سفارش تبلیغ
صبا ویژن







به‌مناسبت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بخش‌هایی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را درباره حیات نورانی این امام معصوم که 33 سال پیش در 1358/3/21 انجام شده است، منتشر می‌کند.

http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_1.gif نقشه‌ی امام صادق علیه‌السلام
وقتى امام باقر علیه‌السلام از دنیا می‌رود بر اثر فعالیت‌های بسیارى که در طول این مدت خود امام باقر علیه‌السلام و امام سجاد علیه‌السلامانجام داده بودند اوضاع و احوال به سود خاندان پیغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله بسیار تغییر کرد؛ نقشه‌ى امام صادق علیه‌السلام این بود، که بعد از رحلت امام باقر علیه‌السلام کارها را جمع و جور کند، یک قیام علنى به راه بیندازد و حکومت بنی‌امیه را -که هر روزى یک دولتى عوض می‌شد و حاکى از نهایت ضعف دستگاه بنی‌امیه بود- واژگون کند و از خراسان و رى و اصفهان و عراق و حجاز و مصر و مراکش و همه‌ى مناطق مسلمان‌نشین که در همه‌ى این مناطق شبکه‌ى حزبى امام صادق علیه‌السلام -یعنى شیعه، شیعه یعنى شبکه‌ى حزبى امام صادقعلیه‌السلام- شبکه‌ى امام صادق علیه‌السلام همه جا گسترده بود، از همه‌ى آنها نیرو بیاید مدینه و امام لشکرکشى کند به شام، حکومت شام را ساقط کند و خودش پرچم خلافت را بلند کند و بیاید مدینه و حکومت پیغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله را به راه بیندازد؛ این نقشه‌ى امام صادق بود. لذا وقتى که در خدمت امام باقر علیه‌السلام در روزهاى آخر عمرش صحبت می‌شود و سؤال می‌شود که قائم آل محمد کیست، حضرت یک نگاهى می‌کنند به امام صادق علیه‌السلام می‌گویند که گویا می‌بینم که قائم آل محمد این است. البته می‌دانید که قائم آل محمد یک اسم عام است، اسم خاص نیست، اسم ولی‌عصر صلوات‌اللَّه‌علیه نیست. حضرت ولی‌عصر صلوات‌اللَّه‌علیه قائم نهایى آل محمد است، اما همه‌ى کسانى که از آل محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله در طول زمان قیام کردند -چه پیروزى به دست آورده باشند چه نیاورده باشند- اینها قائم آل محمدند و این روایاتى که می‌گوید وقتى قائم ما قیام کند این کارها را می‌کند، این کارها را می‌کند، این رفاه را ایجاد می‌کند، این عدل را می‌گستراند، منظور حضرت ولی‌عصر عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف نبود آن روز، منظور این بود که آن شخصى از آل محمد که بناست حکومت حق و عدل را به وجود بیاورد، او وقتى که قیام بکند این کارها را خواهد کرد و این درست هم بود.
ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    روز بیست و پنجم شوال، سالروز شهادت جانگداز ششمین شمع روشنگر و وصی پیغمبر، رئیس مذهب تشیع، چشمه جود و سخاوت، کوه حلم و بردباری، تجسم اخلاص و صبر و دریای عمیق علوم لدنی، حضرت امام جعفر صادق (ع) را به محضر مقدس منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) و همچنین به تمامی شیعیان ارادتمند آن امام همام، اتسلیت و تعزیت عرض می نمایم



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    جا مانده ام»
    91/6/14 12:16 ص

    جا مانده ام.. متن فوق مصاحبه  سادات در کیهان

    زینب سادات حسینی
    از دوران بچگی همیشه دلش می خواست بتواند با همه حرف بزند و به درد دل بنده های خدا گوش دهد. حالا که از آن سال خیلی می گذرد، مادرش می گوید: آرزویت برآورده شده، هم در دنیای واقعی شده ای سنگ صبور نسل سوم و چهارم و هم در دنیای مجازی.
    خوب که زندگی فاطمه سادات موسوی را نگاه می کنم، گویی خدا پررنگ ترین نقش زندگی او را پرستاری و سنگ صبور بودن قرار داده، چه در دوران جنگ سخت و چه در دوران جنگ نرم.
    بعد از سال های دفاع مقدس تمام خاطرات و سختی ها و دلتنگی ها و تجربیات آن دوران را در کنج دلش نگه داشت تا به موقع از آنها برای نشان دادن راه به نسل بعدی استفاده کند. سال 61 زمانی که 18 سال بیشتر نداشت با حضور در بیمارستان آبادان به گونه ای به جبهه ها کمک می کرد و اکنون که 2فرزندش به سن آن سال هایش رسیده اند البته کمی بزرگ تر، با داشتن چندین وبلاگ و حضوری فعال در شبکه های اجتماعی فضای سایبر، به گونه ای دیگر به جبهه های جنگ نرم کمک می کند.
    موسوی ساکن شیراز است و شاید هم خوش صحبتی اش به سبب همین همسایگی اش با سعدی و حافظ است.
    فعالیت هایش در جنگ نرم تنها به نشستن پشت کامپیوتر و به روز کردن وبلاگ ها مثل سجاده پر از یاس، جبهه غدیر و... و به روز کردن اطلاعات خودش و گفت وگو با اهالی دنیای مجازی ختم نمی شود. از حضور در دانشگاه ها و همایش ها و گفتن از خاطرات دوران دفاع مقدس گرفته تا کمک به برگزارکننده های همایش های سایبری گوشه های دیگری است از فعالیت او در این جبهه. متن زیر حاصل گفت وگوی همکاران ما در مجله زن روز با خانم فاطمه سادات موسوی است:
    ¤ خانمی به سن و سال شما و خانه دار! چطور شد گره خوردید به فضای نت و دنیای مجازی؟

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    ساختار شورای امنیت یک دیکتاتوری آشکار است/از اخم قدرتهای زورگو نترسیم و به لبخند آنها دل خوش نکنیم

    فرازهایی از سخنرانی مهم مقام معظم رهبری در افتتاحیه اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها منتشر شد.

    به گزارش رجانیوز،  سخنرانی مهم مقام معظم رهبری در افتتاحیه اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در حال انجام است که فرازهای مهمی از آن بدین شرح است: 
     
    *ما در اینجا گرد آمدیم تا به کمک پروردگار، حرکت و جریانی که در شش دهه قبل با هوشمندی و موقعیت‌شناسی و شجاعت چند تن از رهبران دلسوز، پایه‌گذاری شد را به اقتضای موقعیت جهان ادامه دهیم و به آن جان تازه‌ای بخشیم.
     
    *اسلام به ما آموخته که انسانها با وجود ناهمگونی نژادی و زبانی، فطرت همسانی دارند که آنها را به پاکی و عدالت و همدردی فرا می‌خواند.
     
    *تجربه نشان داده که برآمدن قدرتهای جدید با ورود ضعف در قدرت‌های قدیمی همراه بوده است.
     
    *این جابه‌جایی قدرت به عدم تعهد فرصت می‌دهد تا زمینه مدیریت عادلانه و واقعاً مشارکتی را فراهم آوردند.
     
    *شورای امنیت سازمان ملل دارای ساختار و سازوکاری غیر منطقی و غیر دموکراتیک است/یک دیکتاتوری آشکار و تاریخ‌مصرف‌ گذشته است.
     
    *اتاق فرمان جهان نباید با دیکتاتوری چند کشور غربی اداره شود/جان انسان در آسیا و آفریقا و آمریکای لاتین ارزان و در آمریکا و غرب گران قیمت‌گذاری می‌شود.
     
    *با سوءاستفاده از این سازوکار غلط است که آمریکا توانسته زورگویی‌های خود را در لباس مفاهیم شریف به دنیا تحمیل کند.
     
    - ما در اینجا گرد آمدیم تا به هدایت حرکتی که در شش دهه قبل توسط برخی از رهبران دلسوز پایه گذاری شد ادامه و بلکه به آن جانی تازه و تحرکی دوباره ببخشیم.
     
    - اسلام به ما آموخته که انسان ها با وجود ناهمگونی های نژادی و فرهنگی فطرت همسانی دارند که آنها را به پاکی، عدالت، نیکوکاری، همدردی و همکاری فرا می‌خواند.
     
    - این نظم آرمانی در نقطه مقابل نظام سلطه قرار دارد که در قرن های اخیر قدرتهای سلطه گر غربی و امروز دولت زورگو و متجاوز آمریکا پیش قراول آن بوده و هستند.
    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    جبهه وبلاگی غدیر جنبش ممانعت از جنگ با خدا را آغاز کرد در همین راستا آورده است

    بسم الله الرحمن الرحیم

    یَا أیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللّه‏َ وَذَرُوا مَا بَقِیَ مِنَ الرِّبَا إن کُنتُم مُّؤمِنِینَ * فَإنْ لَم تَفْعَلُوا فَأْذَنُوا بِحَرْبٍ مِنَ اللّه‏ِ وَرَسُولِه وَإنْ تُبْتُمْ فَلَکُمْ رُؤُوسُ أمْوَالِکُمْ لَا تَظْلِمُونَ وَلَا تُظْلَمُونَ

    (278). سورة البقرة
    «اى کسانى که ایمان آورده‏اید! از خدا بترسید و اگر ایمان آورده‏اید ، ربا را هر چه باقى مانده است رها کنید . و اگر چنین نکردید با خدا و رسول او اعلان جنگ دهید . واگر توبه کنید اصل سرمایه از آنِ شماست . دراین حال نه ستم کرده‏اید و نه به شما ستم شده است» .

    الإمامُ الصّادقُ علیه ‏السلام ـ لَمّا بلَغهُ أنّ رَجلاً کانَ یَأکُلُ الرِّبا ویُسَمِّیهِ اللِّباءَ ـ : لئن أمکَنَنِی اللّه‏ُ عزّوجلّ (مِنهُ) لَأضرِبَنَّ عُنُقَهُ .
    لکافی : 5 / 147 / 11 منتخب میزان الحکمة : 230
    امام صادق علیه ‏السلام ـ آنگاه که به ایشان خبر رسید مردى ربا مى‏خورد و اسم آن را «لباء»  ـ فرمود : اگر خداوند عز و جل مرا بر او چیره گرداند، هر آینه گردنش را خواهم زد .

    پیرو سخنان امام خامنه ای و با توجه به سالگرد تذکر ایشان به فضلای حوزه علمیه قم مبنی بر ایجاد کرسی های فقهی برای برون رفت از مشکل ربای سازمان یافته بانکی از عموم امت حزب الله سایبر  و همه دغدغه مندان دعوت میشود تا در موارد ذیل مقالاتی در این موارد بنویسند :
    شناخت:
    1.    ریشه شناسی و وجه تسمیه کلمه بانک
    2.    گذر بانک در طی تاریخ ایران
    3.    گذر بانک در جهان
    4.    سازکار بانک
    5.    عاقبت بانکداری در جامعه مبتکر آن
    6.    مروری بر سیستم های اقتصادی غیر الهی
    7.    بیان سیستم های اقتصادی موجود در دنیا به زبان ساده
    8.    کدام سیستم اقتصادی در ایران در حال اجراست
    9.    آیا بانکداری در ایران همگام با جهان پیش میرود؟
    10.     تاثیرات بانکداری و سیستم اقتصادی موجود در امت مسلمان
    مواجهه:
    1.    معرفی مدل اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام
    2.    معرفی مدل اقتصادی مبنای کار دولت
    3.    بانکداری اسلامی میشود؟ (رویکرد معنی مدار)
    4.    ربا چگونه سازمان یافته شد؟
    5.    چرا مدل اسلامی جایگزین نداریم؟
    6.    چگونه از ربای بسیط در امان باشیم
    7.    بدون بانک و وام های با بهره چگونه زندگی کنیم؟
    8.    قرض الحسنه هم سود دارد؟ (4%)
    9.    برای مقابله با این ربا از کجا باید شروع کرد ؟
    10.    تاثیرات ربا بر جامعه چیست؟
    11.    تاثیرات ربا بر نفس و نسل
    12.    ربا از نگاه ثقلین ( قرآن و ائمه)
    13.    ایران از کجا زمین خواهد خورد؟ نظامی فرهنگی یا شیوع ربا و مسلمانان را به جنگ خدایشان فرستادن؟
    14.    فاصله طبقاتی و این شکاف عظیم ناشی از کدام نگرش به اقتصاد بوده؟
    برون رفت:
    1.    معرفی کتابهایی که بزرگان دین از صدر اسلام تا بحال پیرامون اقتصاد نوشته اند
    2.    معرفی دیدگاه مراجع تقلید به اقتصاد
    3.    معرفی فعالیت هایی پیرامون ایجاد مدل اقتصاد اسلامی در حوزه و دانشگاه در حال انجام است
    4.    مدل اقتصاد علی ع  در زمان دولت و حکومت ایشان
    5.    مدل اقتصاد در دیدگاه ثقلین
    6.    معرفی اقتصاد مقاومتی به زبان ساده
    7.    معرفی دکترین ملی بیع ( سازکار جایگزین)
    8.    چگونه از خودمان شروع کنیم؟

     مقاله ، کوتاه نوشت ، کاریکاتور و همه آنچه که ما را یک گام از جنگ با خدا دور کند را ذخیره آخرت خود قرار میدهیم و با شرکت در این طرح تلاش خود را در پاکسازی این جامعه بکار خواهیم بست
    تمامی مقالات و مطالبی که پیرو این فراخوان تولید و نشر شوند را در این وبلاگ جمع آوری خواهیم نمود:

    http:/NWWG.mihanblog.com 

    No War With God

    بنر طرح جنبش ممانعت از جنگ با خدا

    کد بنر سه گوش:

     همچنین لیستی از حمایت کنندگان بنر های جنبش را از این جا میتوانید دریافت کنید
    این جنبش در پستی مجزا به حضور مخاطبین محترم ارائه خواهد شد

    صفحه فیس بوک طرح   ------------------   صفحه توییتر طرح  

    حامیان جنبش: 1.رجا نیوز 2.جوان آنلاین



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
       1   2   3   4   5   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی