سفارش تبلیغ
صبا ویژن







آنچه که در رویدادهای زندگی به استقامت انسانها کمک می کند همه مجموعه ای ازتجربه ها و آگاهی ها و اعتقاداتی است که در پیشرفت وتکامل انسانها تاَثیرگذار بوده است واکتفا کردن به یکی از این ها تنها نمی توان به پیشرفت و تکامل رسید بلکه توأم وکنار هم می توان به نتیجه مطلوب دست یافت.

رسیدن به این درجه از رشد خود مستلزم داشتن آگاهیها و بینش علمی وعملی است که در هررکن و شاخه از این مسیر لازم می باشد.

امروزه برای جامعه ما تحول بزرگی رخ داده است که صدای آن درتمام دنیا به گوش رسیده و می رسد. مردان و زنانی دراین تحّول نقش داشته اند که خود با شناخت و آگاهی توانسته اند چنان تاثیری در همه بگذارند که آزاد اندیشمندان ازاینان به عظمت یاد می کنند .

یکی از دلایل پیروزی در تحّول پیش آمده درکشور ما ؛ خود باوری (اعتماد به نفس)است و دیگری، داشتن الگوی مناسب در هر زمینه بوده است.

تنها داشتن الگوی مناسب خود یکی ازامتیازهای برتربرای این افراد می باشد و راه دست یابی به اهداف حقّه را برای آنها آشکار می سازد .

میخواهم الگوی اصیل و بی بدیل زنان عالم بلکه بشریت را حضورتان معرفی نمایم و آن تجسم عینی انسان کامل کسی نیست جز دخت گرامی نبی اکرم (ص) که شناخت وی مارا دررصد اهداف آن بزرگوار کمک خواهد کرد .

و این خود ریسمان الهی است که پیامبر برای امت خود به جا گذارد تا بعد ازایشان برای هدایت و بهرمندی مردم و امّت اسلامی برای دست یابی به قّلّه های سعادت مدد نماید.

و برای اینکه خود و دوستان به روش و سیره این بزرگ بانوی اسلام دنبال کنم و سریر پاکدامنی ایشان را در هرنوع و شکل وهر موقعیتی از حضرت زهرا(س) کمک بگیریم و درس رندگی بیاموزیم.

و باید گفت که نمی توان وجود با برکت ایشان را از دریچه دید خود فقط به دیگران معرفی کرد واز فرجه دید کوچک خود ایشان و رفتارشان را ارزیابی کرد.

بلکه مطالعه و کنکاش ازعقاید و نظرات علما و فبلسوفان و دانشمندان و محقّقان بزرگ به ما کمک خواهد کرد.

و در اینجا با عنایت و یاری حضرت حّق و وجود با برکت این بانوی بزرگ حضرت فاطمه (س) کلامی چند به عنوان سیری در زندگی الگوی زنان مجاهد و مومن به حضورتان ارائه می دهم .

به امید رسیدن به کمال و رشد در این راه.

خوب می دانیم که در سرنوشت و سعادت و شقاوت انسانها چیزهایی موثر اند از جمله خصوصّیات ژنتیکی و خلق و خویی و قبیله ای که از بارز ترین آنها ژنتیک و و رفتار های اخلاقی است.

خوب می دانیم یکی از تعرفه های شخصّیت انسانها همان نام و کنیه و اصلّیت و موقعبیت افراد می باشد که برای این بانوی بزرگ بسیار نکات ارزنده را می توان نام برد.

یک راه انتقال خلق و خوی از راه ژنتیک می باشد و خوب می دانیم که رسیدن صفات از مادرو پدر می باشد و البته از مادربیشتراست چون وجود هر نوزادی به وجود مادر گره می خورد.

و سرنوشت این کودک که از اعضای بدن مادر و روحیات اوتغذیه می کند همواره در سایه تحول و انتقال بسر میبرد.

واز کلام رسول گرامی(ص) رسیده است که ((اشقی من شقی فی بطن امه واسعید من سعید فی بطن امه))

بحار؛ج5؛ص9

یعنی:شقاوت وسعادت هر کس در بطن مادرپی ریزی می شود.

و همچنین سلامت جسمی و روحی کودک با چسم مادر گره خورده استو نیز پدر در انتقال وراثت هم دارای نقش و هم در ایجاد خلق و خوی نیکو یا زشت در فرزند خود بسیار موثر باشد.

بله پدر بانوی اسلام اشرف و اسوه و معلم همه انسانهاو فخر عالم میباشد که خود برتر از انبیا الو العزم

و اول ما خلق بوده است .

خداوند تبارک و تعالی نور ایشان راپیش از انکه آسمانها و زمین را؛عرش وکرسی و لوح و قلم،بهشت وآتش را بیافزید آفرید. بحار النوار ج 15؛ص4

و محّمد(ص) کسی بود که نظام هستی به خاطرش پدید آمد(لولاک ما خلقت الافلاک)

:که اگر تو ـفریده نمی شدی افلاک رانمی آفریدم

او که اولین و آخرین پیامبر انسانهاست(کنت نبیاًو آدم مخلوق طبته؛کنت نباً)

و هزاران حدیث و ایات بزرگ در باز گویی اینکه پیامبر پدر سیده بانوان اهل بهشت چه خلق و خویی و مرتبه ای در نزد پرور دگار عالم داشته و دارد آورده شده است که در بحث های دیگر به آنها می پردازیم.

بله فاطمه(س) الگوی رنان مجاهد و پارسا و مومن خوداز چنین پدر و مادری به وجود آمده است که از فضایل بیشماری بر خورداربوده است.

و مادران و خواهران این مرزو بوم که تلاش خستگی ناپذیر انان ستودنی است همه و همه از برکت و جود این اسوه به پیروزی و موفیت دست پیدا کردندو در مقابل دشمنان هرگز سکوت نکردند .

در تحمل رنج و درد جانسوزی که در رسیدن به اهداف خودکشیدند با استغانت از پرور دگار و کمک از ارتباط روحی با ایشان برایشان بسیار موفق شدند.

انشا الله در مطلب بعد از خصائل بانوی بزرگوار بیشتر بر میشمریم باشد که درس بسیار بزرگی از روش و سیره ایشان بگیریم .

و سخنی با شما دوستداران این بزرگ مادر سادات و امّت اسلامی دارم و آن خواهشی دوستانه می باشد .

که برای کمک به پیشبرد فکری برای این بنده حقیر با جوابیه خود در بخش نظرات کمک و مساعدت نمایید

<<<التماس دعا>>>



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی