سفارش تبلیغ
صبا ویژن







در این چند روز که ماجرای دستگیری ملوانان انگلیسی را در اینترنت از دیدگاههای مختلف بررسی می کردم با تحلیلهای کاملا متفاوت و بعضاً ضد و نضیص برخورد کردم. عده ای که منتقد دولت هستند از همان اول مخالف دستگیری ملوانان بوده و اصرار داشتند که باید متجاوزین انگلیسی بدون قید و شرط آزاد شوند تا فضای کشور متشنج نشده و دولت احمدی نژاد همانند دولت سابق سیاست تشنج زدایی را در پیش بگیرد و با این بهانه که ما توان مقابله با انگلیس را نداشته و موجودیتمان را در برابر اونها از دست خواهیم داد ،‏ مردم را از عواقب این اقدام دولت می ترساندند  و بعضیها هم  دستپاچه شده و همه توان خود را به کار گرقتند تا دولت را برای تن دادن به خواسته غربیها تحت فشار بگذارند و همگام با انگلیس به نفع منافع او و به بهانه دفاع از منافع ملی چه ها که ننوشتند .
حالا که برخلاف نظر اونها دولت با تیز بینی و هوشیاری این بحران را به فرصت مبدل نموده و استفاده لازمه را از آن کرده 180 درجه تغییر موضع داده و دولت را به باد انتقاد گرفته اند که چرا ملوانان را آزاد کرده است .
 در این دو هفته مواضع ضد و نقیض این گروه واقعا سئوال برانگیز است ، اینها که دم از منافع ملی و مردم می زنند چرا بدین گونه تغییر موضع داده و از هر فرستی برای تخریب طرف مقابل استفاده میکنند .
بدور از مواضع سیاسی موجود موضوع را از زاویه دیگر بررسی کرده و می خواهیم ببینیم آیا آزادی ملوانان انگلیسی به نفع ما بوده یا نه ؟
1- قایق جنگی نیروی دریایی انگلیسی با پرچم آن کشور به آبهای سرزمینی ما تجاوز کرده و توسط مرزبانان شجاع کشورمان دستگیر شده اند البته بدون درگیری و ملوانان با لباس نظامی بوده اند و اطلاق جاسوسی طبق عرف بین الملل به اینها امکان پذیر نبوده و نهایتاً به عنوان اسیر جنگی شناخته می شوند و آن در صورتی هست که دو کشور در حال جنگ بوده باشند که نیستند .
2- در حالیکه که بر سر مسئله هسته ای همین انگلیسی ها با حمایت آمریکا عرصه را آنچنان بر ما تنگ کرده و تا آنجا پیش رفته بودند که ما راتهدید به حمله نظامی کرده اند و با این اقدام ایران ، دنیا و مخصوصا غربیها متوجه شدند که برخلاف  تیلیغات دروغین چقدر در برابر نیروهای ایرانی آسیب پذیرند و برای انگلیس مایه شرمساری شد که ادعا میکند یکی از قوی ترین ارتشهای دنیا را در اختیار دارد .
3- انگلیسیها در طول تاریخ از نیروی دریایی قوی برخوردار بوده و توان نیروی دریایی اونها نسبت به دیگر نیروهایشان برتری داشته و دستگیری بخشی از نیروی دریایی آن کشور ضربه مهلکی به سازمان نظامی آنهاست و در روحیه نیروهایشان تاثیر منفی برجای میگذارد .
4- عذر خواهی دولت انگلیس از ایران و تعهد کتبی مبنی بر اینکه دوباره این رفتار تکرار نخواهد شد امتیاز مهم دیگری است که در این عرصه نصیب ما شده و بیش از این هم در عرف بین الملل پذیرفته نیست .
5- عدم استقبال جامعه بین الملل از قطعنامه پیشنهادی انگلیس و نیز عدم حمایت جدی آمریکا هم دستاورد دیگر این قضیه است .
6- نگهداری طولانی مدت ملوان انگلیسی فازهای دیگری را فرا روی کشور ما قرار میداد که به نفع ما نبوده وبا آزادی به موقع بهانه احتمالی را از دشمن گرفتیم .
7- این رفتار ایران نشان داد که ما به دنبال ایجاد بحران در منطقه و عرصه بین الملل نبوده و خواهان ارتباط سالم با دیگر کشورها هستیم و این انگلیسیها هستند که بحران سازی می کنند یعنی همان تشنج زدایی که بعضیها مدعی آن هستند .
توضیحاتی  فوق نشان می دهد که عملکرد دولت ما همراه با تیزبینی بوده و کاملا بر منافع ملی منطبق است و این هیاهویی که بعضیها راه انداخته اند خوراک جناحی بیش نیست و ربطی به منافع مردم و کشور ندارد .
موید و منصور باشید در پناه حق



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی