سفارش تبلیغ
صبا ویژن







بنگاه خبرپراکنی  بی بی سی  اقدام به نظر سنجی درباره میزان تاثیر شبکه های ماهواره ای فارسی زبان نموده است .
بی بی سی در این گزارش آورده است: در سال‌های اخیر تعداد شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان افزایش چشمگیری داشته و اگرچه اکثر این شبکه ها در حوزه های تفریحی و هنری به فعالیت مشغول هستند، اما دراین میان چند شبکه در زمینه سیاسی نیز فعالیت می کنند .

بی بی سی این سوال را مطرح کرد که آیا به راستی مردم ایران برنامه های این قبیل شبکه ها را مشاهده می کنند؟ 
در این نظرخواهی برخی معتقدند که این شبکه‌ها در کار خود موفقیتی به دست نیاورده‌اند و کانال‌های تجاری و غیرسیاسی نیز تنها برنامه‌هایی کم‌ارزش و در سطح پایینی هستند .
در همین رابطه، یکی ایرانی مقیم لندن می‌گوید: با وجود اینکه این شبکه ها تفاوت‌های زیادی با رسانه‌های جمهوری اسلامی دارد، اما نظر مخالفان را هم می توان در بعضی مواقع شنید، ولی در همین صدای آمریکا نمی دانم بعضی از به اصطلاح کارشناسان، اطلاعاتشان را از کجا به دست می آورند که باعث بی اعتبار شدن صدای آمریکا می شود .
به گزارش بی بی سی ، یک بیننده در تهران نیز‌ تاثیرگذاری شبکه های ماهواره ای فارسی زبان را که به گفته وی" هدفشان مخالفت با دولت ایران "است، منفی دانست و گفت: از زمانی که این شبکه ها را دیدم، طرفدار جمهوری اسلامی شدم، چون چیزی جز مسخره کردن، توهین و دروغ در این شبکه ها وجود ندارد .
بی بی سی در ادامه افزود: دولت ایران همچنین قصد دارد اسامی تهیه کنندگانی که اقدام به پخش آگهی فیلم‌های خود در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان کرده‌اند را در اختیار مراجع قضایی قرار دهد و این نخستین بار نیست که دولت ایران درباره آگهی‌های بازرگانی که از داخل ایران به شبکه های ماهواره ای خارجی فارسی زبان ارسال می شوند، هشدار می دهد .
آگهی‌های شبکه‌های ماهواره‌ای ایرانی به فیلم‌های سینمایی محدود نمی‌شود و شبکه‌های تلویزیونی فارسی زبان، چه در آمریکا و چه در کشورهای دیگر، عمدتا از طریق واسطه‌هایی که در دبی دارند، با دریافت آگهی از داخل ایران کسب درآمد می کنند .
بی بی سی در ادامه می‌افزاید: در چند سال اخیر تعداد زیادی شبکه های تلویزیونی فارسی زبان که از طریق ماهواره برنامه پخش می کنند، در خارج از ایران راه اندازی شده اند که بیشتر در آمریکا مستقر هستند . محتوا و شکل برنامه های اکثر این شبکه ها کاملا با برنامه هایی که شبکه های تلویزیونی رسمی داخل ایران تولید و پخش می کنند، متفاوت است . بسیاری از این شبکه ها در عرصه هایی فعالیت می کنند که ورود به آنها برای شبکه های تلویزیونی و رسانه های داخل ایران ممنوع است .پخش موسیقی و فیلم هایی که در ایران مجاز شناخته نمی‌شود و برنامه‌های سیاسی ضد ایران، از جمله برنامه‌های برخی از شبکه های فارسی زبان خارج از ایران است .


  • کلمات کلیدی :
  • کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی