سفارش تبلیغ
صبا ویژن







مادر»
86/8/26 9:14 ع

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مادر این واژه زیبا و بی همتا که هر وقت نامش به زبانم جاری می شود دلم می لرزد نه از ترس بلکه از درد . دردی که از نگاهم به چهره زیبایش در دلم می افتد و هر روز شکستگی را بیشتر در آن صورت مهتابی می بینم . مادر تنها کسی که غم خانواده را بر دوش می کشد ، مونسی که مهرش را از جان و دل بر دلم می نهد ، عشقش بی منت و صفایش بی نهایت . اشکش آتشین و جانسوز ، تبسمش دل افروز . کلامش چون ضرب المثل ، بیانش شیرین تر از عسل ، یک لحظه نگاهش می ارزد به تمام زیبائی های دنیا و ثوابش نکوتر از هزاران مستحبات و دعا . مادرم هستی من بهانه شادی و سرمستی من ، از کدام خصلت و فطرت پاک و زیبایت گویم ، وز کدام درد پنهانت ، دل رنجورت ، صدای مغبوضت ، اشک مشهورت گویم . دیده ام گریان از هر رنجش خاطرت ، دلم خونین از هر لحظه زخمی بر دل صابرت . کاش می توانستم باز هم بگویم اما زبان قاصرم ، دل جاهلم نمی گذارد . مرا ببخش ای عزیز ترین عزیزم که نتوانستم به حد ارزنی خوبیهایت را جبران کنم که هیچ و همیشه آزردمت بی آنکه به رویم آوری و مرا شرمنده رفتارم کنی وای بر من وای بر من ...

این مطلب بالا مقدمه ای کردم برای اینکه مظلومیت مادران را در خانواده از نگاه جوان بی لیاقتی چون من بشنوید . بنده حقیر نه سواد درست و حسابی دارم و نه عقل سلیم اما نوشته هایم برخاسته از افکارم می باشد و دل سیاهم .

متاسفانه در این زمانه مادران ما با همه زحماتی که می کشند و فداکاری ها و تحمل سختی های بسیار که بر هیچ کس پوشیده نیست ، بیشتر مورد بی مهری قرار گرفته اند . تا اتفاقی در خانواده می افتد و یا فرزندی نا اهلی می کند انگشت ها به سوی مادر نشانه می رود . اما نقش پدر را در این مواقع کمرنگ می دانند و هیچ نمی دانند که اگر مادر در خانواده از سوی پدر حمایت معنوی و روحی نشود دیگر مهر مادری و نصایح مادرانه ، اثری در تربیت فرزندان نخواهد داشت . هنگامی که پدر در برابر خواسته های فرزندان کوتاه می آید و حرف مادر را بر زمین می نهد آن وقت از فرزندان چه توقعی می توان داشت . زمانی که پدر توجهی به نگرانی های مادر از آینده فرزندان ندارد و خود نیز کوتاهی می کند و با محبت بی حد و اندازه خود به فرزندانش آنان را لوس و خودخواه به بار آورده است ، دیگر چه انتظاری از فرزندان می توان داشت . آیا مادری که توسط پدر در چشمان فرزندانش کوچک شمرده می شود باز هم می تواند نقش مادری خود را به خوبی ایفا کند ؟ آیا مادری که بهترین سالهای عمر خود را صرف همسر و فرزندش نموده و متحمل چه زحمات جبران ناپذیری شده باز هم مستحق بی مهری و بی توجهی از سوی اطرافیان می باشد ؟

ما جوانان نیز کوتاهی کردیم و همه فکر ذهنمان یا درس است یا تفریح و فکر کرده ایم مادر نوکری است برای مهیا کردن احتیاجاتمان در خانه و بعد از رسیدن به حد تکامل و با ازدواج دیگر سال به سال هم ممکن است با کوتاهی خود او را نبینیم و اگر هم سن و سالی از او گذشت مانند بعضی از نامردمان خانه سالمندان را بهترین جا برایش می دانیم . وای که چقدر زشت است فرزندی به خاطر درگیری بیهوده کاری و مشغله ،مادر یا پدر خود را مانند مزاحمی در زندگی خود ببینند و اورا دست و پاگیر تلقی کنند . پسر هیچ وقت خانه نیست و مدام بدنبال دل مشغولیاتش و گشت گذارش . دختر بهانه درس و برس و کنکور ، و تا به خودشان می آیند وقت رفتن و حس استقلال طلبی است . پس کی می خواهیم اندکی از محبت مادر را جواب دهیم . آری تنها یک روز آن هم روز مادر که دیگر لوس و تکراری شده و آن روز هم هزار بهانه برای سر نزدن و تبریک نگفتن به مادر خواهیم آورد .

آری من هم خود از قاصرین هستم و تا به حال نتوانستم مهر مادرم را اندکی جبران کنم و هزارن مشکل دیگر برایش بوجود آوردم . خدا را به همه خوبی ها و مهربانیش قسم می دهم تا به همه ما قدرت جبران اندکی از زحمات مادرمان را بدهد و ما را به خودمان وا مگذارد

 

دنیا برایم بهشتی دگر می شود به یک لحظه نگاه مادرم

ایام غم و غصه به سر می شود به یک لحظه نگاه مادرم

چون باغبانی مهربان غنچه ای افروخت و عشقم آموخت

دلم مدهوش  و در بدر می شود به یک لحظه نگاه مادرم



  • کلمات کلیدی :
  • ویروس اجتماعی»
    86/8/12 10:0 ص

    تازه وارد بازار شده بود.

    تحولی در عرصه ارتباطات. شگفتی زیادی در اذهان عمومی ایجاد کرده بود. فقط عده کمی از مردم

    در اختیار داشتن آن هم کسانی که از وضعیت مالی بسیار خوبی

    برخوردار بودن. امکانات زیادی نداشت اما بسیار مفید

    بود. به خوبی مشکلات زیادی راحل می کرد. کم کم از قیمت آن کاسته و به امکاناتش نیز افزوده شد.

    روز به روز بر تعداد آن افزوده شده و نظر عده زیادی را به خود جلب کرد

    و دیگر به یک نیاز تبدیل شده بود و با کاهش قیمت آن مشترین زیادی را از آن خود کرد.

    به مرور زمان در بین اقشار جامعه رواج یافت و تقریبا بسیار عادی ولی کارساز شد.

    تا اینکه اکنون به قول سهراب سپهری دست هر کودک ده ساله شهر شاخه ... است.

    اما با اینکه امروزه تلفن همراه بسیار مفید فایده است اما همیشه عده‌ای از مغرضان از آن سوء

    استفاده کرده‌اند و در نیات پیلید خود آن را به کار گرفته اند.

    با ایجاد مزاحمت از طرق مختلف و بتازگی از طریق امکانات گوشی‌ها (بلوتوس)

    بسیاری از ناهنجاری ها را بوجود آورده‌اند.

    تا چندی قبل پخش سی‌ دی های شخصی و خانوادگی افراد مُد شده بود.

    اما اکنون پخش فیلم‌های مستعجل و عکس‌ها و صداهای برگرفته از اهانت ها به شخصیت

    های مهم از طریق گوشی‌های همراه رواج پیدا کرده

    به طوری که در اکثر حوادث منتشر شده در روزنامه ها و مجلات ردیابی از این ویروس اجتماعی می توان یافت.

    متأسفانه این ویروس در جامعه منتشر شده و کافی است اندکی از اطلاعات شخصی شما بر روی گوشی همراهی راه یابد آن وقت با سرعت باور نکردنی

    در تمام نقاط ایران پخش خواهد شد به همین دلیل همیشه توصیه می‌شود گوشی خود را در اختیار هیچ کس قرار ندهید

    و در حافظه تلفن همراه خود عکس یا فیلم‌های شخصی و خانوادگی ذخیره نکنید.

    با پیشرفت در عرضه تکنولوژی هکرها در این سیستم نیز نفوذ کرده‌اند و با برنامه‌های مختلف می‌توان از طریق بولوتوس به دیگر گوشی ها نفوذ کرد و اطلاعات آن را ربود.

    پس توصیه اینکه بدون دلیل بولوتوس خود را فعال نکنید و

    با افراد غیر مطمئن به تبادل اطلاعات از طریق بولوتوس نپردازید هر چند آن اطلاعات موزیک یا

    یک عکس ساده باشد. زیرا بعد از ارتباط دو گوشی از این طریق آنها با هم ساپورت شده

    و نفوذ پذیری راحتی به یکدیگر خواهند داشت. متاسفانه جوانان مغرض با روشن نمودن بلوتوس در اماکن عمومی و ایجاد ارتباط های کاذب در پی یافتن دوستان غیر همجنس خود هستند که این نیز خود از بیماری های این ویروس احتماعی به حساب می آید .

    انشالله بیشتر شاهد استفاده صحیح از امکانات و علم روز باشیم.

    اللهم عجل لولیک فرج و العافیه و النصر



  • کلمات کلیدی :
  •  سفر رئیس جمهور محترم و سخنان سراسر غرور آفرین و افتخار آمیزشان علاوه بر روسیاهی برای مستکبران و زور گویان غربی ، نوعی خواری و ذلالت نیز برای برخی از غرب زده های داخلی هم بود . کسانی که می گفتند احمدی نژاد از سیاست خارجی سر رشته ندارد . کسانی که خودشان را حامی اصلاحات کشور می دانند ولی با اعمال و رفتار و سخنان ناشی از کم فهمیشان جز خوشحالی و رضایت دشمنان اسلام چیزی در بر نداشته اند ، خواب زدگانی که ادعای سیاسی دارند ولی خود بازیچه دست سیاست های غربی شده اند ، کوته فکرانی که برای رسیدن به منافع خود دست به هر کاری می زنند و خون شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را نادیده می گیرند و هیچ ترسی از آه مادرانشان ندارند . حقیران و کور دلانی که دم از آزادی می زنند و یادشان رفته است امام امت(ره) ، آن پیر فرزانه ، بزرگ مرد تاریخ ، آزادی را برای ما به ارمغان آورد و دست کثیف ظالمان و بیگانگان را از میهن عزیزمان کوتاه ساخت . کسانی که برای تخریب رئیس جمهور مردمی و برگزیده شده توسط یک ملت دست به هر کاری می زنند . وقتی در دانشگاه امیر کبیر در کشور خودمان عکس ریاست جمهوری خودمان را در مقابل خودش آتش می زنند آن وقت از غربی ها و کسانی که سالها گوششان پر شده از دروغها و اهانت ها به ایران و اسلام چه انتظاری می توان داشت . الحق دانشجویان دانشگاه کلمبیا با پاکی و صداقتشان به عده ای از دانشجو نماها و نوچه های بعضی به اصطلاح روشنفکر نشان دادند که  دنبال حقیقت هستند نه دنبال منافع شخصی خود و با عذر خواهی خود از دکتر احمدی نژاد به خاطر اهانت های رئیس دانشگاه کلمبیا روی بعضی ها را سیاه کردند همانهائی که در دانشگاه به رئیس جمهور خود اهانت کردند و همان هائی که باعث و بانی این حتک حرمت بودند .

    مردی با ایمان قوی و سرشار از معنویت ، شجاع و بدون ترس از هیچ ابر قدرتی ، پوزه هزاران سیاستمدار مستکبر و ظالم و دولت مردان مستبد و خون خوار را به زمین کشید و کشور و ملت شریف ایران اسلامی را به بلند ترین و شایسته ترین جایگاه ارزشی در دنیا رساند و به دیگر ملتهای جهان نشان داد ایران و ایرانی بهترین ، پاکترین و عدالت مندترین مردمان روی زمین اند . همان مقامی که لیاقت و شایستگی اش را داشتیم اما در گذشته به علت بی کفایتی برخی کوچک دلان ساده بینان و به اصطلاح سیاست مدارن ، آن را از دست داده بودیم .

    و اما حرف اخر
    هرکس که با آگاهی و بینش کامل حرفی بزند ، مطلبی بنویسد ، گامی بردارد که باعث شادی دل دشمنان ایران و اسلام شود منافق و کافر است و بیهوده دم از مسلمانی می زند هرچند در این کشور زندگی می کنند و به خوبی از آزادی بیان سوءاستفاده می کنند .

    پس ای کسانی که با بیان آزادی اندیشه و اسلام میانه و سخنان بیهوده سعی بر رسیدن به اهداف شخصی و رسیدن به جایگاه های مهم دولتی دارید و برای رسیدن به آن دل رهبری را و دل مادران و خانوداده های شهدا را خون کرده اید ، بترسید از آه مادران شهید بترسید از روزی که قرارست جواب ذره ذره اعمالتان را بدهید و در جایگاه عدل الهی روسیاه شوید .
     

     رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق واجعل لی من لدنک سلطانا نصیرا

    پروردگارا مرا به (قدم) راستگوئی و نیکوئی داخل کن ، و به (قدم) راستی و نیکوئی خارج گردان ، و به من از جانب خود سلطه ای نیرومند عطا فرما .

     

     



  • کلمات کلیدی :
  • سیب گلاب»
    86/6/21 2:2 ص

    وقتی در خیابان رد می شوم چیزهائی می بینم که خیلی ناراحت کننده هستند .و کسانی را می بینم که نشان می دهند  دیگر آن  غیرت ایرانی توی رگهایشان نیست فرهنگ و اصالت خودشان رو فراموش کردند و اصلا نمی دانند چه سرمایه های با ارزشی را از دست دادیم تا این آزادی و آسایش را به دست آوردیم منظورم خانم هائی هستند که با لباس های زننده و ا آرایشی عجیب و غریب توی خیابان پا می گذارند و. . نمی دام با چه تفکری این کارها راانجام می دهند و می خواهند چه چیزی را ثابت کنند ، به نظر شما شخصیت این افراد با این نوع پوشش بالاتر جلوه می کند یا مردم با  احترام بیشتری با آنها بر خورد می کنند !؟ براستی پس آن غیرت مردان  ایرانی کجا رفته  است اصلا چه طور اجازه می دهند که ناموسشان با این حالت به خیابان پا بگذارند با چه تفکری ؟ آیا می خواهند مخالفت  با نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشان بدهند و دل دشمنان اسلام را شاد کنند یا به خیال خودشان متشخص تر می شوند یا به قول خودمان با کلاس تر  .
    وقتی که چنین چیزهائی و را می بینم احساس می کنم چند تا فرشته بالای سر طرف حرکت می کنند و لحظه به لحظه یک گناه به گناهان آن شخص اضافه می کنند ، و باعث قهر خدا می شوند . 

    براستی الگوی این افراد چه کسانی هستند  ، زنان خود فروخته غربی که برای اندکی پول دست  به هر کاری می زنند و حاضرند خودشان را عروسک خیمه شب بازی مردان اجنبی کنند و تنها چیزی که باعث می شود به معروفیت برسند زیبائی آنهاست و دیگر هیچ که به روی مردم از طریق رسانه ها بزرگ جلوه داده می شوند ولی در آن سوی ماجرا بسیار خوار و ذلیل هستند مگر تا به کی این زیبائی باقی خواهد ماند .
    حال ما مسلمانیم و می دانیم بعد از این دنیای دیگری وجود دارد و یک روز باید جواب همه اعمالمان را بدهیم  پس چرا ...؟
    ما الگو های برگزیده و به بسیار بزرگواری داریم که مهر و عشق به آنها هزاران بار می ارزد به یک لحظه نگاه به الگو های غربی ، و از بزرگواری و کرامتشان هیچ کس قادر نیست به طور کامل آنان را وصف کند .
    آیا این نوع پوشش اعتماد به نفس می دهد یا بزرگواری و کرامت !!!!!؟
    یا اینکه باعث مزاحمت جوانان هرزه  می شود  و هزاران مشکل رفتاری دیگر ؟
    امیدوارم با قرار دادن الگو های اخلاقی و رفتاری صحیح به شخصیت واقعی یک انسان پی ببریم و خود را با الگوهای غربی فریب ندهیم و کاری نکنیم که جان در بدن احساس اسارت کند و باعث پژمردگی آن شویم . انشاءالله .
    استاد محمد علی معلم در مورد دختر خانم ها ترانه ای زیبا سروده اند که با کمی تفکر به معنی آن پی خواهیم برد .

    سیب گلاب
    کی میگه بین دو تا نی یکیشون شکر نداره

    نه عزیزم برا بابا دختر و پسر نداره
    . . .
    دخترا سیب گلابند مثل برفند مثل آبند

    برف جاده گل و خاکه آب چشمه اما پاکه

    دخترا شاخه نباتند چشمه ی آب حیاتند

    اجر حافظ که می گن شمس حقه شاخه نباته

    چشمه آب حیات  تو کوچه نیست تو ظلماته

    ظلمات طرح یه پرده است

    مثل پرچین مثل نرده است

    آب که بی پرده می شه دریای شوره

    آب روشن توی چشمه است توی یک تنگه بلوره



  • کلمات کلیدی :
  •  

    ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است برای پی بردن به اسرا عالم ، باید به همان مقدار غذائی که نیروی انسان را تامین کند بسنده کرد، هیچ کس با پر خوری به جائی نمی رسد ، در تعبیرات اسلام آمده است که «ما ملا آدمی وعاءً شرا من البطن» انسان هیچ ظرفی را به بدی ظرف شکم پر نکرده است ، شکم که پر شد فهم مسدود می شود ، انسان پر خور هرگز چیز فهم نیست و هرگز به اسرار و باطن عالم پی نخواهد برد .
    از امام صادق (ع)نقل شده که ، اگر کسی در روز گرمی روزه بگیرد و تشنه شود ، خدای سبحان هزار فرشته را موکل می کند تا چهره او را مسح کنند و تا هنگام افطار به او بشارت دهند و هنگام افطار خداوند (عزوجل) می فرماید : «ما اطیب ریحک و روحک ! یا ملائکتی أشهدوا أنی غفرت له»عجب معطری و چه بوی خوبی داری ! فرشتگان من شاهد باشید که من او را آمرزیدم .
    ماه مبارک رمضان و آثار آن از دیدگاه بزرگان
    بیانات مقام معظم رهبری
    به برکت ماه رمضان، براى مسلمان فرصتى پیش مىآید که باید از آن در جهت تقویت حیات معنوی و نشاط مادّىِ خود استفاده کند. یکى از درسهاى بزرگ ماه رمضان که در خلال دعا و روزه و تلاوت قرآن در این ماه باید آن را فرا بگیریم و استفاده کنیم، این است که با چشیدن گرسنگى و تشنگى، به فکر گرسنگان و محرومان و فقرا بیفتیم.
    بزرگترین درس ماه رمضان، خودسازى است. اوّلین و مهمترین قدمِ خودسازى هم این است که انسان به خود و به اخلاق و رفتار خود با نظر انتقادى نگاه کند؛ عیوب خود را با روشنى و دقّت ببیند و سعى در برطرف کردن آنها داشته باشد.


    ماه رمضان در هر سال، قطعهاى از بهشت است که خدا در جهنّم سوزان دنیاى مادّى ما آن را وارد مىکند و به ما فرصت مىدهد که خودمان را بر سر این سفره الهى در این ماه، وارد بهشت کنیم.
    روزه، نعمت بزرگى است. شکم خالى است و مبارزه با نفس، تا حدودى در اثناى روز، از جهات مختلف وجود دارد: هرچه را دوست دارید، نمىخورید و نمىآشامید و بسیارى از مشتهیات نفسانى را براى خودتان به مدت چند ساعت ممنوع مىکنید. این، یک مبارزه با نفس است؛ مبارزه با هواست، و مبارزه با هوا، در رأس تمام کارهاى نیک و خودسازیها قرار دارد.
    بشر ـ که‌ در میان‌ انواع‌ عوامل‌ و موجبات‌ غفلت‌ از خدا و از راه‌ او محاصره‌ شده‌ و انگیزه‌های‌ گوناگون‌، او را به‌سمت‌ پایین‌ و تنزل‌ و سقوط می‌کشاند ـ فرصتی‌ پیدا کند که‌ در آن‌ بتواند روح‌ را ـ که‌ روح‌ انسان‌ و باطن‌ بشر، به‌ عروج‌ و اعتلا تمایل‌ دارد ـ به‌ سمت‌ عروج‌ و اعتلا سوق‌ دهد و به‌ خدا تقرب‌ جوید و به‌ اخلاق‌ الهی‌، تخلق‌ پیدا کند. ماه‌ رمضان‌، چنین‌ فرصتی‌ است‌.
    صوم النّفس امساک الحواس الخمس عن سائر المأثم» (غررالحکم: ح 5889). از امیرالمؤمنین علیه الصّلاة و السّلام نقل شده است که روزه نفس، غیر از روزه جسم و روزه شکم است. روزه نفس انسان این است که همه حواس پنجگانه او از گناهان امساک کنند. «و خلوّ القلب من جمیع اسباب الشّر»؛ دل از همه موجبات و اسباب شرّ و فساد خالى شود. با خداى متعال و با بندگان خدا، دل را صاف و بىغلّ و غش کنیم.
    در بنای‌ زندگی‌ معنوی‌ انسانها در هر زمان‌، همچنان‌که‌ نماز لازم‌ است‌ و این‌ نماز، رابطه‌ی‌ معنوی‌ میان‌ انسان‌ و خداست‌، و همچنان‌ که‌ زکات‌ لازم‌ است‌ و این‌ نکات‌، تزکیه‌ی‌ مالی‌ انسان‌ می‌باشد، روزه‌ هم‌ واجب‌ و ضروری‌ است‌ و این‌ یکی‌ از پایه‌های‌ اصلی‌ تکامل‌ انسان‌ و تعالی‌ معنوی‌ اوست‌; والا در طول‌ زمان‌ و با تغییر ادیان‌ مختلف‌، این‌ خط، ثابت‌ و مستمر نمی‌ماند.


    "لعلکم‌ تتقون‌". یعنی‌ این‌ روزه‌، پلکانی‌ به‌ سمت‌ تقوا و وسیله‌یی‌ برای‌ تأمین‌ آن‌ در وجود و دل‌ و جان‌ شماست نقطه‌ی‌ مقابل‌ تقوا، غفلت‌ و بی‌توجهی‌ و حرکت‌ بدون‌ بصیرت‌ است

    مراحل روزه
    ..... سه مرحله براى روزه ذکر کردهاند؛ هر سه مرحله هم براى کسانىکه اهل آن هستند، مفید است. یک مرحله، همین مرحلهى عمومى روزه است؛ یعنى پرهیز از خوردن و نوشیدن و سایر محرّمات .مرحله دوم روزه، پرهیز از گناه است؛ یعنى نگاهدارى گوش و چشم و زبان و دل - حتّى طبق بعضى از روایات - نگاهدارى بشره انسان، پوست بدن و موى بدن انسان از گناه.مرحله سوم از روزهدارى، پرهیز از هرچیزى است که ذهن و ضمیر انسان را از یاد خدا غافل کند.
    دکتر عکرمه صبری امام و خطیب مسجدالاقصی :
    روزه منجر به تهذیب و تزکیه نفس می شود، از سوی دیگر ماه رمضان ماه صبر و ماه آموزش اراده به روزه داران است. این ماه منجر به بهبود روابط انسانی میان مردم می شود، طی این ماه روزه داران از ارتکاب خطا و گناه برحذر هستند.
    حجت الاسلام علیرضا اعرافی رئیس مرکز جهانی علوم اسلامی:
    روزه در حقیقت قلب مجموعه ای از آموزه های دینی به شمار می رود، روزه تنها به معنای عدم خوردن و آشامیدن در مدت زمانی مشخص نیست، بلکه این عمل انسانی با مجموعه ای دیگر از آموزه های اخلاقی و اجتماعی گره خورده که مجموعه ای معنوی و روحانی را ایجاد می کند.
    حامد مهیری استاد دانشگاه قاهره :
    روزه روح و نفس را پاک و تزکیه می کند، در روزه گرفتن فواید بسیار زیاد جسمی و روحی نهفته است، چرا که روزه داری ارزشهای اخلاقی را مرتفع کرده، طاعت و عبادت را لذت بخش می کند و منجر به عروج نفس می شود، چرا که به خاطر فضیلتهای این ماه مسلمانان سعی دارند نسبت به ماههای دیگر خیر و نیکی بیشتری داشته باشند.
    سفارشات امام صادق علیه السلام به روزه داران
    از جمله اینکه حالت تو در حال روزه ات این باشد که خود را مشرف به آخرت بینی و حالتت حالت خضوع و خشوع و انکساری و خواری باشد وحالتت حالت بنده ترسان از مولایش و دلت پاک از عیوب و باطنت مبرای از حیله و مکر باشد و از آنچه غیر از خدا باشد .
    یزاری جوئی و در روزه خود ولایت خود را برای خدا خالص گردانی و از خدای قهار حقا بیمناک باشی و جان و بدن خود را برای عمل به اوامر او و آنچه تو را به آن دعوت کرده است و غیر اینها از آنچه در باب آن توصیه شده است مهیا سازی و جوارح خود را از محظورات و مخالفات بویژه زبان را حتی از مجادله و سوگند راست محفوظ داری اگر به آنچه برای تو بیان شد عمل کردی حقا به آنچه برای روزه دار حق است عمل کرده ای و اگر از اینها کم گذاشتی از فضیلت روزه خود کم گذاشته ای و ثواب آن به اندازه کمبود از آن چیزی است که بیان شد
    .



  • کلمات کلیدی :
  •    1   2   3   4   5   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی