سفارش تبلیغ
صبا ویژن







3 حائل شیطانی»
91/3/8 8:25 ع

بسم الله الرحمن الرحیم

3 حائل شیطانی

این روزها که بزرگترین مانور نظامی عربی – امریکایی در جنوب اردن و در منطقه «جبال البتراء» در حال انجام است، در شمال اردن فضای متفاوتی رقم می‌خورد گویی قرار است صدای شیر غران «الاسد المتأهب» 1 در «الرمتا» نقطه اتصال اردن با شهر «درعا» در سوریه شنیده شود. پیشتر باید می‌گفتم شهر عشایرنشین درعا از کانون‌های اصلی مخالفان حکومت بشار اسد است که اتفاقاً آغازگر زد و خوردهای داخلی در سوریه از اسفند 1389 به این سو بوده‌اند.
این را هم باید بیفزایم که مرز 96 کیلومتری سوریه با اردن که بدون هیچ مانعی پذیرای اردنی‌ها و دیگر اعراب است جاده همواری گشته تا اسب تروای دشمنان سوریه پرشود از سلاح و برسد به دست سلفیون و افراطی‌های لانه کرده در «درعا» که پیش از این دولت اسد آنها را نفوذی‌های تحت حمایت خارجی‌ها خوانده است.
اما حدفاصل «درعا» تا «رمتا» که اتفاقاً سرسبز و زیبا و منبع درآمد اکثریت روستائیان کشاورز و دامدار این منطقه است به منطقه حائلی بدل گشته که همچون اهرم فشاری آماده به کار، دولت بشار اسد را تهدید می‌کند. گرچه اکنون درعا آرام است اما همواره خطر نفوذ و شورش وجود دارد و دولت‌های متخاصم سوریه هرگز از این حائل شیطانی چشم‌پوشی نخواهند کرد.
مضافاً که در مرزهای غربی این منطقه رژیم سفاک صهیونیستی با روحیه جنگ‌افروزی و تجاوزگری خفته است که هرچند پس از شکست‌های فضاحت?بار در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه توان عرض‌اندام ندارد اما این حائل فریبنده ممکن است این غده سرطانی را نیز به حرکت وادارد پس «اسد» سوریه باید متوجه باشد که ممکن است صدای «اسد» غرّان در این حائل و پس از آن در درعا شنیده شود.
اما دومین حائل شیطانی در شمال سوریه واقع گشته است. آنجا که مردم گریزان از ناامنی به اردوگاه‌های احداثی توسط دولت ترکیه پناه برده‌اند. استان حتای ترکیه در همسایگی سوریه که منطقه ویژه گردشگری است در زیر پوست سرسبز و زیبای خویش اسرار پنهانی دارد. مهم‌ترین این اسرار، وجود 2 پایگاه مهم نظامی امریکایی‌ها یعنی «نرسین» و «انجبیل» است. منطقه مرموزی که در ارتفاعات خود موشک‌ها و رادارهای فراوانی را جای داده و با این که مشخص نیست برای تأمین امنیت ترکیه، امریکا یا شاید اسرائیل به کار گرفته می‌شوند اما قطعاً از بالای همان بلندی‌هاست که دولت بلندپرواز ترکیه بر ورود مهاجران سوری و خروج تروریست‌های آموزش دیده از خاک خود نظارت می‌کند. هر چند مرزهای شمالی سوریه با امتداد 900 کیلومتری خود قابل مقایسه با مرزهای جنوبی این کشور نیست اما اردوگاه‌هایی که در «یایلاداغی»، «ریحانلی» و «آلتینوزو» ترکیه برپا گردیده محمل مناسبی خواهد بود تا گرفتن انتقام دیرینه از علوی‌های سوریه را تسهیل و ممکن سازد. بشار اسد پس از حائل شیطانی جنوب می‌بایست مترصد تحرکات فرامرزی در حائل شیطانی شمال نیز باشد چه اینکه ترکها با انگیزه‌های فراوان و بسیار جلوتر از برگزارکنندگان مانور در اردن، منتظر قطعنامه شورای امنیت یا همراهی اتحادیه عرب هستند تا فراتر از تجهیز و آموزش تروریست‌های نفوذی به خاک سوریه خود رأساً به برقراری آرامش و دموکراسی- آن هم به شیوه امریکایی- در کشور همسایه خود اقدام کنند چه اینکه همجواری این حائل شیطانی با شهر حلب که ثقل اقتصادی سوریه و در حکم شهر بنغازی در لیبی است سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را که این روزها به طور فزاینده‌ای به ترکیه نقش و اثرهای مختلفی می‌بخشد، در فکر تکرار سناریوی اشغال لیبی بیندازد. تهاجمی که از یک منطقه حائل و یک آسمان امن و بدون دخالت نیروهای زمینی به نتایج دلخواه غربی‌ها خصوصاً امریکا و انگلیس دست خواهد یافت. پس دولت اسد قطعاً توجه دارد که پیچیدگی رویارویی با دشمن در حائل شیطانی شمال بیشتر از حائل جنوب است. اما در مرزهای شرقی سوریه آنجا که با الانبار عراق همسایه است نیز حائل دیگری وجود دارد، حائلی که با کنترل گسترده دولت عراق خاصیت چندانی ندارد و دولت اسد تا زمانی که دولت المالکی با قاچاق سلاح به سوریه قویاً مقابله می‌کند آنچنان دغدغه‌ای از آن نخواهد داشت مگر این که اتفاقات ناخوشایند سیاسی در عراق به نتایجی خلاف مصالح ملت‌های منطقه و خصوصاً تغییر در سیاست خارجی عراق در حمایت از محور مقاومت بینجامد. البته این حائل اگرچه فعلاً ناکارآمد است و ارسال سلاح‌های قاچاق به مقصد «دیرالزور» و دیگر مناطق شرقی سوریه به سختی و ندرت صورت می‌گیرد اما در صورت تغییرات پیش گفته و با توجه به پتانسیل بالای عراق در حضور تروریست‌های سلفی، این منطقه نیز ممکن است به سومین حائل شیطانی بدل شود. در پایان متذکر می‌شوم دولت سوریه به همان اندازه که در کنترل شهرها و برقراری امنیت داخلی همت گمارده است می‌بایست به حفظ مرزهای جغرافیایی خود و جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها خصوصاً با مرکزیت این 3 حائل شیطانی قویاً بپردازد و همچنین به رایزنی‌های مداوم با دولت های ترکیه و اردن و گروه‌های سیاسی عراق مبادرت کند چه اینکه چانه‌زنی در بالا، فشارهای شبه‌نظامی و اخلالگرانه را در پائین تقلیل خواهد داد هر چند برای دفاع از مرزهای میهن استفاده از همه امکانات و توانمندی‌ها شایسته و بایسته است.
1- الاسد المتأهب به معنای شیر غران، نام بزرگ‌ترین مانور عربی- غربی است که با مشارکت 19 کشور در اردن برگزار می‌گردد و در روزهای آتی وارد فاز نظامی- عملیاتی می‌شود. 



  • کلمات کلیدی :
  •  

    چه کسی می گوید

    ظهور بسیار نزدیک نیست ؟!

     

     

    ...متحجرین که دست بر قضا خود را در مسندهای معتبری هم میبینند بجای آنکه با هدایت جریانهای منجی طلبی به وظیفه ذاتی خویش عمل کنند. ضعف و نقصهای ناگزیر را درشت نمائی کرده و به بهانه غیر تخصصی بودن نظرات، اصل نزدکی ظهور و واقعیات درخشانی که قلوب جهانیان را تحت تاثیر قرار داده است را منکر میشوند . به زعم آنها نه تنها اطلاع رسانی از ظهور تا قبل از خروج سفیانی به توقیت حرام منجر میشود بلکه اگر جمهوری اسلامی که اساس تشکیل آن و شأن و ارزش آن، زمینه سازی برای ظهور است را متن ظهور امام مهدی بدانی، توقیت کرده یی  ...

     

    متن کامل یادداشت

     

      



  • کلمات کلیدی :
  •  

    بسم الله الرحمن الرحیم

     

    مقبولیت خبرگان - مشروعیت هاشمی

     

    ...گرچه نامزدی آقای هاشمی برای احراز پست ریاست خبرگان رهبری و انتخابشان از سوی اعضاء محترم بسیار بعید به نظر میرسد اما همگان باید بدانند عموم مردم مؤمن و انقلابی نه تنها به ایشان اقبالی نشان نمیدهند بلکه او را نقش آفرین اصلی فتنه های جاری میدانند و عملاً از رأی چند سال قبل خویش برگشته اند که این موضع رسمی و علنی مردم در همه حضورهای همگانی خصوصا اجتماع خودجوش و عظیم9 دی 88، از دست نوشته ها، شعارها و درخواستهای عمومی یقینا مشخص گردیده است. اگرچه در این بین رسانه ملی افتخار سانسور همیشگی صدای عموم مردم را علیه آقای هاشمی و روش و منش اشتباهاشن برای خویش به ارمغان آورده است اما از نظر مردم آقای هاشمی نه تنها واجد شرایط ریاست خبرگان نیستند بلکه مشروعیت حضور در همه مناصب رسمی را از دست داده اند و مردم بطور واضح این فهم و خواست خود را در مواقع مختلف خصوصاً اعلام مخالفت با مواضع آخرین خطبه ی جمعه آقای هاشمی، اجتماع عظیم 9 دی، اتفاقات مرتبط با وقف غیر قانونی و غیر شرعی دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین انزجار از طرفداریهای علنی ایشان از فتنه گران خصوصا مهدی و فائزه هاشمی، با صدای بلند فریاد کشیده اند و پیرو این خواست عمومی بسیاری از خواص جامعه نیز هشدارهای متعددی را به ایشان داده اند و اینک نیز نوبت اعضاء محترم مجلس خبرگان رهبری است تا به وظیفه خود عمل نمایند و چه امید افزا و مبارک خواهد بود که آقای هاشمی یا به راه ولایت بازگشته و التزام عملی به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حتی به قیمت رویگردانی از خانواده و فرزندان خویش را رسماً و در برابر دید همگان اعلام و عملی نمایند و یا اینکه تا فرصت باقیست با حفظ شأن و احترام خویش که از سابقین انقلاب اسلامی بوده اند بطور داوطلبانه از همه مناصبی که دارند کناره گیری نمایند...


    متن کامل مقاله " مقبولیت خبرگان - مشروعیت هاشمی "



  • کلمات کلیدی :
  • ورود به حتمیّات»
    89/11/18 4:26 ع

    ورود به حتمیّات

    مروری اجمالی بر حوادث دوساله پیش از ظهور کُبرا



    "عبدالله" آخرین خلیفه ی حجازیست که بر زمامداری او اتفاق وجود دارد. او توسط گماشته خویش که احتمالا نزدیکترین فرد برای جانشینی اوست و سالیانی چند مورد ظلم عبدالله قرار گرفته است به قتل میرسد اما از آنجا که حکومت حجاز در اثر اختلافات داخلی در سستی و افول قرار دارد اعلام مرگ او به جنگ داخلی و از هم پاشیدن زودهنگام دستگاه حاکمه خواهد انجامید. لذا مرگ عبدالله توسط گماشته او پنهان نگه داشته میشود تا تدابیر چندساله برای مهار قیام امام مهدی علیه السلام، جلوگیری از نفوذ بیش از پیش جریان خراسانی در منطقه و همچنین پیروزی نهائی یمانی ، بی اثر باقی نماند اما هرچه باشد این مهمترین فراز تاریخ و ورود به حتمیات ظهور کبراست...

     

    متن کامل مقاله



  • کلمات کلیدی :
  • طبقات الانصار»
    89/10/27 6:48 ع

    طبقات الانصار

    نگاهی معرفت شناسانه به یاوران قیام جهانی امام مهدی علیه السلام

     

    بسم الله الرحمن الرحیم

    ...یاوران قیام و حکومت جهانی امام مهدی علیه السلام در یک بازه زمانی چندین ساله پرورش و سپس رتبه بندی میگردند تا قوام و پایداری ساختار اصلی حکومت عدالتگستر ایشان تضمین گردد و به نوعی بزرگترین شایسته سالاری تاریخ بشریت محقق شود. اما همانگونه که توجه به این فرایند پیچیده اما حکیمانه و ضروری موجب اتحاد منتظران و تدارک زمینه های ظهور قریب الوقوع منجی عالم بشریت است در مقابل عدم درک این مهم و بی توجهی به ساختار معرفت محور حکومت جهانی امام عصر و رتبه بندی یاوران ایشان رفته رفته به اختلافات و تضادهای درون دینی بدل خواهد گشت و با اینکه اکثریت نزاع کنندگان برحق و منتظر امام خویش و مدعی نصرت دین خدایند اما بر اساس غفلت از جایگاه خویش و رتبه بندی دقیق و حکیمانه و شایسته سالارانه موجود، راه اختلاف و جدال در پیش گرفته و فرصتها و انرژیها را صرف تهدید و تضعیف یکدیگر مینمایند...



  • کلمات کلیدی :
  •    1   2   3   4      >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی