سفارش تبلیغ
صبا ویژن







 
رحم اجاره ای اصلاح طلبان و "هاشمی چی" ها برای تولد دولت روحانی
روحانی با رفتارهای "آرمان پریشانه" نمی تواند پایگاه اجتماعی برای خود دست و پا کند. پورنجاتی به زبان خودش همان حرف ما را تکرار کرده است.
آراء معیشتی، پایگاه اجتماعی بحساب نمی آیند بلکه آنطور که پورنجاتی هم اعتراف کرده آرایی "موسمی" و "حسابگرانه" هستند.
پورنجاتی میپرسد آیا روحانی به ما اصلاح طلبان به عنوان یک رحم اجاره ای نگاه میکند که او را متولد کرده ایم و حالا بدهی دیگری به ما ندارد؟! 
بلاتکلیفی گفتمانی دولت اولین ضربه را به خودش خواهد زد. ناراحتی اصلاح طلبان از لای نشریات افراطی شان بیرون زده.
معلوم نیست تا کی این وضعیت را تحمل کنند.
یک نماینده اصلاح طلب مجلس ششم در یادداشتی با طرح دو پرسش از حسن روحانی گفت که او پایگاه اجتماعی ندارد. 
به گزارش صراط، احمد پورنجاتی در یادداشت خود پایگاه اجتماعی شکل گرفته برای انتخاب روحانی را "موسمی"، "محاسبه گرانه" و "آینده نگرانه" خوانده و نوشته است: "درست است که او با تابلوی "اعتدال " و نوعی دولت فراجناحی به میدان رقابت ها آمد، اما بی‌هیچ تردیدی او به عنوان شخص خودش از هیچ پایگاه اجتماعی و بدنه سیاسی اختصاصی برخوردار نبود. حتی در جامعه روحانیت مبارز تهران که در زمره اعضای شورای مرکزی‌اش بود!" 
او "اصلاح‌طلبان وفادار به خاتمی" و " عمل‌گرایان وفادار به هاشمی" را گرانیگاه اصلی پایگاه اجتماعی روحانی خواند و به طرح دو پرسش زیر پرداخت که "آیا نوزاد دوره یازدهم ریاست جمهوری، صرفا در حد و اندازه یک "زهدان اجاره ای" خود را وام‌دار آن گرانیگاه و پایگاه اجتماعی و بدنه سیاسی پیش گفته که در انتخابات پشتیبان وی بود، می‌داند و بس!" و اینکه "اگر چنین است به ناچار باید به پرسش مهمتری پاسخ دهد که:"از این پس پایگاه اجتماعی و بدنه سیاسی پشتیبان وی کجاست؟"آیا چیزی خلق کرده است که کسی از آن خبر ندارد؟" 
او با مقایسه پایگاه اجتماعی احمدی‌نژاد و روحانی ضمن بیان اینکه "کمپانی مشترک" محمود احمدی‌نژاد- اسفندیار رحیم مشایی"، به هر فوت کاسه‌گری که بود، می‌کوشیدند یک بستر یا پایگاه سنتتیک وتلفیقی "توده‌ای- تکنوکرات" درست کنند" نوشته است: "برداشت من این است که آقای رییس جمهور دچار نوعی اشتباه محاسبه است اگر به دو پرسش یاد شده بی‌اعتنا باشد و یا برای آنها پاسخ سنجیده‌ای نداشته باشد." 
پورنجاتی اشتباه بزرگتر روحانی را در این موضوع دانسته است که "چشم انداز پایگاه اجتماعی خود را بر بومرنگ " قهرمانی در عرصه حل و فصل چالش هسته ای" خط خطی کند." او ادامه داده است: "سربسته می گویم که فیصله بخشی به قضیه پر هزینه هسته ای و تنش زدایی در عرصه روابط بین المللی با همه ارزش و اهمیت و تاثیر سودمندی که در آرامش و رونق نسبی اداره کشور دارد، کمترین ظرفیتی را برای "عرض اندام قهرمانی" از آن دست که در ملی شدن صنعت نفت و باز پس گیری آذربایجان شاهد بودیم، ندارد!"


  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :وحید یامین پور::نظرات دیگران [ نظر]

     

      رسانه ی ملّی و رقابت با ماهواره  

    تلقی های نخستین از میزان تاثیر رسانه بر مخاطبان خوش بینانه و اغراق آمیز بوده است. برخی محققان تا آن اندازه به اثر گذاری رسانه ها مطمئن بودند که از تعبیر «تزریق» برای فرآیند انتقال پیام استفاده می کردند. ولی چندی است محققان عرصه ی ارتباطات و رسانه از نظریه های «تاثیر عمیق» فاصله گرفته اند.

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :وحید یامین پور::نظرات دیگران [ نظر]

    خدایا تو را سپاس که شعوری به ما دادی که حقوق مردم را پایمال اهواء سیاسی خود نکنیم. سپاس که فهمی دادی تا به جای ولایت دنباله رو چند ابله خودپسند نباشیم. سپاس که نه از فتنه گران بودیم، نه از حامیان فتنه، نه از کسانی که با سکوتشان به فتنه جان دادند. سپاس که نعمت حضور در اجتماع 9 دی را به ما ارزانی داشتی تا دشمنانت را لعن و به پرچم سیاه حسین ع ادای دین کنیم. خدایا شاکریم که توفیق دادی ندای نایب معصومین علیهم السلام را پاسخ دهیم. شاکریم که از هتک کنندگان خون شهدا نبودیم. شاکریم که دشمنان تو ودینت از شعار و گفتار ورفتار ما حمایت نکردند و از ما به خشم آمدند. خدایا سپاس که جماعت ما را به رخ دشمنان کشیدی و ناامیدشان کردی.
    خدایا ما را از شاکران نعمت ولایت و انقلاب قرار بده نه از کفران نعمت کنندگان.
    لان شکرتم لازیدنکم و لان کفرتم ان عذابی لشدید?



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :وحید یامین پور::نظرات دیگران [ نظر]

    راه قدس از ژنو می گذرد!
    میگن زمان جنگ وقتی برای اولین بار بچه بسیجیا چند قدمی وارد خاک عراق شدند شروع کردند مهر درست کردن. میگفتن مهر کربلاست. خیلی تا کربلا راه بود ولی مطمئن بودند که روزی کربلا مال ما میشه. شعار این بود: "راه قدس از کربلا میگذرد"
    الان کربلا به اندازه ی کل جبهه، بسیجی توی خودش جا داده. بسیجیا از کربلا رد شدند و به قدس نزدیکتر شدند. طرفای دمشق... نزدیکی های قدس... تا تحقق شعار امام و شهدا چیزی نمونده... لازم باشه کمی راه رو دور میکنند و از ژنو میرن قدس. براشون کاری نداره.
    پ ن: در روایات ظهور آمده که اندکی پیش از ظهور، قدس از وجود یهود و دشمنان خدا پاک میشود... پرچمهای سیاه از ایران به رهبری سید خراسانی برای مبارزه با سپاه سفیانی براه می افتند و آنها را نابود میکنند و... ان شاءالله آنروز نزدیک است.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :وحید یامین پور::نظرات دیگران [ نظر]

    ظریف در گفتگوی ویژه خبری گفت: «تحریم های جدید امریکا علیه ایران نقض توافقنامه ی ژنو نیست.» ؛ ظریف راست می گوید. امریکا در توافقنامه تعهد نکرده است که ایران را تحریم نکند. در واقع در توافقنامه آمده است حتی اگر ایران تمام فعالیت های هسته ای خود راتعطیل کند و حتی فردو و نطنز را از نقشه ی ایران حذف کند، بازهم امریکا می تواند ایران را تحریم کند. پس کجای ماجرا به مردم «دروغ» گفته شده؟! اما خلاف واقع در ترجمه ی وزارت خارجه از متن توافقنامه آمده است. در متن توافقنامه هر جا کلمه ی sanctions آمده در کنارش عبارت nuclear - related هم آمده. یعنی در گام نهایی و پس از اینکه ایران تمام تعهداتش را انجام داد نهایتا فقط تحریم های هسته ای سازمان ملل برداشته خواهد شد و مطابق توافقنامه تحریمهای بانکی و نفتی مصوب کنگره ی امریکا باقی خواهند ماند! این آن «دروغ» بزرگ است که برخی رسانه های زنجیره ای اجرای توافقنامه را مساوی رفع تحریمهای اساسی جلوه می دهند. متن توافقنامه به این شرح است: comprehensively lift UN Security Council ...multilateral and *nuclear- related* sanctions including steps on access in area of trade ...on schedule to be agreed upon. وزارت امور خارجه اینگونه ترجمه کرده است: به طور همه جانبه تحریم های هسته ای شورای امنیت سازمان ملل متحد و تحریم های چندجانبه و تحریم های ملی را برداشته... چون تیم مذاکره کننده خود را یک تیم حرفه ای می دانند نمی توان اشتباه آنها در ترجمه را یک سهو دانست. این بیشتر به یک فریبکاری شباهت دارد. نکته ی اصلی این است که تحریمهای اساسی نظیر تحریم نفتی و بانکی با بهانه های غیرهسته ای نظیر حقوق بشر و حمایت ایران از تروریسم هم به تصویب رسیده اند و تحریم هسته ای بحساب نمی آیند. بنابراین اگر بناست برداشته شوند در گام بعدی از ایران خواسته می شود مثلاً حزب الله را خلع سلاح کند یا زندانیان سیاسی ضد انقلاب را آزاد کند و یا دست از حمایت نظام سوریه بردارد و ... و سوال اینجاست دولتی که برای رفع چند تحریم کم اثر حاضر به پذیرش یک توافقنامه ی پر ابهام، تحقیر آمیز و بی فایده شده، آیا ممکن است برای رفع تحریم های اساسی تر توافقات دیگری را پیگیری کند؟! و البته از این سوال مهمتر و حیاتی تر اینکه آیا باز هم مردم ایران نامحرم دانسته می شوند؟! پ ن: نکته ی دقیق فوق به زحمت جناب آقای دکتر فواد ایزدی و تیم ایشان بیان شده پ ن2: به نظر می رسد مقابله با دروغ گویی و فریب مردم یک عزم جدی میخواهد. خیلی باید مراقبت کنیم. تمام مواضع و ادعاها باید مورد بررسی قرار بگیرد حتی اسناد رسمی دولتی که منتشر می شود



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :وحید یامین پور::نظرات دیگران [ نظر]
    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی