سفارش تبلیغ
صبا ویژن







روزجهانی زن !»
85/12/18 2:34 ص

چند روزی هست که بعضی از وبلاگها به بهانه  دستگیری تعدادی به اصطلاح فعال سیاسی که البته اون هم جای حرف داره غوغا کردند و با هماهنگی و برنامه  قبلی دارن برنامه هایی را به زعم خودشان برای برابری حقوق زنان به اجرا در می آورند حالا هم که روز جهانی زن فرارسیده و بازارش گرمتر . ما هم  سری هم به وبلاگ دوستان زدیم که ببینیم اینجا چه خبره و دیدیم که نوشته هایی را در نقد و باز خوانی وقایع این روزها در وبلاگهایشان گذاشتند . وبلاگ آهستان دوست عزیزم امید حسینی با مقاله طنزی شعارها و خواسته های این گروه را مورد بررسی قرار داده و وبلاگ خواهرمان گل دختر هم از زاویه دیگر عواملی که موجب بدبختی زن امروز شده را واکاوی کرده و وبلاگ دوست دیگرم عشقی هم از زاویه دیگر به این مبحث پرداخته است و البته بحثی را هم خواهر عزیزمان خانم ناظم در وبلاگشان در همین موضوع دارند که در مجموع بحثهای خیلی خوبی مطرح شده است .

برای همین تصمیم گرفتم تا برای تکمیل نظرات دوستانم من هم چند خطی را برای شما بنویسم .

در سال 1921 گروهی از زنان کارگر آمریکایی به خیابانها ریخته و با شعار نان و گل خواستار برابری حقوق زن و مرد شده اند  و از اون موقع تا به حال این روز به نام روز جهانی زن نامگذاری شده بعد یادم آمد زمانی تحقیقی داشتم در باره نحوه استثمار زن در کشورهای غربی که به این نتیجه رسیدم در اون سالها چون کارتل های آمریکایی احتیاج شدیدی به نیروی کار داشتند ، برای تامین نیروی کار مورد نیاز کارخانه هایشان این ترفند را بکار برده و زن غربی را از کانون گرم خانواده جدا کرده و به بهانه آزادی او را استثمار کردند و بعدها هم او را به کالایی برای سودجویی و شهوترانی مردان بی بند وبار غربی مبدل و به جهانیان تحمیل کردند .

سئوال اول آیا زن امروز مظلوم است یا 100سال پیش  ؟ زنیکه که مرکز توجهات خانواده بود آزاد و رها کشته نه از زندان بلکه از قیدی به نام خانواده و تازه بعد یک قرن تازه متوجه شده که چه کلاهی سرش رفته و الان هوشیارانه به دنبال هویت گمشده خودش هست و متاسفانه بعضی از زنان جامعه ما که کور کورانه پیرو غربیها هستند ظاهرا تازه از خواب بیدار شده و میخواهند تجربه سالهای سال زنان غربی را از نو تجربه کنند !

سئوال دوم چرا بعضی از این روشنفکرها ادعا دارند که نسل انقلاب که 28 سال پیش انقلاب کرده حق نداشته برای آیندگان تصمیم بگیرد ولی وقتی به غرب و آمریکا میرسند دست و پایشان را گم کرده و چشم بسته تصمیمات 86 سال پیش اونها را گرامی میدارند اون هم چه گرامیداشتی ؟!  

سئوال سوم مگر ما الگویی برای زنانمان نداریم که دنبال الگوهای غربی میگردیم . چرا خانم فاطمه زهرا (س) که همه خصوصیات یک انسان کامل را دارا بودند برای ما الگو نباشند ؟ او که مبارز بود و عالمه و مادری مهربان و همسری شایسته و مزین به همه خصوصیاتی را که از یک زن متصور بوده به کناری نهاده و یک واقعه کهنه شده را کپی و در قالب به ظاهر نو به این قشر از جامعه تحمیل کنیم و اونوقت هم افتخار می کنیم که متجددهم هستیم ! بقیه اش را خودتان تحلیل کنید نمیخوام بحث طولانی و خسته کننده شود .

این وبلاگ تازه تاسیس شده را هم بخوانید بد نیست ( انتظار سبز )

یا علی و در پناه علی



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی