سفارش تبلیغ
صبا ویژن







بحران اخلاقی در سیستم آموزشی آمریکا   

بحران اخلاق در سیستم آموزشی آمریکا به حدی رسیده که رسانه‌های پرمخاطب این کشور طی هفته‌های اخیر به کرات گزارش‌های تکان‌دهنده‌ای در این خصوص منتشر کرده‌اند.
در آخرین مورد از این دست گزارش‌ها؛ ورلدنت دیلی تنها به ذکر برخی از نمونه‌هایی پرداخته که از روابط نامشروع و غیرقانونی میان معلمان و شاگردان عموما کم سن و سال آمریکایی حکایت می‌کند.
آمریکا به واقع امروز با بحران اخلاق در سیستم آموزشی مواجه است.
به گزارش ایرانیوز، استفنی جیامبلوکا، نخستین معلم زن در سال 2006 است که به دلیل آزار جنسی و سو رفتار با دانش آموز 12 ساله‌اش،‌ با تکیه بر وجود یک نوار ویدئویی، دستگیر و به دادگاه احضار شد.
سخنگوی پلیس متایری ایالت لوس‌آنجلس در تماسی با خبرنگاران اعلام کرد: "استفنی جیامبلوکا"، معلم 24 ساله مدرسه جی.دی میسلر در متایری لس‌آنجلس، به دلیل آزار و اذیت‌های جنسی و سوءرفتارهای غیراخلاقی که از دانش آموزان 12 ساله خود داشته، دستگیر و برای پیگیری‌های بیشتر در مورد جزییات این پرونده به دادگاه خوانده شده است.
نوار ویدیوئی برخوردهای سوال برانگیز سوءرفتارهای جنسی "استفنی" و شاگرد 12 ساله‌اش یکی از معتبرترین مدارک و شواهدی است که پلیس برای دستگیری وی در اختیار دارد.
"جیامبلوکا"، در کنار "ریان مپس"، پرستار 18 ساله این نوجوان 12 ساله، فضا و مکان را برای این رفتار غیراخلاقی آماده کرده بودند.

بر اساس گزارش مفصلی که در نیو اورلئانز تایمز، از قول پلیس به چاپ رسیده‌، "ریان مپس"، به عنوان پرستار این پسربچه از مدت‌ها پیش با "استفنی جیامبلوکا"، مراوداتی داشته و این آشنایی نسبی باعث شد تا او به راحتی به این معلم 24 ساله اجازه دهد تا وارد خانه شود.
"استفنی" در اعترافات خود ادعا کرده که از مدت‌ها پیش قصد برقراری رابطه جنسی با دانش آموز خود را داشته است.
"مپس" به محض ورود "استفنی" به خانه، دور‌بینی را که از مد‌ت‌ها پیش در اتاق نشیمن تعبیه کرده‌بود، روشن می‌کند. معلم و دانش آموزش بعد از وارد شدن به خانه بلافاصله به سمت اتاق شخصی وی می‌روند.....
هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه در فاصله رفت و بازگشت به اتاق نشیمن چه اتفاقی میان آن دو افتاده، در دست نیست اما آن‌ها پس از مدتی دوباره به اتاق نشیمن یعنی جایی که "مپس"‌ انتظارشان را می‌کشید، بازگشتند. "مپس"، قرص آرام بخشی را که از کیف زن برداشته بود، به نوجوان داد. "استفنی" سپس با برقراری ارتباط با "مپس"، مقابل شاگردش او را نیز شریک یک رابطه نامشروع کرد. بر اساس اظهارات پلیس، "مپس" با کمال میل در این برخورد جنسی با این معلم همدست بوده‌است.


به هرحال پلیس درحال حاضر سرگرم بررسی دقیق این موضوع و همچنین نوار ویدئویی است که آن به عنوان مدرک محکمه پسند در به دادگاه ارائه شده، است. آمارها و اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که این مورد نخستین مرتبه‌ای نبوده که یک معلم با شاگردش ارتباط نامشروع برقرار کرده‌است.

پایگاه اطلاع رسانی ورلد نت‌دیلی، برخی از نمونه‌های جنجال برانگیز از برخوردها و سوء استفاده‌های جنسی که در رابطه معلم و شاگردی وجود داشته، منتشر کرده که در زیر بخشی از آنها آورده شده‌است.

"آدریانه هاکت": وی به جرم ارتباط نامشروع با دانش آموز 16ساله خود در آپارتمان اجاره‌ای‌اش در هوستون، متهم شناخته شده‌است. "آدریانه"، این آپارتمان را با نیت فراهم کردن مکانی برای روابط غیرقانونی خود اجاره کرده بود. این پسر بچه 16 ساله در اعترافات خود، گواهی داده که به همراه معلمش علاوه بر استعمال دخانیات، استفاده از ماری جوانا و نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی، روابط نامشروع نیز داشته‌است.

"آمبر جنگینز" 31 ساله: در ابتدا تصور می‌شد که "جنگینز" به خاطر ارتباط جنسی که با شاگرد 16 ساله خود داشته، به شدت مجازات شود اما دادگاه با قائل شدن تخفیف در مجازاتش، وی را از مواجه شدن با سختگیری‌های غیرقابل تحمل نجات داد. "آمبر"، در اعترافات خود، عنوان کرده بود که عکس‌های برهنه و تحریک کننده از خودش را از طریق Email برای شاگرد سابقش ارسال می‌کرده‌است. دادگاه بدون اینکه برای وی حکم زندان، در نظر بگیرد بعد از مدتی اتلاف وقت در اعلام گناهکار بودنش، به طور مشروط وی را آزاد کرد.

"آمبر مارشال" 23 ساله: این زن که اهل شمال غربی ایالت ایندیاناست، ادعا کرده چندین و چند رابطه نامشروع با دانش آموزان خود در دبیرستان هربورن برقرار کرده‌است. وی بعد از مدتی خود را به پلیس معرفی کرده و اعتراف کرده که بهتر از هرکسی می‌داند تمام مراودات غیراخلاقی و ارتباطات جنسی که با دانش آموزان خود داشته، غیر قانونی بوده‌اند.

"آمیرا سادی" 30 ساله: "آمیرا" در اظهارات خود تاکید داشته که به هیچ وجه نمی‌دانسته برخوردهای جنسی و ارتباطاتش نامناسب و یا ناشایست بوده‌اند. وی مدعی است که براساس تحقیقات اینترنتی‌اش، موافقت یک فرد 16 ساله برای برقراری ارتباط جنسی دو طرفه، به کل این مراودات جنبه قانونی و اخلاقی می‌بخشد.

"امی گایل‌لیلی" 36 ساله: وی که به عنوان معلم و مربی سافت‌بال در دبیرستان لکانتو، مشغول به کار بوده، به خاطر روابط نامشروع، با یکی از دختران 15 ساله این مدرسه، گناهکار شناخته شده‌است. قاضی پرونده هم‌جنس‌بازی "لیلی"، او را به سپری کردن زندان محکوم نکرد اما به 2 سال نظارت خانگی و همچنین بیش از 8 سال آزادی مشروط محکوم شد.

"امی مک‌النی" 25 ساله: او نیز به خاطر ارتباطات جنسی نامشروع با دانش‌آموز 18 ساله خود متهم شناخته شد. این معلم زبان اسپانیایی دبیرستان هربرون، پیش از این به عنوان بانوی زیبایی تگزاس نیز انتخاب شده بود.
قاضی پرونده وی، او را مستحق سپری کردن زندان ندانست؛ به ویژه آنکه تغییر در برخی قوانین ایالتی تمایل ارتباط‌های جنسی، پس از سن 17 سالگی به بعد برای غیرقانونی بودن یا نبودن این برخوردها را به تصویب رساند.
بر اساس قوانین ایالتی، وجود روابط جنسی میان معلم و دانش‌آموز حتی اگر دانش‌آموز به سن قانونی رسیده باشد و توافق دو طرفه نیز میان آن‌ها برای چنین رابطه‌ای وجود داشته باشد، منع شده‌است. چنانچه قرار بود به این پرونده با سختگیری‌های خاص و بر اساس قوانین موجود حکمی داده شود، "امی مک‌النی"، دست کم 20 سال به زندان محکوم می‌شد.

"آنگلا کامر" 26 ساله: او معلم مدرسه راهنمایی تامپکینسویل، ایالت کنتاکی است. وی در اظهارات خود به عشقی که میان وی و دانش آموز 14 ساله‌اش وجود داشت، اعتراف کرده بود. "آنگلا"، پس از اینکه به خاطر ارتباطات جنسی نامشروعی که با دانش آموزش در مکزیکوسیتی داشت، توسط پلیس دستیگر شد، تاکید کرد قصد داشته با این نوجوان 14 ساله ازدواج کند.

"آنجلا استیلواگ"، 24 ساله: "آنجلا"، به خاطر ارتباط نامشروع با نوجوان 14 ساله‌ای که در مدرسه با او آشنا شده بود در آپارتمان شخصی‌اش، متهم شناخته شد. وی در آگوست سال 2004 به خاطر روابط تجاوزگرایانه گناهکار شناخته شد اما در دادگاه تجدیدنظر که در آگوست سال 2006 برگزار شد، تبرئه شد.

"بث ریموند" 31 ساله: او معلم یک مدرسه خصوصی بود که به خاطر برخوردهای جنسی چندگانه و تجاوز به شاگردانش در جولای 2001، به 18 ماه زندان محکوم شد.

"بتانی شریل" 24 ساله: او عروس مدیر مدرسه راهنمایی بود که با ایجاد مزاحمت‌ برای دانش آموز 15 ساله‌ای متهم به سوءرفتار اجتماعی شده‌است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که "شریل" علاوه بر ارتباط جنسی با این نوجوان، پیام‌های متنی را به صورت کد شده برای وی می‌فرستاده‌است. پس از برملا شدن این فاجعه اخلاقی، وی که در مدرسه ابتدایی جفرسون مشغول به کار بود، از سمت خود استعفا داد. دادگاه نیز او را به 90 روز حبس و 2 سال آزادی مشروط محکوم کرد.

"براندلی لین‌گونسالسگ" 27 ساله: وی به عنوان معلم مدرسه هوستون به همراه همسرش در دسامبر 2006، به خاطر تجاوز جنسی به دانش‌آموزان یک مدرسه ابتدایی دستگیر شدند. دادیارهای دادگاه رسیدگی به این پرونده ادعا کرده‌اند که "گونسالس"، دانش‌آموز مورد نظر، را در یک تئاتر محلی ملاقات کرده و در همان مکان نیز با او مراودات جنسی برقرار کرد، پس از آن نیز در همان تئاتر محلی، با دیگر دانش‌آموزانش ارتباط داشته است.
همسر "براندلی"، نیز به خاطر داشتن ارتباط جنسی با یک دختر نوجوان متهم شد.

"کامئو پتچ" 29 ساله: وی به عنوان معلم‌یار در دبیرستان توئله، مشغول به تدریس بوده اما به خاطر گزارشاتی که درباره برخوردهای جنسی با یکی از دانش آموزان 17 ساله‌اش، دستگیر شد. او و شاگردش، بعد از گفت‌وگوهای متعددی که در یک رستوران با هم داشتند و شماره تلفن‌هایشان رد و بدل کردند و مکان ملاقات‌هایشان را در محلی خارج از دبیرستان تعیین کردند. قاضی پرونده این معلم 29 ساله، با وجود تمایل فوق‌العاده‌ای که به زندانی کردن او داشت، نتوانست هیات ژوری را به محکوم کردن وی راضی کند.

"کارون فلایفنگان" 50 ساله: گزارش‌ها حاکی از این خبر بود که یک معلم 50 ساله موسیقی با شاگرد 11 ساله‌اش ارتباط جنسی داشته و حتی با پدر این پسر بچه نیز رابطه نامشروع برقرار کرده بود. پدر این کودک 11 ساله در اعترافات خود آورده، همان زمانیکه "بیل کلینتون"، رئیس جمهوری سابق آمریکا، با "مونیکا لونیسکی"، در کاخ سفید مراودات نامشروع داشته، او نیز با "فلانینگان" ارتباط داشته است. دادگاه ایالتی، در فوریه 2006، این زن را به 5 سال زندان محکوم کرد.

"کاری مک‌کاندس"، 29 ساله: وی که معلم مطالعات اجتماعی در دبیرستان کولورادو بود در نوامبر 2006 به خاطر ارتباط جنسی با دانش آموز 17 ساله خود در جریان سفرهای تفریحی مدرسه متهم شناخته و به دلیل تجاوز جنسی به 12 سال زندان محکوم شد.

"کتی همینوگائوس" 46 ساله: او به خاطر سوءاستفاده جنسی و تجاوز به دست کم 3 نفر از دانش آموزان خود در مدرسه راهنمایی فرگوسن، متهم شده‌است. او در اظهاراتش به خبرنگاران گفته، با عده‌ای از دوستانش شرایط را برای برقراری ارتباط جنسی با این دانش آموزان کم سن و سال آماده می‌کرده‌است.

"سلست امریک" 32 ساله: پلیس مدرسه ایالت اوهایو اعلام کرد، یکی از معلمان دبیرستان پس از ترتیب دادن یک میهمانی برای دانش آموزانش، یک نمایش کاملاً مبتذل را نیز نشان داد و در نهایت با عده‌ای از دانش‌آموزانش نیز مراودات نامشروع برقرار کرد. دادستان کل این زن را محکوم به سوء استفاده رفتاری و جنایت، کرد.

"کریستینا گالاگر" 26 ساله: "کریستینا گالاگر" زنی از اهالی جرسی به خاطر سوءرفتار و تجاوز از سوی دادگاه نیوجرسی شمالی محکوم به پرداخت مبلغی بالغ بر یک هزار دلار و ثبت نامش برای تمام عمر در لیست متهمان جنسی کرد. وی نیز در اواخر سال 2004 با یک دانش آموز 17 ساله، ارتباط نامشروع برقرار کرد که یکی دیگر از شاگردانش شاهد این صحنه بود و این موضوع را به مقامات گزارش داد.

"کریستین دورا" 39 ساله: وی در مدرسه نورماندی، در سنت لوئیس مشغول به کار بود. او در دسامبر 2005، با یکی از دانش آموزان 16 ساله‌اش درخانه شخصی‌ خود رابطه نامشروع برقرار کرد که به همین دلیل از مدرسه اخراج شده و برای مدت دو سال تحت نظارت بود.

"کریستین اسکارلت" 36 ساله: "اسکارلت"، به عنوان معلم انگلیسی دبیرستان استرونگسویل، در ایالت اوهایو، در نوامبر 2002 با "استیون برادیگان"، کاپیتان 17 ساله تیم فوتبال به طور رسمی در سال روز تولد این پسر ارتباط جنسی و روابط نامشروع برقرار کرد. پس از برملا شدن این رابطه، "کریستین اسکارلت"، از کار برکنار شد اما هم‌چنان به روابط خود با "برادیگال" ادامه داد. جالب این است که وی هیچ‌گاه در دادگاه جنایی محاکمه نشد

"دارسی ایسون"، 32 ساله: "دارسی"، معلم انگیسی دبیرستان الیزابت، در دسامبر 2006 به خاطر ارتباط جنسی با یک بازیکن فوتبال 17 ساله یک روز پس از طلاق از همسر سابقش دستگیر شد. "ایسون" در اتاق هتل محل اقامتش درحالی‌ با این نوجوان 17 ساله دستگیر شد که دو فرزند 8 و 4 ساله‌اش در همان اتاق در تخت خواب‌هایشان به خواب رفته بودند



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی