سفارش تبلیغ
صبا ویژن







 

زیردریایی خریداری شده توسط ایران سالها در آمریکا باقی ماند تا اینکه در سال 2009 به طور کامل اوراق شد. ناوشکن ها هم به تایلند رسید.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، شاید بدون هیچ شک و شبهه ای بتوان اصطلاح مثنوی 70 من کاغذ را به روابط نظامی بین ایران و آمریکا در زمان رژیم پهلوی اطلاق کرد.
بسیاری از مردم ایران با واژه هایی مثل فانتوم و اف 14 آشنایی و اطلاع دارند که این هواپیماهای آمریکایی در زمان رژیم گذشته برای نیروی هوایی ایران از کشور آمریکا خریداری شدند. اما بسیاری از مردم ایران با نیروی دریایی و شناورهای آن تا حدودی بیگانه هستند و شاید اطلاعات درستی از نیروی دریایی ایران و خصوصا گذشته این نیرو نداشته باشند.

نیروی دریایی ایران در دهه 70 میلادی به یمن دلارهای نفتی به سرعت پای در راه پیشرفت گذاشت و به خرید ادوات پیشرفته سطحی و زیر سطحی از کشورهای غربی دست زد؛ خریدهایی که بعضی از آنها متاسفانه به سرنوشت «شیر ایرانی تانک سفارش داده شده توسط ایران به انگلستان» دچار شده اند و دولت موقت با اتخاذ تصمیمات غلط و بدون مشورت و نظر خواهی از متخصصین و فرماندهان اکثر سفارشات نظامی ایران را که آماده برای تحویل بودند را لغو کرده و کشورهای غربی را به صاحبان بی زحمت و بی هزینه این تسلیحات تبدیل کرد.

ایران در عرصه دریا دست به خرید یک زیردریایی آمریکایی با پیشران دیزل الکتریک زد که در نیروی دریایی آمریکا با عنوان USS Trout(SS-566) در حال خدمت بود. واژه Trout به معنای ماهی قزل آلا است. این زیردریایی در سال 1952 وارد خدمت نیروی دریایی آمریکا شد.

این قزل آلای مکانیکی به وزن 2743 تن و طول 82 متر از سیستم پیشران دیزل الکتریک نیرو می گرفت و سرعتی در حدود 30 کیلومتر بر ساعت داشت، دارای 83 نفر خدمه بود و از 8 پرتاب گر 533 میلی متری اژدر نیز بهره می برد. همچنین این زیردریایی توانایی پایین رفتن تا عمق 210 متری آب را داشت.

در سال 1977 این زیردریایی یک دوره سنگین ارتقاء و نوسازی یک ساله را به منظور تحویل به نیروی دریایی ایران آغاز کرد. زیردریایی جدید نام «کوسه» را بر خود داشت. در دسامبر 1978 کنترل این زیردریایی به خدمه ایرانی تحویل داده شد ولی با پیروزی انقلاب بنا به دستور صادره از سوی برخی مقامات به ظاهر ایران دوست دولت موقت، کارکنان این شناور را ترک کرده و به ایران بازگشتند. این زیردریایی نیز سالها در آمریکا باقی ماند تا اینکه در سال 2009 به طور کامل اوراق شد.

* 4 ناوشکنی که سر از تایلند درآوردند

اما قرارداد دیگری نیز بین ایران و آمریکا به امضاء رسید که بر طبق آن قرار بود 4 فروند ناوشکن کلاس به اصطلاح کوروش به ایران تحویل شوند. این ناوشکنها با توجه به شرایط اقلیمی خلیج فارس طراحی و ساخته شده و برای انجام ماموریتهای جنگ ضد هوایی، ضد سطحی و ضد زیر سطحی و پشتیبانی از عملیات های آبی خاکی مناسب بودند.

این سری ناوشکن با وزن 9783 تن و طول 172 متر، از 4 سیستم توربین گازی نیرویی در حدود 86000 اسب بخار بدست می آورد که سرعتی در حدود 50 کیلومتر بر ساعت و بردی در حدود 11000 کیلومتر را برای این شناور به وجود می آورد. این شناور به دو توپ 127 میلی متری و دو توپ 6 لول 20 میلی متری و 8 فروند موشک ضد کشتی هارپون و موشکهای ضد هوایی استاندارد SM-2 و اژدرهای 324 میلی متر مجهز شده بود و همچنین توانایی حمل یک فروند بالگرد نیز داشت.

ناوشکن های فوق از سیستم های پیشرفته راداری برای جستجو سطح و زیر سطح و همچنین آسمان بهره می برد. قرارداد مربوط به این شناورها نیز بعد از پیروزی انقلاب لغو شد و نیروی دریایی آمریکا این 4 ناوشکن را به خدمت گرفت و نام آنها را به KIDD تغییر داد. در سال 2001 نیز این 4 ناوشکن در طی قراردادی به کشور تایوان فروخته شدند و هم اکنون در خدمت نیروی دریایی تایوان هستند.

پس از گذشت این سالها و عدم پیگیری حقوقی این پرونده ها توسط دولتهای مختلف، به نظر می رسد اطلاع رسانی تنها راه هوشیار کردن مجدد افکار عمومی و بخشهای مرتبط قوای 3 گانه برای پیگیری این موضوع است.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    هشدارهای نماینده محترم ولی فقیه در استان و فرمانده سپاه فجر فارس را نسبت به برگزاری مراسم نوروز به سبک جشن فرهنگ و هنر کاملا به حق دانسته و اعلام می کنیم در صورت رخداد چنین خیانتی دوشادوش دیگر اقشار مردم متدین شیراز،کفن پوشان به مقابله با مهاجمان به فرهنگ غنی 

    اسلامی خواهیم پرداخت.

    به گزارش شیرازه تعدادی از تشکلهای دانشجویی دانشگاههای شیراز در واکنش به برنامه ریزیهای انجام شده برای برگزاری برنامه های مبتذل و غیر معنوی بیانیه ای به شرح زیز صادر نمودند:

    مَنْ اَصْبَحَ ولا یَهْتمَّ با مور المسْلِمینْ فَلَیسَ بِمُسْلِمْ

    هر که روز آغازد و به کار مسلمین همت نگمارد مسلمان نیست

    اکنون که نظام استکباری با تمام قوت وارد در صحنه شده است تا نهضتهای بیداری اسلامی را در جای جای دنیای اسلام سرکوب نماید بار دیگر شاهد پایمال کردن انسانیت انسان از سوی منادیان حقوق بشر شده ایم.دول استعماری غرب به واسطه ی ایادی طماع و پول پرست خود در منطقه مردمی را هر روز به خاک و خون می کشند که آخرین شعارشان الله اکبر است. عشق به سیادت بر عالم و تسلط بر منابع مادی این کشورها چنان ظالمان و شیاطین دنیا را کور کرده است که از هیچ رفتار دون اخلاقی فروگذار نکرده اند. اما فراموش کرده اند که "یریدون لیطفئوا نور الله بأفواههم والله متمّ نوره ولو کره الکافرون". امروز نفس سلطه گران و زورگویان عالم به شماره افتاده است و تا فروپاشی دستگاههای ظلم و جور جز ایامی معدود باقی نمانده است.

    چه باید گفت در حالی که دنیای اسلام امروز صحنه تقابل گلوله و سینه های سرخ، قرار گرفته است و درست زمانی که به مدد الطاف الهی و نفس قدسی امام راحل (ره) و افاضات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، ایران اسلامی الگوی آزادیخواهان جهان شده است و نگاه مظلومان و مستضعفین جهان معطوف به این مرز و بوم است، معدودی از مسئولین کشور نه تنها موضع انفعال در قبال جریانات امروز ملل اسلامی پیش گرفته اند بلکه در صددند این بار در اقدامی تحیر برانگیز به بهانه نوروز جشن به راه اندازند و همچون گذشته بار دیگر بر طبل ایرانیت جدای از اسلام بکوبند.

    نوروز 90 در حالی قرار است در ایران به سبک دوران پهلوی دوم خبیث جشن گرفته شود که هم کیشان مظلوم ما در لیبی و یمن و از آن بالاتر شیعیان مظلوم بحرین زیر آتش خصمانه ظالمان و دیکتاتورهای دیوانه به فجیع ترین شکل قتل عام می شوند. آنچه این داغ را بر ما گران می کند این است که جشن نوروز 90 در سومین حرم اهل بیت و البته در کنار نماد ایران باستان یعنی تخت جمشید برگزار شود و مسئولین استان از آن به فرصتی طلایی یاد کنند و گویا همه دست به دست هم داده اند که خاطره ی جشن های 2500 ساله را این بار تحت لوای جمهوری اسلامی زنده کنند.

    دانشجویان دانشگاه های شیراز ضمن گرامیداشت فرا رسیدن نوروز و آغاز سال نو ، به تأسی از مراجع و علما  ، به شدت نسبت به هزینه نمودن بیت المال جهت دعوت از ده ها گروه موسیقی و احیای سنت های منسوخ شاهنشاهی به بهانه  برگزاری جشن نوروز  موضع گیری کرده و این روند غلط فرهنگی را محکوم می کنند و آن را مخالفت صریح با توصیه حضرت امام خمینی در دوری گزیدن از ملی گرایی دانسته و خطر آن را به همگان هشدار می دهد.

    تقدس شیراز به نگاشتن عبارت "شهر مقدس شیراز" بر بنرها و پوسترهای تبلیغاتی سطح شهر نیست و هزینه کردن اعتبارات فرهنگی استان در ترویج موسیقی و برجسته کردن تخت جمشید به عنوان نماد ایرانیت گسسته از اسلام دقیقا به معنای از بین بردن خون شهیدان و معنویت این حرم اهل بیت خواهد بود و نمی توان آن را خدمت تلقی کرد.

    بیانات حضرت آیت الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه که فرمودند" مسئله ی عَلَم کردن تخت جمشید و پاسارگاد و حافظیه در مقابل حرم سوم اهل بیت جنایت و خیانت است" و همچنین سخنان فرمانده سپاه فجر مبنی بر آنکه" آنان که ادعای مکتب ایرانی دارند؛ یا جاهل هستند و یا خائن" را یادآور می شویم و به همه جهال و خائنین به  فرهنگ،به نام فرهنگ که با اقدامات ضد فرهنگی تیشه به ریشه باور هایمان می زنند گوشزد می کنیم که صبر دانشجویان انقلابی رو به اتمام است.

    هشدارهای نماینده محترم ولی فقیه در استان و فرمانده سپاه فجر فارس را نسبت به برگزاری مراسم نوروز به سبک جشن فرهنگ و هنر کاملا به حق دانسته و اعلام می کنیم در صورت رخداد چنین خیانتی دوشادوش دیگر اقشار مردم متدین شیراز،کفن پوشان به مقابله با مهاجمان به فرهنگ غنیمان خواهیم پرداخت.

    والسلام علی من اتبع الهدی

    لینک اعتراضات و تذکرات دیگر در همین ارتباط

    بیانیه حزب ا... شیراز در محکومیت برگزاری مراسم غیر معنوی و مبتذل

    انتقاد بسیج دانشجویی 90 دانشگاه استان فارس از برگزاری جشن جهانی نوروز

    نامه جامعه روحانیت شیراز به احمدی نژاد
    واکنش آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب به برنامه های طراحی شده نزدیکان دولت در فارس



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    هنوز هم خیلی از ایرانیها قلبا بحرین را جزیی از ایران میدانند حمله مشکوک عربستان به بحرین وصحنه های فجیع کشتار برادران و خواهران مسلمان بحرینی در آستانه حلول سال نو قلب هر ایرانی غیرتمندی را جریحه دار میکند
      بی تردید ایالات متحده در این اقدام مذبوحانه اهداف متعددی را دنبال میکند
    به نظر میرسد که در وهله اول حکومت آل سعود اولین قربانی این خباثت احمقانه باشد
    بعید نیست که عوامل القاعده و بن لادن از این خود کشی سیاسی آل سعود بهره برده و شاهد کودتایی سیاسی در عربستان باشیم
    شاید امروز وقت آن رسیده که حکومت آل سعود تاوان شهدای ایرانی مکه را نیز بدهد
    اینجا همان جایی است که باید محکم ایستاد

    اینجا همان نقطه ای است که تمایز حکومت الهی و حکومت آل شیطان در دفاع از حقوق انسانی مشخص می شود
    اینجا همان فرهنگ عاشورایی است که فرق بین انقلاب بزک کرده رنگی را که محصول نامبارک القائات رسانه ای شجره خبیثه صهیون است وانقلاب عاشورایی فرزندان حسین در کربلایی به وسعت یک وجب از زمین خوب خدا به نام بحرین نمایان میگردد تا صیادان مروارید خلیج فارس سند رسوایی انقلاب های رنگی دجال کاخ سفید را با خون فرزندان شهید بحرین وبا اهتزازپرچم شرافت و استقلال و آرمان خواهی این کشور عزیز و از مام وطن جدا گردیده به ثبت رساند
    بحرین عزیز همان میعادگاه وعده داده شده ای است که باجویبارخون فرزندان غیرتمند خود کوس رسوایی منادیان دروغین حقوق بشر را به صدا در خواهد آورد
    بحرین تا دیروز جزیی از قلمرو جغرافیایی ما بود و امروز عرصه متحد اعتقادی ماست که به پاس ایستادگی در برابر  توطئه دجالان  زمانه پرچم استقلال وشرافت حسینی آن را پاس می داریم و دفاع از این خاک عاشورایی را هم سنگ دفاع فرزندان وطن از آبادان و خونین شهر قهرمان قلمداد میکنیم
    به جاست که هزاران زورق ایرانی بدون حمل سلاح و با شعار عدالت و برابری انسانها و پرچم یالثارث الحسین به سوی بندر بحرین از تمام بنادر ایران روانه شوند و ابهت پوشالی شیطان بزرگ را به سخره بگیرند

    اگر حکام آل سعود به یمن چند صد نفر برادران و خواهران عاشورایی ما را به خاک و خون کشیده است به اشارتی صدها هزار از یاران منتظر ظهور روانه خواهند شد
    بی تردید ایران اسلامی توانایی نظامی و منطقه ای لازم را برای کمک به برادران و خواهران مسلمان بحرینی دارد
    و گسیل هزاران قایق تندرو به سوی بحرین ابتدایی ترین کاری است که برای حمایت از مردم مظلوم بحرین میتوان انجام داد
    یقینا فرماندهی معظم کل قوا که در این شرایط خطیر سوگوار شهدای مظلوم بحرین می باشند
    فرزندان استشهادی خمینی کبیر را در این جهاد مقدس رهنمون خواهند داد
    اتخاذ مواضع تهاجمی وحضور پررنگ یگانهای نظامی و استشهادی در مجاورت دریایی  بحرین
    از دامنه این کشتار ها خواهد کاست
    آن چه مسلم است حکومت آل خلیفه با دخالت نظامی عربستان دیگر موضوعیت و مشروعیتی برای ادامه حیات ندارد
    تا او چه خواهد ....
    والسلام



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :کیومرث کاتوزی::نظرات دیگران [ نظر]

    بسم الله الرحمن الرحیم
    فریاد خشم و نفرت دانشجویان مسلمان ومسلمانان در اروپا و آمریکا نسبت به فجایع بحرین

    مسلمانان و بویژه دانشجویان مسلمان اروپا و آمریکا همگام با سایر امت اسلامی در حمایت یکپارچه از قیام مردم بحرین و اعتراض به دخالتهای نظامی و نسل کشی صورت گرفته از سوی نظامیان امارات و عربستان سعودی در شیخ نشین بحرین، در روزهای آینده در سراسر اروپا دست به راهپیمایی و تجمعات مختلف خواهند زد.
    بر پایه این گزارش، هیجده تشکل اسلامی در فرانسه، پنج تشکل اسلامی در هلند و تشکلهای دینی در انگلیس طی روزهای یک شنبه و دوشنبه آینده، آتش خشم و نفرت انقلابی خویش را بر سر حکام نالایق و مرتجع سعودی و امارات فرو خواهند ریخت.
    این تجمع ها در فرانسه و هلند در مقابل سفارت عربستان سعودی در این کشورها و میدان تروکادرو پاریس صورت خواهد گرفت. معترضان انگلیسی هم عصر دوشنبه در مقابل رسانه دولتی این کشور تجمع خواهند کرد.
    از سوی دیگر طبق هماهنگی صورت گرفته در آمریکا هم معترضان در مقابل نمایندگی عربستان در سازمان ملل تجمع خواهند کرد. تا لحظه مخابره این خبر دولت آمریکا با هر گونه تجمعی در مقابل سفارت عربستان در این کشور مخالفت کرده است.
    از سوی دیگر طبق اعلام برخی تشکلهای اسلامی در فرانسه، دولت سعودی با تقسیم پول در بین برخی تشکلهای اسلامی در فرانسه تلاش کرده تا هر گونه اعتراض احتمالی علیه اقدامات این کشور در بحرین را فرو نشاند.
    تشکلهای اسلامی در یکی دو روز اخیر با پخش صحنه های کشتار مردم توسط نظامیان سعودی در بحرین، به خشم آمده و نفرتشان را به رژیم وهابی سعودی ابراز داشته اند.

    تصاویر دردناک مجروحان بحرین

    دانشجویان وبلاگ نویس ایران اسلامی برای اعزام به بحرین آماده ایم



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    مجمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام طی بیانیه ای ورود نیروهای اشغالگر سعودی واماراتی به کشور بحرین وهدف قراردادن مردم بی پناه این کشور با گلوله های جنگی وارتکاب کشتار مردم آن کشور را به شدت محکوم کرد. متن این بیانیه به شرح زیر می باشد:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    نیروهای اشغالگر سعودی واماراتی به بهانه توافقنامه ی شورای همکاری خلیج فارس وتحت پوشش نیروهای سپر جزیره وارد بحرین شدند و زشت ترین جنایات را در حق مردم بی پناه این کشور مرتکب شدند، مردمی که در تظاهرات صلح آمیز خود خواستار چیزی جز حقوق مشروع خود نبودند وبارها بر وحدت ملی خود تأکید کرده اند.

    این نیروها فراموش کرده اند که این توافق نامه در موارد هجوم نیروهای بیگانه ونه بر علیه مردم منطقه امضاء شده بود ولی آنچه بیشتر شک امت اسلام را برمی انگیزد ورود این نیروهای اشغالگر کمی پس از دیدار وزیر جنگ آمریکا رابرت گیتس به منامه می باشد.

    بهتر بود این نیروهای اشغالگر در دفاع از مسائل اسلامی ودر برابر دشمنان امت اسلام وارد عمل می شدند چرا که برادران فلسطینی سالهاست تحت ظلم صهیونیست ها قرار دارند ولی کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات که مدعی دفاع از اسلام ومسلمین هستند نه تنها در این مورد کاری نکردند بلکه آشکار وپنهان به همکاری با دشمنان اسلام پرداخته اند؛ جای تعجب نیست که امروزه این دخالت طائفه گرایانه را از پیروان وهابیت می بینیم همانانکه حتی دعاء کردن برای مجاهدان حزب الله لبنان در جنگ برعلیه رژیم صهیونیستی را حرام اعلام کردند و قبل از آن به کشتار حجاج بیت الله حرام پرداختند وهر آنکه را که هم رأی آنان نیست کافر می شمرند هرچند مخالفانشان از برادران اهل سنت باشند. ورسانه های وابسته به این دولت ها مانند العربیه والجزیره نیز همگام با آنان از کشتار مردم مظلوم بحرین دم نمی زنند چرا که بخش اعظم آنان از پیروان مذهب اهل بیت (ع) هستند.

    ما دانشجویان جهان اسلام به شدت اقدامات جنایت کارانه ی نیروهای اشغالگر سعودی واماراتی و نیروهای امنیتی بحرین در حق مردم مظلوم این کشور را محکوم می کنیم و از تمام امت اسلام و سازمان های بین المللی مانند سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان ملل متحد مصرانه می خواهیم که وظیفه اسلامی وانسانی خود در دفاع از مظلومین را ایفاکنند وبه محکومیت این اقدامات و بازداشتن مرتکبین این جنایات از ادامه جنایت خود با تمامی راه های ممکن بپردازند واز مسلمانان جهان می خواهیم که به تظاهرات و تحصن در مقابل سفارت های بحرین و کشورهای اشغالگر در کشورهای خود بپردازند و دفاع از این مردم مظلوم در مقابل نیروهای اشغالگر خارجی ونیروهای امنیتی ومزدوران لباس شخصی بحرین که از هیچ جنایتی در حق زنان وکودکان وجوانان اباء ندارند را وظیفه ی اسلامی وانسانی خود را بدانند و این ستمگران نیز باید بدانند که حکم رانی با کفر دوام دارد ولی با ظلم نه؛ وخداوند متعال در قرآن مجید فرموده است: وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ ?سوره شعراء 227 ( وظالمان وستمگران خواهند دانست که به چه سرنوشتی دچار خواهند شد)

    مجمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام

    چهارشنبه 25 اسفند 1389هـ.ش

     16 مارس 2011م

    11 ربیع الثانی 1432هـ.ق
     



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
       1   2   3   4   5   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی