سفارش تبلیغ
صبا ویژن







بسم الله/ هو المصوّر
عکس.ن: سال 87 در دور دوم سفرهای استانی دولت نهم، این عکس را از مرحوم آیت الله کرامت‏ اله ملک حسینی گرفتم…
ایشان از مجاهدان و مبارزانی بود که عمر خود را در نشر معارف اهل بیت (ع) سپری و همواره منشاء خدمات ارزشمندی برای استان‏های فارس و کهکیلویه و بویراحمد بود. آن عالم بزرگوار یکی از مضروبان حمله رژیم طاغوت به مدرسه فیضیه بوده و تا پیروزی انقلاب اسلامی از حضرت امام خمینی (ره) پشتیبانی کرد و پس از پیروزی انقلاب نیز همواره در سنگرهای مختلف از جمله نمایندگی ولی فقیه در استان کهکیلویه و بویراحمد و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری حمایت‏های خود را از امام خمینی (ره) و پس از آن رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‏ای حفظ نمود.
روحش شاد.
آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی در سال 1303 در خانواده ای متدین و اهل علم در روستای گوشه از توابع شهرستان بویراحمد متولد شد. ایشان که به دلیل عارضه جسمی تحت درمان قرار داشت، بامداد جمعه 12 آبان 1391 در سن 88 سالگی در بیمارستان نمازی شیراز دارفانی را وداع گفت.


  • کلمات کلیدی :
  • بسم الله/ هو المصوّر
    عکس.ن: خیلی زیباست دیدن داماد با کت و شلوار دامادی و عروس با لباس عروسی سپید و محجوبانه بر سر مزار شهدای گمنام… آفرین بر آن دو جوانی که در این روزگار غربت، اولین شب زندگی مشترکشان را با قرائت فاتحه و زیارت گمنامان عاشق آغاز می‏کنند. احسنت بر عروس و دامادی که فامیل خود را بوق بوق کنان برای عهدی آسمانی با لاله های سرخ آرمیده در این خاک، به زیارت شهدای گمنام می‏کشانند…
    پیوندتان آسمانی؛ خوشبخت و سعادتمند باشید.
    (عکس: هفت آبان نود و یک )


  • کلمات کلیدی :
  • عرفه روز عارفین»
    91/8/5 2:17 ص

    بسم الله/ هو المصوّر
    عکس.ن: روز عرفه، روز شناخت است؛ روز عارفین به معارف الهی…
    عرفه روزی است که خدای سبحان بندگان خود را به عبادت و اطاعت خویش فرا می‏خواند و خوان کرم و احسان و لطف خود را برای آنان می‏گسترد و درهای مغفرت و بخشش و رحمتش را بر روی آنان می‏گشاید.
    .
    .
    پ.ن: دل در جوشش ناب عرفه، وضو می‏گیرد و در صحرای تفتیده عرفات، جاری می‏شود. آن جا که ایوان هزار نقش خداشناسی است. لب‏ها ترنم با طراوت دعا به خود گرفته و چشم‏ها امان خود را از بارش توبه، از دست داده اند. دل، بیقرار روح عرفات، حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) شده است. پنجره باران خورده چشم‏ها از ضریح اجابت، تصویر می‏دهد و این صحرای عرفات است که با کلمات روحبخش دعای امام حسین (علیه السلام) و اشک عاشقان او بر دامن خود اجابت را نقش می‏کند. اشک و زمزمه ما را نیز بپذیر، ای خدای عرفه.
    در این روز حجاج بیت ا… الحرام با وقوف در صحرای عرفات با خدای خویش به مناجات می‏پردازند و دعای عرفه امام حسین (علیه السلام) را نجوا می‏کنند.

    زندگیتان به زیبایی گلستان ابراهیم و پاکی چشمه زمزم. عید سعید قربان، جشن تقرب عاشقان حق بر شما مبارکباد.



  • کلمات کلیدی :
  • بسم الله/ هو المصوّر
    عکس.ن: در پَسِ دنیای پُر هیاهوی مادی و نماهای پُر زرق و برق شهری، در نقطه ای از بالای پایتخت ام القرای جهان اسلام، امامزاده ای هست که بنا بر اسناد و روایات فرزند امام موسی الکاظم و برادر امام رضا (علیه السلام) است. امامزاده صالح بن موسی (ع) در کنار رودخانه و پل تجریش واقع شده و جلوه و حال خاصی به اون منطقه داده. اما نمای پشت امامزاده صالح در محله تجریش را شاید خیلی از شما ندیده و عبور از کوچه‏های قدیمی با ظاهر و نمای دهه پنجاه و شصتی اون را تجربه نکرده باشید. کوچه هایی که هنوز بوی صفا و صمیمت میدن، کوچه‏هایی که با هر تخریب، یواش یواش به تاریخ می‏پیوندن …
    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • بسم الله/ هو المصوّر
    عکس.ن: آئین سنتی مذهبی قالیشویان، نمایش واقعه شهادت حضرت علی بن امام محمد باقر (علیه السلام) در سال 113 هجری در منطقه اردهال و نحوه به خاکسپاری این امامزاده واجب التعظیم توسط اهالی فین کاشان است که هر ساله با تعصب و غرور خاصی در دومین جمعه مهرماه برگزار می‌شود و به روز “قالیشویان” مشهور است.
    جای بسی غرور است که بعنوان یک ایرانی و بعد از آن بعنوان یک کاشانی اعلام کنم بعد از ثبت ملی این آئین سنتی در فهرست آثار ملی و میراث معنوی در سال‏های پیش، امسال این مراسم جهانی گردید و در فهرست آثار فرهنگی جهان ثبت بین المللی گردید.
    Canon EOS 1D Mk II N  EF 70-200 @ 165mm  1/400s  f/9  ISO200
    پ.ن: دومین جمعه مهرماه امسال، چهارمین تجربه مستندنگاری از مراسم هزارساله سنتی مذهبی قالیشویان، در مشهد اردهال کاشان برایم رقم خورد. خوشحالم که در نوبت چهارم حضورم غیر از عکاسی توانستم بخشی از این مراسم را تصویربرداری کرده تا در اولین فرصت، فیلم کوتاهی از این مراسم هزار ساله بسازم.
    تجربه های پیشین: + + +


  • کلمات کلیدی :
  • <      1   2   3   4   5   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی