سفارش تبلیغ
صبا ویژن







من»
88/12/9 1:43 ص

شمخانی همچنین به یک خاطره در روز معارفه‌ خود در نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و می‌گوید: من در آن روز یک جمله بیشتر نگفتم: "من از دریا غیر از شنا کردن چیزی بلد نیستم اما آنچنان بر شما فرماندهی خواهم کرد که نه گذشتگان کردند و نه آیندگان.

این قسمتی از مصاحبه علی شمخانی با خبرگزاری فارس است ،البته اگر این مصاحبه را از ابتدا تا انتها مطالعه کنیم بیشترین برداشتی که از آن خواهد شد این است که جناب شمخانی سعی دارد خود را انسانی بسیار مدیر،کاربلد،زحمتکش،با افق دید وسیع،فرماندهی زبده و ....معرفی کند.

البته خدماتی که هر فرد مسئول در کشور انجام داده قابل تقدیر و ستایش است و این مردم نیز به خوبی ثابت کرده اند که قدردان زحمات و خدمات همه مسئولین در گذشته و حال و البته آینده بوده و خواهند بود.

همین مردم البته ثابت کرده اند که اجازه سوءاستفاده از این خدمات را هم به کسی نداده و نخواهند داد،هر چند که خدمات را هم فراموش نمی کنند.

این مردم ثابت کرده اند که بازی با کلمات را هم به خوبی تشخیص می دهند و خلاصه فرق دوغ و دوشاب را به سرعت و با یک نگاه تشخیص می دهند.

و حالا ضمن مروری بر بخشهائی از این مصاحبه، سخنی با جناب شمخانی دارم و البته از تمام زحماتی که کشیده اند هم قدردانی میکنم.

شما در بخشی دیگر از این مصاحبه فرمودید:

 تا این لحظه هیچ محصول دفاعی نه در حوزه سطحی، موشک، ماهواره که من بنیانگذار نباشم، در این چند سال افتتاح نشده است.

همچنین در قسمتی دیگر گفته اید:

اینکه در فضا حضور یابیم هم ناشی از آن دوران است و همه محصولات بروز یافته طی 5 سال اخیر، بنیانگذاری دوران مدیریت تیم بنده در وزارت دفاع بود. حتی اسم‌های آنها هم در این دوران تعیین شد.

در همین مصاحبه گفتید:

نظام این فرصت را داد که در سپاه، نیروی دریایی، وزارت دفاع و ... موثر باشم و خدا را شکر. تولید اقتدار برای نظام اسلامی در بعد دفاعی افتخار من است.

و باز هم در همان مصاحبه گفتید:

خوشحالم هیچگاه در یک نقطه نایستادم. با افتخارات دوران مبارزات قبل از انقلاب یا دفاع مقدس یا دوران فرماندهی و وزارت، توقف نکردم و همیشه گفتم باید کار ماندگار کنم و خلاق باشم.

و باز هم گفتید:

من علی شمخانی، مبارز قبل از انقلاب، برادر شهدا که خاندانم در دوران دفاع مقدس ضربه‌ها خورده و پس از جنگ هم تلاش کردم سربازی مفید برای نظام باشم و کارهای ماندگار کنم، رسانه‌ای ندارم.

و باز هم:

اولین ایستگاه دریافت تصاویر ماهواره‌ای را در سال 82 افتتاح کردم که حاصل درآمدهای ناشی از همین تولید ثروت بود. البته به خاطر جلوگیری از برخی حساست‌ها، افتتاح آن رسانه‌ای نشد.

و در ادامه:

شمخانی خاطرنشان کرد: وقتی بعد از 8 سال فرماندهی از نیروی دریایی رفتم، امیر محتاج که جانشین من بود، فرمانده شد و به خاطر همکاری نزدیک ما، امثال جماران در کشور طراحی و ساخته شد.

این را هم فرمودید:

من عضو تیمی هستم که این شرایط را فراهم کرد؛ حتی اگر در تصویر نباشم. همانطور که در جنگ هم من کمترین عکس و تصویر را دارم.

براستی جناب شمخانی این همه تعریف از خود برای چیست؟

آیا در این مصاحبه قصد اقتدار نظام را داشتید یا معرفی خود را؟

جناب شمخانی،ضمن احترام به همه خدماتی که کرده اید آیا شنیده اید که "مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید" و آیا شما در این مصاحبه قصد معرفی خود را داشتید یا ناوشکن جماران را؟

جناب شمخانی با آن همه عناوینی که دارید در این هشت ماه فتنه پس از انتخابات ندیدیم که اینچنین که به معرفی و تعریف و تمجید از خود پرداخته اید به دفاع از نظام و ولایت فقیه و انقلاب بپردازید!

آیا امروز وقت گفتن این حرفها بود و آیا نیاز امروز جامعه ما شناختن شخصیت عالی،ممتاز و بی بدیل ! جنابعالی بود؟

جناب شمخانی ، مردم به احترام برخی از خدمات شما از شما سؤال نمی کنند که در بین آن همه شخصیت نظامی که در کشور وجود داشت ،چرا آقای خاتمی که امروز به عنوان یکی از سران فتنه شناخته شده است ،از جنابعالی به عنوان همکار و وزیر در جمع امثال مهاجرانی و نوری و معین و زنگنه و ابتکار و ابطحی و... دعوت به همکاری کرده است، چرا از امثال شهید شوشتری و کاظمی و بزرگانی چون سردار فضلی و کوثری و.... دعوت نکرده است.

آیا آقای خاتمی  وجه تشابهی در عملکرد شما با جریان خود دیده بود و یا شما را دارای حساسیت کمتری  نسبت به عملکرد خود می دانست و آیا اصولا حساسیتی هم بروز دادید؟

 تا امروز مصاحبه ای از شهید صیاد شیرازی و شوشتری و کاظمی و سردارانی چون علی فضلی و محمد کوثری و سعید قاسمی و .... ندیده ام که حتی یک مورد در مورد دلاوریهای خود پرداخته و به تعریف از خود بپردازند.

اما متأسفانه هر گاه فرصتی برای شما و دوست عزیزتان محسن رضائی پدید آمد ،شروع به خودستائی کردید و از دلاوریها و مراتب عالی خود پرداختید.

براستی چرا؟



  • کلمات کلیدی :
  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی