سفارش تبلیغ
صبا ویژن







یکی از دوستان که در دانشگاه امیر کبیر تحصیل می کند جریان هتاکی نشریات ضد دانشجویی امیر کبیر را برایم تعریف کرد. طبق آنچه که  گفت  سخافت و هرزگی این نشریه از حد گذشته بود. بعد از حرفهای آن دوست نشریه را دیدم و خواندم.  فهمیدم تازه آنچه دوستم برایم تعریف کرده در ادب و غیرت و حیای او تلطیف شده است و نتوانسته است حتی بی شرمی آن نشریه را نقل قول کند. به نظر اولین توهینی که در این قضیه اتفاق افتاد توهین به دانشجو و نشریات دانشجویی بود.

آنچه در این باصطلاح نشریه امده است حرفهای نویی نیست. تکرار حرفهای دکتر سروش و دکتر کدیور و اغاجری و گنجی و این دست ادمهاست. فقط این بار قلم دست اراذل افتاده است و کت وشلوار به تن ندارد. اتو کشیده نیست. همان حرفهاست از زبان نوچه هایی که بلد نیستند چطور حرفهای خود را همچون استاد لای زر ورق بپیچند. دموکراسی ناب  اصلا یعنی همین. یعنی چشم را ییندی و دهان را باز کنی. قلم را با قداره برابر بدانی. غرب وحشی که داعیه دموکراسی ناب دارد و استاد اساتید این اراذل است نیز این چنین است و بار ها دیده ایم.

نمی خواهم وارد نقد مطالب سخیف ملیجکهای غرب شوم اما همانها که داعیه دموکراسی دارند مشاهده کنند در همین جریان چگونه دانشجویان هم نفس فریاد دفاع از حریم دین و ولایت سردادند. اینان که سینه چاک دموکراسی و آزادی هستند چگونه دختران محجوب و با عفت مسلمان را که آزادنه حجاب برتر را برگزیده اند به سخره میگیرند؟ در ذهن این هتاکان می توان به همه چیز و همه کس تاخت و حمله کرد و چیز ی مقدس نیست اما خودشان چنان دموکراسی را می پرستند که کمتر بنده ای مولا را !!!

اما عکس العمل دانشجویان در برابر این حرکت نخ نما شده و پوسیده بسیار عاقلانه و مدبرانه بود. در سالی که اتحاد ملی نام گرفته است دانشجویان نشان دادند اگر احزاب اجازه دهند خودشان می توانند در شرایط مختلف تصمیم مناسب بگیرند. یادمان هست سالهای گذشته را که نفوذ برخی احزاب در دانشگاه چگونه دانشگاه را با کمترین چالش سیاسی به اشوب میکشید. رفتار عاقلانه دانشجویان در این حرکت ضد دانشجویی نشان از این داشت که بر خلاف آنچه برخی دانشجویان خواستار بودند نه تنها نیازی به انقلاب فرهنگی در دانشگاه نیست بلکه باید به این دانشگاه و دانشجوی بصیر افتخار کرد. البته در این بین به خاطر توطئه هایی از خارج دانشگاه و بلکه کشور همیشه نام دانشگاه امیر کبیر خدشه دار می شود چنانچه در زمان  حضور دکتر احمدی نژاد نیز چند نفر به  ظاهر دانشجو دست به اقداماتی زدند که مطابق با انچه که در میان اکثریت دانشجویان می گذشت نبود. از این رو نباید  چنین توهینهایی را به نام دانشگاه و دانشجو وبخصوص امیر کبیر ثبت کرد. و مسئولین دانشگاه نیز باید  چنانچه دانشجویان نیز مطالبه کردند باید  تدبیری مناسب برای این امر بیاندیشند.



  • کلمات کلیدی :
  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی