تجمع روز یکشنبه شبه دانشجویان که به تلاش دفتر تحکیم در دانشگاه تهران برگزار شد با بازتاب منفعلانه رسانه های اصلاح طلب مواجه شد. روزنامه های اعتماد ملی و آفتاب یزد آن را در حد یک کوچک پوشش دادند و روزنامه همبستگی و اعتماد با گزارشی شبیه به هم از ایسنا تنها به انتشار گزارش برگزاری تجمع اکتفا کردند و از درج شعارهایی که تجمع کنندگان بر زبان جاری ساختند ویا روی پلاکارد نوشته بودند خودداری کردند!! در این گزارش بودن آنکه اشاره ای به ماهیت اصلی تجمع کنندگان شود و شعارهایی که علیه نظام سر میدادند مطالبه آزادی و حقوق بشر از طرف دانشجویان را هدف تجمع ذکر کرده اند.
به نظر می رسد درج این گزارش هم تنها به خاطر خالی نبودن عریضه اصلاح طلبان باشد و گرنه حتی خود آنها هم از بیان آنچه در آن تجمع ضد انقلابی رخ داده بود شرم داشتند. گویا در این موارد و به علت نزدیکی انتخابات مردم اگر بعضی چیزها را ندانند بهتر است!! دانستن حق مردم است بعضی وقتها...



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :احسان آیتی::نظرات دیگران [ نظر]

    روزنامه اعتماد ملی روز شنبه در صفحه اخر خود به قلم مسئول کمیته بین الملل حزب یادداشتی سراسر از مدح از حجت الاسلام کروبی نوشت و تصمیم ایشان را در دیدار با سران حزب کمونیست چین ستود و وی را به مقام آیت اللهی نیز رساند!!
    محمدرضا نوری شاهرودی در این یادداشت با عنوان اهمیت سفر تاریخی کروبی به چین نوشت:
    بعضی از روزنامه‌های رقیب با تیتر کردن جمله <حزب اعتماد ملی در کنار حزب کمونیست چین> با القای آنکه کار احزاب بدانجا رسیده که می‌خواهند از کمونیست‌ها ایده و الگو بگیرند، آنها را به باد انتقاد گرفته‌اند که این بهترین دلیل بر اهمیت این سفر تاریخی و حزبی آیت‌ا... کروبی
    و هیات همراه به چین است، بدین جهت که برای اولین‌بار است یک حزب اسلا‌می پویای راه و روش امام خمینی(ره) و رهبری همانند اعتماد ملی با یک حزب باتجربه و قوی و قدرتمند جهان در چین که بیش از 73 میلیون عضو دارد به مذاکراتی سازنده می‌پردازد که آن نشانه واقع‌گرایی و آینده‌نگری و توجه به منافع ملی جمهوری اسلا‌می است.
    وی اما در ادامه ستایشهای خود از دبیر کل حزب نوشت:
    سفر رسمی به این کشور مهم آن هم به ریاست بزرگمردی که تاریخی زرین در مبارزات ملی و سیاسی و دینی خود برای استقرار نظام جمهوری اسلا‌می دارد و با تاسیس حزب اعتماد ملی آن هم در غربت و تنهایی به‌دنبال نهادینه کردن دموکراسی در کشور است، باید مورد استقبال همگان قرار گیرد. گوهر وجودی آقای کروبی
    آنچنان ناشناخته باقی‌مانده است (!؟!!) که خود را در مقابل اقیانوس مواج انقلا‌ب اسلا‌می سرباز و پاسداری بیش نمی‌داند در صورتی که همه انسان‌های منصف و با منطق می‌دانند که وی یکی ازیاران اصلی امام(ره) و از معلمان بزرگ اصلا‌حات است.
    به همین دلیل امام امت وی را مخلص، دلسوز، مقاوم، صالح و در صف مجاهدان اسلا‌م خطاب می‌نماید.
    امروزه حزب نوپای اعتماد ملی با بزرگ‌ترین حزب مقتدر جهان به مذاکره
    نشسته است که دلیل بر جایگاه رفیع و والا‌ی این حزب فراگیر و دبیرکل نستوه آن است.
    اصلاح طلبان که در عقبه خود از پشتوانه علمای دینی تهی هستند هر چند وقت یک بار اشخاصی را به ایت اللهی و ایت الله عظمایی می رسانند تا این کمبود خود را به نوعی جبران کنند توضیح بیشتر نمیخواهد...



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :احسان آیتی::نظرات دیگران [ نظر]

     در خبرها امده بود که سازمان تبلیغات اسلامی نرم افزاری برای موبایل طراحی کرده که بوسیله ان می توان استخاره قرانی گرفت.

    به نظر بعد این ابتکار به زعم خودشان دست به ساخت نرم افزاری اسلامی زده اند و موبایل اسلامی را پایه ریزی کرده اند!! لابد در اخر سال هم هنگام ارائه گزارش است با خوشحال اعلام خواهند کرد که متخصصان ما در یک حرکت بزرگ قدمی در جنبش نرم افزاری و تولید علم برداشته اند!!

    واقعا هدف از چنین اقدامی را چه باید دانست؟ فایده این نرم افزار جز ترویج خرافات و تنزل شان قران چیست؟

    استخاره در فرهنگ اسلامی مخصوص انجاییست که بعد از تعقل و مشورت با اهل فن هم چنان گره ای در کار موجود باشد و انسان در دو دلی و تردید متحیر مانده باشد. پیشیان ما چنینی رسم داشتند که در چنین موقعیتی که گرفتار میشدند برای رهایی از تحیر به سراغ عالمی مخلص و پاک رفته و تقاضای استخاره می کردند تا از خلوص باطنی و صفای روح ان عالم بهره برده و انچه که خدا در دل ان عالم فیضان می داده است را بعنوان خروج و دلیلی برای رفع تحیر بر گزینند. اما اینک این معنای والا از استخاره و تفال به قران به موضوع پیش و پا افتاده ای که سایتها و کتابها و اکنون نرم افزاری در موبایل در دست هر کسی باشد بدل گشته است.

    ایا واقعا سازمان تبلیغات اسلامی با ساخت این نرم افزار دیت به یک کار تبلیغی زده است؟ ایا واقعا با این کار مردم قران خوان شده و معرفتشان افزوده می شود؟ ایا واقعا رییس سازمان تبلیغات حاضر است در مساله مهمی که در زندگی ایشان اتفاق می افتد دست به گوشی موبایل برده و با این نرم افزار دست به استخاره بزند و مسیر زندگی خویش را انتخاب کند؟

    شما خواننده گرامی چطور؟



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :احسان آیتی::نظرات دیگران [ نظر]

    محمدرضا خاتمی با حضور در غرفه نشریه آیین در نمایشگاه مطبوعات به سوالات بازدیدکنندگان پاسخ داد. وی گفت:عملکرد دولت نهم به لحاظ اقتصادی، سیاست خارجی و امنیت ملی رو به قهقهرا بود.احمدی نژاد جایگاه ریاست جمهوری را تنزل داد زیرا از این پس هر کس می تواند بگوید «من هم می توانم روزی رییس جمهور شوم»...

    1- جبهه مشارکت که اقای خاتمی دبیر کلی ان را به عهده داشته است، در تمامی انتخاباتها بر انتخابات ازاد و بدون نظارت استصوابی تاکید داشتند. در همین گفتگوی خود در نمایشگاه مطبوعات نیز بر کم کردن رد صلاحیتها اشاره کرده است . هنگامی که به این اقایان گفته میشد نظارت برای ا نتخبات لازم است و ممکن افرادی وارد عرصه انتخابات شوند که شان انتخابات راپایین بیاورند استدلال میکردند که مردم فهم و شعور دارند و می دانند که به چه کسی رای دهند. اما اینکه چرا اکنون اقای خاتمی از اینکه هر کسی بگوید من هم می توانم رییس جمهور شود نگران است جای تعجب دارد.

    2- اگر به امار ثبت نام و اشخاصی که برای کاندیداتوری در انتخابات هشتم و نهم ریاست جمهوری نگاهی شود (چیزی حدود 1200 نفر از 16 سال تا 90 سال) به نظر بتوان به این سوال پاسخ داد که در زمان کدام ریاست جمهور هر کسی فکر ریاست جمهور شدن به سرش زد و پنداشت ریاست جمهورشدن کار هر کسی است.

    3- خاتمی در ادامه این گفتگو می گوید: (باید) در انتخابات شرکت کنیم و آنگاه نتیجه آن را به مردم واگذاریم. البته به نظر درنگاه اصلاح طلبی هم چون خاتمی تنها هنگامی رای مردم ارزش دارد که به انها رای داده باشند. وگرنه در این صورت رای مردم یعنی تنزل جایگاه مثلا ریاست جمهوری!!!

    4- اگر طرح سه فوریتی برای تعلیق فعالیتهای هسته ای،‌ مذاکره بی قید و شرط با امریکا و طالبان و همنوایی با دشمنان ملت ایران در خانه ملت (مجلس ششم) و دولت اصلاحات را فعالیتهای رو به جلوی سیاسی و امنیتی قلم داد کنیم انگاه سیاست خارجی دولت نهم را حتما باید قهقهرایی بدانیم !!!

    5- با نزدیک شدن به انتخبات مجلس اصلاح طلبان که در چند انتخابات اخیر با بایکوت شدید مردمی مواجه شده اند از هر گونه اقدامی برای بازگشت به قدرت کوتاهی نمیکنند حتی توهین به منتخب مردم و حتی پا گذاشتن بر روی اعتقادات و ایده های خود!!!



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :احسان آیتی::نظرات دیگران [ نظر]

    مهدی عامری

    از همان روزى که مردم با رویگردانى از احزاب دوم خردادى گفتمان خدمت و عدالت را برگزیدند، حجم وسیعى از انتقادات و تهاجمات علیه آنچه مردم انتخاب کرده بودند آغاز شد. البته این بداخلاقى‌ها استمرار توهین‌ها و حملات زمان انتخابات بود، آنسان که عده‌ای، سراسیمه و با وحشت، با انواع حربه‌ها در قصد تخریب احمدى‌نژاد برآمدند و گویى چون تلاششان نتیجه عکس داد، بعد از انتخابات، آن توهین‌ها رنگ انتقام نیز به خود گرفت! از این‌رو دولت نهم از آغازین روزهاى کار خود از گلایه‌ها و کنایه‌هاى این گروه شکست خورده بى‌نصیب نبود. «هر» اقدام و موضع‌گیرى دولت در نظر اینان «غیر کارشناسانه»، «مغایر با امنیت ملی»، «بى‌تجربه»، «خلق الساعه» و ... بوده، باید نقد شود! در پاره‌اى از موارد نیز پا را از انتقاد و تخریب فراتر نهاده و به استهزاء و تمسخر دولت منتخب و شخص رئیس جمهور پرداختند. حجم این بداخلاقى‌ها در برهه‌اى از زمان چنان بالا گرفت که مقام معظم رهبرى در دفاع از مظلومیت دولت فرمودند: «عده‌اى در این مدت کوتاه، انتظاراتى از دولت جدید دارند که در طول چند سال از دولت‌هاى گذشته نداشتند.» جداى از تاختن اصلاح‌طلبان به دولت، حتى در گروه‌هاى مدعى اصولگرایى نیز انتقاد از دولت کم نیست! و شاید بیجا نباشد اگر دولت نهم را دولتى بنامیم که در معرض بیشترین «انتقادها» قرار داشته است. البته از آنجایى که دولت نهم، تحول‌گرا بوده و در عرصه‌هاى گوناگون سیاست خارجی، اقتصاد و ... برنامه‌هاى نو و متفاوت با گذشته دارد، از این‌رو، گستردگى نقدهاى برنامه‌ها و موضع‌گیرى‌هاى آن، چندان هم دور از انتظار نمى‌باشد. همچنین اگر پر کارى هیئت دولت را نیز بر آن بیفزاییم، باید بپذیریم که حرف و حدیث‌هاى گوناگونى در کار خواهد بود. دولت نیز از آن سو تا آنجا که توانسته است پاسخگوى نقدها بوده است و در برخى موارد در برابر انتقادهاى دلسوزانه و منطقى و منصفانه از موضع خود عقب نشسته است. چنانچه به عنوان مثال در ماجراى ساختن جایگاه‌هاى ویژه‌ براى زنان در ورزشگاه‌ها هنگامى که با انتقادهایى مواجه شد، به سرعت این موضوع را کنار گذاشت و یا نشست چندین ساعته ریاست جمهورى با منتقدان اقتصادى دولت که نشان از این امر دارد هر جا انتقاد علمى و به دور از غرض‌ورزى باشد، باب بحث و گفتگو مفتوح است، اما هوچى‌گرى‌ها و تنش‌هاى سیاسى چیزى جداى از این است و سیاست دولت نیز بر این است تا در برابر چنین تحرکاتى سکوت اختیار کند و وقت خود را صرف خدمت به ملت نماید و لذا در بسیارى موارد، مهرورزانه پاسخ آنها را نداده است. حضور شخص ریاست جمهورى در برنامه‌هاى زنده تلویزیونى و مصاحبه‌هاى متعدد ایشان با خبرنگاران داخلى و خارجى و پاسخگویى ایشان به سوالات و انتقادات، نمونه‌اى دیگر از رفتار منطقى دولت در مواجهه با انتقادات است. از این‌رو آن منتقدانى که از «انتقادناپذیری» دولت سخن مى‌گویند را نمى‌توان «منصف» نامید، چه آنکه همین «انتقاد»شان را بارها دولت پاسخ داده است. یکى از سران حزب اعتماد ملى چنین نگاشته است: «اکنون که از عمر دولت نهم بیش از 2 سال مى‌گذرد، نقد عملکرد دولت نه تنها غیر منصفانه نبوده، که از اتهام سیاسى کارى نیز به دور است و به عکس، دفاع مطلق و غیر منطقى از عملکرد دولت، خاستگاه سیاسى دارد.» (1) این عضو حزب اعتمادملی، منصفانه بودن نقد عملکرد دولت را مختص به حال (پس از گذشت دو سال از عملکرد دولت) مى‌نماید و این، تلویحا بدان معنا است که انتقادات گذشته اصلاح‌طلبان که از همان روز نخست ریاست جمهورى و بلکه پیش از آن شروع شده بود، غیر منصفانه و مشوب به سیاسى‌ کارى هستند. با این حال، اینکه گذر 2 سال از عمر دولت سبب مى‌شود انتقادها به دور از سیاسى کارى و منصفانه شود، به ظاهر، گزاره صحیحى نمى‌نماید و التزامى بین این دو دیده نمى‌شود. اگر چنین باشد، نتیجتا تمامى نقدها بر دولت‌هاى گذشته که دوره ریاست جمهورى خود را تکمیل کرده‌اند، کاملا منصفانه و منطقى است! آیا واقعا چنین است؟ آقاى گرامى‌مقدم که در نطق پیش از دستور مجلس سخنرانى مى‌کرده‌اند، با بیان 4 انتقاد اصلى «اصلاح‌طلبان مجلس به دولت» ادامه مى‌دهند: «انتظار آن است که حامیان دولت با رویکردى منطقى و پذیرش جدال احسن ... اشتباهات خود را بپذیرند، نه آنکه با اتهام زنى بخواهند منتقدان و اصلاح‌طلبان را وادار به سکوت کنند ....» عجیب آنجاست که این جماعت حرف انتقادى یا تخریبى خود را مى‌زنند و آن گاه با مظلوم‌نمایى اظهار مى‌دارند: «ما را وادار به سکوت نکنید.» در این دو سال، کدامین اصلاح‌طلب «وادار» به سکوت شده است؟ سزاوارتر، آن است که گفته شود کدام اصلاح‌طلب، سخن به نقد دولت نگشوده است؟ به عنوان نمونه آشکار، خوب است آقاى گرامى‌مقدم، ارگان مطبوعاتى خویش را تورقى کنند. چنین گفتارى از ایشان عجیب‌تر به نظر مى‌رسد، چرا که روزنامه اعتمادملى از جمله پیشتازان نقد دولت است و به «انتقاد نامه‌ای» علیه دولت بدل گشته است! از سوى دیگر، ایشان در حالى اصولگرایان را به «جدال احسن و رعایت اخلاق دینى و انسانى در رقابت‌هاى سیاسی» توصیه مى‌کند که حزب اعتمادملى به بهانه رطب و یابس بر دولت مى‌تازد. به طور نمونه، روز قبل از نطق ایشان، در روزنامه اعتمادملی(2) درباره مهمانى تیم‌هاى استقلال و پیروزى که از سوى شهردارى تهران برگزار شد، براى تیتر خود، یک «شایعه» را برگزیده بود و این رویداد را این چنین با رنگ «سیاسی» در صفحه ورزشى منتشر کرده بود: «تیتر: غیبت استقلالى‌ها در ضیافت جمعه شب به دلیل حضور قالیباف... ! شایعه شد بنا به دستور سازمان تربیت بدنى و حضور قالیباف، استقلالى‌ها از رفتن به این مراسم منصرف شدند ... با توجه به اینکه دولت رابطه خوبى با شهردار ندارد چنین شایعه‌اى نمى‌تواند دور از واقعیت باشد ... البته استقلالى‌ها این قضیه را تکذیب کردند ....» آیا این نوع اطلاع‌رسانی، همراه با اخلاق است و عنوان «جدال احسن» را بر مى‌تابد؟! از این نمونه‌ها در روزنامه اعتمادملى به فراوانى یافت مى‌شود. آقاى ‌گرامى‌مقدم البته «رعایت اخلاق دینى و انسانى در رقابت‌هاى سیاسی» را «کمترین شرط اصولگرایی» دانسته و مى‌گوید: «نطق‌هایى که سراسر، اتهامات کذب و توهین به یک جریان فکرى که با راى قاطع مردم در یک برهه زمانى مدیریت کشور را بر عهده داشته است چه نسبت و نشانى با اصولگرایى دارد؟» چنانچه این سال‌ها از زبان اصلاح‌طلبان بارها شنیده شده است، «کمترین شرط اصلاح‌طلبی، پذیرش راى و نظر مردم است.» از این‌رو اگر توهین و افتراء به کسانى که در برهه‌اى سکاندار مملکت بوده‌اند ناپسند و غیراخلاقى است، تخریب و اهانت و استهزاى جریان فکرى که اکنون با «راى قاطع مردم» بر سر کار هستند چگونه است؟! البته جناب گرامى‌مقدم، خود به این سوال جواب داده، در ادامه مى‌گوید: «لابد دوستان، زمانى که مردم به آنان راى مى‌دهند، مردم را محترم مى‌شمارند و زمانى که رقباى آنان را انتخاب مى‌‌کنند، آنان فاقد مشروعیت هستند.» تمام آنچه ایشان به زبان آورده است، مقدمه‌اى است تا این سوال را مطرح کند که آیا «قیمت بنزین 180 تومانى اصلاح‌طلبان بهتر بود یا سهمیه‌بندى که طرح اصولگرایان است؟ و آن گاه بلافاصله ادامه مى‌دهد: «و قضاوت را به آنان واگذار مى‌کنیم.» با این حال، ایشان فرداى همین روز در روزنامه اعتمادملى در مقام جواب به نایب رئیس مجلس مى‌نویسد: «بنزین 180 تومانى اصلاح‌طلبان بهتر بود»( !!3) تا معناى واگذارى قضاوت به مردم آشکار گردد! آقاى گرامى‌مقدم که در طول سخنان خود بر پذیرش نقد تاکید مى‌کند، و پاسخ به نقد را «وادار کردن به سکوت» مى‌داند، به این دلیل، چنین نطقى را انتخاب کرده است که «در یکى از نطق‌ها که خطاهاى اصلاح‌طلبان بر شمرده مى‌شد، به یک نمونه از برنامه اقتصادى دولت گذشته، در افزایش قیمت بنزین تا 600 تومان اشاره شد ولى دهها مصوبه ارزشمند ... و قوانین سودمند نادیده گرفته شد.» این در حالى است که سرتاسر سخنان ایشان هم- که به جدال احسن تاکید دارند- یک نمونه از مصوبات و قوانین و برنامه‌هاى ارزشمند دولت نهم و مجلس هفتم به چشم نمى‌خورد! البته شاید ایشان هم همچون برخى اصلاح‌طلبان معتقد باشند «دولت نهم هیچ شاخصه مثبتى ندارد و مجلس هفتم و دولت نهم سر و ته یک کرباس هستند.» به نظر مى‌رسد پیام آقاى گرامى‌مقدم به اصولگرایان این است که «شما سکوت نمایید تا فقط ما سخن گفته و انتقاد کنیم.»! پى‌نوشتها: 1- روزنامه اعتمادملی، 23/7/86، شماره 484، ص.2 2- یکشنبه 22/7/86، شماره 483، ص .15 3- سه‌شنبه 24/7/86، شماره 485، ص .2

    این هم لیک درسایت خبری رسالت http://www.resalat-news.com/Detail.aspx?cid=86958



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :احسان آیتی::نظرات دیگران [ نظر]
    <   <<   41   42   43   44   45   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی