سفارش تبلیغ
صبا ویژن







1- و ناگاه حسن روحانی اصولگرا شد..
اصلاح طلبان هم موجودات جالبی هستند و در عرصه سیاست ایران رفتارهای جالبی دارند. مصادره به مطلوب یکی از شیوه های رایج در موضع گیری و  ارائه تحلیل و انتقاد در این جبهه است.
روزنامه اعتماد ملی که در تخریب دولت پیشتازترین گروه اصلاح طلب است در یادداشتی سیاست خارجی دولت را تهدید امیز و خطرناک دانسته و انرا نه شجاعانه که جسورانه خوانده است که از درایت اصلاح طلبانه تهی است. نویسنده البته برای موید قول خود از اقایان حسن روحانی و دکتر ولایتی و  محسن رضایی نقل قول کرده است و این مثلث جدید را مثلثی که هر سه ضلع آن هوادارانی رسمی و تشکیلا‌تی در همین اردوگاه اصولگرایی دارند. معرفی می کند!! کدام سیاستمداری است که اکنون حسن روحانی را در اردوگاه اصولگزایان معرفی کنند؟ انان که کوچکترین اطلاعی از عرصه سیاسی کشور دارند می دانند در این دو ساله بسیاری از افراد جایگاههی خود را تغییر دادند. اگر از این هم بگذریم جالب انجسات این اصلاحاتیان هر گاه بخواهند یکی را اصلاح طلب و یکی را اصولگرا معرفی میکنند البته بستگی به منافع انها دارد و یا اینکه می توان برای تخریب دولت از هر شیوه ای استفاده کرد. البته این به ان معنا نیست که نویسندگان اعتماد ملی خوانندگان خود را جاهل به امور تصور می کنند بلکه این خصیصه این روزنامه اصلاح طلب و اکثر اصلاح طلبان است که در اثر پای بندی به ازادی به هر کسی اجازه قلم فرسایی میدهند ...

2- رسیدگی به محرومین سیاست جدید اصلاح طلبان..
بعد از پیروزی دکتر احمدی نژاد در انتخاب نهم ریاست جمهوری نخبگان اصلاح طلب فریائ به راه انداختند که افرادی سوار بر موج توده گرایی و پوپولیسم توانسنتد رای کسب کنند. انها توجه دولت و شخص رییس جمهور به عدالت و محرومین را ناشی از از نگاه غلط به اقتصاد دانسته و بر ان تاختند البته انها بعدا لعتراف کردند یکی از دلایل شکستشان عدم توجه انها به طبقه فرودست جامعه بوده است. جدیدا دفتر تحکیم وحدت شاخه دانشجویی سیاست مداران اصلاح طلب طرحی به نام تحکیم مهر را به راه انداخته و در این حرکت خود به فعالیتهای اجتماعی دست می زنند. چنان این کار از این  افراد غریب می نماید که روزنامه اعتماد در این باره با شگفتی می نویسد شاید در وهله اول خیلی تعجب کنیم وقتی بشنویم که اعضای دفتر تحکیم وحدت و انجمن های اسلامی به عیادت معلولان و سالمندان رفته اند یا برای کودکان بی سرپرست اسباب بازی برده اند و در مراسم افطاری که برای بی بضاعتان و افراد محروم طبقه پایین جامعه برپا شده شرکت کرده اند و اصلاً خود متولی برگزاری چنین مراسمی بوده اند. به هر حال سبقه دفتر تحکیم وحدت، سیاسی است و نام آن با سیاست گره خورده. نام تحکیم که به گوش مان می خورد ناخودآگاه تسخیر سفارت امریکا و دوم خرداد 76 و 18 تیر 78 و اتفاقات ریز و درشت و تلخ و شیرین سیاسی کشور در سال های دور و نزدیک، در ذهن مان تداعی می شود. طبیعتاً وقتی می شنویم که دفتر تحکیم وحدت در قالب طرحی با عنوان «تحکیم مهر» به اقداماتی از قبیل آنچه در بالا ذکر شد، دست زده، کنجکاو می شویم و با دیده شک کمی در این باره تحقیق می کنیم. وقتی متوجه می شویم که در دانشگاه علم و صنعت که پای انجمنش در هواست، دانشجویان موسوم به انجمنی اقدام به جمع آوری پول و تهیه بسته های غذایی برای پخش میان مردم فقیر و مستحق کردند، باز شک و تعجب مان فروکش نمی کند، به سراغ دانشگاه های دیگر می رویم. در دانشگاه الزهرا هم به رغم آنکه مشکلاتی در روند کاری دانشجویان به وجود آمد وجوه نقدی و بسته های غذایی برای این کار جمع آوری و تهیه و پخش شد. در دانشگاه تربیت معلم ژتون های غذایی به این منظور جمع آوری شد. دانشجویان دانشگاه شهرکرد هم با همه مشکلات به وجود آمده از سوی بعضی مسوولان دانشگاه ایتام این شهر را در یکی از رستوران های شهر اطعام کردند و به عیادت سالمندان و معلولان رفتند. دانشگاه های خواجه نصیر و زنجان و شاهرود و شهید عباسپور و سیستان و بلوچستان هم به ... و یک صفحه از روزنامه خود را به این موضوع عجیب اختصاص می دهد. اما انچه اینجا جای سخن دارد این است که فرهنگ عدالت خواهی چنان بعنوان فرهنگ عمومی از سوی تمامی گروههای سیاسی جامعه پذیرفته شده است که منتقدان سرسخت صدقه دادن به محرومان خود بدان روی اورده اند. این اتفاق مبارک انگاه مبارک تر خواهد شد که با نیت خالصانه و به دور از شائبه های سیاسی صورت پذیرد.

3- وقتی سید محمدرضا خاتمی از اسلام ناب میگوید!!!!!!!
سید محمد رضا خاتمی سخنران پیش از خطبه های مسجد مکی زاهدان بوده است. وی در این سخن رانی از عدالت و  اسلام ناب سخن گفته  بیان کرده است «ان شاءالله با بازگشت به اسلام ناب شاهد رفع تبعیض و اجرای عدالت باشیم و تمام ایرانیان از حقوق خود به طور یکسان بهره ببرند.» وی که در جمع هم وطنان اهل سنت سخن میگفته اضافه کرده است «مردم همه خواستار عدالت هستند؛ مگر این انتظار بی جایی است؟ همه مردم خواستار بهبود معیشت هستند و می دانند که این مساله زمان و هزینه بر است. اما در عین حال توقع آنها این است که یک اراده سیاسی رفع تبعیض علیه قومیت ها و اقلیت ها وارد عرصه شود. چرا این کار انجام نمی شود؟ این مسائل که نه وقت می خواهد و نه هزینه. تنها اراده می خواهد و به محض به وجود آمدن آن عدالت قومیتی و مذهبی اجرا می شود. من در اینجا اعلام می کنم به همان اندازه که شما خواستار اجرای عدالت هستید، برادران شیعه شما نیز خواستار آن هستند. عدالت یعنی اینکه امکانات کشور به طور یکسان در اختیار همه قرار گیرد. هیچ کس حق ندارد هیچ ایرانی را به بهانه اینکه از نژاد و مذهب و قوم دیگری است از حقوق خود محروم کند. این حقی است که اسلام، قانون، امام راحل، مقام رهبری و مسوولان صادق نظام آن را به رسمیت شناخته اند.» اینکه ناگهان اصلاح طلبان هم به جمع عدالت خواهان افزوده شده اند نکته مبارکی است و این پیروزی بزرگی است که کسانی که هشت سال از به کار بردن لفظ عدالت هم ابا داشتند به این نکته پی برده اند که مردم همه خواستار عدالت هستند نه سیاست کاری و سیاست بازی اما نکته دیگر انکه خاتمی در این سخنان از بازگشت اسلام ناب سخن گفته و این هم نشان از تغییر ادبیات در سیاست کشور دارد تا جایی که حتی در میان تند روهای اصلاح طلب  نیز نفوذ کرده است (گرچه فقط در قالب الفاظ باشد)

4-استعفای خطرناک لاریجانی و هشدار جدی ابطحی...
این اصلاح طلبان هم بد جور استعفای لاریجانی را در صدر اخبار خود قرار داده اند چنانچه
ابطحی وحشت زده نوشته است:  وقتی آقای لاریجانی با آن دیدگاه افراطی بسته سیاسی "درّ و شکلات" به نقطه استعفاء می رسد، حتماً در جهان معنای تلخ و خطرناکی پیدا می کند. دنیایی که همه می دانند به دنبال بهانه است و می خواهد قربانی دیگری در این منطقه به نام ملت ایران داشته باشد. خوب دیگه طولانی شد استاد ابطحی رو که نمیشه نقد کرد!!!!



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :احسان آیتی::نظرات دیگران [ نظر]
    <   <<   6   7   8   9      
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی