سفارش تبلیغ
صبا ویژن







دکتر احمدی‌نژاد 138 روز پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری، دور سوم سفرهای استانی خود را یک روز مانده به سالروز ولادت امام رضا(ع) با خراسان رضوی آغاز کرد و در همان فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد هم تأکید کرد که روح حاکم بر این دور از سفرها فرهنگی است. رئیس‌جمهور در میان استقبال مردمی مسیر کمتر از یک کیلومتری تدارک دیده شده برای استقبال را در حدود یک ساعت طی کرد و سپس با حضور در صحن جامع رضوی با همان رویه‌ای که در 60 سفر استانی قبلی دولت داشت، مهم‌ترین اظهارات چند هفته اخیرش را در یک دیدار بزرگ مردمی بیان کرد.

موضوع مذاکرات هسته‌ای و هدفمند کردن یارانه‌ها، دو محور اصلی اظهارات احمدی‌نژاد بود که وی هم از کسانی که تا دیروز سعی می‌کردند با تهدید و فشار وی را به عقب‌نشینی هسته‌ای وادار کنند اما امروز با مشاهده موفقیت‌ها و دستاوردها ژست انقلابی‌گری می‌گیرند، انتقاد کند هم از برخی جریان‌ها که به‌جای همراهی در اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها به ترساندن مردم از عواقب آن مشغول هستند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در آستانه تحولات بزرگ هستیم، گفت: اتفاقات عظیم و بزرگی در جهان در حال وقوع است و نقش ملت ایران در شکل دهی و هدایت این تحولات نقش یگانه، ممتاز و پیشتاز است باید خودمان را برای این تحولات عظیم آماده کنیم.

وی با اشاره به نظر سنجی که در امریکا اعلام کرده است بیش از 80 درصد ملت ایران به وعده‌ها و رفتار دولت امریکا به نگاه تردید می‌نگرد، خطاب به دولت امریکا اظهار داشت: شما گفتید می‌خواهید در رفتارهای خود تغییر ایجاد کنید و منافع ملی امریکا را حفظ کنید، به شما نصیحت می‌کنم باید در سیاست‌های اصلی خود در خاورمیانه تغییر ایجاد کنید و تغییر باید در اینجا مشاهده شود.

متن کامل در قسمت ادامه مطلب می باشد

ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  •  
     کتاب سوروس گیت منتشر شد
    به دنبال انتشار خبر ملاقات خاتمی با جورج سوروس و در عین حال تکذیبیه های بی اساس رسانه های نزدیک به رییس بنیاد باران، دوست عزیزم آقای امیرحسین کبیری در اداره کل پژوهش و بررسی های خبری ایرنا، با تدوین مجموعه ای مستند؛ روایتی متفاوت از دیدار رییس جمهور سابق با رییس هیأت مدیره مؤسسه "جامعه باز" و پدر "انقلاب مخملی" تدوین کرده و در اختیار علاقمندان قرار داده است.

    گفتنی است پس از دستگیری عوامل اغتشاشات و آشوب های اخیر تهران، چهارمین دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان کودتای مخملی در ایران، با اعترافات تکان دهنده "یحیی کیان تاجبخش" مبنی بر ملاقات سیدمحمد خاتمی و جورج سوروس همراه بود که این موضوع، موجی از نارضایتی و انتقادها از رفتار رییس جمهوری پیشین را در جامعه برانگیخت.
    به همین منظور، اداره کل پژوهش و بررسی های خبری ایرنا، روایتی مستند و مستدل به اسناد و مدارک موجود از ارتباط خاتمی و سوروس را در قالب کتاب "سوروس گیت" تدوین کرده و در تیراژ 2000 نسخه با قیمت 4800 ریال در اختیار علاقمندان قرار داده است



  • کلمات کلیدی :
  •  
     بررسی مستند مواضع مهدی کروبی
     
    دبیرکل حزب موسوم به اعتماد ملی امروز در سراشیبی سقوطی سهمگین قرار گرفته و چنانچه نجنبد علاوه بر خود سایرینی که سرنوشت شان گره خورده به او می باشد را به پرتگاه خواهد فرستاد.

    وجود مشعل جاویدان ولایت فقیه در تاریخ پر افتخار جمهوری اسلامی مسئله ای است الهی که همچون چراغ راه امت می درخشد و در عبور از مسیر پر فراز و نشیب همواره از انحراف و احیانا مردود شدن نخبگان سیاسی جلوگیری می کند. هر چند که در این میان میزان علاقمندی به سقوط و خروج از مدار عدل و انصاف در برخی خواص به قدری فاجعه می آفریند که سکاندار و مدیر عالیه نظام اسلامی را ناگزیر می نماید که به منظور برقراری نظم و آرامش در کشور، و همچنین به موجب پاسداری از اهداف اسلام و مسلمین دست به پالایشی عظیم زند.
    انتخابات اخیر ریاست جمهوری که با مشارکت حداکثری مردم همراه شد حاوی عبرت ها و پیام هایی است که می تواند اندیشمندان و پژوهشگران انقلاب اسلامی را به منظور کمک به فراگیر نمودن "گفتمان امام و انقلاب" رهنمون باشد.
    بررسی وضعیت گذشته و حال "عالیجنابان آشوب" که با وسوسه های خویش به دنبال تحمیل خواست باطل خود بر افکار عمومی بودند شاید برای آن دسته از کسانی که بدون تحقیق و شناخت به عنوان پیاده نظام این جماعت "رنگارنگ" در بزنگاه های تاریخی ایفای نقش کردند و خود را سپربلای افرادی نمودند که در طول عمر سیاسی خود نتوانستند به ثبات فکری قابل قبولی دست یابند مسئله ای مبرم به نظر رسد.
    در این نوشتار سعی بر این است که به مرور دیدگاه های متضاد "مهدی کروبی فرزند احمد" ، بپردازیم و قضاوت درباره مواضع بی ثبات این شیخ ساده اندیش را به مردمی بسپاریم که تاریخ این سرزمین گواه اخلاص و جان فشانی های فرزندان برومندشان است.
    * راه نجات فلسطین، بسیج عمومی برای جنگ مسلحانه با اسرائیل است و جمهوری اسلامی با همه امکانات خود حاضر است در این مبارزه به صورت جدی و فعال شرکت کند. (سخنرانی کروبی 20/5/65 در راهپیمایی برائت از مشرکین در شهر مکه)
    * ماجرای واکنش کروبی در مجلس ششم به نطق تند شیرزاد (3/9/82)؛
    پس از پایان نطق شیرزاد ، مهدی کروبی از وی خواست در جایگاه بماند و پاسخ دهد که آیا رادیو اسرائیل این سخنان وی علیه نظام را تندتر از این هم می‌توانست بگوید یانه؟
    وی گفت: آقای شیرزاد بگوید که آیا شما به برخی رفتارها و موارد اعتراض دارید یا به کل نظام؟
    کروبی گفت: من برخلاف آیین‌نامه این را مطرح می‌کنم چون مسئله ریشه‌ای است سه سال و نیم است که این کار را نکرده‌ام و وارد نطق کسی نشده‌ام.
    وی خطاب به شیرزاد گفت: من این را از سخنان شما فهمیدم که کل نظام به مردم دروغ گفته و آمریکا و اسرائیل راست می‌گوید!
    کروبی پرسید؟ آیا شما کل نظام را زیر سؤال بردید؟
    رئیس مجلس همچنین در حالی که شیرزاد در کنار جایگاه ایستاده بوده از وی خواست که پاسخگوی سخنان خود باشد.
    شیرزاد نیز در پاسخ گفت: نطق من مکتوب است و برای خط به خط آن جواب دارم. اما می‌گویم که من بعنوان یک انقلابی 57، اعلام می‌کنم برخی از آنچه امام راحل می‌گفت و ما انقلاب کردیم الان وجود ندارد.
    وی گفت: برخی با عملکرد خود برای استکبار خوراک تهیه می‌کنند. کروبی نیز گفت: همه ما در برابر اتفاقاتی که افتاده، مسئولیم.
    برخی که زمانی کارهایی کرده‌اند و حال مدعی شده‌اند برویم پرونده‌ها را باز خوانی کنیم.
    رئیس مجلس گفت: گاهی به نهادهایی استناده می‌شود، مثل اتفاقی که درباره زهرا کاظمی افتاد. هر چقدر می‌خواهید در این باره بگوئید اما طوری انتقاد نکنید، که کل نظام زیر سوال برود، با برخی سخنان می‌ترسم که فردا بگوئید که چرا انقلاب شده است؟
    * کروبی با انتقاد از عناصر حزب مشارکت: در مجلس ششم تندروی کردند حالا ناله می کنند. ( رسالت- 30/10/86)
    * کروبی: در مجلس ششم مبنای عمل، فرهنگ و روحیه انحصار طلبی و مطلق گرایی بوده نه قانون. (روزنامه ایران به نقل از نشریه چشم انداز ایران- 10/10/86)
    * کروبی: متأسفانه ایستادن برخی نمایندگان مجلس ششم بر مسئله تحصن، کار را خراب کرد و درگیری را وارد فاز دیگری کرد که منجر به شکست شد . بنابراین ابتدای تحصن مجلس ششم یک حرکت اعتراضی قابل قبول بود اما تبدیل آن به تحصن و ادامه اش ، کاری غلط بود.(خبرگزاری مهر-8/11/86)

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • دفتر پژوهش و بررسی های خبری-آرش پاک اندیش:اکنون این سوال به طور جدی مطرح است که آیا مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران در چنین مجمعی و با حضور چنین نگرشهایی قابل تشخیص هست یا نه؟
    مجمع تشخیص مصلحت نظام در روزهای اخیر به دنبال آن است که با کتمان حقایق و البته با مصلحتی نامعلوم به چالش با گفتمانی بپردازد که از سوی مقام معظم رهبری احیاگر ارزش های انقلاب نام گرفت و با آغاز دهه چهارم انقلاب مجری انتخاباتی باشد که به گفته دوست و دشمن بالاترین میزان حضور ملی را پس از گذشت سه دهه در کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی به ثبت رساند.
    حوادثی را که پس از انتخابات اخیر در کشور شاهد بودیم سرشار از عبرت ها یی است که لازم است در وهله اول نخبگان سیاسی و کسانی که بر مسند عالی ترین مجمع مصلحتی کشور تکیه زده اند جلب شود.
    روی سخن با کسانی است که بر سر سفره با برکت جمهوری اسلامی که منبعث از خون پاک جوانان برومند این سرزمین است نشسته اند و در بزنگاه های تاریخی به خطایی نابخشودنی دست می زنند که یقینا سقوط قطعی شان را به دنبال خواهد داشت.
    مرور مواضع برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام که قرار است برای "مصلحت نظام" نه "مصلحت یاران و فرزندان" درایت و تدبیر پیشه کنند؛ در جریان برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری مسئله ای مهم به نظر می رسد و می تواند اذهان آزاد اندیش و مستقل را در شناخت بیش از پیش "تکیه زنندگان بر کرسی تشخیص مصلحت نظام" رهنمون باشد.
    * محمد هاشمی رفسنجانی:
    احمدی‌نژاد یک قدم هم جلوتر از دیکتاتورها بر می‌دارد. (15/3/88 سایت جمهوریت)
    انتخابات سال 84 را یک کودتای مخملی می دانم که کارگردان آن انگلیس بوده است.(20/3/ 88 سایت سلام)
    احمدی نژاد روی ناصرالدین شاه را هم سفید کرد.(20/3/88 سایت سلام)
    * میرحسین موسوی:
    ما می‌گوییم دولت مشروعیت ندارد چون آراء مردم را ندارد. (15/4/88 پایگاه خبری تحلیلی پارسینه) 
    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • سقوط کروبی»
    88/5/25 12:26 ع

    گویی تاریخ در این سرزمین همواره در حال تکرار است و مدام هر انسان خردمندی را به درس گرفتن از گذشته رهنمون می گردد. گویی طلحه و زبیرها زنده شده اند تا ملت های استقلال خواه و عدالت دوست به وضوح سیمای خارج شدگان از دایره ولایت پذیری را روشن تر از همیشه به نظاره بنشینند. به یاد جمله ای عمیق از منتخب دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جریان تبلیغات انتخاباتی افتادم که در پاسخ به سوال مجری برنامه بیان داشت: از سقوط برخی افراد بسیار غمگین می شوم.

    مشعل جاویدان ولایت فقیه در برگ برگ تاریخ پرافتخار جمهوری اسلامی مسئله ای است الهی که همچون چراغ راه امت می درخشد و در عبور از مسیر پر فراز و نشیب همواره از انحراف و احیانا مردود شدن نخبگان سیاسی جلوگیری می کند. هر چند که در این میان میزان علاقمندی به سقوط و خروج از مدار عدل و انصاف در برخی خواص به قدری فاجعه می آفریند که سکاندار و مدیر عالیه نظام اسلامی را ناگزیر می نماید که به منظور برقراری نظم و آرامش در کشور، و همچنین به موجب پاسداری از اهداف اسلام و مسلمین دست به پالایشی عظیم زند.

    در نامه تاریخی حضرت امام(ره) به "منتظری" مورخ ?/?/?? می خوانیم: « از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید...» و چه حکیمانه آن امام همام در این نامه با دلی شکسته و پر از غم و اندوه خطاب به مردم عزیزمان گفتند: « تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام...»

    اکنون با ورود به دهه چهارم انقلاب برخی نخبگان سیاسی و کسانی که مدعی داشتن سوابق انقلابی نیز هستند در سراشیبی سقوطی قرار گرفته اند که اگر بیش از این خود را به خواب غفلت فرو برند یقینا سرنوشت گذشتگان قومشان به مراتب بدتر بر آنان تکرار خواهد شد چرا که انقلاب اسلامی ملت ایران معطل امثال مهدی کروبی ها نخواهد بود و قطار انقلاب از ریل گفتمان امام و انقلاب به سلامت و موفقیت خواهد گذشت.

    نامه نگاری ها و لاطاعلاتی که سالهاست مهدی کروبی مدام بر آنها اصرار می ورزد کار این شیخ ساده لوح را به جایی کشانده که ادبیات وی را تا سطح یک نیروی دست چندم سیاسی تنزل داده است. موضع گیری مشمئزکننده ی این داعیه دار خط امام(ره) در نامه اخیرش به هاشمی رفسنجانی نشان از بغض وی از پیروزی گفتمان امام و انقلاب در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دارد. به خوبی می توان سرنوشتی که جناب "منتظری" را در سراشیبی سقوطی تاریخی قرار داد امروز در آینده سیاسی مهدی کروبی متصور شد.

    گره خوردن با لیبرال ها و عناصر خود فروخته که امروز حلقه شماره یک دبیرکل حزب اعتماد ملی محسوب می شوند اردوگاه این حزب لجام گسیخته را در آستانه انشقاقی قابل انتظار قرار داده است. 

    اینک تدابیر جریان استقلال خواهی که در انتخابات 22 خرداد با رای قاطع ایرانیان سرافراز در کنار توجهات ویژه حضرت ولی عصر(عج) و حمایت های پدرانه مقام معظم رهبری و دعای خیر ملت سکاندار دستگاه اجرایی کشور شد، بیش از هر زمان دیگری می تواند با نگاه حکومتی به امور تجلی بخش مدیریت انقلابی در دهه چهارم انقلاب باشد.انشاءالله



  • کلمات کلیدی :
  •    1   2   3      >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی