سفارش تبلیغ
صبا ویژن







آقای علی مطهری!
سلام بر پدر بزرگوارتان
نامه پراکنی مثل همیشه طلبکارانه و بی ادبانه ی شما را که این بار خطاب به امام جمعه ی محترم شیراز نوشته شده بود خواندم و من نیز مثل همیشه تأسف خوردم. در آنجا نیز مانند شرح ماجرای حمله، با توهمی قابل درک نوشته بودید "اگر مایل به زورآزمایی اجتماعی هستید مخالفان این داعشی‌های وطنی را نیز آزاد بگذارید تا ببینید چه بر سر این اراذل می‌آورند"! آقای مطهری! شما در حالی با جیب خالی پز عالی می دهید که انگار فراموش کرده اید در انتخابات اخیر مجلس چند رأی آورده اید؟ آن هم در شرایطی که امثال مهدی خزعلی خواستار تک رأی اپوزوسیون به شما شده بودند! شما اگر پایگاه اجتماعی داشتید حامیان شما در فرودگاه به استقبالتان می شتافتند یا حداقل بعد از خبردار شدن از ماجرای حمله، از کشور یا حداقل همان شیراز یا حداقل تر همان شهری که از آن رأی آورده اید صدایی بر می خاست اما جز جیق جیق کردن های مکرر خود شما و هم پیمانان سیاسی مطبوعاتی تان کسی آخ نگفت!
در جای دیگر نامه خود به امام جمعه ی محترم شیراز که نسبت به واقعه ی حمله به شما موضعی ناصحانه گرفته بود گفته اید که "مگر امام جمعه باید در همه مسائل شهر خود دخالت کند؟"
اینجا دو سوال مطرح می شود، اول آنکه اگر امام جمعه که دیدبان شهر خویش است و می بایست در خطبه ای به امور دینی و در خطبه ای دیگر به امور سیاسی بپردازد حق دخالت در امور شهر خویش را ندارد، آن وقت و در این صورت یک نماینده حق دخالت در همه ی امور همه جای مملکت را دارد؟!
و سوال دیگر اینکه آیا اظهار نظر در مورد حمله به شما مصداق "دخالت در همه ی مسائل" است؟ بالاخره این موضوع مهمی بوده یا نه؟ اگر "نه"، پس چرا پای استاندار را وسط کشیده اید خواستار دخالت قوای مجریه و قضائیه شده اید و اگر "آری" چرا چنین سخیف سخن رانده اید؟
در نامه ی خود دو ضرب المثل را ذکر کرده‌اید که از قضا هر دو راجع به شخص شما صادق است، از یکی که بگذریم، دیگری این است که «اگر باد کاشتید طوفان درو می‌کنید». فکر نمی کنید اگر یک نماینده در مجلس مکررا فحاشی و وحشی گری کرد، فحاشی و وحشی گری نیز می بیند؟ جملات سخیفی مثل "پفیوز"، "خفه شو بتمرگ" و "خفه شو مرتیکه" را که نصیب دیگر نمایندگان کرده اید یادتان هست؟ کف گرگی به "سپاهیان عمر سعد" را چطور؟
جالب و البته عبرت آموز است که شمایی که برای باغیان و یاغیانی که کشور را به آتش کشیدند نسخه ی رفع حصر می پیچید، برای گوجه و آجری که به سمت خودروی حامل تان پرتاب شد خواهان اشد مجازات و عزل استاندارد هستید!
نکته ی حیرت آور دیگر که تاکنون زبان حال شما بوده و این بار و درنامه ی خود به زبان قال شما نیز سرایت کرده آن است که گفته اید "اینجانب به عنوان نماینده ملت در مجلس شورای اسلامی و فرزند شهید آیت‌الله مطهری، حاصل عمر و پاره تن امام خمینی"! این همه حسن سوء استفاده از نام آن مرحوم مظلوم برای چیست؟ مگر نمی دانید که داشتن شغل دوم برای نمایندگان ممنوع و تخلف است؟ پس چرا بین دو شغل "نمایندگی" و "پسر شهید مطهری بودن" یکی را انتخاب و دیگری را رها نمی کنید؟
کاش آدرس پستی شما را داشتم تا کتاب "الفبای شعور سیاسی" را که اگر شهید مطهری چند صباحی بیشتر زنده می بود حتما می نگاشت را برای تان می فرستادم تا بلکه در رفتار و گفتار خویش تجدید نظر کرده و برای مردم و مملکت این همه حاشیه سازی نکنید. والسلام

متن نامه ی علی مطهری به امام جمعه ی شیراز:

 



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    در پی سخنان آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز در خطبه های این هفته نماز جمعه شیراز، علی مطهری نامه سرگشاده ای خطاب به وی نوشت.
    متن نامه که در سایت عصر ایران منتشر شده به شرح زیر است.

    جناب آقای اسداله ایمانی

    امام جمعه شیراز
    با اهداء سلام، در خطبه نماز جمعه در ارتباط با حادثه تلخ سوء قصد به اینجانب در شیراز، گفته‌اید «اگر کسی حریم ولایت و خبرگان رهبری را شکست آیا باید انتظار داشته باشد که دیگران حریم او را نشکنند؟ اگر باد را کاشتید مگر نه این است که طوفان درو می‌کنید؟»

    با این دو جمله از ضاربان اینجانب حمایت و کار آنها را تأیید کرده‌اید. خوشحالم که نقش خود در این حادثه را آشکار نمودید و طبعاً هیئت تحقیق وزارت کشور باید به شما به عنوان متهم بپردازد.

    امیدوارم متهم دیگر نیز که موتورهای سنگین و گاز فلفل در اختیار آن فرومایگان قرار داده بود مانند شما اقرار و اعتراف کند گرچه برای همگان شناخته شده است.

    ماجرای دوشنبه سیاه شیراز را یک «حادثه سیاسی» نامیده و از این که همه مضطرب شده‌اند اظهار تعجب کرده‌اید. ظاهرا از نظر شما این که عده‌ای مزدور - که بعدا معلوم شد برخی از آنها مسلح به سلاح گرم بودند – به سخنران مدعو دانشگاه شیراز که از قضا نماینده مجلس هم هست به قصد کشت حمله کنند، صرفا یک مسئله سیاسی و نه انسانی و اخلاقی و حقوقی است و قابل اعتنا نیست.
    ای کاش آن روز در کنار من می‌بودید و یکی از آن آجرها به سر مبارک اصابت می‌کرد، آنگاه می‌دیدیم که آیا باز هم قضاوت شما همین است؟
     این جمله در همه ادیان آمده است که آنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران بپسند و آنچه برای خود نمی‌پسندی برای دیگران مپسند.

    گفته‌اید «با وجود مشکلاتی چون بیکاری، تعطیلی کارخانه‌ها، خشکسالی، حاشیه‌نشینی و گسترش آن به مرکز شهر، آیا واقعا مشکل این است که هر روز سخنرانی دعوت شود؟» معلوم نیست چه ارتباطی بین مشکلات یک شهر و ضرورت لغو یک سخنرانی فکری و علمی وجود دارد، در حالی که ممکن است همین سخنرانی‌ها به حل آن مشکلات اجتماعی و اقتصادی کمک کند.

    با این حساب، همه مجالس سخنرانی مذهبی و علمی و فکری در شیراز باید تا زمان حل مشکلات این شهر تعطیل شود!
    علاوه بر این، برگزاری یک جلسه سخنرانی در دانشگاه یک شهر چه ربطی به امام جمعه آن شهر دارد. مگر امام جمعه باید در همه مسائل شهر خود دخالت کند؟ حتما به یاد دارید که در دهه شصت زمانی که برخی فرماندهان سپاه درباره وقایع اتفاقیه مجلس اظهارنظر کردند امام خمینی(ره) فرمودند «به سپاه چه مربوط که در مجلس چه می‌گذرد؟!» بنا براین هر شخص حقیقی و حقوقی باید به جای دخالت در کار دیگران کار خودش را درست انجام بدهد.
    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

     

    نور خدا جلوه کند در گلِ رخسار تو
    تشنه ی تَرم هر نفسی تشنه ی دیدارِ تو
    باغِ گل و لاله بُود خنده ی زیبای تو
    محوِ تواَم ، محو تواَم ، محوِ تماشای تو
    محو تواَم ، محوِ تماشای تو
    یارِ وفدارِ منی ، یارِ وفدارِ من
    مهرِ تو روشنگرِ جان و دلِ من ، یارِ من
    ********
    خندان شد گلشنِ جان ، تا تو شکفتی در آن
    جان و جانانِ منی ، تاجِ سرِ دلیران
    وصل به عشق ِتو ، به عشقِ تو بُود هستی ام
    عشق دهد ، عشق دهد ، این همه سرمستی ام
    عشق دهد این همه سرمستی ام
    در این جهان مثل تو ، کی مثلِ تو پیدا کنم
    بیا که چون آینه ، روی تو تماشا کنم
    وصل به عشق ِتو ، به عشقِ تو بُود هستی ام
    عشق دهد ، عشق دهد ، این همه سرمستی ام
    عشق دهد این همه سرمستی ام

    محوِ تواَم ، محو تواَم ، محوِ تماشای تو
    محو تواَم ، محوِ تماشای تو
    یارِ وفدارِ منی ، یارِ وفدارِ من
    مهرِ تو روشنگرِ جان و دلِ من ، یارِ من

     

     



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    «نسیم» گزارش داد:

    سیدیحیی یثربی، استاد بازنشته فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی و مفسر قرآن، به مناسبت، اظهارات اخیر رئیس جمهور در اختتامیه­ جشنواره فارابی، نامه‌ای سرگشاده به وی نوشته که بدین شرح است؛

    سلام‌علیکم؛ با آرزوی توفیق شما و مسئولان محترم، با توجه به اظهارات جنابعالی در اختتامیه‌ جشنواره‌ فارابی، نکاتی را یادآور می‌شوم:

    1- نکته‌های مقدماتی

    متأسفانه اظهارات مسئولان کشور ما دارای سه مشکل اساسی است:

    الف- علمی و مسئولانه نبودن: اظهارات مسئولان محترم غالباً جنبه‌ شعاری دارند که گویی یک شخص غیرمسئول سخنرانی می‌کند. گفتارهای انتزاعی و کلی بدون اشاره به سند، شاخص، ملاک و ارقام و آمار و بدون اشاره به روند اقدامات و بدون توجه به جایگاه و مسئولیت خودش در نظام مدیریتی کشور. مثلاً یک رییس‌جمهور نباید مثل یک سخنران منتقد، مشکلات را بگوید، بلکه باید از اقدامات جدی و علمی خود در حل این مشکلات سخن بگوید و اطلاع‌رسانی کند.

    ب- دوقطبی بودن: اظهارات مسئولان و کارگزاران محترم غالباً حالت دوقطبی دارد؛ یعنی گویی که دولت اپوزیسیون را در نظر دارد و اپوزیسیون دولت را. بنابراین به جای تکیه بر تحلیل‌های علمی از ادبیاتی بهره می‌گیرند که بتوانند از خود تجلیل نموده و طرف مقابل را تحقیر نمایند و مشکلات را به گردن دیگران بیندازند.

    ج- تکرار مشکلات و تکیه و تأکید بر آرزوها: آقای رییس‌جمهور! تکرار مشکلات و آرزوها، هیچ‌گاه راهگشا نبوده است. میلیون‌ها و بلکه میلیاردها انسان از مشکلات وبا و طاعون سخن گفتند و از قحطی و گرسنگی نالیدند، اما راه به جایی نبردند؛ تا آن‌که عده‌ای بیدار شده و با نگاه علمی این مشکل را بررسی کرده و به رفع و دفع آن موفق شدند. شما و ده‌ها مسئول دیگر از وضع بد علوم انسانی سخن می‌گویید و تحول در علوم انسانی را آرزو می‌کنید، اما متأسفانه نمی‌دانید که این کار به نتیجه نمی‌رسد. شما باید اقدام علمی بکنید و مشکل خود را به «مسئله‌» علمی تبدیل کنید، آن­گاه به یاری محققان به نتیجه می‌رسید.

    من این سه مشکل را در اظهارات همه‌ی مسئولان، همیشه آشکارا می‌بینم و سال‌هاست که تذکر می‌دهم، اما ...!

    2- چند نکته درباره‌ مسئله‌های مطرح ‌شده در سخنرانی شما

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    حبهه وبلاگی غذیز انتشار داد

    دومین بیانیه جنبش لبیک یا رسول الله

    بسم الله القاصم الجبارین

    مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ

    محمد رسول خداست و کسانی که با او هستند شدیدترین هستند بر کفار و با یکدیگر مهربانند .

    بعد حرکات موزیانه ابر جنایتکاران اسرائلی و آمریکایی در قالب و پوشش طالبان و داعش  اینبار به بهانه ضدیت با این گروهک بازیچه دست خود و یا بهتر است بگوییم فرزند خلف ابر جنایتکاران ؛کارکاتوریستی احمق و کافر با احساسات میلیارد ها انسان مسلمان مومن بازی کرده و در واقع خودش و اربابانش را رسوا کرد.دیو سیرتان تاریخ این بار با  هدف قرار دادن این نوع درماندگی های خود در رسانه های عمومی بیش از پیش خود را مضحکه قرار داده اند. باید گغت هر چند که جسارتها را نموده اند و امت اسلامی را درغم و عزایی بزرگ فرو برده اند ولی سنت الهی نقش آفرینی نموده و تمام تلاشانها نقش بر آب گردیه است موج بیداری اسلامی بر علیه ام المفاسد ، آمریکای جنایتکار شکل گرفته است و به زودی موج بعدی آن شکل خواهد گرفت ان شاء الله .

    لازم است تمامی فعالین ارزشی مجازی و حقیقی بعد از پی بردن به لحظات بی نظیری که در آن قرار داریم این موج بیداری را زنده نگاه داشته تا به لحظه موعود و حکومت مستضعفان برسیم و دنیا را لوث پلید جنایتکاران پاک گردانیم .

    جنبش لبیک یا رسول الله در نظر دارد با زنده نگاه داشتن این موج ایجاد شده سزای جرم ها و جنایات آمریکا و دست نشانده های آنان را بدهد .

     لذا برای دست یابی و وصول به لحظه رهایی ملت اسلام دست در دست هم داده و به این نکات توجه مینمایند :

    1).ما فعالین ارزشی اسلام هر آنچه در توان داریم به کار میبندیم تا حرکتهای ضد آمریکایی و اسرائلی ،پر شور به راه خود ادامه دهد .

    2).در فضاهای عمومی در کشورهای مختلف جهان همچنان به اعتراضات ادامه میدهیم .

    3).اخبار مربوط به توهین به وجود نازنین پیامبر را در صدر اخبار قرار میدهیم .

    4).تمام تلاش خود را بکار میگیریم تا تولید کنندگان و توزیع کنندگان "فیلم موهن و کتاب آیات شیطانی و روزنامه های فرانسوی و دانمارکی "به سزای اعمال خود برسند .

    5).تمام تلاش خود را بکار میبریم تا در ایام حج در مکه و مدینه صدای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و هم دستان آنان به گوش جهانیان برسد .

    6).یاد شهدای لبیک یا رسول الله را در مکه و مدینه زنده نگاه میداریم .

    7).خرید اجناس آمریکا و فرانسه و اسرائلی را تحریم میکنیم .

    8).برای برائت از مشرکین تمام مسلمانان بلاد اسلامی شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را سر خواهیم داد .

    9).هر شخص هر آنچه در توان دارد در جهت تولید و نشر در فضاها و قالبهای مختلف برای دعوت عمومی به این امر مقدس در فضای حقیقی و مجازی مبذول میدارد .

    10).به آل سعود که مرکز دشمنی و توطئه بر علیه مسلمان و مشوق و صادر کنند و تغذیه کننده گروهک های تروریستی طالبان و داعش  است هشدار میدهیم که دست از یاری و حمایت آمریکا و دشمنی با مسلمانان بر داردو از دست اندر کاران این نوع اعمال و جسارتهای روا شده در حق رسول الله  و الا شما در هیج بلاد اسلامی از خشم مقدس مسلمانان در امان نخواهید ماند .

    11).به تمامی دنیا پرستان و دین فروشان اخطار میدهیم در نگاه اسلامی جهاد عبادت و شهادت سعادت است ما در ابتدای راه دست از جان شسته و دل به مولی بسته ایم .

    12).ما امتی هستیم یکپارچه که دین برای ما عزیزتر از هر چیزیست و این را هم میدانیم که دنیای غرب در آخرین لحظات عمر خود بسر میبرد و راهی هم برای نجات ندارد به آنها هشدار میدهیم تا دیر نشده فکری به حال خودتان بکنید تا به عاقبت شوروی و شاه ایران و حسنی مبارک و بن علی دچار نشوید امیدواریم که اوباما و فرانسه و انگلیس و اسرائیل و آل یهود خائن الحرمین قدری فکر کنند و خود را در مردابی که کسی از آن سالم بیرون نمی آید نیفکنند .

    والسلام علی من اتبع الهدی

    از همه یاران و همراهان و همرزمان جبهه وبلاگی غدیر قبلا از همکاریشان در نشر و حمایت از این بیانیه و جنبش تشکر میکنیم و ان شالله لیست اسامی  را در ذیل همین بیانیه اعلام خواهیم کرد.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
       1   2   3      >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی