سفارش تبلیغ
صبا ویژن







با ورود امام خمینی(ره) به ایران یکی از روزهای ماندگار در تاریخ این کشور رغم خورد. در آن روزها اگرچه گروه های چپ امام خمینی(ره) را یک رهبر سالم و صادق می دانستند که سخت مخالف استبداد پهلوی و استعمار و امپریالسم آمریکاست و حرکتی مترقی و رو به جلو دارد اما در حقیقت آن ها در امر انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی غافلگیر شده بودند و نمی توانستند تحلیل درست و همه جانبه ای ارائه دهند. اغلب نیز به همین دلیل میان اعضای آن ها اختلاف می افتاد.

گروه های چپ ماهیت انقلاب اسلامی را مذهبی و ارتجاعی می دانستند. تحلیل آن ها چنین بود که مذهب نمی تواند در بستر تکامل اجتماعی خلق ها نقش مثبت و انقلابی داشته باشد.

آن چه این گروه ها را به خطا در تحلیل می انداخت عدم شناخت از جایگاه روحانیون در میان مردم بود. تجربه صدساله حضور روحانیون انقلابی در ایران نشان داده است که دست کم عده ای از روحانیون شیعه پتانسیل مردمی و حتی انقلابی بالایی دارند و در عمل در صف مبارزه با استعمار و امپریالیسم قرار گرفته اند. کسانی مثل امام خمینی، آیت الله طالقانی، آیت الله سعیدی، آیت الله غفاری از این دسته بودند.

اینها باعث شده بود مردم امام را عاشقانه دوست داشته باشند و بحث های نظری و تئوریک بر آن ها تاثیری نداشته باشد.

امروز نیز با وجود آنکه سی سال از انقلاب اسلامی گذشته و مردم بارها نشان دادند بازیچه دست اینگونه نظریه ها نمی شوند اما آن ها همچنان سعی در انتشار افکار پوچ خود هستندو بخصوص که اخیرا با نام برابری طلب در میان دانشجویان به ترویج عقاید خود می پردازند و سعی در به انحراف کشیدن نخبگان جامعه را دارند.

عناصر تفکرات غیر اسلامی چنان وانمود می کنند که گویی تاکنون تفکرات آنان را کسی ندیده و فکر نو و جدید است و بالاتر از آیین اسلامی است. ظاهرا این افراد فراموش کرده اند که تفکراتشان قبلا ارائه شده و شکست خورده است. البته عده ای با این تفکر نیز وارد قشر طلاب شده اند و سعی در تضعیف اسلام دارند و همواره قوانین اسلام را که از جانب خداوند است را ناقص می دانند و تفکرات حقوق بشر خود را که توسط مخلوق خداوند ارائه شده است را بی عیب و نقص می دانند.

البته آنان که در سال های مبارزه علیه شاه در کسوت چپ بودند و با پیروزی انقلاب اسلامی رنگ عوض کردند امروز نیز قصد دارند در خفا به فعالیت های خود ادامه دهند. اینان چنان می گویند که ما انقلاب کردیم ولی رفتار امروزشان با رفتار آن روزها متفاوت است. اگرچه آن روزها در گروه های اسلامی نبودند ولی انقلابی بودند و بعد از انقلاب مسلمان شدند اما امروز سعی در زیر سئوال بردن انقلاب اسلامی دارند.

به هر حال روزی پدران و مادران ما مقابل ظلم ایستادند و انقلاب کردند امروز نیز وظیفه حفظ آن بر عهده ماست.



  • کلمات کلیدی :
  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی