سفارش تبلیغ
صبا ویژن







 بیانات مقام معظم رهبری در 22 اردیبهشت 88 تبلور اندیشه تابناک امام خمینی است که  هر ذهن پوینده ای می تواند از آن برای خوب اندیشیدن و حفظ و صیانت از دست آورده های عظیم انقلاب کمک و بهره جوید. دسته ای از هواداران با بی اطلاعی از گفته ها و خواسته های کاندید خود در محافل به طرف داری و جانب داری های بی مورد می پردازند . اما  بیانات رهبری در 22 اردیبهشت 88 بربسیاری از این تفکرات مهرباطل شد زدند،

 در  طی این بیانات  حکیمانه و خدا پسندانه ایشان راه و روش خوب فکر کردن همچنین ارزیابی انتخاب کاندیدای اصلح را بیان کردند .  همینطور با درنظر گرفتن صحبتهای اقایانی که ادعای دروغین و پوچی را به مخاطبین خود یعنی ملت شریف عرضه می داشتنداکنون با مد نظر قرار دادن ملاکهای رهبری با  درایت و هوشیاری میتوان در برابر این ادعا ها ودروغ پردازی ها  به نتیچه گیری نهایی دست یافت که یک کانید اصلح چگونه فردی می باشد. یک انشان متفکر و آگاه با این مقایسه و یا بهتر بگویم محک زدن با سخنان رهبری می تواند بهترین گزینه خود را در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری پیدا  نماید.

لذا در این مقاله با ارائه سخنان یکی از کاندیدا ها(میر حسین موسوی) و سخنان ( مقام معظم رهبری)در صدد ایجادفضایی بوده ام تا بتوان آنچه که شایسته سالاری گفته میشودرا به دست آورد.

بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم استان کردستان‏ در میدان آزادى سنندج ‏1388/2/22

فرمایشات میر حسین موسوی بعد از ثبت نام کاندیداتوری در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 18/2/1388

 میر حسین موسوی :آمده‌ام تا وسیله‌ای باشم برای بازگرداندن اقتدار، عزت و هویت ایرانی

.آمده‌ام تا حامی مستضعفین باشم. آنانی که فشار تورم قامت‌شان را خم کرده و سیاست‌های نادرست اقتصادی عزت‌شان را نشانه رفته است.

مقام معظم رهبری:علل و عوامل عزت ملی به عنوان مسئله ای بسیار مهم و اساسی، آن را از نشانه های حیات حقیقی یک جامعه سرافراز و پویا و از عوامل مهم ایستادگی در مقابل بیگانگان است.ملتی که از«تاریخ و فرهنگ و موجودیت» خود، احساس حقارت و ذلت نکند و با چشم غرور و امید به داشته ها، سنن، آداب و تاریخ و مفاخر خود بنگرد، از عزت ملی برخوردار است . قرآن کریم با اتکای به ایمان محقق خواهد شد چرا که عزت، مخصوص پروردگار، پیامبر خدا و مؤمنان به پروردگار است.عناصر برهم زننده وحدت ملی را عوامل آگاه و یا ناآگاه دشمن است و هرکسی وحدت ملی را به بهانه های مذهبی از جمله طرفداری از شیعه و سنی خدشه دار کند چه شیعه باشد و چه سنی، مزدور دشمن و دشمن اسلام است چه بداند و چه نداند.

یکى از اساسى‏ترین قلمهائى که انقلاب اسلامى به ما ملت ایران عطا کرد، احساس عزت بود. امام بزرگوار ما مظهر عزت بود. آن روزى که امام علناً فرمود «آمریکا هیچ غلطى نمیتواند بکند»، اوج اقتدار سیاسى و نظامى آمریکا در دنیا بود. امام احساس عزت را به این مردم برگرداند و انقلاب احساس عزت را به ملت ایران برگرداند. امروز ایرانى به ایرانى بودن خود و به مسلمان بودن خود افتخار میکند. امروز قدرتمندان عالم هم اعتراف میکنند که در مقابل ملت ایران، تهدید آنها، قدرت نظامى آنها و تبلیغات سیاسى آنها هیچ تأثیرى ندارد؛ ملت ایران راهى را و هدفى را که انتخاب کرد، با قدرت تمام خواهد رفت و به آن هدف خواهید رسید.

میر حسین موسوی:آمده‌ام تا با تنش‌زدایی و تعامل سازنده روابط بهتری میان کشورمان ایران و جهان برقرار کنم تا فضا را برای توسعه کشور بگشایم و احترام به ایرانیان را در جهان تامین کنم.

مقام معظم رهبری: تلاش استعمارگران و حکومتهای وابسته برای القای احساس حقارت در ملت ایران، سیاستهای مذلت بار حکومتهای دیکتاتوری و فاسد قاجار و پهلوی را در مقابل انگلیس و امریکا مصیبت بزرگ ملت ایران در دوران قبل از انقلاب بوده است.ملت ایران با اتکای به اسلام و به رهبری امام عظیم الشأنی که مظهر عزت این ملت و این سرزمین بود در مقابل چنین مصیبتی قیام کرد و امروز مردم ایران به ایرانی بودن و مسلمان بودن خود افتخار می کنند و قدرتمندان عالم هم معترفند که تهدیدات آنها هیچ تأثیری در ملت عزتمند ایران و نظام مقتدر و پرنفوذ اسلامی ندارد.

میر حسین موسوی:

آمده‌ام تا حامی مستضعفین باشم. آنانی که فشار تورم قامت‌شان را خم کرده و سیاست‌های نادرست اقتصادی عزت‌شان را نشانه رفته است.

آمده‌ام تا اشتغال را دغدغه هر روزه دولت قرار دهم. آمده‌ام تا با گسترش بیمه‌های همگانی قدمی در جهت آزادی اقشار مردم از فقر و رهایی آنها از نیاز بردارم. اقشاری که استقلال کشور و عظمت جمهوری اسلامی مرهون فداکاری و فضیلت‌های آنهاست و هیچکس نیست که بتواند نقش آنان را در استقرار نظام فراموش کند یا حماسه‌هایی را که فرزندان مرزدارشان در دفاع مقدس آفریده‌اند از یاد ببرند

در وضعیتی هستیم که شایسته و شان ملت و مردم ما نیست. سرمایه‌هایی که حاصل تاریخ پر فراز و نشیب ماست به ویژه انقلاب عظیم اسلامی و بذل خون‌های گرامی بوده‌اند، در خطرند. آنچه امروز می‌بینیم آن چیزی نیست که می‌خواستیم، آن چیزی نیست که می‌تواند باشد.

مقام معظم رهبری:استان مشکلاتى دارد. آنجورى که من احساس میکنم و مطالعه میکنم، در درجه‏ى اول مشکل این استان عبارت است از اولاً مسئله‏ى اشتغال، ثانیاً مسئله‏ى سرمایه‏گذارى. اشتغال مسئله‏ى مهمى است. امروز نسبت بیکارى در این استان نسبتاً بالاست، در حالى که جوانهاى آماده‏ى به کار حضور دارند. کارهاى خیلى خوب و کارهاى زیادى شده، اما کارهاى دیگرى و بیشترى باید انجام بگیرد. خدا را شکر میکنیم که امروز برخلاف دوران طاغوت، دولتها خودشان به سراغ مردم مى‏آیند. یک روزى بود که مردم باید زحمت میکشیدند، تلاش میکردند تا به حضور دولتها برسند؛ امروز به برکت اسلام، دولتها هستند که راه مى‏افتند و به استانهاى مختلف، شهرهاى مختلف و دورافتاده‏ترینِ نقاط کشور میروند؛ رئیس جمهور میرود، وزیر میرود، مسئولین گوناگون میروند. مردم بعضى از این جاهائى که رئیس جمهور در آنجاها حضور پیدا میکند، میگویند ما در دوران گذشته یک مدیرکل را هم در اینجا ندیده بودیم! راست هم میگویند. این از برکت اسلام است. اسلام حکومتها را موظف میکند که به دشوارترین کارها و به ضعیف‏ترین مردم بیشتر بپردازند تا به کارهاى آسان؛ و خوشبختانه امروز این وجود دارد. خدا را سپاسگزاریم.

میر حسین موسوی:آیا ممکن است ملتی وجود داشته باشد که به چیزی کمتر از بهترین قناعت کند یا در محقق کردن چشم‌اندازی از بهروزی که در پیش‌رویش قرار می‌گیرد، سستی به خرج دهد؟ شرایطی که امروزه در آن به سر می‌بریم بی‌تردید بهترین نیست.

مقام معظم رهبری:این را هم در پایان این بخش از عرایضم عرض بکنم: جوانان عزیز بدانند، توطئه‏هاى استکبار خنثى شده، اما تمام نشده است. هوشیارى مردم مؤمن و آماده‏به‏کارىِ مسئولان کشور، تا امروز توطئه‏هاى دشمنان را نسبت به این استان و نسبت به جریانهاى مشابه خنثى کرده؛ اما نباید فکر کرد که دشمن دست کشیده و ساکت نشسته و از دنبال کردن اهداف شوم خودش منصرف شده؛ نه، هشیارى باید ادامه پیدا کند. بدانید که دشمنان ایران اسلامى میخواهند ایران یکپارچه نباشد و اسلام بر این کشور حاکم نباشد. آن قدرتمندان مستکبرى که توانسته‏اند اغلب کشورها و دولتهاى دنیا را زیر نفوذ سیاستهاى خودشان قرار بدهند، تا امروز نتوانسته‏اند نظام جمهورى اسلامى را - که متکى به این مردم شجاع و مؤمن است - تسلیم خودشان بکنند و در مقابل خودشان به زانو دربیاورند؛ عصبانى‏اند. روشها را عوض میکنند، اما هدفها همان هدفهاى پلیدى است که داشته‏اند؛ جوانها هوشیار باشند، خانواده‏ها هشیار باشند، مسئولین هشیار باشند. ما از موجودیت و تمامیت کشورمان دفاع میکنیم؛ ما با همه‏ى توان از اسلام عزیز دفاع میکنیم؛ ما تا امروز در مقابل رعد و برق توخالى استکبار نترسیدیم و عقب‏نشینى نکرده‏ایم، بعد از این هم نخواهیم ترسید و عقب‏نشینى نخواهیم کرد.

میر حسین موسوی:آمده‌ام تا با دستور کار قرار دادن فرمان هشت ماده‌ای امام خویش، آن را از نو چراغی تابنده در مسیر تحقق حقوق شهروندی و حفظ حریم خصوصی قرار دهم.

عزیزان من! همه‏ى ملت ایران! وحدتتان را قدر بدانید. این اتحاد براى این کشور، اتحاد بسیار پرشکوه و پربرکتى است. اتحاد را قدر بدانید، همدلى را قدر بدانید، همکارى را قدر بدانید، همراهى دولت با ملت را قدر بدانید، مردم‏دوستىِ دولت را قدر بدانید. دولت هم ایمان مردم را، حماسه‏ى مردم را، شور و شوق جوانان را و روح ابتکار و فعالیت و کارآفرینى را در نسلهاى رو به رشد این کشور قدر بداند و از این نیروها استفاده کند که ان‏شاءاللَّه همین جور هم خواهد شد.
 میر حسین موسوی:آمده‌ام تا با تنش‌زدایی و تعامل سازنده روابط بهتری میان کشورمان ایران و جهان برقرار کنم تا فضا را برای توسعه کشور بگشایم و احترام به ایرانیان را در جهان تامین کنم.

آمده‌ام تا حامی مستضعفین باشم. آنانی که فشار تورم قامت‌شان را خم کرده و سیاست‌های نادرست اقتصادی عزت‌شان را نشانه رفته است.

مهندس میرحسین موسوی:دیدار با نخبگان خراسان رضوی : اردیبهشت ????
دولتی که روی کار آمد با شعار مبارزه با فساد بود ولی آنچه با آن روبرو هستیم این است که به طور ناخواسته فساد سازمان یافته‌ای را در کشور ایجاد کرده است

میرحسین موسوی: کرمان( اردیبهشت ??
مدام در سخنرانی‌های سیاسی، ادعاها و شعارهایی در رابطه با مبارزه با فساد مطرح می‌شود اما کجاست این مبارزه با فساد؟

 مقام معظم رهبری :نکته‏ى آخر در باب انتخابات این است که نامزدهاى محترمى که تاکنون نام‏نویسى کرده‏اند و مشغول تبلیغات و اظهاراتى هستند - اگرچه حالا وقت قانونى هم نرسیده، اما تبلیغات میکنند؛ اشکالى ندارد - سعى کنند با انصاف عمل کنند. اثبات و نفى‏شان با توجه به حق و صدق باشد. چیزهائى را که انسان میشنود، باور نمیکند که از زبان نامزدها و آن کسانى که دنبال این مسئولیتها هستند، از روى صدق و صفا خارج شده باشد. گاهى انسان حرفهاى عجیب و نسبتهاى عجیبى میشنود. این حرفها مردم را نگران میکند؛ کسى را هم به گوینده‏ى این حرفها دلبسته و علاقه‏مند نمیکند! نامزدهاى محترم توجه داشته باشند: اذهان عمومى را تخریب نکنند. این همه نسبت خلاف دادن به این و آن، تخریب کننده‏ى اذهان مردم است؛ واقعیت هم ندارد؛ خلاف واقع هم هست. بنده که از همه‏ى این آقایان اوضاع کشور را بیشتر میدانم و بهتر خبر دارم، میدانم که بسیارى از این مطالبى که بعنوان انتقاد درباره‏ى وضع کشور و وضع اقتصاد و اینها میگویند، خلاف واقع است؛ اشتباه میکنند. ان‏شاءاللَّه اشتباه است. امیدواریم که خداوند متعال براى این ملت خیر و صلاح و آبادانى کامل را مقدر فرموده باشد.

آخرین مطلبى که عرض میکنم این است: عزیزان من! همین‏قدر بدانید ما براى حاکمیت اسلام در این کشور - که حاکمیت اسلام متضمن آبادى دنیا و آخرت مردم و اصلاح زندگى مادى و معنوى آنهاست - تا آخر ایستاده‏ایم و هیچ فشارى و هیچ قدرتى نمیتواند در اراده‏ى ما که متکى به اراده‏ى مردم است اثر بگذارد.

مرگ بر این دولت مردم فریب" متینگ میر حسین و یاران همراه

نمیدانم سخنان و گفتار رهبری چقدر توانسته شما مخاطب گرامی را در خوب فکرکردن و اندیشیدن برآنچه در حال حاضر وجود دارد ترغیب نماید

 لا اقل کمکی که مقایسه میتواندبکند این است که مارا در به دست آوردن منتخب و اصلح واقعی  همراهی خواهد نمود



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی