سفارش تبلیغ
صبا ویژن







ناامنی اجتماعی و مفقوده‌ای به نام حیا

بروز و چشمگیر شدن نابه‌هنجاری‌های اجتماعی به یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های صاحب نظران و عموم مردم شده است. در این میان طیف وسیعی از عوامل ضدامنیت اجتماعی از جمله جرائم خشن، نابه‌هنجاری‌های اخلاقی و... موجبات نگرانی دوچندان شده است. با این که ممکن است تصور شود بخشی از این نابه‌هنجاری‌ها مرتبط با تغییرات فصلی و گرم شدن هواست (که بررسی‌های جهانی نشان از افزایش جرم در فصل گرم سال است) اما واقعیت ان است بروز حوادث و صحنه‌هایی که زیبنده چهره جامعه اسلامی نیست، با شاخصه‌های عمیق‌تری از جمله «حیا» مرتبط است.



  • کلمات کلیدی :
  • تحولات منطقه و احیای کاریکاتوری ضدانقلاب

    هم‌زمان با عزم جدی عراق برای اخراج عوامل گروهک نفاق از خاک این کشور، تلاش منافقین برای نجات از وضعیت بحرانی فعلی به سطح قابل توجهی رسیده است. آخرین راهبرد اتخاذ شده سردمداران این گروهک، سوءاستفاده از تحولات منطقه و تلاش کاریکاتوری برای همسو نشان دادن سرکردگان این جریان با تحولات و خواست ملت‌های منطقه است.



  • کلمات کلیدی :
  • مالیخولیای کردستان بزرگ یا نفوذ صهیونیست‌ها؟

    مسئله درگیری نیروهای امنیتی و انتظامی کشورمان با عوامل گروه‌های تجزیه‌طلب شمال غرب (خصوصاً پژاک) به یکی از مهم‌ترین موضوعات خبری منطقه‌ای بدل شده است. در این میان ان چه مشاهده می‌شود فرصت‌هایی است که در اختیار گروهک‌هایی همچون «کومه له» و «پژاک» شامل امکانات لجستیکی و پایگاه‌های نظامی و آموزشی در منطقه شمال عراق قرار گرفته است.



  • کلمات کلیدی :
  • رأفت آمنه و آب گل آلود قدرت طلبان

    ماجرای بخشش جوان اسیدپاش توسط آمنه بهرامی که یکی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی این روزهاست و البته در فضای سیاست حاشیه سازی‌هایی نیز کرده است. جالب‌ترین واکنش ، ورود سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور سابق به این موضوع است که البته در لابه لای این ورود نیز اغراض سیاسی پنهان نمانده است. خاتمی در پیام خود با اشاره به بخشش آمنه می‌نویسد: «بر همه ثابت شد که در برابر سنگدلی و بی آزرمی و نفرت پراکنی و خودخواهی و کین‌توزی هنوز می‌توان از مهربانی، شرافت و احترام به زندگی، دیگرخواهی و بزرگ منشی هم سراغ گرفت.» در این خصوص چند نکته به ذهن می‌رسد که مروری اجمالی بر آن‌ها خالی از فایده نخواهد بود:



    فراخوان جمع آوری خاطراتی از دانشجوی جهادگر بسیجی شهید حسین مؤمنی

    عروج شهادتگونه دانشجوی جهادگر بسیجی کربلایی حسین مؤمنی، آن هم در حال مأموریت برای انقلاب اسلامی و محرومیت زدایی و اعتلای کشور جمع دوستانش را برآن داشته که برای تداوم راه آن عزیز سفر کرده یک سری فعالیت هایی را دنبال بکنیم و البته ایده هایی نیز در ذهنم شکل گرفته که در صورت امکان در آینده عرض خواهم کرد. عجالتا به ذهنم رسید که به جمع آوری و یادآوری خاطرات شفاهی دوستان و همسنگران آن عزیزسفر کرده بپردازم. فلذا از همه دوستان استدعا دارم با درج خاطرات خودشان از کربلایی حسین مؤمنی در قسمت نظرات ما را در گرامی داشت یاد آن عزیز همراهی یاری دهند. اگر توفیق بود و تعداد خاطرات به حد قابل توجهی رسید ان شاءالله برای انتشار آن به صورت کتاب یا ویژه نامه اقدام خواهدشد.



    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی