سفارش تبلیغ
صبا ویژن







خلاصه ماجرا همان است که در نامه خود عمر به معاویه آمده است. در بخشی از آنچنین می‏نویسد:

«... وقتی درب خانه را آتش زدم (آن گاه داخل خانه شدم) ولی فاطمه درب خانه راحجاب خود قرار داد و مانع از دخول من و اصحابم شد. با تازیانه آن چنان بر بازوی اوزدم که مانند دملج (بازوبند) اثر آن بر بازوی او ماند؛ آن گاه صدای ناله او بلند شد؛ چنان که نزدیک بود به حال او رقت کنم و دلم نرم شود؛ ولی به یاد کشته‏های بدر واُحد که به دست علی کشته شده بودند... افتادم، آتش غضبم افروخته‏تر شد و چنان لگدیبر درب زدم که از صدمه آن جنین او (به نام محسن) سقط شد." فَعِنْدَ ذلک صَرَخَتْ فاطِمَةُ صَرْخةً... فَقالَتْ یا اَبَتاهُ یا رَسُولَ الله‏ِ هکَذا کانَ یُفْعَلَبِحَبیبَتِکَ وَ اِبْنَتِکَ... ؛ در این هنگام، فاطمه چنان ناله زد، پس فریاد زد: ای پدر بزرگوار! ای رسول خدا! این چنین با عزیز دلت و دخترت رفتار کردند." سپسفریاد کشید: فضه به فریادم برس که فرزندم را کشتند. سپس به دیوار تکیه داد و من اورا به کنار زده، داخل خانه شدم. فاطمه در آن حال می‏خواست مانع (بردن علی) شود، مناز روی روسری چنان سیلی به صورت او زدم که گوشواره از گوشش به زمین افتاد...»

آن چه بیان شد و قلم با صد شرمساری آن را بر صفحه کاغذ آورد،تنها گوشه‏ ای از ستم‌هایی است که بر آن بانوی دو جهان رفته است

- بحار الانوار، ج30، ص293، (چاپ جدید)؛ ج8، ص230، (چاپ قدیم) و ریاحین الشریعة، ج1، ص267.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    به گزارش شیعه آنلاین، خبرنگار افتخاری ما از منامه پایتخت بحرین خبر داد که نیروهای امنیتی رژیم بحرین که از سوی ارتش اشغالگر عربستان سعودی حمایت و پشتیبانی می شوند، چند روز پیش خانم "آیات القرمزی" شاعر 20 ساله بحرینی را بازداشت کرده و به محل نامعلومی منتقل کردند.

    وی در ادامه افزود: علت بازداشت این دختر جوان شیعه، خواندن شعر علیه رژیم آل سعود در میدان "اللولوء" پیش از تخریب آن بوده اما نیروهای امنیتی رژیم بحرین با چند روز تأخیر به سراغ این دختر جوان رفته و وی را بازداشت کردند.

    خبرنگار ما در ادامه افزود: اخبار موثقی از درون کاخ پادشاه بحرین به دست ما رسیده که حاکی از آن است که دو روز پیش "آیات القرمزی" را نزد "عیسی بن حمد آل خلیفه" برده تا او را در مقابل دیدگان وی مورد شکنجه و تحقیر قرار دهند.

    خبرنگار افتخاری ما به نقل از منبع آگاه از کاخ پادشاه بحرین گفت: "عیسی بن حمد آل خلیفه" چندین سیلی به صورت "آیات القرمزی" زده و وی را مورد فحاشی قرار داد. پس از آن این دختر جوان را به بخش دیگری از کاخ منتقل کرده و 6 نیروی امنیتی وی را مورد تجاوز جنسی قرار دادند.

    وی در ادامه افزود: این جریان در حاکی فاش شد که طی چند روز گذشته خانواده این دختر جوان هیچ خبری از وی نداشتند لذا چندین بار به فرماندهی پلیس مراجعه کرده و ناپدید شدن دختر خود را اطلاع دادند اما پلیس بحرین اعلام کرد که هیچ کاری از دستش بر نمی آید.

    گفتنی است روز گذشته در تماس تلفنی یک فرد ناشناس، خانواده این دختر 20 ساله اطلاع یافتند که وی در یکی از بیمارستان های بحرین بستری است. پس از مراجعه خانواده به بیمارستان متوجه شدند که به دلیل شکنجه بسیار زیاد، او در حال حاضر در کما به سر می برد و پزشکان پس از معاینه او متوجه شده بودند که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

    شایان ذکر است وی در دانشکده تربیت معلم تحصیل می کند و با لهجه محلی بحرینی شعر می سراید و از شهرت قابل توجهی در کشور برخوردار است. وی در چند ماه اخیر فعالیت گسترده ای در میدان "اللولوء" داشته و پیش از ربوده شدن توسط نیروهای امنیتی، چندین بار تهدید شده بود.

    قابل ذکر است پدر وی نیز از شعرای نسبت سرشناس بحرین به شمار می رود و در دهه های 90 قرن گذشته میلادی به دلیل اشعاری که علیه رژیم "آل خلیفه" سروده بود، چندین بار بازداشت و مورد شکنجه قرار گرفت.

    اکنون مدعیان حقوق بشر و حقوق زنان  کجایند تا داد خواهی کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟..............................



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    در روزهایی که عکس سید مرتضی آوینی بیشتر از آثار او مورد توجه است و در سالگرد ایشان تنها به ذکر خاطراتی عرفانی و اخلاقی از این شهید بزرگوار بسنده می شود. شاید وقت آن رسیده باشد که از نگاهی تازه و دور از شعارزدگی به سید شهیدان اهل قلم نگاه کرد.
    به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، شهید اهل قلم در دوران زندگی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خود مصادیق برجسته ای را پشت سر گذاشت که هر کدام درسی است برای مسئولیت ها در حوزه های مختلف.

    طاقت توهین به بی بی زهرا(س) را نداشت
    تالار اندیشه مملو از هنرمندان،‌ نویسندگان،‌ فیلمسازان و ... بود. به سختی وارد سالن شدم. فیلم اجازه اکران نداشت. آرام در کنار سعید رنجبر نشستم. ناگهان در میان متن فیلم آگاهانه یا ناآگاهانه (غیر مستقیم) به صدیقه طاهره توهین شد. سکوت تلخی بر فضا حاکم گشت. در خیا ل خود با روشنفکری قضیه را حل کردیم:‌«حتماً انتقادی است بر فرهنگ عامه مردم» در همین لحظه مردی با کلاه مشکی و اورکت سبز برخاست. نگاه‌ها به طرف او برگشت. «خدا لعنت کند چرا توهین می کنی؟»
    سید مرتضی بود که می خواست بر سر جهان فریاد بزند،‌ او تنها ایستاده بود. از ذهنم گذشت چرا؟ چرا فاطمه (س) در تمام اعصار مظلوم است.

    وقتی خاتمی، سید مرتضی را توبیخ کرد
    مجله سوره به سردبیری سید مرتضی آوینی در صفحه‌ی اول یکی از شماره‌های خود، عکس یک جوان بوسنیایی چاپ کرد که در تقلید از بسیجیان ایرانی، پیشانی‌بند الله‌اکبر بر سر خود بسته است.
    چاپ این عکس همانا و توبیخ سید مرتضی همانا.وزیر وقت ارشاد(سید محمد خاتمی) به علت چاپ این عکس، سیدمرتضی آوینی را با این عنوان که «‌ چاپ عکس مغایر با شئونات اسلامی است»‌، توبیخ کتبی کرد.

    وقتی صدای آوینی سانسور شد
    مستند "خنجر و شقایق" درباره‌ی جنگ بوسنی، آماده‌ی پخش از صدا و سیما شد. صدای آسمانی سید به عنوان گوینده متن، جان تازه‌ای به این مستند داده بود.
    این مستند پخش شد اما بدون صدای مرتضی. محمد هاشمی_برادر و رئیس دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی_ آن روزها رئیس صداو سیما بود. گویی صدای آسمانی مرتضی در گوش زرسالاران، به شدت دلخراش بود. صدی آوینی در روزهایی که صدا و سیما، رسانه‌ی ملی نشده بود با بی رحمی عده‌ای معلوم الحال، سانسور شد. مدتی نگذشت که آوینی خسته از کارگزاران سازندگی آن روزها، به دیدار حاج همت و خرازی و باکری رفت.دیداری که تا به امروز ادامه دارد.

    رهبر و سید مرتضی
    اوایل سال ?? پس از شهادت تعدادی از همکارانمان با حضرت آیت ‌الله خامنه‌ای دیدار داشتیم. ایشان در این دیدار خصوصی حدود یک ساعت درباره‌ی برنامه‌ی روایت فتح صحبت کردند و بیش از هر چیز روی متن برنامه‌ها تأکید فرمودند. بعد از ما پرسیدند: «نویسنده‌ی این برنامه کیست؟» شهید «مرتضی آوینی» کنار من نشسته بود. از قبل به ما سپرده بود درباره‌ی او صحبت نکنیم. ما سعی کردیم از پاسخ به پرسش آقا طفره رویم اما آقا سؤال را با تأکید بیشتر تکرار کردند. ما ناچار شدیم بگوییم «سیدمرتضی». آقا فرمودند: «این متون شاهکار ادبی است و من آن‌قدر هنگام شنیدن و دیدن برنامه لذت می‌برم که قابل وصف نیست».



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    کاریکاتوریست آمریکایی با انتقاد شدید از سیاست‌های غیرانسانی دولت آمریکا، با انتشار کاریکاتوری ادعای اوباما در حمایت از آزادی‌خواهی مردم لیبی را به تمسخر گرفت.به گزارش شبکه ایران، هفته‌نامه آلمانی اشپیگل چندی پیش تصاویری از نظامیان آمریکایی حاضر در افغانستان را منتشر کرد که بعد از شکنجه و قتل غیرنظامیان افغان، آن‌ها را عریان کرده و بطور اهانت‌آمیزی در کنار این اجساد عکس گرفته بودند.
    بر اساس این گزارش، "مایک فلاگنات" کاریکاتوریست و فعال رسانه‌ای آمریکایی با انتقاد شدید از سیاست‌های غیرانسانی دولت آمریکا اقدام به انتشار کاریکاتوری از تصاویر منتشر شده توسط اشپیگل کرده و ادعای اوباما در حمایت از آزادی‌خواهی مردم لیبی را به تمسخر گرفته است.

    پیام اوباما از افغانستان برای لیبیایی‌ها: آزاد باد لیبی!

    این کاریکاتور اوباما را در حالی نشان می‌دهد که در کنار جسد عریان یک غیرنظامی شکنجه شده افغانی عکس یادگاری می‌گیرد و همزمان مدعی لزوم آزادسازی لیبی نیز هست. به عبارت دیگر اوباما به مردم لیبی نیز وعده همان آزادی را می‌دهد که سال‌هاست به غیرنظامیان زندانی در ابوغریب، گوانتانامو و مردم افغانستان و عراق هدیه کرده است.

    تصویر منتشر شده توسط هفته‌نامه اشپیگل از اهانت سربازان آمریکایی به غیرنظامیان افغان

    این گزارش حاکیست، فلاگانت همچنین در یادداشتی که در وبسایت شخصی خود منتشر کرده، با اشاره به سکوت آمریکا در برابر کشتار مردم معترض بحرین به دست نظامیان سعودی می‌نویسد: اوباما و امپراطوری آمریکا آزادی‌خواهانی هستند که موشک کروز به‌دست گرفته و قصد دارند تا با شلیک موشک و فروریختن بمب بر سر ملت لیبی، برای آنان به اصطلاح آزادی به بار آورند و همزمان نظامیان سعودی تحت حمایت آمریکا به کشتار انقلابیون بحرینی مشغولند.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]


    حجاب در دانشگاه قاهره
    این عکسها مربوط به مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه قاهره
    دانشکده علوم انسانی گروه زبان انگلیسی است که در ادوار گوناگون گرفته شده است.
    الحجاب و جامعة القاهرة

    These are some graduation pictures from Cairo University
    Faculty of Arts – English Department. 

    Class of 1959

    Class of 1978

    Class of 1995


      Class of 2004



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    <   <<   11   12   13   14   15      >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی