سفارش تبلیغ
صبا ویژن







بعد از مدت ها به همت سایت ایام یک کار فرهنگی خوب برای کودکانمان انجام دادیم .سرو سامان دادن لوازم التحریر کودکانمان که سالهاست مسئولین فرهنگی کشور از آن غفلت کرده اند و کودکان ما عشقشان شده بت من و مرد عنکبوتی و این آخری ها هم جومونگ و بانو سوسانو .امیدوارم این سر آغازی باشد بر حرکت مسئولین ما در راه فرهنگ سازی برای کودکانمان از سنین کودکی تا یک وقت از خواب بیدار نشویم و ببینیم که دل کودکان ما را خارجی ها برده اند و ما سرمان در زیر برف است.

مختار - جومونگ - دفتر های ایام - باربی - هری پاتر - واردات بی رویه - پهپاد - سال حمایت از تولید ملی - بانو سوسانو - افسانه دانگ یی - عمو پورنگ - ثنا و ثمین - دارا و سارا - لوازم التحریر  - بازار لوازم التحریر - نوسانات قیمت - دفتر - مداد - کیف - افسانه دونگ یی -

دفتری با طرح مختار

هدفم از نوشتن این مطلب این بود که اولا تشکری کرده باشم از سایت ایام و نیز تبلیغ کوچکی برای کار بزرگشان ، و دوما ایراد پیشنهاداتی برای این سایت ،مردم ،تولیدکنندگان و مسئولین زیربط داشته باشم.

ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • مردی از یاران امیر المومنین (ع)، در جریان جنگ جمل به سختی در تردید قرار گرفته بود که بالاخره کدام طرف بر حق‌اند. یک طرف علی را می‌دید و شخصیت‌های بزرگ اسلامی را که در رکاب علی شمشیر می‌زدند و در طرف دیگر همسر نبی اکرم اسلام عایشه را می‌دیدکه قرآن در مورد همسران پیامبر می‌فرماید: (و ازواجه امهاتهم) (همسران او مادران امتند، احزاب 6) و در رکاب عایشه طلحه را می‌دید که از بزرگان اسلام بود و زبیر را می‌دید که از اوهم خوش سابقه‌تر بود. او کسی بود که در روز سقیفه از کسانی بود که در خانه امیرالمومنین (ع) بود. تمام وجود این مرد را حیرت فرا گرفته بود که بالاخره کدام برحق‌اند. اینان که همه در راه اسلام فداکاری‌های بزرگی کرده‌اند و حال رو در روی هم قرار گرفته‌اند. در این میدان جنگ چه باید کرد؟
    دوستان توجه کنند! نباید این مرد را به خاطر این حیرت زیاد ملامت کرد چرا که شاید اگر ما هم جای او بودیم همینطور مردد می‌شدیم. ما امروز دسته دوم را باطل می‌دانیم چرا که با گذر تاریخ و روشن شدن حقایق ماهیت علی (ع) و عمارو اویس قرنی از یک طرف و زبیر و طلحه و عایشه از طرف دیگر برایمان معلوم شده است. و نیز اگر پدر و مادر ما شیعه نبودند و از کودکی برای ما این چنین تبیین نشده بود ما هم مثل این مرد مستاصل می‌شدیم.

    انتخابات - امیر المونین -  طرفدار - کتاب جاذبه و دافعه علی - اصولگراها - کاندیداهای ریاست جمهوری - کاندیداهای انتخابات یازدهم - اصلاحات - عایشه - زبیر -طلحه - اویس قرنی - عمار - اصلاح طلب -جنگ جمل - ولایت پذیری -احمدی نژاد -هاشمی رفسنجانی - موسوی خوئینی ها -خاتمی  - کروبی - موسوی - قالیباف - سعید جلیلی - لاریجانی - محسن رضایی - حداد عادل - ولایتی - سید حسن خمینی - عارف - اسفندیار رحیم مشایی
    به هر حال این مرد به محضر امیرالمومنین (ع) رفت و گفت: آیا ممکن است طلحه و زبیر و عایشه به ناحق شورش کرده باشند؟ چگونه ممکن است شخصیت‌های همچون اینان اشتباه کنند؟
    علی علیه السلام در جواب می‌فرمایند: (سرت کلاه رفته و حقیقت بر تو اشتباه شده. حق و باطل را با میزان قدر و شخصیت افراد نمی‌توان شناخت. این صحیح نیست که تو اول شخصیت‌ها را مقیاس قرار دهی و بعد حق و باطل را با آن مقیاس‌ها بسنجی. فلان چیز حق است، چون فلان و فلان با آن مخالفند و بلعکس. نه، اشخاص نباید مقیاس حق و باطل قرار گیرند و این حق و باطل‌اند که باید مقیاس اشخاص و شخصیت آنان باشد.)
    یعنی باید حق‌شناس باشی و باطل‌شناس، نه شخصیت‌شناس. شخصیت‌ها تا وقتی پیش ما احترام دارند که به حقیقت احترام بگذارند و ما آنجا که ببینیم اصول اسلام توسط همین خوش سابقه‌ها پایمال می‌شود، دیگر برای آنان احترامی قائل نیستیم؛ ما طرفدار اصولیم نه شخصیت‌ها. /بر گرفته از کتاب جاذبه و دافعه علی (ع)
    ما باز در برهه مهمی از تاریخ کشورمان قرار گرفته‌ایم. بر خلاف امر ولی امرمان در قضیه انتخابات زود‌تر از موعدش شروع به فعالیت کرده‌ایم. (همه گروه‌ها) که نکند خدایی نکرده از دیگری عقب بمانیم. لازم دیدم از همین ابتدا که شخصیت‌ها در حال یارگیری هستند معیار امیرالمومنین (ع) را بیان کنم تا در انتخابان به شخصیت و سابقه افرادنگاه نکنیم بلکه به این بنگریم که چقدر کردار و رفتار این فرد در راستای اصول ماست. چقدر کردار و رفتار این فرد نشان دهنده ولایت پذیری و پایبندی به اصول اسلامی این فرد است. غبار گذشت زمان بر روی ذهن ما ننشیند و باعث این نشود که فراموش کنیم افراد در گذشته نه چندان دور چه گفته‌اند و چه کرده‌اند!
    گرچه نمی‌دانم چرا ما زود تاریخ را فراموش می‌کنیم!

    همین مطلب در:رجا نیوز (لینک مستقیم), فرهنگ نیوز , شهید آوینی ,عمارنامه , بولتن نیوز , 598 , عماریون 



    یکی از دلایلی که وهابی ها شیعیان را به شرک متهم می کنند توسل به ائمه اطهار و درخواست حاجات از ائمه است.که اغلب شیعیان به خاطر عدم آگاهی، توانایی پاسخگویی به این شبهات را ندارند.

    آیه ذیل را با دقت و تامل بخوانید:

    یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ وَ جاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ (35)مائده

    ترجمه:

    اى کسانى که ایمان آورده‏اید پرهیزگارى پیشه کنید و وسیله‏اى براى تقرب به خدا انتخاب نمائید و در راه او جهاد کنید باشد که رستگار شوید.(35)مائده

    ” وسیله” در اصل به معنى تقرب جستن و یا چیزى که باعث تقرب به دیگرى از روى علاقه و رغبت مى‏شود مى‏باشد.وسیله در فرهنگ فارسی معین نیز به معنی “آنچه به توسط آن به دیگری تقرب جویند”است.

    بنا براین وسیله در آیه فوق معنى بسیار وسیعى دارد و هر کار و هر چیزى را که باعث نزدیک شدن به پیشگاه مقدس پروردگار مى‏شود شامل مى‏گردد که مهمترین آنها ایمان به خدا و پیامبر اکرم (ص) و جهاد و عبادات همچون نماز و زکات و روزه و… می باشد.

    شفاعت پیامبران و امامان و بندگان صالح خدا که طبق آیات صریح قرآن باعث تقرب به پروردگار مى‏گردد، در مفهوم وسیع توسل داخل است، و همچنین پیروى از پیامبر و امام موجب نزدیکى به ساحت مقدس پروردگار مى‏باشد وحتى قسم دادن خداوند به مقام پیامبران و امامان و صالحان که نشانه علاقه به آنها و اهمیت دادن به مقام و مکتب آنان مى‏باشد جزء این مفهوم است.

    لازم به تذکر است که هرگز منظور این نیست شیعیان چیزى را از شخص پیامبر یا امام ،مستقل از خدا تقاضا می کنند، بلکه منظور این است شیعیان به خاطر مقام و جایگاهی که  پیامبر و امامان در نزد خداوند از طریق بندگی او کسب کرده اند از آنان میخواهند که دعایشان نمایند و شفیعشان در نزد حضرت باری تعالی باشند و این معنى نه بوى شرک مى‏دهد و نه بر خلاف آیات دیگر قرآن است و نه از معنی آیه فوق خارج مى‏باشد. (دقت کنید)و طبق آیه255 سوره بقره حق شفاعت به اذن خدا در اختیار بندگان صالح قرار دارد.” کیست که در نزد او، جز به فرمان او شفاعت کند؟! “(بنا بر این، شفاعت شفاعت‏کنندگان، براى آنها که شایسته شفاعتند، از مالکیت مطلقه او نمى‏کاهد.)

    لازم به ذکر است از آیات دیگر قرآن نیز به خوبى استفاده میشود که وسیله قرار دادن مقام انسان صالحى در پیشگاه خدا و طلب چیزى از خداوند به خاطر او، به هیچوجه ممنوع نیست و منافات با توحید ندارد، در آیه 64 سوره نساء ،خداوند خطاب به پیامبرش می فرماید:وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُکَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحِیماً

    ” اگر آنها هنگامى که به خویشتن ستم کردند (و مرتکب گناهى شدند) به سراغ تو مى‏آمدند و از خداوند طلب عفو و بخشش مى‏کردند و تو نیز براى آنها طلب عفو مى‏کردى، خدا را توبه‏پذیر و رحیم مى‏یافتند”.

    قرآن - شعبان المعظم -پیامبران - شبهه - شرک - وهابیت - فرقه ضاله وهابیت - اهل تسنن- اهل بیت - رسول الله - ائمه اطهار - شیعیان -پوستر ولادت حضرت علی اکبر - پوستر ولادت امام زمان -پوستر نیمه شعبان - توسل به ائمه - اباصالح المهدی - تحقیق - حیات برزخى - امام شافعى - عایشه -روزنه گنبد رسول الله - پوستر ولادت امام حسین -پوستر ولادت امام سجاد - رافضی ها - پوستر ولادت ابوالفصل العباس -شیعه و سنی - اتحاد شیعه و سنی -خرافات - رجب - رمضان -شعبان - زیارت عاشورا - دعای توسل - دعای کمیل - اعیاد شعبانیه - امیرالمومنین - آیه قرآن-

    برای دریافت تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید

    و نیز در آیه 97 سوره یوسف مى‏خوانیم که: برادران یوسف از پدر تقاضا کردند که در پیشگاه خداوند براى آنها استغفار کند و یعقوب نیز این تقاضا را پذیرفت.

    در آیه 114 سوره توبه نیز موضوع استغفار ابراهیم در مورد پدرش آمده که تاثیر دعاى پیامبران را در باره دیگران تایید مى‏کند و همچنین در آیات متعدد دیگر قرآن به این موضوع اشاره می نماید.

    در مورد این موضوع چه در منابع اهل سنت و چه در منابع شیعیان روایات بسیار زیاد و در حد تواتر داریم که به خوبی استفاده می شود که توسل به این معنی هیچگونه اشکالی ندارد  و در این جا مجال مطرح کردن آنان را ندارم و فقط در ادامه به دو روایت که مورد وثوق اهل تسنن هست اکتفا میکنم تا شبهه توسل به ائمه بعد از وفاتشان نیز حل شود.

    در مورد جایز بودن  توسل به پیامبر (ص) بعد از وفات چنین نقل مى‏کنند که  سالى در مدینه قحطى شدیدى شد، بعضى از مردم از ” عایشه” راه حل خواستند، او سفارش کرد که بر بالای قبر پیامبر روزنه‏اى در سقف ایجاد کنند تا به برکت قبر پیامبر از طرف خدا باران نازل شود، چنین کردند و باران فراوانى آمد!.

    ” ابن حجر مکى” در کتاب” صواعق” از” امام شافعى” پیشواى معروف اهل تسنن نقل مى‏کند که به اهل بیت پیامبر توسل مى‏جست و چنین مى‏گفت:

    آل النبى ذریعتى             و هم الیه و سیلتى‏

    ارجو بهم اعطى غدا             بید الیمین صحیفتى

    ” خاندان پیامبر وسیله من هستند آنها در پیشگاه او سبب تقرب من مى‏باشند”" امیدوارم به سبب آنها فرداى قیامت نامه عمل من به دست راست من سپرده شود”.

    در اینجا لازم است به یک نکته اشاره کنم:

    بعضى اصرار دارند که میان این مطالب فقط برای زمان حیات پیامبر صادق است، در حالى که گذشته از روایات که بسیارى از آنها مربوط به بعد از وفات است، از نظر یک مسلمان، پیامبران و صلحاء بعد از مرگ” حیات برزخى” دارند، حیاتى وسیعتر از عالم دنیا دارند.همانطور که قرآن در باره شهداء به آن اشاره کرده است و مى‏گوید آنها را مردگان فرض نکنید آنها زندگانند.

    به مناسبت ماه شعبان المعظم  که به طبع آن مردم ما نیز بیشتر در مجالس مذهبی شرکت میکنند، وظیفه خود دیدم  آنچه در مورد این شبهه تحقیق کرده ام خلاصه وار به عرض عزیزان برسانم.

    این لینک را هم ببینید ضرر نمیکنید:

    ++کلیپ:لایه چهارم ” جدایی نادر از سیمین”

    شادی روح امام و شهدا صلوات



  • کلمات کلیدی :
  • آموزشی خاطره شد»
    91/2/2 7:40 ع

    دوره آموزشی 2ماهه خدمت در پادگان شهید بیگلری مشکین شهر با همه سختی ها و راحتی هایش به پایان رسید .چپ راست چپ، خبر ،نظر به،نظر به راست ، گروهان خیلی خوب، سپاس جناب، کوبیدن پا به صورت شلاقی ،صدای تق پا و پنجه کشی در رژه تمام شدو چه خاطراتی در ذهن من باقی گذاشت.از همان اوایل آموزشی هم در نخ این بودم واقعا رژه چه دردی از نیروی انتظامی رفع میکند ،البته فرماندهان یک دلایلی ذکر میکردند ولی من که قانع نشدم یا حداقل این همه سخت گیری روی رژه برای من نامفهوم بود.

    فریاد زدن های مداوم جناب سروان فرزانه با اخلاق و رفتار خاص خودش وآرامش جناب سروان سعیدی تمام شد.بازو بست کردن سلاح ،پیش فنگ ،پافنگ ،بدست فنگ، بندفنگ و غیره فنگ!ولذت تیراندازی با اسلحه های مختلف به پایان رسید.درجه سر تی تمامی ، ارشدی نظافت آسایشگاه و 2بار نظافت آسایشگاه درروز به خاطرات پیوست.

    نمازهای اول وقت روزانه چقدر خوب بود تا آنجایی که در یادم هست تا به حال اینقدر نمازهای 5 گانه را سر وقت نخوانده بودم.خوابیدن ساعت 9?30 دقیقه شب و بیدارشدن 4?30 دقیق صبح را چند سالی بود ترک کرده بودم.خلاصه همه چیز در آموزشی نظم پیدا کرده بود.

    پادگان شهید بیگلری مشگین شهر - پادگان شهید بیگلری مشکین شهر - جنگل های ارس باران - قله سبلان - علی دایی-گروهان جهاد - جناب سروان فرزانه-میر لطیف فرزانه - رژه - چشمه های آب گرم سرعین - جناب سروان سعیدی- حامد آقا قلی زاده - مناظر دیدنی و جاذبه های توریستی استان اردبیل - خدمت سربازی -شرایط معافیت خدمت- قانون جدید خدمت سربازی - پادگان آموزش عمومی شهید بیگلری مشکین شهر - خاطرات خدمت

    بحث کردن با بچه های کردستانی و اهل سنت (که همه فوق لیسانس بودند) ،کسب اطلاع از مناظر دیدنی و جاذبه های توریستی استان اردبیل ،دشت مغان ،پارس آباد ،چشمه های آب گرم سرعین ،میوه های فوق العاده دشت مغان ،رود ارس و جنگل های ارسباران از کارهایی بود که در اوقات فراقت به آن مشغول بودیم.

    در میان ایین بحث ها یک چیز خیلی خودنمایی میکرد آن هم کم کاری مسئولین استانی و کشوری در این استان بود.دشت مغان نفت هم دارد ولی حقیقتا محصولات کشاورزی و دامی این منطقه ومناظر طبیعی این استان از نفت هم با ارزش تر است.ولی متاسفانه مسئولین به جای خدمت……..!از کم کاری مسئولین همین قدر بگویم که هنوز راه آهن به اردبیل نرسیده است!

    یکی از ویزه گی های جالب مردم این خطه عشق ورزیدن عجیب آنان به علی دایی است به نحوی که شاید مغازه یا فروشگاهی پیدا نکنید که عکس علی دایی در آن نباشد.

    اما گروهان جهاد،گروهانی که هر دوره فراگیر های فوق لیسانس و دکتر را میگیرد و فراگیر های لیسانس در اقلیت هستند.و من از همنشینی 2 ماه با این دوستان خیلی استفاده کردم.

    از دیگر لذت های دوره آموزشی آب و هوای فوق العاده عجیب مشکین شهر بود به نحوی که در یک روز همه شرایظ آب و هوای رخ می داد.از برف باران و آفتاب گرم گرفته تا رنگین کمان و طوفان و تگرگ و گردباد!آب مشکین شهر هم که فوق العاده بود.قله سبلان هم که خیلی زیبا خودنمایی میکرد.

    خاطره،انتقاد و پیشنهاد در مورد دوره آموزشی خیلی دارم اما فعلا وقت نوشتن ندارم و امیدوارم در وقت خودش تو فیق  نوشتن این مطالب را پیدا کنم .یکی از کار هایی که در پایان دوره مد شده بود شعر گفتن بچه ها بود که لز قضا بعضی از آنها پر محتوا از آب در می آمد.برای حسن ختام این مطلب شعری از برادر عزیزم حامد آقا قلی زاده قرار می دهم .(ذکر دو نکته الزامی است:1? برخی ابیات این شعر از استاد شهریار است2?مفهوم یا مصداق بعضی از ابیات این شعر را فقط دوستان گردان امام حسین علیه السلام و گروهان جهاد متوجه می شوند )

                  امشب ای ماه به درد دل من تسکینی                                   آخر ای ماه تو هم درد من مسکینی (از شهریار)

      کاهش وزن و سیا سوختگی ام                                                 یا که بی میلی و بی آری من میبینی

    در پس لوحه ی بی معرفت آن پاسبخش                                     نام رنگین و پلاک تخت من میبینی

    باز هم شب شد و این جامعه در بطن غرق                                  من سرگشته و حیران دم در میبینی

         همه در چشمه ی بالا جوراب میشویند                                      تو هم آن هاله ی سبز رنگ را میبینی !؟

    دم صبح است و سحر باز همه بیدارند                                        تو هم از دیدن آنکادر شلم غم بینی

    همه در خانه بابا بخورند خامه عسل                                          عدسی میخورم و تو همه را میبینی

    صبح شد جوی مقدس پر شد                                                    همه تنظیف مرا روز به شب میبینی

    بستم آن فانوسقه را و با کلاشی در دست                                  پای کوبیدن مارا سر میدان میبینی

    باز با آن نظر راست به سمت جایگاه                                         شادی آن سه ستاره ، یار من میبینی

    پرچم کشور من آن بالا میرقصد                                                چهره ما را تو خمیازه کنان میبینی

    از سر کوچه ما گر گذری با ایمان                                              بعد ایثار جهادیون را هم میبینی

         باز با ندای آن سر اصلان                                                         تو شهادت را هم نعره کشان میبین

    شادی یار من آن میر قلندر هر روز                                            از تلاش و رژه جهادیون میبینی

             گر نکوبیم برای بار اول محکم                                                   تا صدش را بلد است ، گر نکوبیم میبینی

    تازه این اولش است از همه بدتر شاید                                      لغو آن مرخصی نامشخص بینی

        شاید آن روز که شد نمره دانستنی ام زیر چهل                          جای آن ستاره ، سردوشی صفرم بینی

      در پس ثانیه ها میگذرد عمر ولی                                           آخرش میشود آن مرد شدنم را بینی!؟؟

    مخلص کلام گویم و کنم شرم کم                                           گر بمانیم زنده ، کارتمونم میبینی

    شادی روح امام و شهدا صلوات



  • کلمات کلیدی :
  • خدمت مقدس سربازی»
    90/11/30 6:53 ع

    اگر خدا بخواهد فردا ساعت 6 صبح باید نظام وظیفه باشم برای رفتن به پادگان آموزشی ،حس و حال عجیبی دارم .احساس میکنم در حال رفتن به یک اردو یا شاید راهیان نورم.البته فکر میکنم امسال توفیق رفتن به راهیان نور نصیبم نمی شود و شهدا نطلبیدند.

    دفترچه خدمت - دفترچه خدمت سربازی - خدمت مقدس سربازی - راهیان نور - سرباز - سربازی - معافیت - شرایط معافیت - شرایط معافیت سربازی - آش خوری - پست کردن دفترچه -رژه - پادگان کهریزک - پادگان شهید بیگلری - کچل - مشکین شهر - نیروی انتظامی - پوتین - استوار - صبگاه - پادگان 01 - دانلود دفترچه خدمت -

    در این مدت دوستان زیادی مشوق بنده بودند و با رهنمود هاشون خیلی به من کمک کردند و دوستانی هم از دست ما ناراحت شدند.از همه حلالیت می طلبم .دوست داشتم اسم همه دوستان خوبم رو میآوردم و تشکری میکردم ولی به خاطر اینکه خدایی نکرده کسی از قلم نیوفتد و شرمنده دوستان شوم عطایش را به لقایش بخشیدم.

    حلال کنید،خدا رو چه دیدید شاید برنگشتیم!

    شادی روح امام و شهدا صلوات 



  • کلمات کلیدی :
  • <      1   2   3   4   5   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی