سفارش تبلیغ
صبا ویژن







آنگاه که دشمن امیــــدوار شد ...
 
فتنه‌ی 88 را می‌توان یکی از پیچیده‌ترین چالش‌هایی دانست که در طول عمر سی و چند ساله‌ی نظام اسلامی در مقابل انقلاب اسلامی ملت ایران طراحی و اجرا شده است. بی تردید در عبور از این فتنه‌ی عمیق، دو عامل نقش اساسی و راهبردی داشته‌اند: «نخست نقش ولایت فقیه و رهبری داهیانه و بصیرت بخش ولی امر مسلمین(مدظله‌العالی) و دیگری همراهی و ولایت مداری امت اسلامی»
 

در طول 8 ماه نبرد نرم ملت ایران در مقابل نظام سلطه و اذناب داخلی آن (که شعله‌ی فتنه در حال فروکش کردن بود) و نیز ایام پس از آن تا کنون، تحلیل‌های بسیاری از ماهیت، ریشه‌ها و چرایی فتنه‌ی 88 ارایه گردیده که هر کدام از زاویه‌ای به این امر پرداخته و البته حایز نقاط ضعف و قوتی نیز است اما گمان می‌رود دقیق‌ترین شناخت فتنه‌ی 88 از آنِ کسی است که آن را پیش از وقوع و زمانی که فتنه در نطفه بود، شناخت و در موقع بروزش نیز به عنوان مهم‌ترین مانع بر سر رشد و گسترش آن ایستاد و در آخر نیز با همراهی ملت این توطئه را ناکام گذارد. این شخص کسی نبود جز مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی). با این نگاه در این یادداشت کوشیده شده است تا برخی از زوایای فتنه‌ی88 در نگاه رهبر فرزانه‌ی انقلاب تبیین و تحلیل گردد.
 
ماهیت فتنهی 88

ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • واکاوی عبور نظام اسلامی از مرحله ای حساس

    14 خرداد 1368 یادآور یکی از غم بارترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است. روزی که انقلاب، هادی و پدر معنوی خویش را از دست داد جهان اسلام در غم هجران پیر جماران به اندوه نشست. در این میان آن چه که اتفاق افتاد و موجبات کاهش تألمات شیفتگان انقلاب اسلامی در سرتاسر جهان گشت، اقدام به موقع و مدبرانه مجلس خبرگان رهبری در تعیین جانشینی برای امام راحل (ره) بود که الحق و الانصاف نه تنها خلاء وجودی آن عزیز سفرکرده را تکمیل نمود، بلکه نهضت انقلاب را به سوی تعالی هرچه بیشتر رهنمون ساخت. به گونه‌ای که با گذشت هرروز از آن مقطع سرنوشت ساز، درستی و صحت آن تصمیم مهم مجلس خبرگان رهبری آشکارتر می‌گردد.

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • تبارشناسی جنگ روانی علیه انقلابی ترین نهاد کشور

    چه کسانی از حمله به سپاه سود می برند؟!

    پس از پایان انتخابات حماسی مجلس نهم، که به خنثی شدن توطئه دشمنان انجامید، نطق میان دستور علی مطهری نماینده تهران و برادر همسرِ علی لاریجانی، در صحن علنی مجلس در آخرین روز اردیبهشت ماه سال جاری چنان جنجالی بود که در تیتر یک رسانه های بیگانه جای گرفت. بیش ترین جملاتی که مورد بهره برداری رسانه های بیگانه قرارگرفت به حملات او علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر می گشت. او در جملاتی که نشان از ناراحتی بیش از حد او از رویکرد این نهاد انقلابی بود بدون هیچ گونه ارائه سندی سپاه را متهم نمود. البته او به هیچ عنوان اشاره ننمود که اگر حقیقتاً به زعم وی سپاه در انتخابات دخالت نموده است، چگونه وی که خود را منتقد سپاه می داند، توانسته به مجلس راه یابد! این ها در حالی است که رهبر فرزانه انقلاب می فرمایند: «عمل سپاه صرفاً نظامی نیست، عمل سپاه نظامی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی است.» حال باید پرسید به راستی چه کسانی از جنگ روانی علیه این نهاد انقلابی و تخریب سپاه سود می برند؟!

    ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • سالگرد شهادت بی بی دو عالم حضرت صدیقه طاهره (س) تسلیت باد

    مرثیه ای برای شهیده جنگ نرم

    جنگ نرم و قدرت نرم را تسخیر و تسلط بر اذهان و قلوب تعریف کرده اند. یعنی اگر در جنگ سخت هدف پیروزی بر ابدان و اجسام است در جنگ نرم غایت، غلبه بر ذهن و قلب افراد می باشد. همان گونه در میدان جنگ سخت جبهه حق و باطل وجود دارد در فضای جنگ نرم نیز می توان نبرد حق و باطل را مشاهده کرد. قوای باطل برای تصرف قلوب و اذهان دیگران از روشهای شیطانی و ناپسند هم چون دروغ، شایعه، اغواگری، زینت دادن اعمال ناشایسته و هر گونه ابزار مستهجن و غیر اخلاقی بهره می گیرند، اما در میان نیروهای جبهه حق برای نفوذ به دلها هیچ گاه از روشهای غیر اخلاقی استفاده نمی شود بلکه از طریق راههای مناسب و در شأن قوای درونی انسان به این مهم می پردازند. اصولاً هر یک از انبیای الهی مأموریت داشته اند تا دین خدا را بر جانهای بشر بنشانند و تلاششان در مرحله نخست، حکومت بر دلها بوده است گرچه گاهی ستمکاران و بیدادگران آنها را به دفاع و ورود به میدان جنگ سخت مجبور کرده اند.

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • جدیدترین اثر محمدجواد اخوان؛

    «سراب اصلاحات» منتشر شد

    کتاب «سراب اصلاحات» با موضوع بازخوانی و نقد کارنامه اصلاح طلبان در سالهای 1376 تا 1384 منتشر شد. این کتاب به قلم «محمدجواد اخوان» پروهشگر مسائل راهبردی، و در 240 صفحه توسط مرکز مطالعات و پژوهش های سازمان بسیج دانشجوئی به زیور طبع آراسته شده است. این کتاب که به بازخوانی کارنامه جریان موسوم به اصلاحات در دوره دولتهای هفتم و هشتم و مجلس ششم حوزه های سیاسی، فرهنگی اجتماعی و اقتصادی می پردازد شامل 6 فصل می گردد.  «اصلاحات؛ تجدیدنظرطلبی و پروژه براندازی نرم»، «اصلاحات و سیاست داخلی»، «اصلاحات و سیاست خارجی» ، «اصلاحات و حوزه فرهنگی اجتماعی» و«اصلاحات و اقتصاد» عنواین فصول 5 گانه این کتاب می گردند.


    ادامه مطلب


  • کلمات کلیدی :
  • <      1   2   3   4   5   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی