سفارش تبلیغ
صبا ویژن







1- شوخی

ما سخنرانان خوبی هستیم! ما اهل گفتگو، مصاحبه ‌و مذاکره‌ایم! ما در زمینه کنفرانس و سمینار و میزگرد به خودکفایی علمی رسیده‌ایم! ما تئوری پردازی را بومی کرده‌ایم! ما در زمینه حرف هیچ مشکلی نداریم. ما عمل را به زانو درآورده‌ایم! ما خوشحالیم که سالیانه بودجه زیادی را صرف برگزاری کنفرانس و سمینار و گردهمایی می‌کنیم! ما مفتخریم که کنفرانس «عدالت» و سمینار «مبارزه با فقر» و میزگرد «تکریم ارباب رجوع» و هزار تا کوفت و زهر مار دیگر را با موفقیت برگزار می‌کنیم. ما آرزو می‌کنیم که نتایج این مباحث علمی تا سی سال آینده جواب بدهد! ما انتظار داریم که مردم ما به آن درجه از رشد علمی و معرفتی برسند که فقط کف روی آب را نبییند! فقط به ظواهر نچسبند و باطن ماجرا را با عینک حقیقت بینی، نظاره کنند! باطن حقیقت این را می‌گوید که ما گامهای بلندی در راه اجرای عدالت برداشته‌ایم! ما طرح جمع آوری آفتابه دزدان را با موفقیت انجام دادیم. امیدواریم که در چند سال آینده، لگن دزدها هم شامل این طرح بشوند و جامعه از شر این مفسدان پاک شود!

2- جدی

به نظر شما، مشکل ما، مردم ما، جامعه ما چیست؟ آیا این انتظار بیخودی است که همه ما یک زندگی نسبتا راحتی داشته باشیم؟ آیا این توقع نابجایی است که هر خانوار ایرانی، یک ماه را راحت و آسوده و بدون دغدغه بگذراند؟ آیا آرزوی دور و درازی است که یک روزی، اسیر خط فقر و پایین دهک و بالای دهک و این مسخره بازیها نباشیم؟ آیا خریدن و خوردن یک کیلو میوه مناسب، گوشت و مرغ و دیگر مایحتاج زندگی، همچنان باید کابوس زندگی ناهموار ما باشد؟ و صدها سوال بی‌پاسخ دیگر که خداوکیلی خودم هم نمی‌دانم جواب این سوالات را چه کسی و چه وقت قرار است به ما بدهد؟ البته خودم پاسخ همه اینها را می‌دانم! باز همان قصه تکراری تحریم و مشکل و نسل آینده و پول نفت و کسری بودجه و ... اما یک سوال، همچنان برایم بی‌پاسخ مانده است، آنهم اینکه بالاخره کی قرار است این مشکلات دستش را از سر ملت و کشور ما بردارد؟!

3- جدی‌تر

من فکر نمی‌کنم که مشکل مردم، با برگزاری سمینار و کنفرانس و میزگرد و همایش حل بشود. لااقل تا حالا نشده! مردم هم با شنیدن و خواندن این مقالات و بحثها و تصمیمات شکمشان سیر نمی‌شود. مردم دنبال معنای تئوری عدالت نیستند. شما شب و روز سخنرانی کنید و عدالت و مبارزه با فقر را تعریف و تجزیه و تحلیل کنید، اگر کسی فهمید! مردم عدالت را در زندگی روزانه خود می‌خواهند! ما کاری نداریم که معنی تورم چه هست؟ کاری نداریم که جامعه شناسان و مردم شناسان و روانشناسان و چی‌چی شناسان در مورد عدالت چه گفته‌اند و نوشته‌اند، ما می‌خواهیم ببینیم که نتیجه آن همه حرف، چه می‌شود؟



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی