سفارش تبلیغ
صبا ویژن







سلام و درود بر شما دوستان عزیز
در یکی از مجموعه های تفریحی تهران سالنی وجود داره که بظاهر مخصوص تفریح و سرگرمی خانواده ها درست شده تا به گفته متصدیان اجراییش اعضای خانواده در کنار یکدیگر به بازی و تفریح و تخلیه انرژی بپردازن و از مزاحمت اراذل دور باشن.
این خیلی خوبه که فضایی مخصوص خانواده ها باشه تا پدرومادرها فرزندانشون رو راحت به تفریح ببرن و از آفت دیدن صحنه های نامناسبی که گاهی در پارکها اتفاق میفته در امان باشن اما نکاتی هم در فعالیت این مجموعه هست که میشه از نقاط ضعفش برشمرد.
مثلا اینکه تنوع و کثرت وسایل بازی و تفریح در این سالن برای کودکان و نوجوانان زیاده اما برای بزرگسالان منحصر به تعداد انگشت شماری میشه.
یا اینکه در این سالن بزرگ بطور دائم موسیقی هایی که دارای کوبش بسیار هستن و یا حتی موسیقی هایی که رقص آور هم هستن( که البته از زمان دولت اصلاحات براشون مجوز صادر میشه و بصورت مجاز فروخته میشن) پخش میشن و گوش کودکان و نوجوانان به شنیدن این موسیقیها عادت میکنه در حالیکه با وجود حکومت جمهوری اسلامی هیچ عالم و دانشمندی مفید بودن یا شرعی بودن این آهنگها رو تایید نکرده.
و مهم اینکه از ساعت 23 به بعد بارها اعلام میشه که راس ساعت 24 نمایش لیزر شو برگزار خواهد شد و کارمندان، شرکت کننده ها را تشویق به ماندن در سالن میکنن تا این نمایش به قول خودشون مهیج و زیبا را ببینن و راس ساعت 24 با خاموش شدن چراغها و پخش دود و بخار در سالن و جمع کردن شرکت کننده ها در مرکز سالن از یک گوشه ی سقف، لیزرهایی با تنوع رنگی و همراه با آهنگ بصورت رقص نور پخش میشه و بالتبع جوونایی هستن که جیغ خواهند زد و دستاشون رو بالا خواهند برد و ...
دوستی می گفت این برای اینه که پارتی نرفته ها یکبار هم که شده تجربه چنین جمعی رو داشته باشن ولی من میگم این کار موجب از بین رفتن قبح چنین حرکتهایی میشه تا اگر افراد در عروسیها و یا مهمانیهای خانوادگی چنین حرکتی را دیدن براشون قبح نداشته باشه و به اختلاط جوونا و ... اعتراض نکنن
البته جالب اینجاست که در این مجموعه ظاهرا اراذل فقط به پسرانی گفته میشه که مجردی حضور پیدا کردن و کمی بیشتر از دیگران دارای انرژی و جنب و جوش هستن و هر دختر و پسری در کنار یکدیگر خانواده حساب میشن و اجازه ورود دارن حتی اگر یه دختر با چند پسر و یا یه پسر با چند دختر باشن، و یا حتی اگر خانمی را موقع ورود با یک آقایی ببینیدش و در کافی شاپ با یک آقای دیگه و در کنار بازیها با یکی دیگه.
این قسمتش منو یاد دمشق میندازه، دو سه تا خیابون بالاتر از پل ویکتوریا در حال قدم زدن و پیاده روی بودم در حالیکه هنوز اذان نماز شب پخش نشده بود، خیابون خلوت و ساکت بود و دیدم بین این ساختمانهای بسته و تعطیل ساختمان سیاه رنگی هست که مقابل دربش نورافشانی شده، هنوز چند تا ساختمان با اونجا فاصله داشتم که دیدم ماشینی با پلاک سعودی مقابل اونجا ایستاد و چند پسر جوون و پرشور پیاده شدن که برن داخل اما راهشون ندادن، بعد فهمیدم اون ساختمان محلی است برای رقص و تخلیه انواع انرژیها که کسی را مجردی راه نمیدن و باید یه جنس مخالف همراهش باشه، اون روز خیلی تاسف خوردم که در یک کشور اسلامی و در شهری پر از مسجد و زیارتگاه  باید شاهد همچین مجموعه هایی باشیم، اما الان با دیدن این مجموعه در تهران خییییییییییییلللللییییییییی بیشتر تاسف خوردم و سئوالات زیادی برام پیش اومد

آیا مردم ایران طی یک نهضت چند دهه ای، انقلاب اسلامی را رقم زدن تا نتیجه ای شبیه فعالیتهای حزب بعث سوریه داشته باشه؟ که اگر اینچنین بود دیگه چه نیازی به انقلاب و ریخته شدن خون هزاران شهید بود؟
آیا متصدیان آموزشی کشور برای مدیران اجرایی و مدیران میانی حکومت اسلامی دوره های آشنایی با مبانی  انقلاب اسلامی را برگزار کردن تا مدیران بدونن به چه چیزی باید مجوز داد و به چه چیزی نباید مجوز داد؟
آیا دستگاههای  آموزشی  جوانان را با مبانی فکری و عملی انقلاب اسلامی آشنا کرده اند تا وقتی چندتا جوون به دنبال شغل و منبع درآمد میگردن از هر راهی به دنبال کسب روزی نباشن؟
و غم انگیز تر از همه اینکه چندسالی است بلیط این مجموعه را در نهادهای مذهبی میبینم که برای پرکردن اوقات فراغت بین دانش آموزان مومن پخش میشه تا اونها هم برن با این مجموعه آشنا بشن



  • کلمات کلیدی :
  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی