سفارش تبلیغ
صبا ویژن







 بر هیچ کس پو شیده نیست که دشمنان از اول انقلاب تا کنون دست به هر حیله وتذویری زده است تا این انقلاب مردمی را به اخر رسانده و نابود کند  تا بتواند جبر و زور را بار دیگر بر سر این ملت قهرمان بکار ببرد. اما بی خبر و غافل از اینکه این مردم هرگز نخواهند گذاشت دستآوردخون شهدا و مجاهدات مردان غیور و رهبری امام  به این راحتی از بین رود.در هر عرصه دشمن بارها شانس بد خود را در مصاف با ملت ایران امتحان کرده و بارها شکست را مزه کرده است . دشمن خوار و زبون هر بار با چینش و بکار گرفتن مهره هایی در درون نظام جمهوری  اسلامی راهای مبارزه پنهان و آشکار خود را امتحان کرده است و هر بار شکستی جانانه را هم تجربه کرده است. در عصر حاضر  جهان دستخوش تحولات و پیشرفتهای علمی و ابزاری زیادی شده است این عادت زشت خود را ترک نکرده و باز هم وارد بازیهایی سخت بر علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی  می شود.

عصر حاضر عصر تکنولوژی های پیشرفته است و دشمن این ابزار را چون ابزار نظامی در دست خود گرفته است و از ان برای سلطه خود بر دیگران اسفاده میکند. کشورهایی که در این عرصه ها پیشرفت ندارند محکوم به جور و سلطه بیکانگان خواهند بود و اما کشورهایی که پیشرفت های علمی و تکنولوژی دارند در مقابله با این ابزار دشمن متخاصم بهتر می توانند وارد عمل شده و دشمن خود را شکست دهند.

با یک بررسی خواهیم دید که دستان پنهان و آشکاری که برای بر هم زدن اسایش و ارامش مردم ما در کار است به نوعی مربوط به زیاده خواهی های آمریکا و اسرائیل این دو غده چرکین جهان و بشریت می باشد.

اخیرا به کمک گسترش فناوریهای نوین ارتباطی که تاثیر معرفتی موج سوم الوین تافلر است که راهبرد نرم افزاری اعم از ابزار های صوتی و تصویری و فضای مجازی  و نرم افزارهای مربوطه می باشد.که این تصمیمات بعد از بهم خوردن و ناکامی اهداف دولت آمریکا در راهبرد مقابله با کشورها و دولتهای از نظر ایشان متخاصم برجسته تر شده است. پس از ایجاد جنگ های گرم و سرد و گذشتن تاریخ مصرفهای تدابیر این جنگها بر علیه مردم آزادیخواه استراتزیستهای انها به فکر راه بهتر و سهل و اسان تر افتادند تا هدفهای جدید خود را بعد از انقضای حیات سیاسی شوروی سابق درقالب یک قدرت ایدئولوژیک و سیاسی در عرصه نرم افزاری به اثبات برساند و وارد مرحله جدید شود.

 و اکنون استفاده از فضای مجازی که خود ابزاری است و وارد شدن به جنگ نرم؛ چرا که نظام سلطه برای تحمیل اراده خود به جای استفاده از ابزارهای سخت افزارانه،

مانند سلاحهای گرم با استفاده از ماهواره و اینترنت برای اشغال نمودن کشورهادر دستور کار قرار داه و با هزینه کمترراحت تر و سریع تر و پنهانی تر این اشغال را انجام میدهد.در این مدت سی سال پس از انقلاب  در تمامی این سالها ایالات متحده برای ایرانیان شیطان بزرگ و ایران برای آمریکایی ها محور شرارت بوده است

جنگ نرم بر خلاف تهدیدهای سخت و جنگ سخت، تفاوتهای ملموس و مشهودی دارد که مخاطب را با برخورداری از ویژگیهای خاص خود جذب می نماید.

درجنگ نرم با نگاه به مختصات آن هر گونه اقدام روانی، رسانه ای و تبلیغی دشمن علیه جامعه مورد نظر با هدف انفعال و یا تسلیم بدون شلیک گلوله را در بر میگیرد . دراین اقدام تبلیغاتی در وهله اول عرصه های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی را تحت تأثیر قرار می دهد بطوری که در مراکز و حوزه های فرهنگی و سیاسی بیشتر از عرصه های دیگر خودنمایی کرده و برای خود جا باز میکند.

 

ایجاد شکافهادر بینا قوم و نژادها  و مذاهب اقدامی است که در این سالهای اخیر کشورهای سلطه گر با عملیات و مانور روی این موضوع کوشش کرده تاجوامع را با بحران و بی ثباتی مواجه کنند و با ایجاد شکاف بین رهبران و توده مردم و با القای این  که نظام پایگاه اجتماعی و مردمی ان دچار تزلزل است، تلاش در شکننده معرفی کردن آن نظام را دارد.

در حالی که از نظام سیاسی چهره غیر دموکراتیک ترسیم میکنید به تحریک شهروندان جهت باز پس گیری  حقوق شهروندی با شکلها و مدلهای آرمانی و زیاده طلبیها که قطعاً با مخالفت دولت مواجه می شود،همچنین نافرمانی مدنی را با الگوبرداری از انقلابهای مخملی هم چون انقلابهای مخملی آسایه میانه و قفقاز را نسخه می پیچند.

اتفاق جنگ نرم و آموزه های آن که توسط طراحان و ایدوئولوگها میسر میشود از راه مکانیسم اینترنت صورت می پذیرد. مخصوصا امریکا وشرکای سیاسی اش  که از طریق شبکه های مختلف سعی در انجام آن دارند. و بارها برای خود از برتری شبکه های اجتماعی در بر اندازی نظام جمهوری اسلامی صحبتهای باطل کرده اند مثل قدرت نرم شبکه تویتیر در بر پایی فتنه سبز و انقلاب مخملی در ایران.

باید دانست برای مقابله با هر نوع تهدید باید اعماق و گستره آن تهدید را درک کرد و پی به ماهیت ان برد تا بهتر بتوان با این تهدید مقابله کرد.کشور ما نیز برای این شناخت و دست یابی به راهای مقابله باید استفاده از ابزارهای لازم را در دستور کار خود قرا داده تا بهتر و با کمترین اسیب تهدید های نرم دشمن را خنثی نماید.

مجهز کردن اقشار مختلف و جایگاههای متفاوت فرهنگی در کشور و همچنین اموزش و ارائه ابزارهای به روز و همچنین تحقیق در مورد نظامهای مختلف درگیر با این نوع تهاجم می تواند کمک بزرگی در شناخت و مقابله و خنثی سازی در این عرصه کرد.

آگاه سازی اقشار فرهنگی و که در این عرصه می توانند نقش ایفا کنند و همیطور برملا سازی حیله و خدعه دشمن در رسانه های عمومی خاصه در داخل و برون مرزها تاثیر بسزایی در مقابله با این اقدام نرم دشمن دارد.

نا گفته نماند که بیشترین آسیب و هجوم و حمله دشمن به کاربران اینترنت باید دانست چرا که در این فضا راه ها و چاله هایی سخت وجود دارد. و بهترین راه مقابله نیز در این فضا میتوان انجام داد و مکر و دشمنی متخاصمان را با شیوه خودشان پاسخ داد.

راهای مقابله در این جنگ را باید در یک مجال بصورت اختصاصی توضیح داد



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی