سفارش تبلیغ
صبا ویژن







تحلیل جالب شهید چمران از نقش مشترک آمریکا و قذافی در ربودن امام موسی صدر

شهید دکتر مصطفی چمران در کتاب «لبنان» خود پس از نقل ماجرای ناپدیدشدن مشکوک امام موسی صدر، در تحلیلی جالب و زیبا از اهداف آمریکا در این ماجرا و نقش لیبی به عنوان مزدور امریکا پرده برمی دارد که خواندن آن در این زمان که معمر قذافی در پرتگاه سقوط است، خواندنی است:



  • کلمات کلیدی :
  • نقد و بررسی ویژه نامه خاتون/ قسمت 1

    چادر مشکی، شایسته یا مذموم ؟

    انتشار ویژه نامه اخیر روزنامه ایران در خصوص مسئله‌ی حجاب و پوشش که با عنوان «خاتون1» بر دکه های فروش مطبوعات قرار گرفت باعث ایجاد موج جدیدی از بحث‌های سیاسی و اجتماعی حول طیف انتشار دهنده‌ی این نشریه و اهداف احتمالی و نتایج آن شد. در این میان طرح مباحث بعضاً خلاف واقع و جهت دار لازم می‌نماید تا از منظر فکری و فرهنگی محتوای این ویژه نامه مورد نقد و بررسی قرارگیرد. نگارنده امیدوار است در چند سلسله مطلب زوایای گوناگون محتوایی این نشریه را مورد واکاوی قرار دهد. جنجالی‌ترین قسمت این ویژه نامه مصاحبه ی آن با مهدی کلهر مشاور سابق رسانه‌ای رئیس جمهور است. مهدی کلهر در این مصاحبه، رنگ مشکی چادر را «متکبرانه» نامیده و آن را حاصل تحمیل شاهان قاجار به زنان و دختران ایرانی دانسته است که از مجلس عیاشی شبانه در اروپا بیرون آمده است.



  • کلمات کلیدی :
  • حکایت آن سیلی لاعلاج

    رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با مسئولان و مدیران نظام در تشریح فرصت‌ها و جایگاه بین‌المللی ج.ا.ا. به نکته‌ای ظریف اشاره کردند و ان تأثیر نوع دیپلماسی اتخاذ شده از سوی ایران در واکنش قدرت‌های غربی است. ایشان فرمودند: «یک روزی یکی از دولت‌های اروپائی نسبت به جمهوری اسلامی اظهار علاقه و ارتباط و این‌ها می‌کرد؛ همان دولت سر قضیه‌ی قهوه‌خانه‌ی میکونوس دادگاه تشکیل داد، مسئولین درجه‌ی یک کشور را در آن دادگاه متهم کرد! دولت‌های اروپائی با آن‌ها همدست شدند، همه‌شان سفرای خود را از تهران فراخوانی کردند؛ این‌ها که یادمان نرفته. خواستند سیلی بزنند، البته سیلی سخت‌تری خوردند. از همین حسینیه آنچنان سیلی‌ای خوردند که بعد تا مدت‌ها دنبال علاجش بودند! هر وقت توانستند، آن‌ها درصدد سیلی زدن برآمدند. هر وقت ما کوتاه آمدیم، یک خرده‌ای سست برخورد کردیم، آن‌ها پرروتر شدند.» اشاره معظم له با واقعه مهم و تأثیرگذار موسوم به «میکونوس» در روابط خارجی ایران و اروپا لازم می‌نماید با بازخوانی پرونده‌ی این رویداد و حواشی و تأثیرات آن به بررسی عکس‌العمل جمهوری اسلامی ایران و خصوصاً تدابیر رهبر فرزانه انقلاب در خنثی سازی این توطئه و تبدیل تهدید به فرصت پرداخته شود.



  • کلمات کلیدی :
  • وقتی کسی محل این به اصطلاح اعتصاب غذا نمی گذارد

    شکم های گرسنه فشار می آورد که بابا زودتر تو این وامونده یه چیزی بریز، آخرش زخم معده می کنی دیگه تا آخر عمر باید از خیر غذاهای چرب و چیل دنیا بگذری!!! از طرفی نگهان یاد آرمان (!) آزادیخواهی!!! می افتی که نخیر! من تا اخرین قطره ی خونمو در این راه باید بدهم!!!! اما یه دردی بد اذیتت می کنه! اگه گفتید چی؟ بله این که سه هفته است زور زدم تا همه عالم و ادم بفهمن من در اعتراض به سیاست های رژیم دست به اعتصاب غذا زدم و حالا ...!



  • کلمات کلیدی :
  • بازخوانی و نقد یک گفتوگوی دشمنشادکن(!)

    یکشنبه 19 تیرماه سال جاری پایگاه اینترنتی خبرآنلاین متن کامل مصاحبه‌ی خود را با دکتر عماد افروغ استاد دانشگاه و نماینده سابق مجلس هفتم منتشر نمود که برخی دیدگاه‌های افروغ در این مصاحبه با استقبال رسانه‌های ضدانقلاب همچون بی بی سی فارسی، صدای امریکا، رادیو فردا، دویچه وله و ... مواجه شده و در این رسانه‌ها بازتاب وسیعی یافت. در این میان پرسش اصلی ان است که چرا این اظهارات جناب افروغ با استقبال وسیع سایت‌ها و رسانه‌های جریان ضدانقلاب مواجه شد؟ نگاهی به برخی جملات کلیدی این مصاحبه روشنگر چرایی این مسئله خواهد بود. او در این مصاحبه بار دیگر حمایت‌های مقام معظم رهبری از روی مصلحت دانست، مدعی کاهش چشمگیر مشارکت مردم و نخبگان در انتخابات آتی شد. ادعا نمود که «به تدریج ولایت فقیه را شاه می‌کنیم». وی از وقوع تخلفات انتخاباتی و دخالت‌های دولت در انتخابات دهم خبر داد و با طرح نکاتی در مورد خواص با بصیرت و انقلاب مخملی نهایتاً مدعی شد آن چه در جریان حوادث پس از انتخابات دهم روی داده است را از اساس انقلاب مخملی نمی‌داند.



  • کلمات کلیدی :
  • <   <<   6   7   8   9   10   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی