سفارش تبلیغ
صبا ویژن







(((بسّم الله الرّحمن الرّحیم)))

بهار زیبا ترین بهانۀ رو یش برای هر آغازی است.

سلام و صلوات بر پیا مبر مصطفی(ص)؛ و آخرین منادی عدالت گستر جهان حضرت حجّت(عج) و با عرض ادب به حضور شما دوستان نویسنده و جویای معرفت.

خواستم چند جمله ای برای معرفی خدمت شما دوستان همیشه در صحنه های فر هنگی بنویسم با این وجود که خود می دانم شما با ترسیم و تدوین سخنان و گفته های اسلامی و دینی و متفکرانه خود رنگ و بوی خوشی به این مکان ارزانی فرموده اید. این قلم نا توان هر از چند گاهی در گوشه و کناری ردی به جا می گذارد و اما اکنون در این وبلاگ گروهی با عنوان ( فصل انتظار) خطی نو را به تر سیم خود می کشد

چراکه هر سال با بهاری نو آغاز می شود و خدا را صد بار شکر که در این بهار به حضور شما دوستان فرهنگی رسیدم برای ارائه مطالبی چند .

امیدوارم با استعانت باریتعالی و کمک و لطف اقا امام زمان (عج) و همراهی شما دوستان بتوانم با همکاری اعضاء وبلاگ بخصوص راهنمایی برادر ارجمند آقای ناصری آنچه شایسته است به رشته تحریر بیاورم. پس در این مسیر از نظرات و توجّهات شما دوستداران حقّ و متفکران عرصــــه فرهنگ و اعتقادات دینی انشا الله بی بهره نخواهم ماند.

شایسته است در فصل انتظار چون بهار بر شاخه های درختان انتظار را به قول رهبر معظم انقلاب دخیل شکو فـــــــة زیبای وحدت ملّی و انسجام اسلامی ببندیم تا شاید فرج مولا یمان نزدیک شود و انتظار به پا یان رسد . «««« انشا الله»»»»

(سادات علوی)



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    در این چند روز که ماجرای دستگیری ملوانان انگلیسی را در اینترنت از دیدگاههای مختلف بررسی می کردم با تحلیلهای کاملا متفاوت و بعضاً ضد و نضیص برخورد کردم. عده ای که منتقد دولت هستند از همان اول مخالف دستگیری ملوانان بوده و اصرار داشتند که باید متجاوزین انگلیسی بدون قید و شرط آزاد شوند تا فضای کشور متشنج نشده و دولت احمدی نژاد همانند دولت سابق سیاست تشنج زدایی را در پیش بگیرد و با این بهانه که ما توان مقابله با انگلیس را نداشته و موجودیتمان را در برابر اونها از دست خواهیم داد ،‏ مردم را از عواقب این اقدام دولت می ترساندند  و بعضیها هم  دستپاچه شده و همه توان خود را به کار گرقتند تا دولت را برای تن دادن به خواسته غربیها تحت فشار بگذارند و همگام با انگلیس به نفع منافع او و به بهانه دفاع از منافع ملی چه ها که ننوشتند .
    حالا که برخلاف نظر اونها دولت با تیز بینی و هوشیاری این بحران را به فرصت مبدل نموده و استفاده لازمه را از آن کرده 180 درجه تغییر موضع داده و دولت را به باد انتقاد گرفته اند که چرا ملوانان را آزاد کرده است .
     در این دو هفته مواضع ضد و نقیض این گروه واقعا سئوال برانگیز است ، اینها که دم از منافع ملی و مردم می زنند چرا بدین گونه تغییر موضع داده و از هر فرستی برای تخریب طرف مقابل استفاده میکنند .
    بدور از مواضع سیاسی موجود موضوع را از زاویه دیگر بررسی کرده و می خواهیم ببینیم آیا آزادی ملوانان انگلیسی به نفع ما بوده یا نه ؟
    1- قایق جنگی نیروی دریایی انگلیسی با پرچم آن کشور به آبهای سرزمینی ما تجاوز کرده و توسط مرزبانان شجاع کشورمان دستگیر شده اند البته بدون درگیری و ملوانان با لباس نظامی بوده اند و اطلاق جاسوسی طبق عرف بین الملل به اینها امکان پذیر نبوده و نهایتاً به عنوان اسیر جنگی شناخته می شوند و آن در صورتی هست که دو کشور در حال جنگ بوده باشند که نیستند .
    2- در حالیکه که بر سر مسئله هسته ای همین انگلیسی ها با حمایت آمریکا عرصه را آنچنان بر ما تنگ کرده و تا آنجا پیش رفته بودند که ما راتهدید به حمله نظامی کرده اند و با این اقدام ایران ، دنیا و مخصوصا غربیها متوجه شدند که برخلاف  تیلیغات دروغین چقدر در برابر نیروهای ایرانی آسیب پذیرند و برای انگلیس مایه شرمساری شد که ادعا میکند یکی از قوی ترین ارتشهای دنیا را در اختیار دارد .
    3- انگلیسیها در طول تاریخ از نیروی دریایی قوی برخوردار بوده و توان نیروی دریایی اونها نسبت به دیگر نیروهایشان برتری داشته و دستگیری بخشی از نیروی دریایی آن کشور ضربه مهلکی به سازمان نظامی آنهاست و در روحیه نیروهایشان تاثیر منفی برجای میگذارد .
    4- عذر خواهی دولت انگلیس از ایران و تعهد کتبی مبنی بر اینکه دوباره این رفتار تکرار نخواهد شد امتیاز مهم دیگری است که در این عرصه نصیب ما شده و بیش از این هم در عرف بین الملل پذیرفته نیست .
    5- عدم استقبال جامعه بین الملل از قطعنامه پیشنهادی انگلیس و نیز عدم حمایت جدی آمریکا هم دستاورد دیگر این قضیه است .
    6- نگهداری طولانی مدت ملوان انگلیسی فازهای دیگری را فرا روی کشور ما قرار میداد که به نفع ما نبوده وبا آزادی به موقع بهانه احتمالی را از دشمن گرفتیم .
    7- این رفتار ایران نشان داد که ما به دنبال ایجاد بحران در منطقه و عرصه بین الملل نبوده و خواهان ارتباط سالم با دیگر کشورها هستیم و این انگلیسیها هستند که بحران سازی می کنند یعنی همان تشنج زدایی که بعضیها مدعی آن هستند .
    توضیحاتی  فوق نشان می دهد که عملکرد دولت ما همراه با تیزبینی بوده و کاملا بر منافع ملی منطبق است و این هیاهویی که بعضیها راه انداخته اند خوراک جناحی بیش نیست و ربطی به منافع مردم و کشور ندارد .
    موید و منصور باشید در پناه حق



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    <   <<   11   12   13   14      
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی