سفارش تبلیغ
صبا ویژن







البته قصد ارئه اخبار را نداشتم ولی خواستم در این باب راهپیمایی روز قدس با سند سخن خود را به شما بازتاب دهم

همزمان با برگزاری راهپیمایی روز قدس، رسانه ها و خبرگزاری های مختلف جهان به انعکاس این راهپیمایی پرداختند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس با تاکید بر اینکه میلیون ها ایرانی در حمایت از فلسطینی ها در سراسر کشور تظاهرات برگزار کردند تصریح کرد: در تهران صدهاهزار تظاهرکننده به خیابان ها ریختند و پرچم های اسرائیل و آمریکا را آتش زدند و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.
این خبرگزاری خاطر نشان ساخت:
تلویزیون دولتی اعلام کرد تظاهرات گسترده مشابهی در همه مراکز دیگر استان و نیز شهرهای کوچک تر سراسر ایران برگزار شده است.
آسوشتیدپرس با اشاره به سخنان رئیس جمهور افزود: احمدی نژاد به سبب سخنان خود بر ضد اسرائیل شهرت دارد و خواستار حذف اسرائیل از صحنه روزگار شده است.
این خبرگزاری اضافه کرد: وی همچنین قتل عام یهودیان در جنگ جهانی دوم (هولوکاست) را افسانه ای خوانده که از آن به عنوان بهانه ای برای برپا کردن کشور یهودی نشین در مرکز جهان اسلام استفاده شده است.
بنابراین گزارش احمدی نژاد بار دیگر گفت فلسطینی ها نباید تاوان بپردازند زیر این اروپایی ها بودند که در زمان جنگ جهانی دوم بر ضد یهودیان مرتکب جنایت شدند.
خبرگزاری فرانسه نیز با اشاره به روزجهانی قدس خاطر نشان کرد: مردم ایران با راهپیمایی در روز جهانی قدس و سردادن شعار مرگ بر اسرائیل با مردم مظلوم فلسطین ابراز همبستگی کردند.
این خبرگزاری با تاکید بر اینکه مردم ایران خواستار بازگرداندن بیت المقدس و اراضی اشغالی فلسطین به مردم فلسطین شدند اذعان داشت: در این تظاهرات پارچه های رنگی به راهپیمایان تحویل داده می شد که شعار «مرگ بر اسرائیل» و «فلسطین تنها با ایران و جهاد آزاد می شود» روی آنها نوشته شده بود.
خبرگزاری فرانسه در حالی که ماهیت این راهپیمایی را به شدت «سیاسی» دانست خاطر نشان کرد: «با این حال در این راهپیمایی کودکان ایرانی که صورت های شان به شکل خرگوش و گربه نقاشی شده نیز به همراه والدین شان شرکت داشتند.»
همچنین سایت خبری روزنامه «لوفیگارو» با انتشار خبری درباره تظاهرات روز جهانی قدس در تهران برغم تلاش برای اندک نشان دادن آمار راهپیمایان دیروز در تهران، خاطر نشان ساخت: ده ها هزار تظاهرکننده ایرانی با شعار مرگ بر اسرائیل، امروز به مناسبت روز قدس در تهران گرد آمدند.
این روزنامه افزود: در این تظاهرات، تصاویری از محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران و همچنین سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در دست تظاهرکنندگان دیده می شود.
لوفیگارو اضافه کرد: بروی پارچه نوشته های تظاهرکنندگان در اعتراض که به نشانه همبستگی با ملت فلسطین برافراشته شده بود شعارهایی مانند مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا به چشم می خورد.
خبرگزاری آلمان هم در بازتاب راهپیمایی ملت ایران در روزجهانی قدس تصریح کرد: بار دیگر تظاهرات سالانه ضداسرائیلی در ایران برگزار شد و شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا در سراسر این کشور طنین انداز گشت.
خبرگزاری آلمان در این گزارش با اشاره به اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی آیت الله خمینی ]ره[ رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران به عنوان روز همبستگی با ملت فلسطین، گزارش داد:
صدها هزارنفر از مردم ایران با حضور در خیابان ها راهپیمایی ضداسرائیلی خود را آغاز کردند.
این خبرگزاری تاکید کرد: «ایران، اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد و خواستار برگزاری تظاهرات برای تعیین وضعیت سیاسی و جغرافیایی سرزمین های اشغالی فلسطین با شرکت همه مردم فلسطین از جمله آوارگان فلسطینی است.»
این خبرگزاری ادامه داد: «رئیس جمهوری ایران نیز بارها اعلام کرده رای مردم فلسطین در این رفراندوم هرچه باشد، مورد قبول ایران خواهد بود.»
پایگاه خبری ایلاف وابسته به عربستان سعودی نیز به انعکاس تظاهرات میلیونی مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس پرداخت و نوشت: ده ها هزار ایرانی با برپایی تظاهراتی در تهران به مناسبت روزجهانی قدس شعار «مرگ بر اسرائیل»
سر دادند.
بنابراین گزارش، تظاهرکنندگان همچنین تصاویری از سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را در دست داشتند و پلاکاردها و دست نوشته هایی با خود حمل می کردند که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بر روی آنها نوشته شده بود.
این پایگاه خبری همچنین سخنان محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری درباره اعلام حمایت از ملت فلسطین را بازتاب داد و به نقل از وی گزارش داد: محمود احمدی نژاد امروز وعده داد که این کشور تا آزادی همه سرزمین های فلسطینی ایستاده است.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز با اشاره به تظاهرات میلیونی مردم ایران گزارش داد: تهران و سایر شهرهای ایران به مناسبت روز جهانی قدس، امروز شاهد تظاهرات گسترده و پرشور مردم ایران بود که در آن مقامات دولتی نیز حضور داشتند.
بنابراین گزارش، صدها هزار ایرانی امروز بار دیگر حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام کردند و جنایت های مداوم رژیم صهیونیستی بر ضد مردم فلسطین را محکوم کردند.
این خبرگزاری همچنین به انعکاس سخنان محمود احمدی نژاد در پایان تظاهرات روز جهانی قدس در خطبه های پیش از نمازجمعه پرداخت و اعلام کرد، رئیس جمهوری اسلامی ایران جنایت های رژیم اشغالگر اسرائیل بر ضد ملت بی پناه فلسطین را محکوم کرد.
خبرگزاری اخبار العراق نیز سخنان رئیس جمهوری در دفاع از انرژی هسته ای برای اهداف مسالمت آمیز را بازتاب داد.
بنابراین گزارش، احمدی نژاد در سخنانی به مناسبت روز قدس گفت: ملت ایران حاضر نیست بر سر میز مذاکره بنشیند و درباره حقوق مسلم هسته ای خود به بحث و گفت وگو بپردازد.
خبرگزاری رسمی کویت (کونا) نیز بدون اشاره به تظاهرات میلیونی مردم ایران در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس تنها به بازتاب اظهارات محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران بسنده کرد.
این خبرگزاری گزارش داد: احمدی نژاد خواستار رمزگشایی از جعبه سیاه جنایت های اسرائیل شد.
همچنین خبرگزاری رسمی چین در گزارش خود از راهپیمایی عظیم مردم ایران به مناسبت روزجهانی قدس و با بازتاب سخنان رئیس جمهوری کشورمان نوشت: «ایران در روز قدس از فلسطین حمایت کرد.»
این خبرگزاری با اشاره به سخنرانی محمود احمدی نژاد در روز قدس گزارش داد: «هزاران نفر از ایرانی ها به خیابان های مرکزی شهر تهران ریختند تا با شعارهای ضداسرائیلی روز قدس را برگزار کنند.»
در ادامه این گزارش به انتشار بخش هایی از بیانیه ای که در پایان این راهپیمایی باشکوه قرائت شد پرداخته شده که در آن بر حمایت مردم ایران از فلسطینی ها در مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم اسرائیل تاکید شده است.
در بخش های دیگر از این گزارش به بازتاب سخنان رئیس جمهوری کشورمان پرداخته و تصریح کرد: «احمدی نژاد دیروز بر حمایت کشورش از فلسطینی ها تاکید و قساوت اسرائیلی ها را محکوم کرد.»



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی