سفارش تبلیغ
صبا ویژن







حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه در دیدار کارگزاران فرهنگی و اجرایی حج تمتع، با تـــاکید بر لزومرعایت انسجام اسلامی و محور بودن آن در مراسم حج امسال تصریح کردند: امروز مهمترین نیـــــاز دنیای اسلام، وحدت و همدلی است و همه، اعم از کشور میزبان و حجاج کشورهای مختلف به ویژه حجاج ایرانی باید درجهت انسجـــــام اسلامی و جلوگیری از بروز هرگونه زمینه اختلاف تلاش کنند.

ولی امر مسلمین از حج به عنوان هدیه‌ای الهی یاد کردند و با اشاره به خصوصیت بین‌المللی این فریضه افــــزودند: حج فرصتی کم‌ نظیربرای مسلمانان به منظور شناخت آراء و افکار یکدیگر و بررسی مشکلات دنیای اسلام و تبـــــادل نظر در ایـــن خصوص است.
رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری سیاست دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف و دو دستگی میان مسلمانان، خـــاطرنشان کردند: تلاش‌هاو تبلیغات دشمنان به ویژه درباره نظام اسلامی تاکنون به نتیجه نرسیده است، زیرا جمهوری اسلامی ایــــران بـــا برخوردی اسلامی بیشترین حمایت را از برادران اهل سنت خود در فلسطین و اتحاد شیعه و سنی در عراق انجــــام داده است و در داخـــــل کشور نیزبرادران شیعه وسنی در کنار یکدیگر با الفت و مهربانی زندگی می‌کنند
.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر لزوم هوشیاری در قبال توطئه دشمنان افزودند: در حج امسال مسئله انسجام اسلامی بـــاید مورد توجه جدی قرار گیرد و از دولت میزبان هم انتظار می‌رود همان دیدگاه‌هایی را که در خصوص لزوم وحدت مسلمــانان و جلوگیری از بروز زمینه‌های اختلاف بیان می‌کند در مرحله عمل نیز به اثبات برساند
.

ایشان همچنین با توصیه به زائران ایرانی برای رعایت وحدت و انسجام اسلامی در مراسم حج، تاکید کردند: تحریک عواطف مذهبی و فراهم کردن زمینه اختلاف، گناه است و کسانی که این کار را انجام دهند در واقع به برآورده شدن هدف سازمان‌های جـــــاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی کمک کرده‌اند و در پیشگاه الهی نیز به شدت مؤاخذه خواهند شد
.

سالهاست امت اسلامی از نداشتن وحدت و انسجام رنج میبرد در همه زمان ها مکاران عالم با راه انداختن جنگ فرقه ای ، نـــــژاد ی قومی بین امت اسلامی تفرقه انداخته اند و از آب گل آلود ماهی گرفته اند شاید اگر نگاهی به کتاب ((مستر همفر)) جاسوس انگــلیس در ممالک اسلامی بیاندازید

متوجه شوید که چطور انگلیس درکشورهای اسلامی نفوذ کرده و با ایجاد فرقه های دست ساز و پرورش افراد توانست قدرتهای بزرگی چون عثمانی را از پای در بیاورد و از حربه تفرقه بیانداز و حکومت کن قرنهاست که استفاده میکنند وچه بیچاره ما مسلمانان که راحت بازیچه دست آنها شده ایم و هنوز هم میشویم . تازه این بازیچه شدن از طرف افراد عادی نیست بلکه از سوی سیاستمداران کارکشته هم اتفاق می افتد .

این روز ها به تیترهای روزنامه ها و سایت ها مراجعه کنید ببینید رئیس جمهور این مملکت چطور از سوی عده ای تخریب میشود . چطور کسانی بی تقوا برای دو روز ریــــاست بیشتر، برای بدست آوردن جیفه و میز آب به آسیاب دشمن میریزند .

اکنون کلام رهبر عزیزمان که با دید عالی خود این مسائل را درک میکنند پیش روی آنهاست که با اعمال خود سعادتمند شوند یا اهل شقاوت ... یا علی



  • کلمات کلیدی :
  • میزان انقلاب روحی پوتین از ملاقات با رهبر انقلاب تا به حدی بوده که در بازگشت از پیش ایشان سوار بر خودروی اسکورت مخصوص خود نمی شود و به آقای احمدی نژاد می گوید که آیا اجازه است که من سوار اتومبیل شما شوم


    با گذشت چند روز از سفر روسای جمهور کشورهای حاشیه دریای خزر به تهران پشت پرده های جالب توجهی از این سفر آشکار می شود.
                                                              
     
    در همین زمینه یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار بولتن نیوز گفت؛ در سفر آقای پوتین به تهران و ملاقاتی که ایشان با رهبر معظم انقلاب داشتند رئیس جمهور روسیه که خود از سردمداران نظام سلطه و لائیک شرق است به شدت تحت تاثیر مقام معظم رهبری قرار گرفته و این امر از حرکات حین جلسه و پس از آن آقای پوتین مشخص بود.
    به گفته این منبع آگاه؛ حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار خطاب به رئیس جمهور روسیه و در زمینه مسائل جاری این کشور مطالب و نکاتی را گوشزد کردند که آقای پوتین در همان روز گفت که من به عنوان رئیس جمهور روسیه از این مسائل غافل بودم و از تیز بینی و ظرافت رهبر انقلاب در شگفت می شوند.
    بنا بر این گزارش؛ میزان انقلاب روحی پوتین از ملاقات با رهبر انقلاب تا به حدی بوده که در بازگشت از پیش ایشان سوار بر خودروی اسکورت مخصوص خود نمی شود و به آقای احمدی نژاد می گوید که آیا اجازه است که من سوار اتومبیل شما شوم و به همراه تیم حفاظتی و ماشین رئیس جمهور کشورمان، بیت مقام معظم رهبری را ترک می کند.
    گفتنی است که در شب همان روز و پس از دیدار با رهبر معظم انقلاب، پوتین در سر سفره شام به نزد حجه الاسلام والمسلمین گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری رفته و با رفتاری گرم و صمیمانه و در حالی که دست بر شانه ایشان می گذارد می گوید که ما از محضر آیت الله خامنه ای فیض بردیم.


  • کلمات کلیدی :
  • استفتائاتی پیرامون ولایت فقیه از شخص مقام معظم رهبری شده است که حاوی نکات جالب و مترقی است و برای آگاهی دوستان عزییز آنها را در این پست میاورم که انشاءاله مورد استفاده قرار گیرد :

    سئوال : آیا اعتقاد به اصل ولایت فقیه از جهت مفهوم و مصداق یک امر عقلى است یا شرعى؟

    - ولایت فقیه که عبارت است از حکومت فقیه عادل و دین‏شناس حکم شرعى تعبدى است که مورد تأیید عقل نیز مى‏باشد، و در تعیین مصداق آن روش عقلائى وجود دارد که در قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران بیان شده است.

    سئوال : آیا رسانه‏هاى گروهى در نظام حکومت اسلامى باید تحت نظارت ولى فقیه یا حوزه‏هاى علمیه و یا نهاد دیگرى باشند؟

    - اداره رسانه‏هاى گروهى باید تحت امر و اشراف ولى امر مسلمین باشد و در جهت خدمت به اسلام و مسلمین و نشر معارف ارزشمند الهى به کار گمارده شود، و نیز در جهت پیشرفت فکرى جامعه اسلامى و حل مشکلات آن و اتحاد مسلمانان و گسترش اخوت و برادرى در میان مسلمین و امثال اینگونه امور از آن استفاده شود.

    سئوال : آیا کسى که اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه ندارد، مسلمان حقیقى محسوب مى‏شود؟

    - عدم اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه، اعم از این که بر اثر اجتهاد باشد یا تقلید، در عصر غیبت حضرت حجت «ارواحنا فداه» موجب ارتداد و خروج از دین اسلام نمى‏شود.

    سئوال : آیا ولى فقیه ولایت تکوینى دارد که بر اساس آن بتواند احکام دینى را به هر دلیلى مانند مصلحت عمومى، نسخ نماید؟

    -
    بعد از وفات پیامبر اکرم «صلى الله علیه و آله» امکان نسخ احکام دین اسلام وجود ندارد، و تغییر موضوع یا پیدایش حالت ضرورت و اضطرار یا وجود مانع موقتى براى اجراى حکم، نسخ محسوب نمى‏شود، و ولایت تکوینى، اختصاص به معصومین «علیهم السلام» دارد.

    سئوال : وظیفه ما در برابر کسانى که اعتقادى به ولایت فقیه جز در امور حسبیه ندارند، با توجه به اینکه بعضى از نمایندگان آنان این دیدگاه را ترویج مى‏کنند، چیست؟

    -
    ولایت فقیه در رهبرى جامعه اسلامى و اداره امور اجتماعى ملت اسلامى در هر عصر و زمان از ارکان مذهب حقّه اثنى‏عشرى است که ریشه در اصل امامت دارد، اگر کسى به نظر خود بر اساس استدلال و برهان به عدم لزوم اعتقاد به آن رسیده باشد، معذور است، ولى ترویج اختلاف و تفرقه بین مسلمانان براى او جایز نیست.

    سئوال : آیا اوامر ولى فقیه براى همه مسلمانان الزام آور است یا فقط مقلدین او ملزم به اطاعت هستند؟ آیا بر کسى که مقلد مرجعى است که اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه ندارد، اطاعت از ولى فقیه واجب است یا خیر؟

    - بر اساس مذهب شیعه همه مسلمانان باید از اوامر ولائى ولى فقیه اطاعت نموده و تسلیم امر و نهى او باشند، و این حکم شامل فقهاى عظام هم مى‏شود، چه رسد به مقلدین آنان. به نظر ما التزام به ولایت فقیه قابل تفکیک از التزام به اسلام و ولایت ائمّه معصومین(ع) نیست.

    سئوال : کلمه ولایت مطلقه در عصر پیامبر اکرم «صلى الله علیه و آله» به این معنى استعمال شده است که اگر رسول اکرم «صلى الله علیه و آله» شخصى را به انجام کارى امر کنند، انجام آن حتى اگر از سخت‏ترین کارها هم باشد بر آن فرد واجب است، به طور مثال اگر پیامبر «صلى الله علیه و آله» به کسى دستور خودکشى بدهند. آن فرد باید خود را به قتل برساند. سؤال این است که آیا ولایت فقیه در عصر ما با توجه به این که پیامبر اکرم «صلى الله علیه و آله» معصوم بودند و در این زمان ولى معصوم وجود ندارد، به همان معناى عصر پیامبر «صلى الله علیه و آله» است؟

    -
    مراد از ولایت مطلقه فقیه جامع الشرایط این است که دین حنیف اسلام که آخرین دین آسمانى است و تا روز قیامت استمرار دارد دین حکومت و اداره امور جامعه است، لذا همه طبقات جامعه اسلامى ناگزیر از داشتن ولى امر و حاکم و رهبر هستند تا امت اسلامى را از شر دشمنان اسلام و مسلمین حفظ نماید، و از نظام جامعه اسلامى پاسدارى نموده و عدالت را در آن برقرار و از ظلم و تعدّى قوى بر ضعیف جلوگیرى نماید، و وسائل پیشرفت و شکوفائى فرهنگى، سیاسى و اجتماعى را تأمین کند. این کار در مرحله اجرا ممکن است با مطامع و منافع و آزادى بعضى از اشخاص منافات داشته باشد، حاکم مسلمانان پس از این که وظیفه خطیر رهبرى را طبق موازین شرعى به عهده گرفت، باید در هر مورد که لازم بداند تصمیمات مقتضى بر اساس فقه اسلامى اتخاذ کند و دستورات لازم را صادر نماید. تصمیمات و اختیارات ولى فقیه در مواردى که مربوط به مصالح عمومى اسلام و مسلمین است، در صورت تعارض با اراده و اختیار آحاد مردم، بر اختیارات و تصمیمات آحاد امّت مقدّم و حاکم است، و این توضیح مختصرى درباره ولایت مطلقه‏است.

    سئوال : آیا همانگونه که بقاء بر تقلید از میّت بنا بر فتواى فقها باید با اجازه مجتهد زنده باشد، اوامر و احکام شرعى حکومتى هم که از رهبر متوفّى صادر شده است، براى استمرار و نافذ بودن احتیاج به اذن رهبر زنده دارد یا این که بدون اذن رهبر زنده هم خود به خود از قابلیت اجرائى برخوردار است؟

    - احکام ولائى و انتصابات صادره از طرف ولى امر مسلمین اگر هنگام صدور، موقت نباشد، همچنان استمرار دارد و نافذ خواهد بود، مگر این که ولى امر جدید مصلحتى در نقض آنها ببیند و آنها را نقض کند.

    سئوال : آیا بر فقهیى که در کشور جمهورى اسلامى ایران زندگى مى‏کند و اعتقادى به ولایت مطلقه فقیه ندارد، اطاعت از دستورات ولى فقیه واجب است؟ و اگر با ولى فقیه مخالفت نماید فاسق محسوب مى‏شود؟ و در صورتى که فقیهى اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه دارد ولى خود را از او شایسته‏تر به مقام ولایت مى‏داند، اگر با اوامر فقیهى که متصدى مقام ولایت امر است مخالفت نماید، فاسق است؟

    - اطاعت از دستورات حکومتى ولى امر مسلمین بر هر مکلفى ولو این که فقیه باشد، واجب است. و براى هیچ کسى جایز نیست که با متصدى امور ولایت به این بهانه که خودش شایسته‏تر است، مخالفت نماید. این در صورتى است که متصدى منصب ولایت از راههاى قانونى شناخته شده به مقام ولایت رسیده باشد. ولى در غیر این صورت، مسأله به طور کلى تفاوت خواهد کرد.

    سئوال : آیا مجتهد جامع الشرائط در عصر غیبت ولایت بر اجراى حدود دارد؟

    - اجراى حدود در زمان غیبت هم واجب است و ولایت بر آن اختصاص به ولى امر مسلمین دارد.

    سئوال : آیا ولایت فقیه یک مسأله تقلیدى است یا اعتقادى؟ و کسى که به آن اعتقاد ندارد چه حکمى دارد؟

    -
    ولایت فقیه از شئون ولایت و امامت است که از اصول مذهب مى‏باشد. با این تفاوت که احکام مربوط به ولایت فقیه مانند سایر احکام فقهى از ادّله شرعى استنباط مى‏شوند و کسى که به نظر خود بر اساس استدلال و برهان به عدم پذیرش ولایت فقیه رسیده، معذور است.

    سئوال : آیا اطاعت از دستورات نماینده ولى فقیه در مواردى که داخل در قلمرو نمایندگى اوست، واجب است؟

    - اگر دستورات خود را بر اساس قلمرو صلاحیت و اختیاراتى که از طرف ولى فقیه به او واگذار شده است، صادر کرده باشد، مخالفت با آنها جایز نیست.

     



  • کلمات کلیدی :
  •  چندی است که عده ای از داخل و خارج در صدد القاء این قضیه هستند که امریکا و اسرائیل قصد دارند به کشور عزیزمان حمله نظامی انجام دهند . البته عده ای این حمله را گسترده و اکثرا این حمله را نابود ساختن و بمباران تاسیسات هسته ای ایران ارزیابی میکنند. اما از قدیم گفته اند سنگ بزرگ علامت نزدن است و بعید بنظر میرسد که امریکا و اسرائیل این ریسک بزرگ را انجام دهند و اونم به دلایلی :


    1. آمریکا و حکومت بوش در شرایطی هستند که برای ورود به یک جنگ جدید که سقف و عمق و فاصله زمانی آن نامشخص است آمادگی ندارند و این ریسک بزرگ در آستانه رقابت های انتخاباتی آمریکا و در آستانه جدی تر شدن نوعی جنگ سرد با روسیه و در زمانی که نگرانی های آمریکا از رشد فزاینده چین در عرصه های اقتصادی و نظامی بیشتر شده و نهایتا پس از یک دوره ناموفق در عراق و افغانستان، امری محاسبه شده و معقول نیست.

    2. اسرائیل پس از شکست در جنگ با حزب ا... و فرو ریختن اقتدار و هیبت و توان بازدارندگی اش، به دنبال بازسازی آن است تا امکان ادامه حیات سیاسی در منطقه را داشته و بتواند بر اشغال مناطق فلسطینی پا بر جا بماند. به همین دلیل تلاش های فشرده ای در اسرائیل و با کمک کشورهای اروپایی و به ویژه آمریکا در باز گرداندن هیبت نظامی اسرائیل جریان دارد. با این حال اسرائیل احساس می کند که در چند جبهه امکان درگیری ندارد. در جبهه داخلی با فلسطینی ها (حتی گفته می شود انتفاضه سوم در اراضی 1948 خواهد بود) و در جبهه شمال با حزب ا... و در جبهه شمال شرق و سوریه و در جبهه جنوب با مصر دل مشغولی دارد. این نگرانی به حدی رسیده که در پاسخ عملیات فلسطینی ها در پایگاه نظامی اسرائیلی (علی رغم میل باطنی نظامیان) به واسطه شرایط غیرعادی در محور شمالی، اجرای عملیات گسترده نظامی در غزه به تعویق می افتد.

    نکته مهم این است که پس از سال ها شرایط انفعالی در کشورهای عربی، اسرائیل برای اولین بار نسبت به اجرای مانور نظامی سوریه و یا مصر در منطقه کانال سوئز به شدت نگران است. چرا که این مانورها نیز برای اولین بار پس از پیروزی حزب الله در جنگ سال قبل انجام می شود. این فضای امنیتی موجب می شود که اسرائیل در کی «بحران فرسایش هویت و موجودیت» قرار گیرد و بر خلاف گذشته که همواره قدرت نمایی نظامی «ابزار اعتماد و انسجام ملی» برای صهیونیست ها بوده، امروز این ابزار با ناکارآمدی روبروست.

    لذا غرب و آمریکا نمی توانند خط مقدم خود در خاورمیانه را به حال خود رها کرده و برای حفظ آن تلاش نکنند.این به این معناست که برای جلوگیری از نابودی اش تلاش می کنند و اروپا خود را با انگیزه و توانی بسیار محدود در مقایسه با آمریکا در حمایت عملی از اسرائیل می یابد.

    3. جنگ عراق (2003) در ادبیات دانشگاه های نظامی جهانی به جنگی با متدهای جدید و نوین اطلاق می شود که تلاش می کند «پیروزی بدون گلوله» را تضمین کند.

    این الگوی جنگ در بخش مهمی از طرح خود بر عملیات هولناک روانی و تبلیغاتی استوار است که حریف و دشمن را با «سلب اراده» رو به رو می کند و با داشتن امکانات تسلیم می شود.

    در حالی که اسرائیل وآمریکا در شرایط دشواری قرار دارند که پاسخگویی به مسائل محدودتر برای آنها امکان پذیر نیست، رواج یک فضای کوبنده عملیات روانی و جنگی برای کسب و تامین اهداف در سطوح پائین تر است.

    4. بر خلاف گذشته که شرایط پرونده هسته ای ایران شاخص های منفی تری داشت و یا انسجام بیشتری در اعضای شورای امنیت به چشم می خورد، در شرایط فعلی و پس از گزارش اخیر آژانس و همگرا نبودن اعضای شورای امنیت سازمان ملل و کم انگیزه بودن برخی کشورهای اروپایی، می تواند دلیل خوبی برای هیجان انگیز کردن اوضاع منطقه و کشاندن کشورهای غربی و عربی به میدان نگرانی ها و مصوب نمودن قطعنامه سوم علیه ایران باشد، که دستاوردهای زیر را به دنبال دارد:

    الف) با ارعاب در کشورهای عربی، خط و جبهه معتدل وابسته به آمریکا از هم نمی پاشد و امکان چپاول پول و سرمایه این کشورها در قالب ادامه فروش تسلیحات فراهم می شود.

    ب) روس ها که با جنجالی شدن اوضاع امکان فروش تسلیحات و با هیجانی تر شدن مسئله قطعنامه سوم، امکان کسب دیگر امتیازات را دارند، از این فضا استقبال می کنند.

    ج) جریان های ریز و درشت منطقه ای در فضای روانی ایجاد شده، استوارتر می ماند و بازتاب ناکامی بوش در عراق و افغانستان آنها را از طرح آمریکایی جدا نمی کند.

    د) آمریکا اگر قطعنامه سوم علیه را ایران را تصویب نکنند در فضای انسجام روانی منطقه، امکان ایجاد شکاف منطقه ای و ادامه آن و اجرای طرح هایی مانند تقسیم طائفه ای و مذهبی را نخواهد یافت.


  • کلمات کلیدی :
  •  

    طی سه روز گذشته، صفحات اول همه روزنامه‌های نیویورک و دقایق اول اخبار رادیو ـ تلویزیونی آمریکا به محمود احمدی‌نژاد اختصاص داشت. هیچ یک از رهبران شرکت‌کننده در مجمع عمومی سازمان ملل این چنین مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

    پایگاه اینترنتی دویچه وله آلمان درباره بازتاب مصاحبه های رئیس جمهور در آمریکا نوشت : به فاصله کوتاهی پس از ورود محمود احمدی‌نژاد و همراهانش به فرودگاه نیویورک، روزنامه دیلی نیوز با درشت ترین حروف در صفحه اول خود اعلام کرد، «شرارت وارد خاک آمریکا شد.» سایر عنوان‌ها نیز از این دوستانه‌تر نبود.

    با چنین پیش زمینه‌ای، هنگامی که اعلام شد آقای احمدی‌نژاد قرار است بعد از ظهر دوشنبه، در دانشگاه کلمبیا برای دانشجویان و استادان سخنرانی کند، صدای اعتراض شهردار شهر، دو سناتور ایالت نیویورک و بسیاری از تحلیگران و ستون نویسان مطبوعات و رسانه‌ها بلند شد.

    دانشگاه کلمبیا تسلیم فشارها نشد اما رییس این دانشگاه آقای لی بولینجر، پیش از سخنرانی محمود احمدی‌نژاد، پشت تریبون رفت و با شدیدترین لحن از رییس دولت ایران انتقاد کرد.

    او احمدی‌نژاد را یک «دیکتاتور حقیر و سنگدل» خطاب کرد و گفت، «شما یا آشکارا قصد تحریک دارید یا اینکه به طرز شگفت آوری بی سواد هستید.» او پس از آنکه ایران را حامی تروریسم و مسؤول اخلال در تلاشهای آمریکا در عراق دانست، اضافه کرد، «من تردید دارم که شما آن شهامت روشنفکرانه را داشته باشید که به این پرسش‌ها پاسخ دهید.»

    وقتی نوبت به سخنرانی آقای احمدی‌نژاد رسید، او به آرامی وبا لبخند گفت، در کشور او مرسوم نیست که از کسی برای سخنرانی دعوت کنند و سپس پیش از سخنرانی، به مهمان اهانت روادارند.

    احمدی‌نژاد گفت صحبت‌های رییس دانشگاه، که برای «واکسینه کردن» مدعوین و پیشگیری از تأثیر حرفهای او انجام گرفت، بیشتر از آنکه توهینی به او باشد، توهین به شعور مدعوین جلسه بود. صدای کف زدن حضار، لبخند رضایت بخشی بر چهره رییس جمهور ایران نشاند.

    اما هنگامی که در بخش پرسش و پاسخ، آقای احمدی‌نژاد منکر آن شد که در ایران همجنس‌گرایان تحت پیگرد و آزار هستند و بدون ذره ای تأمل اعلام کرد که ما در ایران مثل شما آمریکایی‌ها همجنس خواه نداریم، خنده تمسخر و تحقیر از میان جمعیت ِ حاضر به هوا برخاست.

    محمود احمدی‌نژاد این بار منکر هالوکاست (یهودی کشی هیتلری) نشد اما تأکید کرد که بهای این واقعه را فلسطینیان نباید بپردازند. او گفت دفتر تحقیق و تفحص درباره هالوکاست هنوز بسته نشده و مقامات دانشگاه کلمبیا به عنوان یک نهاد آموزشی نباید به طور منطقی مخالف تحقیقات بیشتر در این خصوص باشند.

    محمود احمدی‌نژاد همچنین مهمان برنامه یک ساعته «چارلی روز» بود که شب گذشته از تلویزیون پخش شد. در این مصاحبه طولانی، رییس دولت ایران تأکید کرد که کشورش از ناامنی در عراق نفعی نمی‌برد.

    او گفت برعکس ادعای آمریکا، دولت ایران از هیچ گروه تروریستی ای حمایت نکرده است، در حالیکه این خود ایالات متحده است که در مرزهای عراق و افغانستان، به حمایت وتسلیح سازمانهای مخالف جمهوری اسلامی دست زده، تا آنها در خاک ایران دست به اقدامات تروریستی بزنند.

    در این مصاحبه یک ساعته، محمود احمدی‌نژاد بارها تأکید کرد که ایران به عنوان عضو رسمی سازمان بین المللی انرژی اتمی، هیچ اقدام غیرقانونی نکرده و همه جنبه‌های برنامه سوخت هسته ای آن مورد وارسی و نظارت بازرسان این سازمان قرار می‌گیرد. از سوی دیگر، این خود ایالات متحده است که اکنون دور پنجم ساختن سلاحهای اتمی را شروع کرده است.

    رییس جمهور ایران گفت در ایران آزادی کامل بیان وجود دارد و مطبوعات می‌توانند ضمن گرفتن کمک و سوبسید از دولت، از خود او و برنامه‌هایش انتقاد کنند. او گفت در ایران دموکراسی کامل و بیشترین میزان مشارکت در رأی دهی وجود دارد و مردم کشور او از خوشبخت ترین و شادترین مردم دنیا هستند.
    همچنین «جان بولتون» در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز سخنرانی احمدی‌نژاد در دانشگاه کلمبیا را «پیشامدی غمناک» برای این کشور توصیف کرد و گفت: احمدی‌نژاد هر آنچه از این حضور می‌خواست به دست آورد که آن همان داشتن مشروعیت در یکی از معتبرترین دانشگاههای آمریکا و پوشش مطبوعاتی گسترده بود.
    وی برگزاری این نشست را یک اشتباه از سوی مسئولین دانشگاه خواند و تاکید کرد: آمریکا هیچ الزامی به اجازه دادن به احمدی‌نژاد در دانشگاه کلمبیا نداشت، چرا که حضور وی در این دانشگاه نشان می دهد که احمدی نژاد به تمامی خواسته‌های خود رسیده است. مسئله واقعی این است که حضور وی در یک نشست و واکنش گرم برخی از حضار ، طرفداران وی در ایران را قانع نمی‌کند، چرا که وی در سطح جهانی مشروعیت دارد.
    بولتون تاکید کرد: وی در جمعی سخنرانی کرده است که هیچ امریکایی این موقعیت را در ایران نداشته است و به نظر من این واقعا پیشامدی غمناک بود. من فکر می کنم که امریکا هیچ الزامی به اجازه دادن به احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا نداشت و توافقنامه سازمان ملل و قانون همکاری سازمان ملل نیز چنین موضوعی را بیان نمی کند.
    مجری پرسید: برای این مسئله چه کاری می توان انجام داد؟
    نماینده سابق امریکا در سازمان ملل گفت: به نظر من امریکا می بایست اعلام می کرد که بر اساس توافقنامه سازمان ملل احمدی نژاد می تواند بیاید ولی مانند محدودیت هایی که برای دیپلمات های ایران و کوبا و در زمان جنگ داشتیم نباید اجازه وقوع چنین رویدادی را می دادیم.

    و بشنوید که"شیمون پرز" در واکنش به سخنرانی دکتر محمود احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا گفت: «دعوت احمدی نژاد برای سخنرانی در دانشگاه کلمبیا یک اشتباه بود.»
    وی گفت: «من متاسفم، اما فکر می‌کنم دانشگاه کلمبیا اشتباه کرده است.»
    پرز افزود: «من توضیحات دانشگاه کلمبیا(برای دعوت از احمدی نژاد) را نمی‌پذیرم زیرا اگر دانشگاه تریبون خود را برای انتشار این دروغها به احمدی نژاد اختصاص داده بنابراین جایگاه آکادمیک خود را از دست می‌دهد.»


    برای دریافت فایل صوتی روی گزینه مورد نظر کلیک کنید

    سخنرانی و پرسش و پاسخ احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا - 2.97 مگابایت

    سخنرانی احمدی نژاد در اجلاس عمومی سازمان ملل - 1.95 مگابایت



  • کلمات کلیدی :
  • <      1   2   3   4   5   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی