سفارش تبلیغ
صبا ویژن







 استعفای آیت‌الله حائری شیرازی،‌ امام جمعه شیراز پذیرفته شده و به احتمال زیاد آیت‌الله اسدالله ایمانی، امام جمعه بوشهر جایگزین ایشان می‌شود. در این حال که دراستان فارس این سمت نیاز به فرد  ولایتمدار و آگاه بصیر و مدیر و مدبر نیاز دارد هر چند گزینه های احتمالی به فضل الهی در بین علمای فارس زیاد هستند،ولی بنده شخص حضرت آیت  الله ایمانی را بیشتر از هر گزینه  احتمال میدهم.ضمن تقدیر از زحمات حضرت آیت الله حائری شیرازی از رهبر فرزانه خواهشمندیم حضرت آیت الله ایمانی را به این سمت منصوب نمایند.
بنابراین گزارش، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در سال 1360 و پس از شهادت آیت‌الله دستغیب به دست منافقین، از سوی امام خمینی (ره) عهده‌دار امامت جمعه شیراز شد و تاکنون نیز این مسئولیت را برعهده داشته است.آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی
آیت‌الله حائری شیرازی از معدود امامان جمعه در حال حاضر به شمار می‌رود که از زمان امام خمینی (ره) این مسئولیت را برعهده داشته‌اند. وی به زبان‌های خارجی نیز آشناست و در میان امامان جمعه چهره‌ای روشنفکر و اهل گفتگو و تعامل با جوانان و دانشجویان به شمار می‌رود. وی گاه نوآوری‌های خاصی به ویژه در موضوعات مختص جوانان و روابط اجتماعی و نیز اقتصاد اسلامی از خود بروز داده است که گویا پیگیری علمی همین موضوعات انگیزه وی برای مهاجرت به قم به شمار می‌رود.
با وجود آن که یکی از روزنامه‌ها امروز اعلام کرد استعفای آیت‌الله حائری در اعتراض به عملکرد یک نهاد نظارتی بوده، یک منبع آگاه اظهار کرد این آیت‌الله اسدالله ایمانیاستعفا سیاسی نبوده و امام جمعه شیراز با هدف رسیدن به اشتغالات علمی خود استعفا داده بود. وی پیش از این هم سه بار اقدام به استعفا کرده بود که تاکنون پذیرفته نشده بود، اما این بار پس از این استعفا به قم هجرت کرده و تا تعیین جایگزین خود فقط برای اقامه نماز جمعه به شیراز سفر می کند.
چند سال پیش آیت‌الله سید جلال‌الدین طاهری اصفهانی،‌ امام جمعه اصفهان با انتشار نامه‌ای سرگشاده در اعتراض به برخی رخدادها در کشور استعفا داد.
  در اینجاخواستار رسیدگی هر چه سریعتر به امور امام جمعه در شهر شهیدپرورشیراز هستم.  به امید تداوم خط ولایت و راه امام شهدا و شهدای عظیم الشان  در استان قهرمان پرور فارس


  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی