سفارش تبلیغ
صبا ویژن







 

درخاطراتم نوشتم احمدتوکلی به عنوان موافق نطق کرد!... نوشتم کاظم جلالی و سنایی به رهبری اهانت کردند... نوشتم 148 نفر از مجلس 290 نفره ی اصولگرا یعنی پنجاه و چند درصد برای ابراز موافقت با کابینه ثبت نام کردند... نوشتم بعضیها مثل ع.ل برای همه مادرند برای ما زن بابا ...نوشتم از سینه چاک شدن بعضیها بوی دیکتاتوری می آید...نوشتم مجلس عصاره فضایل ملت است!



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :وحید یامین پور::نظرات دیگران [ نظر]

     

     مورد عجیب مصر: کودتای رسانه ای  

    گویا جولای 2013 آبی بود بر آتش جنبش های متاخر خاورمیانه؛ شکل ماجرا خیلی پیچیده به نظر نمی رسد. میلیون ها مصری به خیابان ها آمده اند و هنوز خیلی هایشان به خانه برنگشته اند. برخی عکس مرسی را بلند کرده اند و برخی آن را می سوزانند. آنچه برای خود مرسی اتفاق افتاده بیشتر شوکه کننده است؛ او تحت بازجویی است؛ توسط همان کسانی که علیه آنها انقلاب کرده بود.

    بگذارید خیلی کوتاه صحنه را مرور کنیم: میلیون ها نفر به خیابان ها آمدند و عکس مرسی را آتش زدند؛ آنها می گفتند مرسی رئیس جمهور همه نیست و رفتاری انحصارگرایانه دارد. بعد اخوان المسلمین از حامیانش خواست نگذارند رئیس جمهوری منتخب شان تنها بماند بنابراین جنگ خیابانی شروع شد. جالب اینجاست که برخی جریان های سلفی که تصور می شد متحدان مرسی هستند به صف مخالفان او پیوستند. «نادر بکار» سخنگوی رسمی حزب سلفی النور، مرسی را به کشتار معترضان متهم کرد و به صف مخالفان سکولار او پیوست! رتش مدتی سکوت کرد و فقط به گرفتن عکس های هوایی از خیابان ها بسنده کرد. ظاهراً ژنرال السیسی می خواست جهانیان نظاره گر اتفاق جدید مصر باشند. تصاویر نگران کننده بود. مرحله ی بعدی ابراز نگرانی و هشدارهای مداوم ارتش بود. رسانه ها کم کم می پرسیدند چرا کسی جلوی این درگیری خیابانی را نمی گیرد؟ مرحله ی نهایی فرا رسید. رسانه ها نشان دادند که ارتش به مثابه یک منجی به خیابان ها آمده و با فداکاری میان دو گروه درگیر حائل شده؛ السیسی دستور بازداشت مرسی و عده ای دیگر از سران اخوان المسلمین را صادر کرد و آنگونه که رسانه ها نوشته اند بعد از بازداشت مرسی به طور خارق العاده ای اوضاع عمومی مردم رو به بهبود رفت؛ محدودیت های همیشگی استفاده از برق و سوخت و گاز برداشته شد و مردم اینبار با عکس هایی از ژنرال السیسی به خیابان ها آمدند و از ارتش تشکر کردند!

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :وحید یامین پور::نظرات دیگران [ نظر]
    علاج این آدم اخم است!
    فقط 3 روز مانده تا آغاز دولت روحانی...
    امروز شدیدترین طرح تحریم ایران در کنگره امریکا تصویب شد. درصورت اجرایی شدن این طرح:
    صادرات نفت ایران بطور کامل قطع می شود.
    دسترسی ایران به یورو به طور کامل قطع می شود.
    کل سپاه پاسداران یک گروه تروریستی شناخته می شود.
    کل مسوولان جمهوری اسلامی - ازجمله حسن روحانی - در فهرست ناقضان حقوق بشر قرار می گیرند.
    3 روز مانده به استقرار روحانی در پاستور، اولین پیام شفاف امریکا به ایران دریافت شد. امریکا آشکارا اعلام می کند وضعیت فعلی ایران را یک گام به عقب تلقی می کنم بنابراین ما هم یک گام به جلو می آیم...
    حالا این جمله رهبری را دوباره بخوانید:
    در داخل کشور ما یک مجموعه‌های سیاسی هستند تحلیل‌شان این است، می‌گویند وقتی که طرف خیلی چهر? سگی از خودش نشان می‌دهد، شما عقب بنشین. این را قبول دارید شما؟ عقب بنشینیم؟ یا نه؟ معتقد هستید که هرگونه عقب‌نشینی طرف را تشجیع می‌کند، به مجرّدی که دیدند با اخم شما می‌ترسید، می‌گویند آقا! اخم کنید، علاج این آدم اخم است...طرف این‌جوری است، محاسبات دنیا این است...دشمن را از دور باید دید
    به نظر می رسد روحانی آغازی تراژیک را در پیش دارد...


  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :وحید یامین پور::نظرات دیگران [ نظر]

     

      ما آبروی مان را با شکم عوض نمی کنیم.  

    قرآن برای امروز:
    ما آبروی مان را با شکم عوض نمی کنیم.
    آیات زیبای سوره ی یوسف رو با خودم میخواندم و دریافت جدیدی پیدا کردم:
    عالم طاغوت در وجود فریبای ایران طمع کرده و درهاش رو به روی ما قفل کرده: و غلّقت الابواب و قالت هیت لک… وما رو به فسق و فساد و تنازل از پاکدامنی و نجابت دعوت می کند.
    ما به خدا پناه بردیم و به سمت درهای قفل شده فرار کردیم: قال معاذ الله …فاستبقا الباب… در های قفل شده یکی پس ازدیگری به اذن خدا باز شد… ویوسف با خود گفت:قال رب السجن احب الى مما یدعوننى الیه: خدایا زندان برای من از آنچه که ایشان مرا به آن دعوت می کنند، محبوب تر است!
    کَذَلِکَ مَکَّنِّا لِیُوسُفَ فِی الأَرْضِ: و بدین گونه یوسف را در زمین قدرت دادیم…هر که را بخواهیم به رحمت‏خود مى‏رسانیم…
    امام راحل ره:
    «این محاصره اقتصادى را که خیلى از آن مى‏ ترسند، من یک هدیه ‏اى مى‏دانم براى کشور…ما نه از اقدام نظامی می ترسیم نه از محاصره اقتصادی. چون ما شیعه ی ائمه ای هستیم که شهادت را استقبال می کردند…اگر ما را تحریم کنید روزه می گیریم ما آبرویمان را با شکم عوض نمی کنیم…»



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :وحید یامین پور::نظرات دیگران [ نظر]

    ظاهرا تمایلات امنیتی و راست سنتی روحانی بر رفقاتهای اصلاح طلبانه اش چربیده.
    برای امثال من مهمترین وزیر هر کابینه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است. ظاهرا علی جنتی فرزند 64 ساله ی آیت الله جنتی وزیر آینده ی فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود. علی جنتی را می شناسید؟
    مهمترین سمت وی تاکنون، دردولت احمدی نژاد بود: معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور در دوران پورمحمدی.
    چند سالی پیش از آن در شورای عالی امنیت ملی دبیر کمیه فرهنگی بوده و پیش از آن چند سال  معاون بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس دفتر هاشمی رفسنجانی.
    هفته نامه آسمان که یک رپرتاژ ویژه برای جنتی رفته مجبور شده بنویسد: علی جنتی یک دیپلمات تمام عیار است و کمتر کسی از او چیزی درباره فرهنگ و ادبیات شنیده! این هفته نامه بعد سعی کرده با مراجعه به سوابق او بگوید که چون جنتی چند سالی مدیر صدا و سیمای مرکز اهواز بوده به حوزه ی فرهنگ علاقه مند است!
    اصلاح طلبان خیلی تلاش می کنند که روحانی و کابینه اش طوری معرفی کنند که شبیه آمال و آرزوهای شان باشد ولی روشن است که تمایلات امنیتی و راست سنتی روحانی بر رفاقت های اصلاح طلبانه اش می چربد.
    کسانی که صفارهرندی و حسینی را با سوابق فرهنگی و ادبی و روزنامه نگاری و نویسندگی و تدریس در دانشگاه، آدم هایی بیگانه با فرهنگ معرفی میکردند حالا دارند سعی میکنند علی جنتی را با آن سوابق امنیتی و دیپلماتیک، آدمی فرهنگی معرفی کنند.
    پ ن: جالبتر اینکه گزینه ی مطرح بعدی برای وزارت فرهنگ و ارشاد، دکتر حسام الدین آشناست که او هم تنها سمت اجرایی اش معاونت وزارت اطلاعات در دوران خاتمی است! رفقا واقعا شبهای قدر برای آینده ی کشور و کلید آقای روحانی دعا کنید.




  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :وحید یامین پور::نظرات دیگران [ نظر]
    <   <<   11   12   13   14   15   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی