سفارش تبلیغ
صبا ویژن







به گزارش «نسیم آنلاین»، سردار قادر کریمی افزود: باتوجه به ادامه روند آواربرداری تا کنون 12 پیکر مطهر آتش نشان از زیر آوار کشف شده است. (یکی از آتش‌نشان نیز در بیمارستان شهید شد.)

ادامه مطلب...


نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
به گزارش «نسیم آنلاین»، سردار قادر کریمی افزود: باتوجه به ادامه روند آواربرداری تا کنون 12 پیکر مطهر آتش نشان از زیر آوار کشف شده است. (یکی از آتش‌نشان نیز در بیمارستان شهید شد.)

ادامه مطلب...


نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
اصلاح‌طلبان برای فرار از پاسخگویی درخصوص فساد هزاران میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان دست به فرافکنی زده و این گونه القا می‌کنند که مدیرعامل بازداشتی این صندوق، یعنی شهاب الدین غندالی در اردوگاه آنها نبوده است.
درحالی‌که بررسی سوابق این فرد نشان می‌دهد که در دولت اصلاحات معاون وزیر آموزش و پرورش بوده و در حمایت از تحصن کنندگان مجلس ششم، پای نامه حمایتی را امضا کرده است.
رسانه‌ها حدود سه سال پیش یعنی در آبان ماه سال 92 نسبت به حضور این فرد و افراد مسئله‌دار دیگر در دولت روحانی هشدار داده بود.
حال آنکه دولت از غندالی برای تکیه زدن بر اریکه وزارت آموزش و پروش نیز برنامه خواسته بود.
 
 


  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    در عزای سیّد سجاد

    جای آن دارد که بارد آسمان خون بر زمین

    در عزای سیّد سجّاد، زین العابدین

    آنچه او دید از جفای کوفیان و شامیان

    کافرم گر هیچ کس دیده است ظلمی این چنین

    سی و شش سال از پس قتل پدر در کربلا

    روز و شب کاری نبودش غیر زاری و غمین

    گاه برنی جلوه گر دیدی سر پاک حسین

    گاه خوردی تا زیانه از غلامان حَصین

    خویش را از اهل دین خواندند آن بی دین گروه

    وانگهی بستند در زنجیر کین، سلطان دین

    ولادت

    پنجم شعبان، زاد روز مسعود امام همام، حضرت زین العابدین است که در سال 38 ق در شهر مدینه، به دنیا آمد. او در خاندان پاک رسالت، قدم به دنیا گذاشت و جهانی از صفا، معنویت و دانش و بینش برای بشر به ارمغان آورد. او آمد تا شیفتگان عبادت و سالکان راه معرفت و خداشناسی را، از سرچشمه زلال توحید و عرفان ناب محمّدی سیراب سازد. پدرش امام حسین علیه السلام به سبب علاقه فراوانی که به پدر بزرگوارشان، حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام داشتند، این مولود مبارک را «علی» نام نهادند.

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

     هفته‌نامه 54ام "خط حزب‌‍الله" در گزارش ویژه خود در روایتی از رهبر معظم انقلاب به بررسی روش امام حسین(ع) در مواجهه با طاغوت پرداخت.

    در بخش هایی از این گزارش که مربوط به سخنان رهبر انقلاب در ادوار مختلف است، آمده است:

    حرکت تاریخی امام حسین  درس قیام لِله و مبارزه در مقابل طاغوت است. چرا و چه زمانی باید در مقابل طاغوت قیام کرد؟ چگونه باید مبارزه کرد؟  امام حسین در مقابل انحراف بزرگی که اصل اسلام را در خطر قرار داده بود به‌پا خاست. هر یک از اجزای این حرکت حقّ او ،که برای همیشه تاریخ روشنگر است، یک درس و الگوست. یکی از مهمترینِ این درسها، نوع مواجهه حضرت سیدالشهداء با طاغوت بود.  «حرکت و قیام حسینی، یک قیام زباندار است... با دوستان خود، با دشمنان خود، با بی‌تفاوتها، با متعصبها، با همراهان، با متخلفین، با همه، امام حسین صحبت کرد و حرف زد و مطالب خودش را بیان کرد... اینها تشریح کننده‌ی حادثه عاشوراست. 20/7/63»

    1. هنگامی‌که حضرت به کربلا رسیده بودند و عمربن‌سعد در روز سوم محرم ظاهراً وارد کربلا شد، یک مدت، چند روزی بین امام حسین و عُمرِسعد مدام گفتگو میشد. چند بار عُمرِسعد بلند شد، آمد در خیمه امام حسین، نشستند باهم صحبت کردند. در یکی از این صحبتها، خطاب به عُمرِسعد جمله حضرت، جملة طلبکارانه است. حالا اینجا، شما تصور وضع را بکنید. امام حسین کسی است که قیام کرده و حالا آمده در این بیابان، به حسبِ ظاهر گیر افتاده و محاصره شده. ظاهر قضیه این بود. حضرت با یک مشت زن و بچه، با پنجاه، شصت نفر، چهل، پنجاه نفر، آن روز شاید هنوز هفتاد نفر هم نبودند، با چهل، پنجاه نفر مرد، جوان، پیر، همه جوری در این بیابان مانده‌اند.اطرافشان هم، چندهزار مرد مسلحی که پول گرفته‌اند، آمده‌اند اینجا آدم بکشند؛ حیوانهای وحشی، همان «عَسَلانُ الفَلَواة» که خودِ حضرت در مکه فرمودند: «کَاَنّی بِاَوصالی یَتَقَطَّعُها عَسَلانُ الفَلَواة بَینَ‏ النَّواویسِ‏ وَ کَربَلا»، همان گرگهای درندة گرسنة صحرایی؛ شمشیرها دستشان، نیزه‌ها دستشان و دهانهای بازشان را منتظر طعمه‌های امیر عُبیدا... قرار داده‌اند.یک عده اینطوری امام حسین را محاصره کرده‌اند. خب، ظاهر قضیه این است که حسین‌بن‌علی اینجا گیر افتاده. در یک چنین وضعی، شما ببینید لحن یک آدم چگونه خواهد بود. حالا هم، فرمانده همان لشکری که علی‌الظاهر پیروز است، آمده داخل خیمه امام حسین. صحبتی که بین اینها خواهد گذشت چگونه است؟ قاعدتاً این صحبت این خواهد بود که او ملامت کند: آقا چرا آمدی؟ حضرت هم بگویند دیگر حالا شده، یک کاری بکنیم. میبینیم درست به‌عکس است.وقتی می‌آید داخل خیمه امام حسین، امام حسین سؤال میکنند یابن‌سعد! تو چرا حاضر نیستی که با ما حرکت کنی، قیام کنی؟ او میگوید که من بچه‌هایم در آنجایند و گیر می‌افتند. حضرت میگویند برو، پس نجنگ با ما، از فرمان عبیدا... سر باز بزن. میگوید نمیتوانم، میترسم، به من حمله میکنند، مالم را میگیرند.یعنی حضرت او را در موضع انفعال  قرار میدهند. به او اعتراض میکنند و او در صدد عذرخواهی از امام حسین برمی‌آید. یک‌چنین روحیه‌ی قوی و محکمی است. 8/4/61»

    2. همچنین در منزل دوم یا سوم بود که آنجا حضرت یک سخنرانی کردند، در آن سخنرانی اینطوری گفتند: «ای مردم! پیغمبر خدا فرمود که هرکسی ببیند قدرتی، سلطانی در جامعه وجود دارد که حرام خدا را حلال کرده و حلال خدا را حرام کرده، عهد خدا را و پیمان الهی را شکسته، در میان بندگان خدا با ظلم و با جور و با دشمنی و با کینه ورزی حرکت میکند و عمل میکند؛ یعنی محبت مردم در دلش نیست، علاقه ای به مردم ندارد، مصالح مردم برایش مهم نیست، مصالح خودش برایش مهم است، هرکس این وضعیت را ببیند و علیه این وضعیت، به زبان یا عمل اقدامی نکند، «کانَ حَقیقاً عَلَی ا...ِ اَن یُدخِلَهُ مَدخَلَه» یعنی بر خدای متعال فرض است و حق است که این آدمِ بی تفاوت را هم ببرد همانجایی که آن جائر را می برد در قیامت، این را هم به عذاب او مبتلا بکند؛ برای خاطر این بی تفاوتیها در مقابل ستم و در مقابل فساد و در مقابل انحراف. کسانی که بی‌تفاوت هستند، درحقیقت نیروی خودشان را از دسترس پروردگار عالم، از دسترس قدرت الهی، از دسترس آن جریانی که باید آن جریان، حق را به کرسی بنشاند و احکام الهی را به اجرا در بیاورد، از دسترس یک چنین جریانی دور نگه داشتند؛ نیروی خودشان را احتکار کردند که این نیرو باید در راه خدا مصرف میشده و مصرف نشده. لذاست که در حکم همانها هستند، درحقیقت مؤید آنها هستند. 8/4/61»

    3. این روش حضرت سیدالشهدا(ع)، الگویی برای همه حرکتهایی است که مُلهم از روح عاشورا و کربلاست، زیرا با غفلت از این ابعاد مهم، راه برای نگاهها و تحلیلهای سهل‌اندیشانه و برداشتهای سطحی و عامیانه از تاریخ و زندگی ائمه(ع) باز می‌شود، مثلا گاهی اوقات که «صحبت مذاکره میشود، میگویند آقا شما چرا با مذاکره‌ی با آمریکا مخالفت میکنید؟ خب امیرالمؤمنین هم مذاکره کرد با فلان‌کس، امام حسین هم مذاکره [کرد]...امیرالمؤمنین که با زبیر یا امام حسین که با ابن‌سعد حرف میزند، او را نصیحت میکند؛ بحث مذاکره‌ی به معنای امروزی نیست؛ مذاکره‌ی امروزی یعنی معامله، یعنی یک چیزی بده... امام حسین با ابن‌سعد معامله میکرد که یک چیزی بده یا یک چیزی بگیر؟... امام حسین رفت نهیب زد، نصیحت کرد، گفت از خدا بترس 15/7/94»

    4. نکته محوری در تمام این مواجهات -که برای امروز و تمام فعالیتهای انقلابی و مواجهات با دشمنان و مستکبران نیز باید به‌عنوان یک اصل موضوعه و راهنما مد نظر باشد- این است که حتی در سخت‌ترین شرایط نیز روحیه و لحن حضرت سیدالشهداء(ع ) محکم است و همین روحیه نیز هست که طرف مقابل را در موضع انفعال و دفاعی می‌برد. «در تمام طول راه، از مدینه تا مکه... از مکه تا کربلا که مدتی طول کشید، یعنی از هشتم ذیحجه تا روز دوم محرم، در حدود بیست روز، بیست ودو روز تقریباً طول کشید، این راه را امام حسین طی کرده؛ در یک جا شما لحن دفاعی از امام حسین نمی‌بینید. همه جا لحن، لحن تهاجم است... آنجایی که طرف، کسی است که با او باید حرف زد، حضرت قاطع حرف میزند. 20/7/63»




    نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
       1   2      >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی