سفارش تبلیغ
صبا ویژن







با توجه به اوضاع و سطح علمی و فرهنگی فضای وب ووبنویسی و لزوم تخصصی شدن وبلاگ نویسی و همچنین با توجه به سرعت رشد و نمو وبلاگ نویسی مخرب باید هر چه سریعتر در زمینه تخصصی شدن این حرکت و یا بهتر بگویم این پدیده ارزشمند قدمهایی محکم برداشت. و برای ایجاد انگیزه در این زمینه باید نیرو و توان و ابزار کافی را در دست گرفت تا بهتر و سریعتر به این مهم دست یافت. همیشه ثابت شده است کسانی در یک حرکت موفق هستند که بینش و دید کافی و همچنین از علم بالا بهرمند بوده اند. ما در فضای سایبری و وبلاگستانها انچه نیاز مندیم این است که از تخصص و ابزار و همچنین همت والا و انگیزه کافی بر خوردار شویم. همچنین همکاری  و مساعدت های خدماتی و پشتیبانی نقش سازنده و بنیادی را در این زمینه ایفا میکنند.

اگر دغدغه های سود مند شدن این فضا و این علم نباشد هرگز دستیابی به  تخصصی شدن نمیتواند کمکی بنماید. در طی بررسی های بعمل آمده در فضای وبلاگستانهای فارسی که در حال حاضر فعالیت دارند شاید بتوان گفت بیست در صد از نویسندگان دارای محتوای علمی و تخصصی هستند که این از این بیست درصد ده درصد را موسسه های تحقیقاتی و علمی کشور ودر کل ادارات آموزش و فرهنگ عالی آنها را ایجاد نمودئه اند و ده درصد دیگر را افراد متخصصی تشکیل می دهند که این افراد تنها برای ذوق و استعدادی که دارا می باشند  و باید به علم و پیشرفت روز دنیا خود را وفق دهند دست بکار تخصصی نویسی شده اند. شاید بهتر است بگویم کگه این افراد بنا به ضرورت حفظ آثار خود اقدام به این کار می کنند.

و اما از هشتاد درصد وبلاگ های غیر تخصصی موجود نیمی از این نویسندگان کار در وبلاگستانهارا برای ایجاد یک سرگرمی و یک کار جنبی ایجاد نموده اند و دغدغه ای بر سر تخصصی عمل کردن نداشته و ندارند. و نیمی دیگر از این هشتاد درصد افراد غیر تخصصی را اگر در نظر بیاوریم خود به سه دسته تقسیم می شوند  بدین شکل که:یک دسته از افراد که کم هم نیستند و حدود بیست درصد کل افراد وب نویس را هم تشکیل میدهند افرادی هستند که بصورت مبتدی و دارای اموزشهای ابتدایی وب نویسی اما با دغدغه های بالای فرهنگی اقدام به کار در این زمینه نموده اند تا شاید روزی بتوانند به این مهم راه یابند و تخصصی عمل کنند. و ارزش این افراد و دغدغه های ایشان بسیار ارزشمند می باشد. دو گروه بعدی هم افرادی  را تشکیل میدهند که ذوق و سلایق متفاوتی را دارا هستند و یکی از این گروه ها را بایدبسیار جدی گرفت چون اسیب زدن این گروه بر پیکره ارزشهای گروه های دیگر بسیار بالاست و این گروه را بیشتر افرادی تشکیل میدهند که دارای افکار زشت و پلید و شیطانی می باشند و از گروه بعدی گروهی است که در پی شکار افراد به وسیله هرزه نویس ها و همان گروه شیطانی جذب شذه و در بی رنگ کردن فضا به طرف گروه شیطانی گام بر میدارند.

البته اگر همه این گروهها را به سوی تخصص سوق دهیم  می توان گفت گام بلندی به سوی پیشرفت برداشت.

اکنون که این شناخت را پیدا کردیم خواهیم توانست برای گروهی که بیست درصد از نیمه هشتاد درصد را در بر میگیرد برنامه ریزی کنیم و این گروه را با حفظ دغدغه ها و در نظر گرفتن گنجایش و توانایی هایشان آموزش های لازم رادر یک بستر سازی خوب رشد داد و رو به تخصصی شدن پیش برد. این افراد مستعد گاهی دارای بضاعت های فرهنگی بالا و یا از قابلیت های سر شار و از کادر فرهنگی و مدیریتی رده بالادر فضای حقیقی میباشند که وچود اینچنین برخورداریهایی و اینچنین جایگاه ها میتواند اثرات مثبت این حرکت را در جامعه بیشتر بروز داده و القا کند .

در این بین تدارکات و پیش زمینه های اموزشی که هزینه های بالایی را هم نمیخواهد نباید نادیده گرفت و به نظر ما این پشتیبانی باید از طرف متولیان فرهنگی و دولتی مربوطه تامین گردد.

لذا میتوان اینچنین گفت که هر حرکتی نیاز به جوهره؛ دغدغه؛نیرو ؛و از هر گزینه بالا تر هدف است که می تواند یک حرکت را به اجرا در آور

لینک خبری این مقاله در فارس بلاگ



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی