حامیان پروپاقرص کاندیداتوری "مهدی کروبی" به شمار می رود، از طرف "شیخ اصلاحات" به عنوان رئیس جدید شاخه دانشجویی حزب منصوب می شود تا شاید این شاخه بتواند به عنوان کمیته دانشجویی ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نقشی ویژه ایفا نماید و به گفته خود کروبی « با یک شتاب و سرعت بالا و با جدیت تمام فعالیت های خود را آغاز کند.»


  • کلمات کلیدی :
  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی