سفارش تبلیغ
صبا ویژن







بخش اول مصاحبه مدیر وبلاگ گروهی «فصل انتظار»: در سایت قرآنی ایکنا در موضوع تبلیغ دین در فضای مجازی؛ آسیب‌ها و ظرفیت‌ها

گروه فضای مجازی: مدیر وبلاگ گروهی «فصل انتظار» تبلیغ اسلام در فضای مجازی را عرض‌اندام در برابر کج‌روی و بی‌اخلاقی‌ها دانست و غنی‌سازی دانش علمی مبلغ را برای گسترش و نشر بهتر آموزه‌های دینی در همه جهات لازم دانست.

«فاطمه موسوی»، نویسنده دفاع مقدس و مدیر وبلاگ گروهی «فصل انتظار» در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، درباره ظرفیت‌های تبلیغ دین در فضای مجازی گفت: پیامبری و پیغام‌رسانی رسالتی است که قبل از اینکه بر عهده کسی گذاشته شود وی باید آمادگی و توانایی برای کسب موفقیت و تکمیل این رسالت را داشته باشد، بنابراین هر حوزه و یا هر گروهی که سعی در انجام این مسئولیت را دارد اگر از کمالات و ابزار کافی برخوردار نباشد نمی‌تواند کار را به سر انجام برساند.

وی ادامه داد: در کنار این توانایی باید انگیزه و ظرفیت گروه را بالا برده تا در طیف وسیع موفقیت کسب شود؛ تبلیغ دین به‌‌ویژه در اسلام عرض‌اندام در برابر کج‌روی و بی‌اخلاقی است و به همین دلیل مبلغ دینی‌ باید در همه زمینه‌ها و فضاها کفایت و از بسط علمی خود را غنی سازد تا بهتر بتواند آموزه‌های دینی را در همه جهات بسط و نشر دهد.

موسوی افزود: حال آنکه این مسیر ممکن است در حول محوریت یک سازمان و یا یک گروه و حوزه و همچنین ممکن است از یک جایگاه انفرادی مثل یک وبلاگ و وب‌سایت شخصی دینی انجام گیرد، شاید در این مرحله روش و راهکار فیزیکی متفاوت باشد، اما چنانچه یک هدف و یک وظیفه و خواسته را دنبال کنند می‌توان همه این بخش‌ها را یک گزینه دانست.

بلاگر «سجاده‌ای پر از یاس» در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار کرد: با بررسی و تفکر و روی سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند «دشمنان غافلند از اینکه این ابزارها می‌توانند مورد استفاده ما هم قرار بگیرد و وقتی اینترنت بوجود آمد، یک ابزار اختصاصی نبود بلکه ما هم می‌توانیم از آن استفاده کنیم» می‌توان ضرورت تبلیغ در این فضا را پیگیری کرد.

 کمیت و کیفیت تبلیغ دین دراینترنت
با پیگیری‌های متولیان امر در دو سال گذشته تبلیغات دینی افزایش کمی به‌سزایی داشته و می‌توان امیدوار بود که در آینده نزدیک کمیت و کیفیت تبلیغ دین در فضای سایبری به آنچه مطلوب است دست یابد

وی با تأکید بر سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد: امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطى بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جاى دنیا مى‌رسد، میدان افکار مردم و مؤمنان، عرصه کارزار تفکرات گوناگون است، امروز ما در یک میدان جنگ و کارزار حقیقى فکرى قرار داریم، این کارزار فکرى به هیچ وجه به زیان ما نیست؛ به سود ماست چراکه اگر وارد این میدان بشویم و آنچه را که نیاز ماست از مهمات تفکر اسلامى و انبارهاى معارف الهى و اسلامى بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعا برد با ماست.

مدیر وبلاگ گروهی فصل انتظار تصریح کرد: درحال حاضر که هنوز متولیان و صاحب نظران در امور دینی به اینترنت دسترسی کامل ندارند می‌توان از حضور مذهبیون آگاه و با سواد در این امور کمک و بهره جست ولی این همت را می‌طلبد که سازمان‌ها و یا نهادهای آموزشی و فرهنگ دینی وارد این فضا شده و به مخاطبان اطلاعات و آگاهی‌های صحیح را ارائه دهند.

موسوی گفت: رسالت تبلیغ دین در فضای مجازی برعهده همگان است و نظارت آن با‌لاخص به عهده کارشناسان و متولیان و صاحب نظران دینی است و این را هم نباید نادیده گرفت که با وارد‌کردن آگاهی‌ها برای آسیب‌ها و اطلاعات نقیض و شبه ناک نیز از متخصصان بهره برد.

این بلاگر دینی در ادامه گفت: با پیگیری‌های متولیان امر در دو سال گذشته تبلیغات دینی افزایش کمی به‌سزایی داشته و می‌توان امیدوار بود که در آینده نزدیک کمیت و کیفیت تبلیغ دین در فضای سایبری به آنچه مطلوب است دست یابد.

وی اظهار کرد: البته انتشار و به‌روز رسانی اطلاعات دینی خود یک حوزه و تخصص بالایی را می‌طلبد که با درک این مهم می‌توان راه‌های بسته را به روی گسترش دین در این حوزه باز کرد.

موسوی به عنوان مثال اظهار کرد: انتشار و در دسترس قرار دادن کتب و دستورات علمای دینی و پاسخ‌های شرعی برای کاربران فضای مجازی در صرفه جویی در وقت آنان بسیار مفید بوده و یا مراکز پاسخ‌گویی به سوالات حوزه علمیه قم با آنلاین بودن توانسته‌اند در این زمینه پیشگام و موفق باشند و اگر در بقیه موارد نیز به همین صورت عمل شود می‌توان منتظر موفقیت‌های چشمگیری در این بخش بود.

ادامه دارد...



  • کلمات کلیدی :
  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی