سفارش تبلیغ
صبا ویژن







ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(درود و رحمت خدا بر ایشان باد) را در حالی طی کردیم که بعضی در هیئات مشغول عزاداری بودند و برخی در استادیوم مشغول رقص وپایکوبی و برخی در پی کسب معرفت و شناخت.
آنچه که مهم است این است که مناسبات مذهبی را می توان تلنگری حساب کرد برای بازیابی عملکرد خود، و می توان تلنگری دانست برای مقایسه راه خود با راه الگوها.
خوشا به سعادت آنان که در اینچنین ایامی علاوه بر سوگواری و اشک ریختن و سینه زدن که برکات معنوی و نورانیت برای انسان به ارمغان می آورد به فکر مطالعه و شناخت بیشتر نسبت به حضرات معصومین(درودورحمت خدا بر ایشان باد) می افتند و به دنبال راهی برای حفظ معنویت و نورانیت می گردند، چه بسا نورهایی که به محض خروج از مجالس بر اثر اعمال اشتباه از بین بروند.
یکی از درسها و آموزه هایی که این ایام با توجه و تعمق به روضه های حضرت صدیقه کبری (درودورحمت خدا بر ایشان باد) می توان دریافت این است که یادگار رسول خدا (درودورحمت خدا بر ایشان باد) برای دفاع از حق بدون هیچ هراسی در برابر باطل اندیشان ایستادند و علاوه بر سخنرانی و افشای حقایق و تبیین چهره دشمنان و منافقین خود را نیز فدای اصلاح جامعه کردند.
اینکه حضرت مانند خیلی از محتاطین از خطرات نترسیدند و در راه دفاع ازحق کتک خوردند و حرفها شنیدند و فرزندشان را فدا کردند و در آخر جان خود را نیز فدای این راه کردند به ما نشان می دهد که برای دفاع از حق  و اصلاح باید به هر قیمتی شده در برابر گمراهان و معاندان ایستاد و ملاحظه منافع شخصی را ننمود.
این رفتار بی بی عالمین(درودورحمت خدا بر ایشان باد) نشانگر این واقعیت است که در دوراهی حق و باطل، نشستن و تماشا کردن و سکوت اختیار کردن موجب پیشرفت باطل اندیشان خواهد شد و این نکته ای است که بسیاری از ما در  امتحانات بزرگ فراموش می کنیم و  چه بسا برای حفظ مصالح و منافع و یا از روی تنبلی و بی اعتنایی سکوت می کنیم و با سکوت خود به پیشرفت باطل کمک می کنیم،
لذا بر همه ما به عنوان پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (درودورحمت خدا بر ایشان باد) و فرزندخواندگان حضرت فاطمه زهرا(درودورحمت خدا بر ایشان باد) واجب است تا در امتحانات بزرگی همچون انتخابات بیکار ننشسته و به شناسایی اصلح پرداخته و آنرا به سایر مردم نیز بشناسانیم و در این راه بدون ملاحظه مصالح و منافع شخصی خطرات را به جان خریده و در راه دفاع از دین و وطن خویش همه چیز را فدا کنیم.
فراموش نکنیم که رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (رضوان خدا بر او باد)نیز فرمود:
خاتم انبیا برای اصلاح جامعه آمده اند و همه آنها این مسئله را داشتند که فرد باید فدای جامعه بشود، فرد هرچه بزرگتر باشد بالاترین فرد که ارزشش بیش از هر چیز است در دنیا، وقتی که با مصالح جامعه معارضه کرد این فرد باید فدا بشود، سیدالشهدا روی همین میزان آمد و خودش و اصحابش و انصار خودش را فدا کرد، فرد باید فدای جامعه بشود و جامعه باید اصلاح بشود. «لیقوم الناس بالقسط»(1)باید عدالت در بین مردم و در بین جامعه تحقق پیدا کند(2)

پی نوشت:

(1) سوره مبارکه حدید آیه 25
(2) صحیفه نور ج15 ص148


  • کلمات کلیدی :
  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی