سفارش تبلیغ
صبا ویژن







نیم نگاهی به بازخورد عمومی تحریکات علی‌محمد دستغیب؛

 در پی اظهارات تحریک آمیز علیمحمد دستغیب و همنوایی او با جریان فتنه، تشکل‌های دانشجویی شیراز با صدور بیانیه ای خواستار محاکمه وی در دادگاه ویژه روحانیت شدند.

A0812837.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از استان فارس، در پی سخنان و توهین‌های نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری علیه نظام برخی از مسئولان و مردم استان در واکنش شدید خواستار برخورد با علی محمد دستغیب شدند.
در ذیل برخی از این خواسته‌ها را می‌خوانیم:

* اعتراض نمایندگان استان فارس به عملکرد علی‌محمد دستغیب
مجمع نمایندگان استان فارس در نامه‌ای سرگشاده به هاشمی‌رفسنجانی، خواستار رسیدگی به اعمال علی‌محمد دستغیب شدند.
در نامه سرگشاده مجمع نمایندگان استان فارس خطاب به رئیس مجلس خبرگان آمده است: چنانچه استحضار دارید به دنبال اعلام مواضع ساختارشکنانه علی‌محمد دستغیب و اظهار نظر نامبرده نسبت به حوادث و موضوعات پس از انتخابات و زیر سؤال بردن مشروعیت نظام و صحت انتخابات در سال گذشته، فضای ناامنی ایجاد شده و واکنش‌هایی از ناحیه امت حزب‌الله فارس نسبت به مواضع وی بروز کرده است.
در ادامه این نامه تصریح شده است: تکرار مواضع علی‌محمد دستغیب در جلسات تفسیر قرآن ماه مبارک رمضان و انعکاس این مواضع در رادیو آمریکا و سایر رسانه‌های دشمنان نظام و سایت ایشان سبب شد تا اعتراضات شدید مردمی علیه وی شکل گرفته و در روز جهانی قدس تعدادی از نمازگزاران برای بیان اعتراض خود به دیدگاه‌های نامبرده به صورت مسالمت‌‌آمیز در درون مسجد قبا و اطراف آن تجمع کنند اما این افراد با سنگ، کاشی، آجر و بلوکی که از قبل در پشت بام مسجد و از ناحیه طرفداران دستغیب تدارک دیده شده بود، مورد هجوم قرار گرفتند.
این نامه می‌افزاید: قریب به 40 نفر از این امت حزب‌اللهی زخمی و راهی بیمارستان شده و تعداد قابل توجهی نیز مضروب شدند.
مجمع نمایندگان استان فارس در نامه خود به هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرده است: با محکوم کردن سخنان و اقدامات و مواضع دستغیب که همسو با مواضع دشمنان نظام است بیم آن می‌رود که تکرار این گونه مواضع و انجام اقدامات ذکر شده دگرباره امنیت مردم شریف و ولایت‌مدار استان فارس را به مخاطره بیندازد بنابر‌این از آن مجلس محترم و نهادهای مسئول بررسی و رسیدگی سریع و جدی و اعلام نظر و پیگیری در راستای تأمین امنیت مردم شریف استان را خواستاریم.
مجمع نمایندگان استان فارس همچنین طی نامه‌ای از رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی خواستند تا به اعمال علی محمد دستغیب رسیدگی کند.
بر پایه این گزارش مجمع نمایندگان استان فارس همچنین طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خواستار رسیدگی به حرمت‌شکنی‌های علی محمد دستغیب شد.

* تشکل‌های دانشجویی شیراز: علی ‌محمد دستغیب باید در دادگاه ویژه روحانیت محاکمه شود
تشکل‌های دانشجویی شیراز با اشاره به حوادث مربوط به مسجد قبا در روز قدس و با یادآوری اقدامات ضد نظام علی‌محمد دستغیب، خواستار برخورد قاطع دادگاه ویژه روحانیت با وی شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شیراز پیرامون حوادث روز قدس مسجد قبا، در بیانیه‌ای خطاب به مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهر مقدس شیراز با اظهار تأسف آورده‌اند: در روز قدس امسال اتفاقاتی به وقوع پیوست که دل هر دلسوخته نظام و انقلاب را به درد می‌آورد و به فکر وامی‌دارد که چرا در روز قدس و جمعه‌ای که متعلق به آرمان فلسطین و جهان اسلام و امت رسول‌الله است باید شاهد فراموشی آرمان بلند روح‌الله باشیم و این روز عزیز را هزینه اصحاب جمل کنیم.
این بیانیه افزوده است: مسجد قبا یا همان آتشی‌های سابق و امام جماعت بی‌بصیرت آن علی‌محمد دستغیب پس از انتخابات سال 1388 تا به امروز به هر بهانه و موقعیتی با زیر سؤال بردن حاکمیت قانون و نظام اسلامی و ولایت فقیه با همراهی با ضد انقلاب داخلی و جریان معاند خارجی منافع ملی و امنیت داخلی را هزینه عقده‌گشایی خود کرده‌اند و متأسفانه هر بار به سبب آنکه هیچ برخورد قانونی با آنها صورت نگرفته است دریده‌گوتر و بی‌پرواتر از گذشته به ساختارشکنی پرداخته‌اند.
تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شیراز در این بیانیه با اشاره به حوادث سال گذشته عنوان کرده‌اند: در 25 خرداد 88 که تجمع‌های مسلحانه و غیرقانونی برخی از دانشجویان و نفوذی‌های غیر دانشجو در دانشگاه شیراز منجر به تخریب دفتر بسیج و به آتش کشیدن نمایشگاه کتب دینی (قرآن و مفاتیح و نهج‌البلاغه) و تخریب اموال عمومی شد، دستغیب به جای محکوم کردن اغتشاشگران، نیروهای انتظامی را محکوم می‌کند و به سیاه‌نمایی می‌پردازد.
تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شیراز در این بیانیه تصریح کرده‌اند: در روز قدس امت حزب‌الله با تجمع آرام و بدون درگیری در صحن مسجد خواستار برخورد قانونی و قاطع با ساختارشکنی‌های دستغیب بودند که به ناگاه باران سنگ، چوب و آهن‌ را در مقابل و بالای سر خود مشاهده کردند.
این بیانیه افزوده است: شاگردان استاد اخلاق با هماهنگی قبلی هر آنچه که داشتند و نداشتند را به سر مردم ریختند تا بار دیگر یادآور جریان منحرف این مسجد در اوایل انقلاب و حمله به مردم در خیابان‌ها شوند.
تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شیراز در این بیانه اظهار داشتند: خون‌های به ناحق ریخته شده امت حزب‌الله در صحن مسجد قبا سند دیگری است، در اثبات نفاق جریان این مسجد که چگونه حرمت‌شکنان عاشورا و هتاکان امام را حمایت می‌کنند اما به راحتی خون می‌ریزند و حتی از کشتن جوانان این شهر ابایی ندارند.
این بیانیه با اشاره به بی‌تفاوتی مسئولان ادامه داده‌ است: ما خواستار برخورد قاطع قضایی و قانونی با ضاربان مردم روزه‌دار در روز قدس هستیم، چراکه عاملی شده است که این مسجد در راه تهمت زدن به نظام و ساختار‌شکنی و ضرب و شتم مردم هیچ مانعی را در جلوی خود نبیند، به یقین اگر این سهل‌انگاری مسئولان امنیتی و قضایی نبود دل مردم دلسوخته انقلاب و امام و رهبری نیز به درد نمی‌آمد تا پس از ناامید شدن از آنها خود وارد عمل شده و خواستار چاره‌جویی درباره این پایگاه فتنه شوند.
دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شیراز، در پایان این بیانیه با همدردی با مضروبان حادثه خواستار برخورد قاطع قضایی و قانونی با ضاربان مردم روزه‌دار در روز قدس شده‌ و اضافه کرده‌اند پایمال شدن خون مردم شهر مقدس شیراز خط قرمز ماست و در همین مورد اعلام آمادگی برای دریافت، تنظیم شکایات و پیگیری‌های حقوقی مضروبان و آسیب‌دیدگان تا به سرانجام رسیدن و برخورد عادلانه با ضاربان در هر لباس و موقعیتی را کرده‌اند.
در این بیانیه تشکل‌های دانشجویی شیراز خواستار برخورد قاطع دادگاه ویژه روحانیت با علی محمد دستغیب شدند.
بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شیراز، علوم پزشکی شیراز، آزاد شیراز، پیام نور شیراز، صنعتی شیراز، دانشکده فنی شهید باهنر شیراز، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز و ستاد یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه شیراز از امضاکنندگان این بیانیه هستند.

* امام جمعه کازرون: مجلس خبرگان صلاحیت علی‌محمد دستغیب را بازنگری کند
امام جمعه کازرون گفت: مجلس خبرگان صلاحیت و شایستگی علی محمد دستغیب را با توجه به فتنه‌گری‌ها و جسارت‌ها و حرمت‌شکنی‌های اخیر مورد بازنگری قرار دهد.
امام جمعه کازرون در بخشی از خطبه‌های نماز عید فطر این شهر با اشاره به جسارت‌های نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری نسبت به انقلاب و نظام گفت: به دلیل سوابق خانوادگی این فرد و انتصابش به شهید آیت‌الله دستغیب مردم به او اعتماد کردند.
خرسند با بیان اینکه در دو سال اخیر به ویژه بعد از فتنه‌های سال گذشته شاهد حرمت‌شکنی‌های این فرد به انقلاب و نظام بودیم ابراز داشت: مردم بعد از فتنه‌ها وارد عمل شدند اما با رافت اسلامی و محبت مقام معظم رهبری و توصیه ایشان مبنی بر حفظ آرامش مجال دیگری به این فرد داده شد که متاسفانه باز‌ هم شاهد جسارت‌های وقیحانه این شخص بودیم.
وی خاطرنشان کرد: امروز بوق‌های تبلیغاتی استکبار از یکی از نمایندگان فارس در مجلس خبرگان رهبری به عنوان یک فقیه و مرجع تقلید یاد می‌کند و این در حالی است که این فرد شرایط مرجع تقلید و فقیه بودن را ندارد چرا که در راستای منافع دشمن قدم برمی‌دارد از این رو شایسته نمایندگی مردم فارس در مجلس خبرگان نیست.
نماینده ولی فقیه در کازرون در آستانه برگزاری اجلاس خبرگان رهبری از نمایندگان و هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خواست که عملکرد و صلاحیت علی محمد دستغیب را به خاطر جسارت‌های وقیحانه‌ای که انجام می‌دهد، بررسی کنند.
وی اظهار داشت: علی محمد دستغیب باید در اعمال خود تفکر کند و از گذشته عبرت بگیرد.

* موضع‌گیری‌های علما گام مؤثری در عقیم ماندن فتنه آتشی‌ها است
بسیج دانشجویی 90 دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان فارس اعلام کرد: موضع‌گیری‌های علما، به ویژه نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری، می‌تواند گام مؤثری در عقیم ماندن فتنه مسجد قبا (آتشی‌ها) محسوب شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در ابتدای بیانیه بسیج دانشجویی 90 دانشگاه و مراکز آموزش عالی استان فارس که به مناسبت مواضع اخیر علی محمد دستغیب و حوادث اخیر مسجد قبا (آتشی‌ها) صادر شده، با اشاره به کلامی از شهید محراب آمده است: آیت‌الله شهید عبدالحسین دستغیب گفته است «هر عمامه به سری که از رهبر مکرم انقلاب فاصله بگیرد لعنت خدا بر او باد».
این بیانیه می‌افزاید: معمار دوراندیش و مدبر انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) به درستی ولایت مطلقه فقیه را ضامن سلامت و بقای انقلاب معرفی کردند اما در طول حیات این انقلاب بارها جریانات و یا اشخاصی سعی در جدا کردن قلب تپنده پیکره انقلاب را داشته‌اند که به ‌حمدالله و با تدبیر رهبری معظم و هوشیاری مردم ولایت‌مدار، ابتر ماندند و همچنان این قلب تپنده، جریان حیات را در پیکره انقلاب جاری می‌سازد.
بسیج دانشجویی 90 دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان فارس در این بیانیه با اشاره به اینکه تا به حال دست‌های مختلفی در این‌گونه توطئه‌ها مشارکت کرده‌اند، گفته است: امروز شاهدیم که از بیگانگان گرفته که دشمن قسم خورده انقلاب هستند، تا جاهلان، خائنان و قدرت طلبان داخل کشور، روح ضدولایی خود را در کالبد گروهایی به نمایش گذاشته‌اند.
این بیانیه تصریح می‌کند: تاریخ انقلاب نشان داده که حتی کسانی که لباس روحانیت را اشغال کرده‌اند نیز مستثنا نیستند.
این بیانیه آورده است: هنوز خاطره آیت‌الله صاحب رساله که دست در دست سوسیالیست‌ها به لشکرکشی خیابانی دست زد، در دفتر تاریخ انقلاب نقش بسته است و همین‌ها بودند که قلب امام را به درد می‌آوردند و خون به دل ایشان می‌کردند اما باید دید که عاقبت آنان به کجا رسید و آیا جز آن بود که خود را بنا بر اعترافات خودشان در دامن شیطان و حامیان او می‌یافتند.
بسیج دانشجویی 90 دانشگاه و مراکز آموزش عالی استان فارس در این بیانیه آورده است: مردم خطه فارس که همواره علما و بزرگان فاخری را به اسلام تقدیم کرده‌اند و خون شهیدان بسیاری را به پای نهال ولایت و انقلاب ریخته‌اند، چندی است که دستان اسلام آمریکایی را در آستین روحانیتی می‌بینند که خود را معلم اخلاق و پیرو خط امام و از مبارزان انقلاب می‌داند.
این بیانیه افزوده است: موضع‌گیری‌های وی در دهه 60 و اقدامات وی علیه نماینده ولی فقیه در آن سال‌ها و حمایت‌های او از آقای منتظری پس از عزل از قائم مقامی به دستور امام (ره) و پشتیبانی‌های مکرر ایشان از عوامل فتنه سال 88 و در نهایت مواضع اهانت‌آمیز اخیر وی که دستاویز رسانه‌های بیگانه نیز شده است که همه و همه را هدف قرار داده، مردم شیراز را بر آن داشت تا با اقدامی، اعتراض شدید خود را ابراز کنند.
بسیج دانشجویی 90 دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان فارس خاطرنشان کرده است: بدین منظور مردم با تحصن در مسجد قبا اقدامات دشمن شادکن این روحانی‌نمای دارای خاندانی معتبر در شیراز که تنها نام شهید بزرگوار آیت‌الله دستغیب را به دوش می‌کشد، را محکوم کرده و از مسئولان خواستند تا در این مورد اقدامی شایسته انجام دهند.
این بیانیه خاطرنشان کرده است: این تجمع بدون خشونت با حمله اصحاب مسجد ضرار به متحصنان بی‌دفاع، به خاک و خون کشیده شد و بیش از 76 نفر زخمی بر جای گذاشت، بنابر این حمله‌کنندگان به مردم مظلوم ولایت‌مدار که با سنگ و چوب و قمه پا به میدان کارزار نهاده بودند، در روز قدس نزد صهیونیست‌ها رو سفید شده و ثابت کردند در این راه حتی از جان هموطنان روزه‌دار خود نیز نمی‌گذرند.
بسیج دانشجویی 90 دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان فارس در این بیانیه اظهارات اخیر علی محمد دستغیب برای مظلوم‌نمایی شاگردان اخلاق قمه به دست خود را همگی بر پایه دروغ استوار دانسته است و تصریح کرده است: این اعمال از سوی کسی که خود را مرجع تقلید می‌خواند بسیار شرم‌آور و سبب خجالت علمای بزرگ اسلام است.
این بیانیه خطاب به مسئولان شهر شیراز و نمایندگان این مردم در خانه ملت، خواستار شده است که با تدبیر، اسباب لازم را برای جلوگیری از حرکت خزنده این جریان فاسد، فراهم آورند.
بسیج دانشجویی 90دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان فارس تصریح کرده است: در این راستا موضع‌گیری‌های علما به ویژه نمایندگان استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، می‌تواند گام مؤثری در عقیم ماندن این فتنه محسوب شود.
این بیانیه همچنین خاطرنشان کرده است: بر مردم استان فارس که برگ‌های تاریخ آن گواه بر ولایت‌مداری آنان بوده، واجب است که با حفظ انسجام و وحدت و ایجاد بصیرت و نشر آن در جامعه بار دیگر امید دشمنان انقلاب را به یأس و ناامیدی تبدیل کنند.

یانه قمه به دستان آقای دستغیب به مردم ولایت مدار شیراز+دانلود فیلم

دانلود فیلم حجم:800kb

عکس متهم ویژه : این فرد ، همان شخصی است که در فیلم حمله  وحشیانه ی

شاگردان علی محمد دستغیب در بالای پشت بام چند نفر را با قمه ای که در دست

دارد زخمی میکند و متواری شده است. 

 




  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]


    ..‎تقدیم به چماق به دستان مسجد قبای شیراز که دست به خون راهپیمایان روز قدس آلودند!
    مامن فتنه و از اهل ضرارید شما
    غیرت و مردی و اخلاق، ندارید شما
    کرده ی سیّئه بر قلب شما چیره شدست
    بعد آن دیده ی حق بین شما تیره شدست
    لشکر شام! به ناورد خدا آمده اید
    کوفه و شام صفت، بین قبا آمده اید
    لشکر شام! که صد شعبه به تیغ آمده اید
    شمروش، حرمله گون تیغ به مردم زده اید
    باغی و مفسد و با چوب و چماقید شما
    بنده ی فتنه گر غاصب قدسید شما
    جمله ی روح خدا بود که «فرقان نفاق
    روز قدس است» نشان دادید با چوب و چماق
    ما که غلطیده به خونیم به ما حمله کنید
    تا علم داری اسرائیل را زنده کنید
    از سر دست، که بر خون کسان آلودست
    شکوه و دغدغه ای نیست که دشمن بودست
    جزو صهیون شدگانید، مسلمانی تان
    رفته و نیست به جا بعد دغل بازی تان
    نیزه و تیغ ببارید غلامان یزید
    شیوه ی بردگی خویش به جا تا آرید
    جبهه ی غزّه و شیراز، همان کرب و بلاست
    ریخته روی زمین خون سوارن خداست
    وجهه جبهه به تاریکی تان تیره نشد
    جبهه ی باطلتان بر حق ما چیره نشد
    جلوه ی جبهه ی حق از شهدا مانده به جاست
    سرخی خون کسان، ضامن پیروزی ماست
    وجهه جبهه به تاریکی تان تیره نشد
    جبهه ی باطلتان بر حق ما چیره نشد
    جلوه ی جبهه ی حق از شهدا مانده به جاست
    سرخی خون کسان، ضامن پیروزی ماست




  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]


    عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت///عید سعید فطر بر همگی مبارک باد

    صدای پای عید می آید . دل بر سر دو راهی ِ آمدن عید رمضان و رفتن ماه مبارک رمضان بلا تکلیف است ... نمی داند از آمدن آن شاد باشد یا از رفتن این محزون ؟ عید فطر پاک ترین و عیدترین عیدهاست چرا که پاداش ِ یک ماه عبادت و شست و شوی جان درنهر پاک رمضان است.
    ع...ید فطر، عید پایان یافتن رمضان نیست . عید برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است، چونان ققنوس که ازخاکستر خویش دوباره متولد می شود. رمضان کوره ایی است که هستی انسان را می سوزاند و آدمی نو ؛با جانی تازه از آن سر بر می آورد . عیدفطر ؛ شادی برای رفتن رمضان نیست بلکه برای آمدن روز نو ، روزی نو و انسانی نو است . بناست که رمضان با سحرها و افطارهایش ، با شبهای قدر و مناجاتهایش از ما آدمی دیگر بسازد . اگر درعید فطر در نیابیم که از نو متولد شده ایم، اگر تازگی را درروح خود احساس نکنیم، عید فطر ؛ عید ما نیست

    خلق گیرند روزه و من گیسویت**جویند هلال ماه و من ابرویت

    در بین تمام ماه های هر ساله** یک ماه مبارک است آن هم روی

    اللهم عجل لولیک الفرج

    عید سعید فطر بر تمام روزداران و جمیع مومنین و مومنات مبارک و فرخنده باد

    عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت** صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت

    چه شبهایی ز دست این گدا رفت**سحرهای پر از عشق و صفا رفت

    خداحافظ دعاهای مبارک**بهار رحمت و ذکر خدا رفت 



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    به نقل از حزب الله شیراز

    به اطلاع تمامی امت ولایتمدار شیراز می رساند فردا راس ساعت17 تجمع بزرگ وباشکوهی در حرم حضرت سید علاء الدین حسین (ع) در جهت اعتراض به فتنه گری اهالی مسجد آتشیها وهمچنین اعتراض به کاهلی مسئولین در برخورد با چماق به دستان این مسجد برگزار خواهد شد.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    آقای دستغیب فرمودند فقها بر مردمی که به آنها رجوع میکنند ولایت دارند و سپس در یک اصلاحیه ی عجولانه اضافه کردند که البته امروز این اختیارات به یک نفر تفویض شده ( ولی فقیه ) تا تفرقه و دو دستگی پیش نیاید و مملکت اسلامی بتواند اداره شود

    یک سال و اندی است که از انتخابات می گذرد و آقای سید علی محمد دستغیب در این مدت شروع به ایراد سخنانی درحمایت ازادعای دروغین تقلب در انتخابات کرده اند و در معذوریت حاصل از نبود مدرکی برای این ادعا و سخنان بی مدرک خود که در تناقضی آشکار با فرمایشات رهبر انقلاب قرار دارد ، نظریه ای مطرح نمودند که بحث های فراوانی را بدنبال خود داشت ، نظریه ولایت فقها که درواقع نظریه ای جدید الابداع است و از آن جهت مطرح شد که به توجیه چرایی تضاد سخنان آقای دستغیب با سخنان رهبری جوابی بدهد! اما از آنجا که چنین نظریه ای در اسلام سابقه نداشته است سعی شد که با بدعت های فقهی پوشانده شود ، این نظریه ی خود ساخته که یاد آور شبهات دینی سروش و اعوان و انصار خارج نشینش اوست با واکنش علمای شیراز و سایر نقاط کشور مواجه گردید و جناب حجة الاسلام کلانتری مسئول حوزه ی آقا بابا خان رد نامه ای  کامل و مستند و مستدل در جواب این نظریه دادند .

    آقای دستغیب فرمودند فقها بر مردمی که به آنها رجوع میکنند ولایت دارند و سپس در یک اصلاحیه ی عجولانه اضافه کردند که البته امروز این اختیارات به یک نفر تفویض شده ( ولی فقیه ) تا تفرقه و دو دستگی پیش نیاید و مملکت اسلامی بتواند اداره شود. این نظریه فقهی آنچنان بی اعتبار وسندیّت است که با رجوع به کتب ولایت فقیهه قاطبه ی علما از جمله آقایان مرحوم نجابت شیرازی و مرحوم منتظری نیز به بی اعتباری این نظریه خواهیم رسید ( رجوع شود به جوابیه آقای حجه الاسلام والمسلمین کلانتری به این نظریه )

    در جایی دیگرایشان می فرمایند ولایت فقیه یعنی اینکه هر فقیهی ولایت دارد .

    اما سوال اینجاست که ولایت در چه مواردی و توسط چه کسانی؟ ایا ولایت فقها در نظریه ی ایشان یعنی اینکه هر فقیهی بر مردمی که به او رجوع میکنند ولایت تمام وکمال درهمه امور دارد! و این در واقع یعنی اگر هر فقیهی چیزی تشخیص داد و همه هم با هم متفاوت بود باز هم باید تبعیت کرد. سئوال این است که این نظریه را آقای دستغیب از کجا آورده اند؟ آیا آقای دستغیب برای پوشاندن عدم اطاعت از رهبری ولایت فقها را مطرح کرده اند؟ چرا که اگر چنین ولایتی موجود باشد دیگر فقیه در برابر افعال و گفتار خود نیاز به پاسخگویی ندارد ، چرا که به تشخیص خود عمل کرده است و این جز اعتقاد گروهای تندرویی از اهل تسنن نیست که میگویند یزید وحسین هردو به اجتهاد خود عمل کردند!

    شهید بزرگوار ایت الله بهشتی به زیبایی به نقد سخنانی این چنین نشسته اند سخنانی که تاریخ  بارها به طرح و پاسخ انها به گوش نشسته است.

     (مگر در یک جامعه به هر صاحب نظری می شود حق داد خود او و مقلدین او درباره مسایل اجتماعی آن طور تصمیم بگیرند که آنها تشخیص می دهند؟ مگر هرج و مرج غیر این است؟ کیست که بتواند بگوید اسلام یا تشیع آیین هرج و مرج است؟) کتاب جاودانه تاریخ شهید بهشتی

    مرجعیت مقام عام فقهاست که هر عالم دینی میتواند با تلمذ و جهد و کوشش به آن برسد مقامی که یعنی فقیه به تشخیصی از دین رسیده است که میتواند محل رجوع مردم باشد اما حیطه آن چقدر است و فقیه تا کجا میتواند فتوا داده و ایا مقلدین در همه ی امورفقهی از ایشان واجب الاطاعه هستند؟ به نقل از شهید بهشتی:(یک رهبری داریم ، رهبری در فتوا ، به آن می گوییم مرجعیت ، یک رهبری داریم و ان رهبری در مسایل اجتماعی که به ان می گوییم امام ، پیشوا) همان ص69

    (در مسایل فردی این قدر سنگ مرکزیت در افتا را به سینه نزنیم و سخت نگیریم و هرکسی از هرکسی می خواهد تقلید کند اما در مسایل اجتماعی آنجا که وظیفه شما را درباره ی کوچکترین مسئله اجتماعی بیان می شود ، این فتوا صرفاً حق رهبراست)همان-ج-8ص83
    (شما در مسایل فردی آزادید و می توانید ازهر مجتهد عادل برجسته که به نظر شما بهترین مجتهد است تقلید کنید اما در مسایل اجتماعی فقط یک مقام در جامعه حق اظهار نظر دارد و جامعه باید یک مقام و مرجع و ملجأ را به رسمیت بشناسد فتوای رهبری در مسایل اجتماعی ارجحیت دارد) همان ج 3 ص 78

    مسائل اجتماعی و سیاسی مرجع خاص خود را می طلبد که در فقه شیعه  این مرجعیت خاص را ولی فقیه می گویند مجتهدی جامع الشرایط که توسط خبرگان علما شناسایی و به عنوان جانشین در جایگاه امام معصوم به مردم معرفی میشود.

     در واقع وظیفه ولایت در وجوه اجتماعی و سیاسی و اداره ی حکومت از سوی امام معصوم بر این جایگاه تفویض میشود و شخصی که در این جایگاه قرار دارد تکلیف دارد که با استنباط مسائل فقهی از دین در وجوه حکومت داری نظر دهد و حکومت را اداره کند . البته این منافی اختیار فقهای دیگر در حوزه مسائل فردی  مقلدینشان نیست و به معنای اطاعت مقلدین آن فقیه در مسائل حکومتی از آن فقیه هم نیست . هر شخص باید درمسائل فردی مقلد مجتهدی که خود در این مسایل اعلم میداند باشد ولی در مسائل حکوتی بر همه مردم واجب است که مقلد ولی فقیه حاکم بر جامعه باشند . نام احکام فقیه در حوزه مسائل فردی فتوا است اما نام احکام ولی فقیه در مسائل اجتماعی حکم است که تقلید از این حکم بر همگان وحتی سایر مراجع نیز واجب می باشد.

    به نقل از شهید بزرگوار بهشتی:(هر انسان متعهدی باید تکلیف اجتماعی را بر طبق گفته رهبر عملی کند ولی در مسایل انفرادی می تواند در اختیار مراجع دیگرباشد)همان-ج3ص47.

    (اگر آن مراجعی که در مسایل فردی مقلدینی دارند، فتوایشان در مسایل اجتماعی با آن رهبر مخالفت داشته باشد ، شما حق ندارید از فتوای آنها پیروی کنید ، باید از فتوای رهبری جامعه پیروی کنید واگر از مرجعی پرسیده شود چرا در این مسئله اجتماعی با رهبری همگامی نکردید و او بگوید : نظر بنده این است ، آن سخن مورد قبول نیست . شما می توانید بگویید فلان کس حق ندارد رهبر باشد و آزاد هستید درباره رهبر و صلاحیت آن نظر بدهید . ولی اگر کسی را به رهبری شناختید ، دیگر حق ندارید بگویید نظر فقاهتی من جور دیگر است) اندیشه های حقوقی شهیدبهشتی،ص116
    وعجیب تراین سخن خود آقای سید علی محمد دستغیب در سال1364 است که فایل صوتی آن دروبگاه های پاسخ گو به سخنان ایشان موجود می باشد ایشان در باب تفاوت مرجعیت و ولی فقیه جامعه می گویند: (و حتی اگر فقیه هم بود باید تابع باشد درست است که در احکام جزئی تابع خودش است و مجتهد می باشد ، مجتهد مطلق هم حکم های ازطرف امام را باید حتماً تبعیت کند ، خدا رحمت کند آیت الله شهید دستغیب که مرتب می فرمودند هر مجتهدی هر چند هم فقیه باشد که براو تقلید حرام است باید تابع امام باشد درحکم هایی که امام می کند در مورد مملکت و در جهت داخلی و خارجی.)

    حال که تفاوت حکم و فتوا و حوزه ی دخالت فقیه و ولی فقیه مشخص گردید سئوال این است که چرا آقای دستغیب چندین ماه متوالی درجبهه ای مخالف با فرمایشات رهبری با اعلام نظرات بی سند خود از تقلب در انتخابات گرفته تا تخلف از قانون اساسی و حمایت یکطرفه و جانبدارانه از سران فتنه ، توجیهی بظاهر دینی برای مشروع جلوه دادن جنبش سبز فراهم آورده اند ، تا جایی که دشمنان نظام در شبکه های رسانه ای خود مثل رادیو فردا درس های اخلاق ایشان را پوشش خبری می دهند! ایشان چگونه دخالت در مسائل حکومتی که جزو اختیارات ولی فقیه است را می خواهند با ولایت محدود فقها ومجتهدین در مسائل شخصی توجیه کنند؟

    اقای سید علی محمد دستغیب در این مدت نه تنها به طرفداری جانبدارانه از سران فتنه و وارونه جلوه دادن حقایق پرداخته اند بلکه پا را از این هم فرا تر نهاده و به  نهاد های حکومتی تحت امر ولی فقیه ، امر ونهی میکنند :

    (مردم حق دارند به طور مسالمت‌آمیز و با حفظ آرامش و بدون این که مخل به مبانی اسلام باشد، راهپیمایی و اعتراض نمایند و هیچ کس حقّ منع مردم از این حقّ قانونی‌شان را ندارد.)

    آقای دستغیب از طرفی راهپیمایی های غیر قانونی با خواسته ی غیر قانونی ابطال انتخابات را که مسلحانه نیز بوده را تجمعات مسالمت آمیز می خوانند وعامدا اشوبات و تخلفات اشوب گران را نادیده می گیرند ایشان حمله مسلحانه به حوزه بسیج در تهران آنهم درهمان روزهای اول راهپیمایی ، شهادت 16 نفر از بسیجیان تهران و زخمی شدن 300 نفر دیگر را نادیده می گیرند ، تخریب اموال عمومی درهمان شب اول بعد از اعلام نتایج  ، تخریب و سوزاندن کتابخانه ی مذهبی و بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز درست فردای انتخابات را نادیده می گیرند و جالب تر اینکه خواسته ی ابطال انتخابات و فشار مردمی آن هم به سبک انقلاب مخملین که در نمونه های مشابه آن شاهد تغییر رژیم در چند کشور از جمله گرجستان و اوکراین بوده را مخل مبانی اسلام نمی دانند و حکم حکومتی هم صادر می کنند که هیچ کس حق منع مردم ازراهپیمایی هایی که هم مخل مبانی نظام است هم مسلحانه و هم غیرقانونی است را ندارد.

    آقای دستغیب چه کسی به شما اجازه داده که در حوزه اختیارات ولی فقیه وارد شده و حکم بدهید؟ اگر ادعایتان این است که بنده عضوی از مجلس خبرگان هستم شما حق نظارت دارید و نه دخالت ، شما اشکالات و انتقاداتتان را باید درهمان چارچوب مجلس خبرگان آن هم در جمع فقهای آن جمع بگویید و رسیدگی کنید نه در بیانیه هایتان که سرازصدای امریکا و سایتها و بنگاههای لجن پراکنی صهیونیست در بیاورد .

    چند روز پس از انتخابات بیانیه ای به این مضمون صادر شد:(اینجانب عضو خبرگان رهبری ، منتخب مردم فارس ، ضمن محکوم کردن ضرب و شتم مردم بی دفاع بخصوص دانشجویان از هر گروهی که انجام گرفته ، توقف این اعمال را سریعاً خواستارم و نیز تضییع اموال عمومی و یا شخصی افراد را از ناحیه هر گروهی جایز نمی دانم. )

    آقای دستغیب آشوبگرانی را که در محوطه دانشگاه شیراز تجمع کرده و با آتش زدن موکتهای مسجد ، کتابخانه چند میلیونی کتب مذهبی همچون قرآن و نهج البلاغه ، دو غرفه متعلق به کتب امانی شهید مطهری ، تخریب ساختمان بسیج دانشجویی و با دادن شعارهای ضد نظام شهر را متشنج کرده بودند مردم بی دفاع می خوانند و ضرب وشتم آنها را از طرف هر کسی محکوم می کنند جالب اینجاست که تضییع اموال عمومی را مجاز نمی دانند و ضرب و شتم اراذل و اوباشی که طرفدار کاندیدای متبوع ایشان است محکوم است .

     آقای دستغیب در این چند وقت پس از انتخابات به فرامین رهبر انقلاب نه تنها عمل نکرده اند بلکه دقیقا در راه خلاف آن هم قدم برداشته اند ، سخنرانی کرده اند و بیانیه داده اند و حتی برای توجیه گفتار خودسرانه خود نظریه خودسرانه ی ولایت فقها را اعلام کرده اند . رهبر انقلاب می گویند که در انتخابات تقلب نشده است و زیر سئوال بردن صحّت انتخابات بزرگترین جرم است ولی آقای دستغیب سریعاً بیانیه می دهند که در انتخابات تخلف از قانون اساسی صورت گرفته و یا عنوان میکنند که تقلب شده است.

    اقای دستغیب نمی شود هم بفرمایید ما  محافظ قانون اساسی  و در چار چوب  قانون اساسی هستیم و هم گام بگام با دشمنان قسم خورده این مردم پیش بیایید .

    پس از این همه روشنگری بهتر است این سئوال را بپرسیم که آقای دستغیب چطور شما با ادعای  مرجعیت اسلامی بر خلاف نظر رهبر  وحکم حکومتی وی سخنرانی و بیانیه پراکنی می کنید. یا شاید بهتر است بپرسیم اقای دستغیب چرا بر خلاف احکام اسلام عمل می کنید

    منبع مقاله:http://www.mostazafin.net/



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
       1   2   3   4   5   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی