سفارش تبلیغ
صبا ویژن







لینک مصاحبه سادات علوی قسمت دوم تبلیغ دینی در فضای مجازی؛ آسیب‌ها و ظرفیت‌ها
تبلیغ دینی در فضای مجازی؛ آسیب‌ها و ظرفیت‌ها/ 72
اینترنت می‌تواند اسلام را با کمترین هزینه به دنیا معرفى می‌کند

گروه فضای مجازی: به اعتقاد مدیر وبلاگ گروهی «فصل انتظار»، اینترنت بهترین وسیله‌اى است که مى‌تواند اسلام را با کمترین هزینه به دنیا معرفى کند؛ دنیایى که تشنگان شناخت حقیقت در آن کم نیستند.

«فاطمه موسوی»، نویسنده دفاع مقدس و مدیر وبلاگ گروهی «فصل انتظار» در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، تبلیغ اسلام در فضای مجازی را عرض‌اندام در برابر کج‌روی و بی‌اخلاقی‌ها دانست و غنی‌سازی دانش علمی مبلغ را برای گسترش و نشر بهتر آموزه‌های دینی در همه جهات لازم دانست.
متن کامل قسمت اول مصاحبه را اینجا کلیک کنید!

وی در ادامه بیان کرد: مسئولیت ما در جامعه این است که سعى کنیم راه استفاده مشروع از همه وسایل جدید بیشتر باز شود و تا حدى که ممکن است، کارى کنیم که از مفاسد آن کاسته شود، بنابراین یکى از مسایلی که امروز براى ما مطرح است، همین وسایل اطلاع‌رسانى جدید است که اینترنت یک شاخه‌اش آن به‌شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: این بهترین وسیله‌اى است که مى‌توانیم اسلام را با کمترین هزینه به دنیا معرفى کنیم، دنیایى که تشنگان شناخت حقیقت در آن کم نیستند.

 رسالت تبلیغ دین
اساسا رسالت تبلیغ دین در فضای مجازی به عهده سازمان‌ها و نهادهای دینی و دولتی است و سازمان‌های غیر دولتی و مردمی، با به‌کارگیری از این اطلاعات و در دسترس قرار دادن انها در این فضا به کمک موسسات و ارگان‌های دینی و دولتی آمده‌اند

موسوی در ادامه با تأکید بر اینکه نقش حوزه‌های علمیه در تبلیغ دین در فضای مجازی از همه بیشتر است، افزود: در کنار این مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی و کاربران شخصی و دواطلبان خودجوش نقش موثری دارند.

وی ادامه داد: سایت‌ها، وبلاگ‌های شخصی و تالارهای گفتمان خودجوش در این فضا را می‌توان با تزریق کارشناسان دینی به حوزه عملیات آنها به یک حوزه قوی و مستحکم و یک بازوی قوی برای سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه تبدیل کرد و به رشد مطلوب و آگاهی‌های دینی مسلح کرد تا برای موفقیت تبلیغ دینی در این فضا مورد استفاده و یاری مخاطبان قرار گیرند.

بلاگر «سجاده‌ای پر از یاس» اظهار کرد: اساساً رسالت تبلیغ دین در فضای مجازی به عهده سازمان‌ها و نهادهای دینی و دولتی است و سازمان‌های غیر دولتی و مردمی، با به‌کارگیری از این اطلاعات و در دسترس قرار دادن آنها در این فضا به کمک موسسات و ارگان‌های دینی و دولتی آمده‌اند، نه اینکه عهده‌دار و مسئول بوده باشند!

مدیر وبلاگ گروهی فصل انتظار تصریح کرد: تبلیغات سایبری به عهده متولیان و صاحب نظران این مقوله است، اما نمی‌توان نقش رسانه‌های کوچک و فردی را نادیده گرفت، چه بسا آغاز حرکت همین ارگان‌ها و حوزه‌های علمیه به دست پرتوان وبلاگ‌نویسان شخصی ایجاده شده و احساس ضرورت کار در این فضا را شخص و یا رسانه‌ای کوچک در سازمان‌ها و حوزه‌های تبلیغی ایجاد کرده است.

موسوی در پایان یادآوری کرد: بنابراین با نادیده گرفتن این قشر و این بخش از فضا نمی‌توان به صعود به قله‌های موفقیت فکر کرد، این در حالیست که در مقابل نیز همین بخش با ناآگاهی می‌تواند بر پیکره دین و مسائل دینی ضربات سختی را وارد آورد، بنابراین باید در کنار همیاری و همکاری به این حوزه نظارت هم داشت.

وی تأکید کرد: با توجه به رسالت دولت و ارگان‌های مذهبی درباره تبلیغات در این فضا باید توجه داشت که آنچه کاربران سایبری و مخاطبان در خارج و داخل این فضا از تبلیغات توقع دارند، هنوز کاملاً انجام نگرفته است، ولی می‌توان با سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی که واجب و ضروری دیده می‌شود به این مهم دست پیدا کرد.



  • کلمات کلیدی :
  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی