سفارش تبلیغ
صبا ویژن







شهر تمام شد.

 

اینجا هر قطعه ای یک منطقه است و هر منطقه یک ایستگاه بهشتی.

 

یادمان باشد فرصتمان کوتاه است .تا بازگشتن فاصله چندانی نیست.اگر بخواهیم پیش از آنکه برگردیم ،از هر آنچه بوده ایم برگردیم،باید خیلی حواسمان را جمع کنیم.شاید سالهاست که خیلی هایمان دنبال بهانه ای برای خوب شدن هستیم،حالا وقتش رسیده !

 

نفسی تازه کنیم ،اشکی بر دامان طبیعت بیفشانیم و رذیلتها را دمی به خاک بسپاریم.نیرو بگیریم،تازه تر شویم بلکه پیش از بازگشت به میان مردم شهر بوی عطر خوبیها را به ارمغان بیاوریم و از این تجربه زیبا ،برای گذار از میان آهنها و سختیهای هوس مدد بگیریم.

 

منطقه محلی است که یادآور شهداست.جایی که انان با تحمل سختیها و فشارها،نفس سرکش را آرام مینمودند و برای پرواز به سوی بینهایت مهیا میگشتند.برای همین بود که بی تاب میشدند.شبها گریه می کردند و دیگر دوست نداشتند به شهر برگردند.اکنون که بار سنگین حفظ دین و انقلاب بر دوش ماست ،حالا که ما،مانده ایم و انها رفته اند ،چه خوب است که اخلاق ورفتار خود را مانند انان کنیم.بیاییم در طول این سفر کوتاه و مقدس با وضو باشیم،از لغویات و سخنان بیهوده،چه رسد به گناهان!بپرهیزیم.زمان اقامه نماز ،وقت خواندن قرآن و مخصوصا هنگام عزاداری ،به حقیقت هستی توجه پیدا کنیم و از ائمه اطهار (ع) و شهدا مدد جوییم.

 

هر چند دروازه های عظیم  شهادت به معبری تنگ و باریک مبدل شده و ما را به ان مراتب راه نمیدهند ،اما می توان با خلوص نیت بر سر این راه نشست و کاروان سالار را صدا زد.

 

شاید از این کوچه کسی گذر کند !شاید همین آرزوی جهاد بتواند درهای شهادت را بگشاید.

 

شاید همین مسافرت بتواند رفاقت با شهیدان را به ارمغان بیاورد.

 



  • کلمات کلیدی :
  • با اعزام حدود 1000 تن از نیروهای مزدور نظامی عربستان به بحرین و سرکوب خونین مردم بحرین مردم بحرین در التهاب در خیابانهای شهر ها شب را به صبح سر کردند.در این بین از از اولین ساعات دخالت عربستان حدود 6 تن از نیروهای مزدور عربستانی در دست فرزندان بحرین به اسارت درامدند و پیام این عمل این خواهد بودکه جوانان بحرینی نخواهند گذاشت بیگانگان در امور کشورشان دخالت کنند مخصوصا دخالت نظامی و تا پای جان در بر اندازی حکومت دیکتاتوری بحرین ایستاده اندو در این بین دیروز 6 تن از جوانان برومند خود را به این انقلاب هدیه کردند و شماری بسیاری از جوانان بحرینی زخمی شده اند که در بیمارستانهای مخصوصا بیمارستان سلیمانیه بحرین بستری هستند .مزدوران عربستانی همراه با نظامیان بحرینی به بیمارستانها یورش برده اند و در این بین مادران و زنان بحرینی را از ضرب و شتم و هدف قرار دادن مستقیم تیر بی نصیب نگذاشته اند. سانسور خبری این جنایات درسایتهای خبری کشورهای به اصطلاح طرفدار حقوق بشر و دمکراسی نیز بیداد میکند در سایت یوتیوب نیز از انتشار فیلم های این جنایات خود داری کرده و در از بین بردن این نوع فیلم هاکمک زیادی به پادشاهی بحرین کرده است. همچنین استفاده از تیر های ساچمه ای که بیشتر به سمت سرو گردن تظاهر کنندگان شلیک گردیده است نشانگر عمق خشونت مزدوران نسبت به سرکوب مردم بی دفاع بحرینی می باشد. در کشورهای مختلف عربی مردم جلوی سفارت خانه های بحرین تجمع کرده و این وحشیگری را نسبت به مردم بحرین محکوم کردند. در همین جا از دوستان وبلاگ نویس درخواست میکنم برای همراهی و کمک به پیروزی مردم بحرین بر سر در وبلاگهای خود نام این جمله را بنویسند (زنده باد انتفاضه مردم بحرین) و نسب بنر این جنبش در هر همه فضای سایبری مخصوصا شبکه های اجتماعی و همچنین مطلب و مقاله در همین زمینه . من الله توفیق


    لینک نامه دانشچویان

    بسم الله الرحمن الرحیم

    وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

    جناب آقای صالحی

    همانطور که رهبری معظم انقلاب اسلامی نوید داده بودند موج بیداری اسلامی و ظلم ستیزی با الگویی ایرانی و اسلامی منطقه خاورمیانه را درنوردیده است.امت ها بیدار تر از گذشته یکصدا احیای حکومت اسلامی را فریاد میزنند و طاغوت ها همپیمان و همسفره می کوشند تا بر چهره ماه و خورشید قیام جهانی مسلمین خاک بپاشند.قتل عام و فجایع انسانی و حمله ناجوانمردانه برخی از همدستان منطقه ای استکبار به شیعیان بحرین فاجعه ای بزرگ و لکه ننگین سیاهی است بر کارنامه مدافعین دروغین حقوق بشر که میرود وارد مراحل جدید دیگری شود.اگر چه این سلسله اقدامات جسورانه علیه امت اسلامی راهی به پیروزی بر کفار علیه مسلمین باز نمیکند ، لکن ما دانشجویان ایران اسلامی همصدا با برادران و خواهران دانشجو و آزاده مسلمان و شیعه در بحرین اعلام میکنیم که آماده ایم تا تحت امر رهبری معظم انقلاب اسلامی برای دفاع از کیان و مال و جان و ناموس شیعیان بحرین عازم میدان نبرد دشمنان انسانیت و حقوق حقه بشر شویم.ما دانشجویان وبلاگ نویس به نمایندگی از جامعه بزرگ دانشجویی کشور آماده ایم تا دوشادوش برادران و خواهران شیعه بحرینی ،طومار نکبت بار استکبار جهانی و همدستان عربشان را در منطقه به هم بپیچیم و آنان را روانه زباله دان تاریخ بشر کینم.با اینکه از جنایت علیه شیعیان بحرین روزهاست که خونین دل و خونین دیده ایم ، لکن به حکم وظیفه شرعی تا اعلام فرمان جهاد آماده و ایستاده ایم و چنانچه ولی امر مسلمین جهان به جهاد حکم نمایند حاضریم سفره هفت سین امسال را با برادران و خواهران بحرینی ،شریک شویم و چه زیباست همزمانی عید نوروز با عید نابودی همدستان نادان استکبار جهانی در منطقه ای که باید تریبون اسلام و حق طلبی باشد ونه پایگاه جولان حرامیان صهیونیست.حال که دستان استکبار و صهیونیسم بین الملل از آستین نکبت بار و خیانت پیشگان منطقه ای اینان بیرون آمده است ، مادانشجویان ایران اسلامی آماده ایم تا ظرف 48 ساعت خاک بحرین را از لوث وجود نحس دشمنان صهیونیست تبار شیعیان پاکسازی کنیم.

    اسلام بالا می رود و چیزی بر آن برتری نمی یابد

    الله اکبر خامنه ای رهبر، مرگ بر اسرائیل مرگ برآمریکا

    دانشجویان وبلاگ نویس ایران اسلامی

    اسفند 1389

    جبهه وبلاگی غدیر



  • کلمات کلیدی :
  • دست نوشته های رتبه نخست کنکور پزشکی سال64، ساعتی قبل از شهادت

    آیا می توانید این مسئله را حل کنید؟

     گلوله ای از لوله دوشکا با سرعت اولیه خود از فاصله هزار متری شلیک می شود.

    و در مبدا به حلقومی اصابت نموده و آن را سوراخ نموده و گذر می کند.

    حالا معلوم نمایید سر کجا افتاده؟ کدام گریبان پاره می شود؟

    کدام کودک در انزوا و خلوت اشک می ریزد؟ و کدام ....؟ توانستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟! اگر نمی توانید این مسئله را ا کمی دقت بیشتر حل کنید: هواپیمایی با یک ونیم برابر سرعت صوت از ارتفاع ده متری سطح زمین، ماشین لندکروزی را که با سرعت در جاده مهران- دهلران حرکت می نماید، مورد اصابت موشک قرار می دهد، اگر از مقاومت هوا صرف نظر شود. معلوم نیست کدام تن می سوزد؟ کدام سر می پرد؟ چگونه باید اجساد را از درون این آهن پاره له شده بیرون کشید؟ چگونه باید آنها را غسل داد؟ چگونه بخندیم و نگاه عزیزان را فراموش کنیم؟چگونه می توانیم در شهرمان بمانیم و فقط درس بخوانیم ؟ چگونه می توانیم درها را به روی خودمان ببندیم و چون موش در انبار کلمات کهنه کتاب لانه بگیریم؟ کدام مسئله را حل می کنی؟ برای کدام امتحان درس می خوانی ؟ به چه امید نفس می کشی؟ کیف و کلاسورت را از چه پر می کنی؟ از خیال، از کتاب، از لقب شاخ دکتر یا از آدامسی که هر روز مادرت در کیفت می گذارد؟ کدام اضطراب جانت را می خورد؟دیر رسیدن به اتوبوس، دیر رسیدن سر کلاس، نمره گرفتن؟ دلت را به چه چیز بسته ای؟ به مدرک، به ماشین، به قبول شدن در حوزه فوق دکترا؟ بسم رب الشهدا و الصدیقین: چه کسی می داند جنگ چیست؟ چه کسی می داند فرود یک خمپاره قلب چند نفر را می درد؟ چه کسی می داند جنگ یعنی سوختن، یعنی آتش یعنی گریز به هرجا، به هرجا که انجا نباشد. یعنی اضطراب که کودکم کجاست؟ جوانم چه می کند؟ دخترم چه شده؟ به راستی ما کجای این سوال ها و جوابها قرار گرفته ایم؟ کدام دختر دانشجویی که حتی حوصله ندارد عکس های جنگ را ببیند و اخبار آن را بشنود، از قصه دختران معصوم سوسنگرد با خبر است؟ آن مظاهر شرم و حیا را چه کسی یاد می کند که بی شرمان دامنشان را آلوده کردند و زنده زنده به رسم اجدادشان به گرو سپردند. کدام پسر دانشجویی می داند هویزه کجاست؟ چه کسی در هویزه جنگیده،کشته شده و در آنجا دفن شده؟ چه کسی است که معنی این جمله را درک کند : نبرد تن و تانک؟! اصلا چه کسی می داند تانک چیست؟ چگونه سر 120 دانشجوی مبارز و مظلوم زیر شنی های تانک له می شود؟

     

     

                                                                                      

     



  • کلمات کلیدی :
  • ما خواستار محاکمه سریع سران فتنه هستیم ...

    بسم الله الرحمن الرحیم.

     
    لا حول و لاقوة الا بالله العلی العظیم

    .بار دیگر منافقان کوردل پیراهن فتنه را تجدید کرده و با تلبس آن به بهانه حمایت از از مردم مصر روز 25 بهمن را عرصه فتنه و آشوب قرر دادند ... لیکن به مصداق و لا یحیق مکر السیئ الا باهله شر این مکر و حیله به خودشان بازگشت و بیش از پیش شرمساری و روسیاهی آقایان موسوی و کروبی و همراهان داخلی و خارجی شان رقم خورد. و باز این اطمینان حاصل گردید که درخت طیبه انقلاب اسلامی ایران را بیمی از چرخ غدار نیلوفری و سبزک هرز نیست.
     
     
     کوردلان برآنند که به خیال خام خود درخت برومند طیبه اقلاب را ضربتی سخت زنند یریدون ان یطفئوا نور الله بافواههم لیکن غافل از آنکه این اقدام آنان بی آنکه خود بفهمند نمایش اقتدار نظام توانمند جمهوری اسلامی خواهد بود و پیام والای آن را بیش از پیش بسط خواهد داد که و یأبی الله الا ان یتم نوره ولو کره الکافرون.

    ما وبلاگ نویسان سرویس پارسی بلاگ نیز همگام با ملت فهیم ایران اقدامات خائنانه آقیان کروبی و موسوی و همراهان آنان را که سعی در تضعیف نظام اسلامی داشته و منجر به شهادت دو تن از بسیجیان برومند این مرز و بوم و مجروحیت عده ای از هموطنانمان گردید را محکوم نموده و از آنجا که از سویی جزاء السیئة سیئة مثلها و از دیگر سو سران فتنه بارها و بارها نشان داده اند که مغز کوچک و همت ناقصشان را یارای درک کرامت و بزرگ منشی نظام اسلامی نیست   از مراجع محترم قضایی خاصه ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت الله لاریجانی قاطعانه خواستار بازداشت، محاکمه و اشد مجازات سران فتنه به اتهام فساد فی الارض هستیم و براستی هیچ مصداقی جز مفسد فی الارض زیبنده آقای کروبی و موسوی نخواهد بود. بی تردید محاکمه سران فتنه و خلع لباس آقای کروبی و در نهایت اشد مجازات آنان، چشمان دوستداران نظام اسلامی را روشن ساخته و دسیسه های دشمنان دین را بیش از پیش نقش بر آب خواهد ساخت.

     

     

    وَاللّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لاَ یَعْلَمُونَ. 

    Community bloggers collective statement condemning the actions of heads intrigue Blog

    Name of God. 

     
      Ella La Laqvh around Ballh al Alzym 

     Cordell hypocrites once again renew shirt and intrigue with the Tlbs pretext of supporting the people of Egypt on 25 Bahman realm of intrigue and chaos were Qrr ... . But the evidence of deception and La Yhyq Alsyy Ella Bahlh rid themselves of this deception and cunning than ever returned and embarrassment Rvsyahy Mr. Mousavi Karroubi and their fellows and foreign varieties eat. . And again this ensure that the tree was Tayebeh afraid of the Iranian Islamic Revolution Wheels and Lily Ghdar Sbzk not weed.

     

    . Cordell drive their illusion that the tree Rights Task Tayebeh Aqlab hard to do it Yrydvn Ytfyva Allah Noor Bafvahhm unaware of the action but they understand their views without authority system will empower the Islamic Republic and its noble message more than ever will be expanded and troubleshooting that Allah Ella Ann even Ytm Nvrh Alkafrvn Korea. 

    . Our Bloggers Blog Community Service along with the treacherous actions of the Iranian nation Fahim Qyan Karroubi and Mousavi and their companions who had tried to undermine the Islamic system and led to the martyrdom of two of Basij Rights in this land and injured a number of our countrymen have been Because the sentence and hand Jza’ Alsyyh Syyh parables and intrigue heads the other hand repeatedly shown that a small brain and the Yara Naqsshan efforts to understand the dignity and gentlemanly regime is respected authorities, particularly the judicial head of the judiciary Prophet Ayatollah Larijani strongly demanded arrest, trial and punishment of corruption charges of seditious leaders are corruptor and indeed no other than blatant corruption on earth and becoming Mr. Karroubi will Mousavi
    . No doubt the leaders tried intrigue and disarm Mr. Karroubi clothes and eventually their punishment, the eyes of lovers of the Islamic regime and the conspiracies of enemies made it clear more than ever the role of religion will make the water. 

     

    . Ali Mrh Vlkn most dominant Vallh Alnas La Ylmvn.

     کسانی که تا امروز این بیانیه را در وبلاگ خود ثبت کرده اند :
    مائده برهانی ( منتظرالمهدی) : خورشید آل یاسین ،  ره گذر : کوچه ای برای گفتن ، محمد عابدینی : سیب خیال ، جوانیم فدای خامنه ای : یار وفادار ، سید رضا هاشمی : حریم وصل ، میرزا هادی قمی : وبلاگ عقل و عاقل ، احمد نباتی :  هم اندیشی دینی ، فرات : سعادت نامه ، فاطمه رئیسی : یوسف دلها ، طعم باران : قاب نگاه من ، فاطمه : از فرش تا عرش ، حمیده بالایی : دل نوشته ها ،  عطرریحان ، روح الله محمودیان : نشریه حضور ، غزاله صداقت : اگه باحالی بیا ... ، گرد آفرین : دختر ایران زمین ، هانیه سادات فیاضی : سونره  ، امین : بچه های خاکریز ، کاکتوس : امت حزب الله  ، میر یزید نیوز ، کوثر 3 : مهدی یار ، خادم : عاشق آسمونی ،   صبح صادق : ملکوت کلمات ، 
    هیئت سایبری لبیک ،  در جستجوی حکمت ، سنا : منتظر روشنی ، حاجتمند : گل پیچک ، 313 یاس ، دزارین : پرسشکده  ، بهداد : من و گذشته من ، احمد ناظمی : یک نکته از هزاران ، جبهه وبلاگی غدیر

    کسانی که تا الان متن را امضا کرده اند :
    فهیمه :
    خاطرات من ، طعم باران :
    قاب نگاه من ، تبسم بهار :
    سامع سوم ، ره گذر : کوچه ای برای گفتن محمد حسین دشتی رحمت آبادی : ،آخرین منجی ، منتظرالقائم :
    سبوی معرفت  ، مهتاب : راه آسمان کجاست؟؟؟ ، فاطمه ایمانی : پیاده تا عرش ، محمد یگان : یگان امل های مدرنیسم نشده ، داریوش بهمنیار : کسب سواد رسانه ای مردم ، العبد : طریق بندگی با بصیرت ، ریحانه محمدی : دلتنگی های من  ، علی یزدانی : زازران همراه آخر ، صحرا : شعر و دل نوشته های من ،  کیوان گیتی نژاد : ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای ، شهید محسن حاجی بابایی : وبلاگ شورای سیاسی پایگاه بسیج امام حسین (ع)  ، محمد نبی پور : ساحل عشق  ،  مهربون خانم : چک چک سقف نگاه ،  سنا : منتظر روشنی ،علی شکورنیا : یک کلمه حرف حساب ، فرهنگ خورگام-رنجکش : سرزمین خورشید ، تسنیم دختری از جنس آسمان : یک جرعه آسمان ، مجنون الحسین : یا زهرا ، هستی نوایی : تفریحی ،  حسین فینی زاده : حامیان ولایت ،  بانک حدیث : حدیث ، مجتبی شیر دل نمین : شیمی  ، عاشقان مهدی : آخرالزمان و منتظران ظهور، ابوالفضل.خ : آقاشیر، عرفان : بهترین اسلحه عشق
    ،  دختری از جنس باران  ،   چرک نویس : چرک نویس ها ،  دزارین : پرسشکده  ، احمد ناظمی : یک نکته از هزاران ، احمد شرافت : ندایی از درن

    برای ثبت نام به این لینک مراجعه کنید
    WWW.ARZESHIHA.COM



  • کلمات کلیدی :
  •  * صدای تیراندازی شنیده میشه/هلیکوپ‍‍تر ها از ارتفاع پ‍ایین پرواز میکنن/با توپ پینتبال و باتوم مردمو میزنن./آمبولانس ها هم آ‍ژیر کشان  حرکت میکنن...

    * حضور گسترده جوانان در کرمانشاه بنابراخبار رسیده شلوغی مناطق مصدق و نوبهار و خیابان منتهی به پاساژ ارگ توسط جوانان تأیید شده است نیروهای یگان ویژه در مصدق و نوبهار مستقر شده اند . این گزارش می افزاید سطح شهر کرمانشاه ملتهب و مردم از طرق مختلف اخبار حوادث تهران را دنبال می کنند .یک شاهد عینی از استقرار چند دستگاه ماشین  یگان ویژه در نوبهار خبر می دهد .از میدان مصدق نیز خبر می رسد افراد پلیس در پیاده رو و میدان حضور دارند .

    * آغاز در گیری ها در میدان امام حسینبه گزارش خبرنگار ندای سبز آزادی از تهران؛ باتوجه به حضور مردم در میدان امام حسین و تجمع کثیر آنها مامورین گارد ویژه و لباس شخصی ها برای متفرق کردن جمعیت مجبور به در گیری شدنداین گزارش حاکیست در گیری ها در خیابان 16 آذر و میدان آزادی و میدان انقلاب نیز مشاهده شده است

     * ممانعت مامورین از شکل گیری تجمع مردمی در رشت مامورین امنیتی با یورش به مردم حاضر در خیابانهای رشت از تجمع آنها جلوگیری کردندبه گزارش خبرنگار ندای سبز آزادی؛ در حالیکه مردم شهر رشت قصد داشتند تا همگام با دیگر مردم ایران در شهرهای مختلف اقدام به برگزاری راهپیمایی در جهت محکوم کردن استبداد و دیکتاتوری در منطقه و حمایت از مردم تونس و مصر را نمایند  با یورش و ممانعت نیروه های امنیتی از شکل گیری این تجمع خوداری شدبنا به گزارش رسیده تا کنون حدود ده نفر از افراد حاضر در آنجا دستگیر و روانه بازداشتگاه شده اند

     * لحظه به لحظه به سیل خروشان ملت در خیابانها افزوده می شود به گزارش خبر نگار ندای سبز از تهران؛ در حالیکه مامورین امنیتی از شدت ترس و خیل عظیم مردم اقدام به در گیری با آنها نموده اند وسعی در متفرق کردن آنها را دارند ، اما مردم در خیابانهای تهران  همچنان ایستاده و لحظه به لحظه به سیل خروشان این ملت افزوده میشود به گزارش شاهدان عینی جمعیت حاضر در مسیر راهپیمایی تداعی کننده 25 خرداد 88 را در ذهنها نموده است ومردم با امید دلگرمی از حضور یکدیگر در مقاب برخوردهای مامورین ایستادگی میکننداین گزارش حاکیست که مردم بادر دست گرفتن مسیر چهار راه ولیعصر تا انقلاب قصد دارند که به سمت میدان آزادی بروند

    * 17:21: یک شاهد عینی به زمانه گفت: «جمیعت سر خیابان جمال زاده حدود پنج هزار نفر است، اول سکوت بود، اما بعد از حمله نیروهای ضد شورش برای متفرق کردن مردم شعار مرگ بر دیکتاتور سر داده اند،نیروی ضد شوری اقدام به اعمال خشونت می کند اما کسی را بازداشت نمی کنند و فقط با باتوم و شوکر مردم را می‌زنند.»

     * گزارش از مشهد: مشهد کاملا شلوغ شده از میدان تقی آباد تا سه راه راهنمایی و از فلکه پارک تا راهنمایی پر ماشین در سه راه راهنمایی مردم واستاده بودن جلوی مبلمان بلوط جمعیت 20 نفری به حالت اعتراض واستاده بودن که بشدت سرکوب شدند 

     * تظاهرات در خیابان مطهری رشت به خشونت کشیده شد ساعت 4 : رفته رفته به جمعیت حاضر در خیابان مطهری افزوده شد. تعدادی از موتورسواران پلیس و بسیجی به چشم می خورند. ساعت4.10 : تجمعاتی پراکنده توسط مردم شکل گرفته است.ساعت 4:15 : در سه راه بادی الله تجمع خیل مردم توسط موتور سواران بسیجی به خشونت کشیده شد. به گفته ی شاهدان عینی بسیجیان به یک مرد میانسال که به آنها معترض بود حمله ور شدند و متعاقبا مردم وارد عمل شدند. تعداد زیادی از بسیجیان به سمت مردم حمله ور شدند و اقدام به ضرب و شتم مردم کردند.نیروهای سرکوب از گاز فلفل نیز استفاده کردند. در همین هنگام موتور سواران بسیجی  وحشیانه با سرعت زیاد درون پیاده رو ها حرکت کردند تا مردم را متفرق کنند. صدای بوق ممتد خودرو ها شنیده می شود. ماموران بسیجی و یگان ویژه ی پلیس تعدادی از جوانان را دستگیر کردند. صداهای شبیه شلیک گاز اشک آور از نقاط دیگر خیابان به گوش می رسد.ساعت 4:30 : تعداد زیادی کارگران نارنجی پوش شهرداری اقدام به جمع کردن سطل های زباله ی پلاستیکی کل خیابان مطهری نمودند. کامیون های شهرداری همه ی سطل های زباله را جمع آوری نمودند.ساعت 5  : مردم هنوز به تعداد بسیار زیاد در خیابان مطهری حضور دارند و فضا بسیار متشنج است.

    * یک شاهد عینی به بی بی سی گفت: "در خیابان آزادی، با گاز اشک آور، سعی در پراکندن مردم دارند، مردم در کوچه های اطراف هستند، و دوباره جمع می شوند، ولی به محض جمع شدن، مورد حمله قرار می گیرند، یک نفر جانباز که یک پایش را در جنگ از دست داده بود، به شدت کتک خورد، که این صحنه خیلی مردم را متأثر کرد. مردم از راه های مختلف به سمت آزادی در حرکتند، ترافیک زیاد است و ماشین ها بوق می زنند .در همه تقاطع ها نیروهای انتظامی زیادی مستقر هستند."

    * به نقل از یک شاهد عینی: "میدون فردوسی پر مامور و آدم و ماشینه. تو اتوبوسا پر آدم اه. مردا می‌گفتن یا حسین. زنا می‌گفتن میرحسین! این اتوبوس می‌گفت الله اکبر. اون یکی جواب می‌داد. چهارراه ولیعصر  پر ماموره.  ?سر صبا لباس شخصیا باتوم درآوردن و حمله کردن به مردم. مردم یه کم متفرق شدن ولی برگشتن دوباره. خلاصه درگیری شدید سر صبا،سر وصال. درگیری جمعیت به هم وصل شدن. تا قدس دم دانشگاه یه هو لباس پلنگیا شروع کردن شلیک تیر هوایی. ?درگیری بسیار شدید، جلوی دانشگاه. ملت گیر کرده بودن و کتک می خوردن شدید. چون دو طرف ماشین بود و گیر کرده بودن. اشک آور می‌زدن این رفیق من هم حسابی اشک‌آور خورده و همین‌جوری سرفه می‌کنه ?تو وصال. بین انقلاب و طالقانی مردم شعار می‌دادن. ولی باز ریختن وسطشون و متفرق کردن ?مامورا مخفی‌ان. یه کم که مردم جمع میشن. یه هو می‌ریزن وسط جمعیت و اصلا نمی‌ذارن تجمع شکل بگیره. تعداد مردم خیلی خیلی زیاده. ولی نمی‌ذارن تجمع شکل بگیره.خیابونا هم قفله از ماشین ?مردم مخفی نمی‌کنن که دارن میرن تجمع. قیافه‌ها و تیپا تابلو اه و شعار می‌دن و وی نشون می‌دن بسیجیا همه صورتاشون رو پوشوندن، ?بیشتر نیروهای سرکوب لباس شخصی و لباس پلنگی هستن لباس سیاهای نیروی انتظامی نیستن."

    * تعداد مردم در میدان فردوسی تا زیر پل کالج به سرعت قابل افزایش است و باور کردنی نیست.

    * این ساعت 2:30 تا 3:30 حداقل 10 نفر در چهارراه ولیعصر و 2 نفر در مقابل درب دانشگاه دستگیر شدند.دستگیر شدگان مقابل دانشگاه با ضرب و شتم شدید و درحالیکه صورت هر دو فرد دستگیر شده پر از خون بود دستگیر شدند.  * 17:44 : گزارش‌های رسیده به زمانه حاکی از قطع موبایل و سرویس پیام کوتاه در اطراف میدان انقلاب است.

     * 17:36: یک شاهد عینی از تهران می گوید که لباس شخصی ها با لباس مبدل در بین مردم هستند و  اقدام به بازداشت تجمع کنندگان می کنند. هرانا از بازداشت دست کم ده نفر در تجمع امروز خبر داده بود.

     * 17:33: مردم شعار در برخی خیابان‌های تهران شعار می دهند: « نترسید، نترسید، مصر هم همینجوری بود»

    * 7:28: خیابان اسکندری شمالی درگیری مردم و نیروهای ضد شورش گزارش شده است، یک شاهدی عینی به خبرنگار رادیو زمانه گفت نیروهای ضد شورش با پرتاب گاز اشک اور تلاش دارند مردم را متفرق کنند، بنا به این گزارش درگیری زیاد است  و  پلیس و لباس شخصی ها حضور دارند

    * خیابان طالقانی تا جمهوری درگیری های شدید. حمله با باتوم، تلفن های ایرانسل در این مسیر فطع می باشد .

     * 17:50: یک شاهد عینی می‌گوید: «در خیابان شادمان تهران گاز اشک آور شلیک شده است و مردم در خیابان آذرباییجان آتش روشن کرده‌اند، مردم شعار می دهند و پلیس و لباس شخصی ها مردم را کتک می زنند و با موتور سیکلت به میان تجمع کنندگان می ایند. »

    * 18:44: وب سایت جرس از درگیری بین دانشجویان و ماموران امنیتی در خیابان 16 آذر خبر داده است. این گزارش همچنین حاکی از وقوع درگیری در خیابان امیر آباد و شلیک گاز اشک آور در بلوار کشاورز است. *

     18:40: به گفته یک شاهد عینی: «مردم با تشکیل زنجیر انسانی اتوبان یادگار امام را بسته اند.»

    * 18:04: شاهد عینی از تهران می گوید: « بین امام حسین تا آزادی شلوغ بود، ساعت سه جلوی تئاتر شهر بودیم، . مردم شعار می دادن، و در حال رفت و آمد بودند. پلیس با گازاشک آور مردم را متفرق می کرد. »

    * 18:02: تلفن‌های همراه شهر تهران با اختلال مواجه شده و امکان تماس تلفنی از طریق موبایل وجود ندارد. سایت های سحام نیوز و کلمه نیز مورد حمله قرار گرفته اند و دسترسی به آنها ممکن نیست. * حداقل در محدوده خیابان انقلاب نیرو ها دارند کم میارند. ما را تنها نگذارید. جمعیت منتظر حضور شماست. مردم من و تو نیز هستیم که در خانه نشسته ایم. هرکجا که هستید حداقل از منزل خود خارج شوید. please. please.

     * درگیری شدید در نواحی مرکزی، مرکز به سمت غرب و میدان ولیعصر … ایران صدایت می کند هموطن//جمعیتی در حدود هزار نفر تقاطع خ شادمان و آزادی ایستاده اند و شعار می دهند چهارراه ولی‌عصر و وصال، نیروهای بسیجی و گارد با موتور و تمام لوازم سرکوب، بسیار زیاد با حمله‌های آنی پی‌ در پی//درگیری شدید نیروهای نظامی با مردم در خیابان جمالزاده، نزدیک میدان انقلاب تهران و شلیک گاز اشک‌آور/به آتش کشیدن وانت سپاه حامل بسیجی ها زیر پل حافظ تقاطع انقلاب//درگیری های وسیع در خیابان های منتهی به انقلاب و آزادی//تجمع حداقل 7000 هزار نفری تو میدون ولیعصر

     * درگیری  در خیابان امیرآباد تهرانجرس: گزارش منابع خبری جرس از امیرآباد تهران حاکی از حملات به تجمع کنندگانی است که قصد داشتند به طرف خیابان انقلاب و مسیر تظاهرات حرکت کنند.، مزمان درگیری هایی در ابتدای خیابان 16آذر بین دانشجویان دانشگاه تهران و ماموران بوقوع پیوسته است.این گزارش از پرتاب گاز اشک آور در بلوار کشاورز خبر داده است.هم اکنون خیابان های انقلاب و آزادی، شاهد تجمعات مردمی و همزمان آرایش نیروهای نظامی است.

    جرس: در جریان درگیری ماموران با راهپیمایان هوادار جنبش سبز گزارش‌ها از شلیک گلوله به یک زن معترض در خیابان آذربایجان تهران حکایت دارد. شاهدان عینی به جرس گفته اند که این زن از ناحیه دست راست مورد اصابت مستقیم گلوله قرار گرفته است.بنابراین گزارش مردم تلاش کرده اند که این زن را به محل امنی منتقل کنند. این اولین گزارش از شلیک گلوله به سوی مردم در جریان تجمع امروز است.

    * 18:52: یک شاهد عینی دیگر به زمانه گفت در منطقه عباس آباد تهران، سلاح هایی در دست نیروی انتطامی بوده که از بابت بزرگی مایه شگفتی مردم شده بوده است. 

    * 18:51: یک شاهد عینی در تماسی به رادیو زمانه گفت بخش عظیمی از میدان آزادی با ماشین های سیاه رنگ نیروهای امنیتی پر شده بوده است و هرکس در حال صحبت با تلفن همراه بوده دستگاه او گرفته می شده است.

     * 18:49: آخرین گزارش‌های رسیده از تهران حاکی از  شلیک تیرهوایی و گاز اشک اور در خیابان انقلاب تقاطع شباهنگ است. به گزارش یک شاهد عینی این تقاطع مملو از جمعیت است و برق منطقه پنج دققیه پیش قطع شده است.

    * میدان آزادی مملو از جمعیت شده است به گزارش خبر نگار ندای سبز آزادی از تهران؛ میدان آزادی مملو از جمعیت شده است. این گزارش حاکیست مردم علی رغم برخوردهای شدید مامورین امنیتی و لباس شخصی موفق شدند در خیابان و میدان آزادی قرار بگیرند.

     * با تاریک شدن هوا، گروه‌های تازه‌ای در حال ورود به خیابان‌ها هستندندای سبز آزادی: با نزدیک شدن به غروب آفتاب به وقت تهران برخی از گزارش ها حاکی از پیوستن شمار تازه ای از مردم معترض به راهپیمایی است.به گزارش خبر نگار ندای سبز آزادی با تاریک شدن هوا، ترس افراد بیشتری از مردم ریخته و گروه های تازه ای در حال ورورد به تجمعات اعتراضی هستند.

     * شمار تظاهرکنندگان نسبت به صبح، در حال افزایش است خبرگزاری فرانسه و سی ان ان تعداد تظاهر کنندگان در ایران را هزاران نفر برآورد کرده اند.شاهدان عینی می گویند بعضی از موتورها و ماشین‌ها رایگان یا ارزان مردم معترض را جابه‌جا می‌کنند.منابع خبری می گویند شمار تظاهرکنندگان نسبت به صبح، در حال افزایش است.

     * ‎حمله نیروهای امنیتی به تجمع آرام اصفهانی‌ها در میدان انقلاب‎نیروهای امنیتی به تجمع آرام اصفهانی در میدان انقلاب یورش برند و بیش از چهل نفر را دستگیر کردند.‎بر اساس گزارش های رسیده به ندای سبز آزادی ? میدان انقلاب این شهر در ساعت 15  مملو از افرادی شد که با وجود فضای امنیتی شدید شهر? خود را به این نقطه رسانده بودند.‎یکی از افراد حاضر در این تجمع به خبرنگار ما گفت: نیروهای امنیتی به اجبار مغازه‌ها و پاساژهای اطراف را بسته بودند و پارکینگ گوشه کناری میدان به محل استقرار ده‌ها اتوبوس از نیروهای گارد ویژه بود.‎وی افزود: مردم تجمع کاملاض آرامی در میدان انقلاب داشتند و هیچ‌گونه شعاری هم داده نشد ولی بلافاصله پس از تجمع? موتورهای دارای شوک الکتریکی و چندین گروه از نیروهای گارد ویژه و لباس شخصی به سمت مردم یورش بردند و تعداد زیادی را دستگیر کردند.‎همچنین جو میدان انقلاب? سی و سه پل و خیابان چهارباغ همچنان ملتهب است و احتمال شکل‌گیری تجمع مجدد وجود دارد.

     * محاصره منزل عبدالله نوری و محمد خاتمی جرس: به گزارش منابع خبری جرس، روز دوشنبه 2? بهمن و همزمان با برگزاری تظاهرات حامیان جنبش سبز در پشتیبانی از قیام های منطقه، منزل محمد خاتمی (رئیس جمهور سابق) و همچنین منزل عبدالله نوری (وزیر کشور دولت اصلاحات)، توسط نیروهای امنیتی  به محاصره درآمده است.این گزارش حاکی است، منزل مهدی کروبی و منزل میرحسین موسوی نیز، از شامگاه روز پنجشنبه گذشته تحت کنترل نیروهای امنیتی - انتظامی بوده و امروز برای خروج رهنورد و فاطمه کروبی از منزل مانع ایجاد شده و همزمان میرحسین موسوی امکان خروج از منزل را نداشته و حتی ماموران امنیتی محافظ وی را تهدید کردند.از مهدی کروبی هم بدلیل قطع تمامی ارتباطات، خبری در دست نمی باشد.

    * تجمعات مردمی در اصفهان، نجف آباد و خمینی شهر همزمان با استقرار جو پلیسی و نظامی جرس: روز دوشنبه 2? بهمن و همزمان با برگزاری تظاهرات حامیان جنبش سبز در شهرهای مختلف ایران، اصفهان، نجف آباد و خمینی شهر نیز، از بعد از ظهر امروز شاهد آرایش نظامی و حاکمیت جو پلیسی و ارعاب توسط نیروهای بسیج و انتظامی در شهر بود.به گزارش منابع خبری جرس، در میدان امام خمینی (باغ ملی) نجف آباد و در چهار راه های اصلی شهر - بخصوص در اطراف حسینیه اعظم و چهار راه بازار و در روبروی مسجد بازار، همزمان با حضور مردم، نیروهای لباس شخصی و گارد ضد شورش نیز مستقر شده اند.در شهر خمینی شهر هم جو امنیتی حاکم است و هرگونه تردد و تحرکی توسط نیروهایی که از شهرهای دیگر به آنجا آورده شده اند، کنترل می شود.در اصفهان نیز، تجمع مردم در میدان انقلاب و سی وسه پل و خیابان چهارباغ شدیدا زیاد شده و نیروهای لباس شخصی و نظامی نیز، تمامی منطقه را تحت محاصره قرار داده اند.این گزارش حاکیست، اگر در خیابان چهارباغ به سمت دروازه دولت حرکت کنید صدای های الله اکبر را خواهید شنید . در  سی و پل هم گاهی فریادهای اعتراضی شنیده می شود و ترافیک شدیدی در خیابانهای کمال اسماعیل و چهارباغ در هر دو سمت بوجود آمده است . همچنین مردم دسته دسته در اطراف زاینده رود بخصوص از پل فردوسی تا پل فلزی ایستاده اند."



  • کلمات کلیدی :
  • <      1   2   3   4   5   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی