سفارش تبلیغ
صبا ویژن







مسجد ضرار خانگی»
88/7/13 11:13 ع

بنام خداوند قابل ستایش

سلام و درود بر شما دوستان عزیز

یکی از سنتهای خوب که در رابطه با مجالس اهل بیت(درود و رحمت خدا بر ایشان باد) سالیان سال است به اجرا در می آید برپایی مجالس روضه و مولودی و عزاداری در منازل جهت تبرک و نورانیت منازل است.
به خصوص اینکه پس از انقلاب و جنگ تحمیلی این مجالس در منازل شهدا برگزار می شود و آثار بسیاری در روحیات نوجوانان و جوانان دارد.
نکته مهمی که در رابطه با این مجالس وجود دارد این است که در حالت سنتی مجالس خانگی با حضور امام جماعت محل و با محوریت مسجد و پایگاه بسیج برگزار می شد و بدلیل آگاهی امام جماعت و مسئولین پایگاه مقاومت از مسائل روز جامعه و محله و روشنگری آنها، مسجدیها و هیئتیها از گزند منافقین و دشمنان امنیت بیشتری داشتند.
آفتی که بر سر راه این مجالس قرار گرفت خارج شدن مسجد و روحانیت از محوریت تعداد کمی از مجالس بود که ریشه آن نیز ریاست طلبی و مشکلات نفسانی برخی گردانندگان مجالس بود، و بنده همواره در رابطه با این موضوع به اطرافیان و هیئاتی که با آنها مرتبط بودم هشدار می دادم که مبادا این حرکت موجب جدایی از مسجد و سوء استفاده دشمنان شود چرا که بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند« مساجد سنگر است و نباید این سنگرها را خالی کرد»
از طرفی شاهد بودم علما و اساتید اخلاق نظیر آیت الله مجتهدی تهرانی( مقامش متعالی باد) همواره مردم را توصیه می کردند تا احادیث اهل بیت عصمت و طهارت(درود و رحمت خدا بر ایشان باد) را که در هیئات و مجالس می شنوند در منزل و در جمع خانواده مطرح کنند و نمونه کوچکی از هیئت را در خانه ایجاد می کنند.
با رعایت این شرایط مجالس خانگی افراد را از آفات حفظ می کند و در راه ارزشهای دین و انقلاب اسلامی ثابت قدم می گرداند،  اما در راستای مقابله با این حرکات شنیدیم که جدیدا برخی فریب کاران و نوکران دشمن به منظور دوری مردم از مسجد و روحانیت و دور کردن آنان از محل ولادت و پیدایش انقلاب اسلامی طرح مساجد ضرار خانگی را مطرح می کنند.
بدیهی است افراد مومن و متدین باید فرق این مجالس با مجالسی که در بالا سخن از آنها به میان آمد را با توجه به اهداف و روش کار آنها بدانند و ضمن اطلاع رسانی و روشنگری نسبت به مساجد ضرار خانگی از حضور در مجالس خانگی ای که برای مقابله با انقلاب اسلامی و بدون حضور عناصر انقلابی و معتمد برگزار می شود پرهیز کنند.
از بقیه دوستان وبلاگ نویس هم خواهشمندم بنا بر وظیفه رسانه ای که بر عهده داریم در هشدار نسبت به این نیرنگ دشمنان وبلاگ خود را به روز کنند و در این حرکت سهیم باشند



  • کلمات کلیدی :
  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی