سفارش تبلیغ
صبا ویژن







قاتل زبیر به دوزخ خواهد رفت اما قرار نیست مالک را به معاویه تسلیم کنیم

چون اهالی مصر و بصره و دیگر بلاد اسلامی برعلیه مفاسد و مظالم عثمان و اطرافیانش در مدینه گرد‌ آمدند با وساطت حضرت علی علیه السلام راه برگشت در پیش گرفتند. ولی زمانی که قاصد عثمان را که دستور قتل آنان را به سوی والی مصر می برد، دستگیر کردند، بازگشتند و کار عثمان را یکسره ساختند! حضور فیزیکی حسنین علیهم السلام و سخنان ابوتراب سودی نبخشید  .

هیچ گاه در تاریخ به صراحت به قاتل یا قاتلان عثمان اشاره نمی شود یا اجازه ندادند این حقیقت مشهور شود  !

معاویه قبل از اینکه به سمت صفین رهسپار شود نامه ای به اهل مدینه می نویسد و آنان را به یاری و همراهی در قصاص قاتلان عثمان دعوت می کند، او خود را غیرراغب و مکره نسبت به خلافت می شمرد و علی را به دلیل زیر پر و بال گرفتن مالک و امثالهم در لشکرش مقصر بر می شمارد و تصریح می کند که اگر قاتلان یعنی مالک و دیگرانی که بازوان حضرت محسوب می شوند تحویل دهد،معاویه از جنگ دست برخواهد داشت  .

نامه معاویه و عمرو به مردم مدینه

  «اما بعد، هرچند پاره ای امور بر ما نهان بوده اما این (حقیقت) بر ما پوشیده نیست که علی عثمان را کشته است، و دلیل این مدعا پایگاهی است که قاتلان عثمان در دستگاه او دارند. ما انتقام خون او را می خواهیم و خواستار آنیم که قاتلان وی را به ما بسپارند تا بر اساس کتاب خدا آنان را بکشیم  .

اگر علی آنان را به ما بسپارد ما از مخالفت با شخص او دست می کشیم

و شورایی میان مسلمانان، همانگونه که عمر بن خطاب مقرر داشت، ترتیب می دهیم  .

اما (درباره ما باید بدانید که) ما خواهان خلافت نیستیم (و سودای آن را در دل نمی پرورانیم)، پس شما نیز ما را در این کار مدد کنید و به نوبه خویش برخیزید

که اگر ما و شما همدست و همدستان شویم

علی از ادامه راه خطرناکی که در پیش گرفته پروا کند.»

منبع: برگی از تاریخ/نامه معاویه به مردم برای شورش علیه امام علی (ع)    

خوب این نامه بسیار شبیه نامه ای است که هاشمی رفسنجانی چهارشنبه قبل انتخابات به رهبر حکیم انقلاب روحی فداه نوشت. در آن نامه غیر مودبانه به صورت سرگشاده برای مردم نوشته شده بود، احمدی نژاد را مقصر اصلی عنوان کرده بود. و از ولی امر مسلمین می خواست تا دست حمایت از سر او بردارد تا مشکل حل شود و عدالت در حق احمدی نژاد اجرا شود.

اگر مالک به دست خود عثمان را نکشته باشد، اما او عمار یاسر – نسبتا عصبی مزاج- از عناصر اصلی محاصره خانه عثمان بودند و به نوعی حداقل دو جنگ به بهانه قتل عثمان بر حضرت امیرالمؤمنین سلام الله علیه تحمیل کردند.

حال که قرار است قاتل زبیر در دوزخ باشد، قرار نیست مالک را نیز تحویل معاویه بدهیم.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :تاملات::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی