سفارش تبلیغ
صبا ویژن







درسی  از تاریخ

در طول تاریخ، ملتها همواره در مسائلی به تبادل وداد و ستد پرداخته اند از جمله علم و دانش، معارف دینی، اخلاق، زبان، آداب و سنن زندگی. این مسأله، تبادل فرهنگی همواره مهم تر از مبادلات اقتصادی و داد و ستد کالا میان ملتها و اقوام بوده و هست.

دربخش تبادل فرهنگی، بزرگترین اهداف  بارور کردن و تکامل فرهنگ ارتباطی کشورهاست که در پرتوی آن، خصوصیات بارز و مثبتی، نظیر نظم و انضباط ،پو یایی و سخت کوشی, وقت شناسی ، احترام متقابل، تصمیم گیری، و شجاعت و نیز کنجکاوی در مباحثات علمی و فرهنگی را از یکدیگرفرا گرفته و این مسأله راهبردی ضروری  است برای حیات فرهنگی در سراسر جهان .

سلطه  مدعیان دروغین حقوق ملتها و بشریت

 اما  همیشه این گونه نبوده است وگاه مشاهده میشود تعدادی از کشورهای مدعی حقوق بشر و خواهان ازادی در پی مقاصد شوم سیاسی و هجمه های بنیادهای فرهنگی با ادعا های واهی و به قصدریشه کن کردن فرهنگ ملی  ملتها دست بکار شده و با تکیه بر قدرتی که دارند با تدارک مجموعه ای از برنامه ها و فعالیتهای سیاسی یا اقتصادی از طریق فراگیر کردن بی قید و بندی فرهنگی، هرزگی اخلاقی و فروپاشی ارزشهای انان  سعی در رسیدن به اهداف خود دارند.

و همچنین فرهنگ اسلامی ملل مسلمان یکی از این اهداف شوم استعمار از دیر و باز بوده و هست. چرا که فرهنگ اسلامی ملتهای مسلمان میتواند با عملکرد صحیح بشریت را به سوی آزادی و تکامل واقعی پیش ببرد و این برای آن دسته کشورهایی که گفته شد بسیار گران ویک مانع در برابر خواسته هایشان بوده و هست.

اگر چه بارها استعمار دیروز از این روش برای رسیدن به اهدافش و تسلط بر ثروتهای ملتهای مسلمان استفاده کرده، اما نظام سلطه گر امروزنیز با روش  متفاوت و بسیار پیچیده این بار قصد دارد تا با نشانه رفتن ارزشهای اسلامی و تخریب بنیادی فرهنگ اصیل اسلامی همراه با برنامه ریزی موذیانه ای وارد عمل شده، تا در کشورهای مسلمان، بتواندنافذ بماند.

پیشرفتها و تحولات غیر قابل اجتناب

 با توجه به این که تحولات در جوامع بشری امری اجنتاب‌ناپذیر است، و همچنین با دانستن اینکه  کنترل این تحولات به دست صهیونیسم و سرمایه‌داری جهانی، مهمترین مسأله برای دنیای اسلام میباشد، و همچنین با شناسایی قصد  باندهای بین‌المللی زر و زور که برای تسلط بر منافع ملت‌ها، سازمان‌ نظامی ناتو را تشکیل داده بودند، اینک  برای نابودی هویت ملی جوامع بشری و تحقق بیشتر اهدافشان، برای  تضمین آینده خود، در پی تشکیل ناتوی فرهنگی هستند تا با استفاده از امکانات زنجیره‌ای وپیوسته، متنوع و بسیار گسترد? رسانه‌ای جدید، سررشته تمام  تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها و بخصوص ملت‌ها ی مسلمان و ذی نفع آنان را به دست بگیرند.

این حرکت در مراحل مختلف صورتها و شکلهای گوناگونی داشته و  گاهی به صورت اسلام ستیزی و هجمه بنیادین اسلام و گاهی به صورت یورشهایی به سرزمینهای مقدس اسلامی و همچنین اکثرا با نفوذ و ایجاد تفرقه در بین سران و حکام این کشورها و یا زیر سوال بردین روشهای سیاسی دولتهای اسلامی سعی در تحکیم بخشیدن جای پای خود در این کشورها را داشته است.گاه دیده شد است که پس از شکست در یکی از اهداف و یک روش بکار گرفته شده خشم استعمار فزونی گرفته است و به صورت علنی چنگ و دندان نشان داده اند و سعی درمخدوش کردن چهره اسلام  در تمام دنیا داشته اند.

حساسیت های ملتها در برابر تو طئه ها

چنانچه در تاریخ از این نوع حرکتها زیاد دیده شده است،ومهم درسی است که ملتها ودو لتهای مسلمان باید از این موضوع بگیرند و در برنامه های پیشرودر نظر داشته باشند.هر بارکه رژیم سلطه شکست خورده است در کنار ان بر عزت و اثبات حقانیت اسلام و ملتهای اسلامی افزوده شده است. و دشمن از این هراسناک است لذا باید در این امور هم بصورت مبارزه کار کرده هم اطلاع رسانی کرد تا هدفهای دشمنان هم بصورت متمادی شناخته شدده و هم در بی اثر کردن و نابود کردن این اهداف بصورت موازی پیش رفت.

فضای سایبری و اینترنت که خود یک پیشرفت انکار نا پذیر جهانی است از دستبرد و دسیسه های سلطه گران مستثنا نبوده و نیست. وبا توجه به اینکه یکی ازکم خرج ترین ؛راحت ترین راههای سلطه بر فرهنگ و مغزها است.همچنین بهترین نشانه گیریهای را می توان با دسترسی به آن انجام دادو بر تفکرات ،ستون و پایه فرهنگ و همچنین بخش زنده و پویای ملتها که همان نیروهای جوان و کار آمد هستند رامیتوان سست و از کار انداخت.

راهی دیگر  برای سلطه استعماری

با شکست نظامی و تروریستی که اعلام خصومت و مقابله آشکار کشورهای سلطه گر به جهان  اسلام و بخصوص به ملتهای مبارز همچون ایران و با در نظر گرفتن این سلاح سرد(اینترنت و فضای مجازی و رسانه ای) دشمن این بار بصورت پنهان و در قالب خوراک تبلیغاتی و سر گرمی به ستون و اساس و سرمایه های اصلی ملتهای مسلمان حمله و یورش برده است.و کشورما نیز از این قاعده مستثنا نبوده و درگیر این نوع جنگ سایبری  با الگوها و و راههای

 متعدد در گیر بوده و هست از جمله حملات اطلاعاتی کذب و دروغ ؛حمله فرهنگی ؛ اخلاقی اجتماعی، سیاسی و حمله بنیادین به هویت و اصول اصلی نظام اسلامی در دستور کار این نوع جنگ می با شد. و این خود می طلبد تا آگاهان و متفکران فرهنگی و سیاسی و نظامی کشور سعی در شناساندن و رهگیری و همچنین ایجاد راهکارهای مقابله و ارائه سپرهای دفای در مقابل این نوع حملات کوشش و فعالیت کنند.

در این مدت جنگ نرم سایبری بارها و بارها این تهاجم ات از سوی  کارشناسان و دلسوزان و همچنین از سوی افراد صاحب نظر دینی احساس شده و تذکراتی  داده شد که باید برای مبارزه با این مشکل راه و چاره ای اندیشید و اقدام به در دست گرفتن این فضا به نفع فرهنگ و اصول نظام  کرد.

تذکرات و نقد و بررسی ها

بارها در این فضای شاهد رواج بی بند و باریهای اخلاقی و انسانی بودیم و هر بار که این رفتار را با مقالات و تذکرات نقد و بررسی کردیم ملاحظه می شد که عده ای از سر نادانی و عده ای از سر شیطنت بیمار گونه  به این نقد و گزارشات و مقالات تاختند و فرد و یا  متن مورد نظر را مورد هجمه قرار دادند . در بعضی از این مقالات منتشر شده به دلیل باز کردن ماهیت افراد و اخلاق انان نسبت به اعمال زشتی که ایشان در ترویج انها مصر بوده اند نقاطی بسیار مهم وجود داشت.اکنون می بینیم که این نقاط حساسترین و بارز ترین دلایل برمخرب بودن اندیشه های افرادی بوده و هست که در پی برداشتن دین و  رواج بی بند و باری در همه فضا ها تلاش میکردند و می کنند.

در پی تلاشها و دغدغه های برادران جهادگر و مومن و انقلابی پیرو ولایت در سپاه پاسداران مشاهده شد که ایستادن در برابر این اندیشه ها و این افراد مخل حقوق انسان و بشریت کاری است شدنی و در پرتو رهنمود های ولایت و مرجعیت می توان بر کیفیت و سرعت ان افزود.

شیطنت دشمنان

حال  بعد از موفقیت هایی که سپاه پاسداران در فرو پاشی و دستگیری و همینطور در برملا سازی اهداف شوم این گروههاو عوامل سلطه در ایران  کسب نموده است عده ای نادان و یا مغرض دست بکار شده اند تا در این میانه کار بزرگ و اقدام جهادی را بصورتی جلوه دهند که دشمنان را خشنود و افراد بی اطلاع را بر ضد این نهاد بزرگ و عزیز بشورانند.

باید یا اور این مسئله شد که سپاه یک بخش جدا نشدنی ا ز بدنه نظام و انقلاب است و بارها در زمانهای متفاوت دیده شد که این بخش چگونه می تواند در پیشرفت و به ثمر رسانیدن هداف حقه نظام و ملت نقش ارزنده ای را ایفا نماید.

پیرو مقاله قبل که در خصوص حمایت و تشکر حضور قدرتمندانه و غرور آفرین سپاه در فضای اینترنتی

حمایت از ارزشمند ترین اقدام

اکنون ما گروهی از وبلاگنویسان حاضر در این فضای سایبری ضمن  تشکر و قدر شناسی و همچنین درخواست ادامه راه و به سر انجام رسانیدن حرکتی را که این نهاد بزرگ و عزیز دست بکار شده است را خواهانیم وهمچنین خواستار ایجاد هر چه سریعتر بر قراری آرامش فکری و ایجاد فضای اخلاقی امن وسالم را در ایران می باشیم.

و از همین بخش حمایت خود را از تیم سایبری نهاد معزز سپاه پاسداران اعلام میداریم.

به امید پیروزی وغلبه بر دسیسه های دشمنان دین و ایران اسلامی.

ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم

  



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی